Številke, ki bolijo....

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
no, verjetno se strinjava, da so tile sklopi zelo zelo odvisni tudi od načina vožnje. če mi je sedaj renaultova (pa baje niso ne vem kaj...) držala 6 let (9 let), mi bo tudi oplova prda.
tudi mene je strah (čisto) novih mašin...a oplova je recimo preizkušena. sicer pa smo vedno mi poskusni zajčki
smile-1.gif
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
In kilometrov.
al pa tud ne
smo mel fabio l.00 pred 3 leti, novo kupil, k je bil avto star 12 let smo menjal komplet elektriko za 1300 evrov. Avto imel tam okol 80-90.000km.
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Sam tolk Accenti zdržijo približno 480.000km.
Velik servis je zelo pocen, vodno se menja lahko kadarkoli brez demontaže jermena, skoraj vse na avtu se da porihtat pred domačo garažo. Recimo notranjo oblogo vrat se dobi dol v 10 minutah, kaj ti nuca 8let star avto s 300.000km, če ni bil redno servisiran in ni imel raznorazna popravila, kup stroškov je s takim, sploh pa ko ima na števcu 120.000km. Poleg tega da daš za avto 5000 evrov še kak 1-2-3 jurje za stroške.
Vse super, če dobiš uradno servisiran avto in od poznane osebe a kaj ko ponavadi je treba it na avto.netu in tam je 3/4 sranja od avtov, kante da večjih ni za 2-3-4-5 000 evrov.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
op:

Če delaš letno veliko km (recimo 35,40k+) je nakup novega avta vsekakor smiseln, nov rabljen v tem primeru odpade. Drugače je boljše porihtati starega, vsaj veš kaj imaš.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
hmja, toliko jih pa spet ne delam....okoli 30k letno pa ja...še vedno mislim, da je vredno novega avta
smile-1.gif

vsaj malo spremembe bo
smile-1.gif
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Ma ja, vsak ve zase, saj to tudi ni tako malo, če bi delal tja do 10k pa res vprašanje koliko bi se ti splačalo.
wink-1.gif
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Če mene vprašate je treba narediti TCO analizo lastništva avta. Ta pa vključuje:
Izgubo vrednosti,
gorivo,
zavarovanje,
financiranje,
popravila,
cestnine in davke,
vzdrževanje,
ter opurtunitetne in
stroške za čas, ko si brez avta.

Pomojem glede na to, da gre v prvih par letih enormno denarja za izgubo vrednosti, zavarovanje in tudi financiranje, hitro pridemo do tega, da se nakup rabljenega vozila, ne glede na nekaj popravil izplača.

Da o tem, da imajo avti statistično v prvem letu kar precej okvar, sploh ne izgubljam besed, kar spet prinese downtime stroške...

jaz novega avta ne kupim. je pa res problem,da se tudi pri avtih skozi bolj pojavlja planirano in programirano zastaranje, z namenom ljudi vezat na drage programe podaljšanih garancij, ki zahtevajo originalno servisiranje, saj so pri zakonskih garancijah že izpadli ven zaradi uredbe o skupinskih izjemah...

pomojem bomo čez par let avte realno samo še najemali...
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
moja situacija, ze 12 let vozim češko vozilo nižjega razreda, zdaj delam cca 20000 km letno, mogoče jih bom tudi trideset naslednje leto. verjetno bom to vozilo vozil še eno leto. Avto je vreden dobrih 2000 eur, precej likviden. TCO so pa bizarno mali, zavarovanje poceni, vzdrževanje isto, poraba ni majhna, ampak ok...

zdaj imam dilemo, ali to prodam, pa kupim nekaj za cca 5k, ali pa to še vozim nekih 100 k km.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
pablosan, ja, je treba gledati tudi skozi številke. nov avto vsekakor v nekaj letih izgubi cca tretjino vrednosti (ali več). stroški popravil so recimo pri novem v normalnem življenju manjši kot pa pri rabljenem. recimo za dobo 5 let. če gledam zavarovanje, sem tudi za sedanjega plačeval polni kasko. številke, če bi šlo vse v najlepših variantah, so praviloma na strani rabljenega avta...
ampak, pri meni je tukaj veliki ampak...ne zaupam več rabljenim! saj, sedaj imam do novembra za čakat na nov avto-morda bi v tem času "verjetno" našel tudi dober avto z REALNIMI kilometri. a to upanje bo umrlo zadnje, vsaj v sloveniji. zato ne bom tvegal in imam raje novega. ki bo v tistih 4 ali petih letih vsaj "zastonj" servisiran. tako pač je.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Napačen vidik imaš (pa še marsikdo), ki gleda izgubo vrednosti od novega pri računanju TCO...
Če kupiš npr. 8 let staro vozilo je zate vložek 3000 EUR (nakup) in na ta znesek računaš potem izgubo vrednosti, stroške gum, zavarovanja... In hitro ugotoviš kako in kaj.
Kupil sem rabljenega korejca, starega 10 let za 1600EUR, prodal sem ga čez 2 let za 650EUR. A misliš da sem računal izgubo vrednosti glede na novo vozilo ali glede na vrednost nakupa? In izgubil sem, takole na prst, 70% v 2 letih. Da ne govorim o gumah, registraciji, stroških servisov. Dejansko sem bil v minusu (TCO je bil na uč ene 3000EUR v 2 letih).
Prenesite na primere svojih rabljenih vozil, pa potem debatirajmo naprej...
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
jaz tudi že celo leto kupujem rabljen avto sedaj sem pa prišel do zaključka da se bom raje stegnil do novega. Pač avtomobili v rangu 15000€ prvih nekaj let ne zgubljajo kaj dosti in če kupiš par let starega so že prvi vzdrževalni stroški tukaj (gume, ploščice...) Pa ravno iz garancije so takrat za kakšne druge okvare. Pa še po celi Sloveniji se prevažat in iskat pa pregovarjat pa še te lahko kdo nategne. Novi imajo povprečno že 5 let garancije servis je 100-200€ letno in konec. Pa avto tako ali tako kupujem za 10 let ravno iz teh razlogov in ker se mi ne da s kupci-prodajalci pregovarjat.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
pablo je dobro računal, ne razumem roberta kaj ga moti pri padcu vrednosti.

vsekakor pa je v enačbi pozabil na eno samo malenkost, ki je dejanska razlika med novim in starim. Koliko si na servisu in kok težav ti to povzroči.

nakup 5 let starega avta in lastništvo do 10 let je v vsakem primeru cenejše od nakupa novega istega in lastništva do 5 let. ceneje v smislu vložka in servisiranja. ceneje v €.
kaj pa čas na servisih?

tega ne zna nben povedat na hitro.
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Hm, ne vem, ti sklepas iz anekdot na splosno. Jaz sem imel do sedaj najvec tezav z novim avtom, pac neki neugotovljivi problemi z elektroniko, nekaj serijskih napak, etc....

Ce hoces kupiti nekaj res zanesljivega, kupis starega leto do dve, vecino porodnih tezav je ze mimo. Pa seveda avto iz izteka obdobja nekega modela, da ni komedije.
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Napačen vidik imaš (pa še marsikdo), ki gleda izgubo vrednosti od novega pri računanju TCO...
Če kupiš npr. 8 let staro vozilo je zate vložek 3000 EUR (nakup) in na ta znesek računaš potem izgubo vrednosti, stroške gum, zavarovanja... In hitro ugotoviš kako in kaj.
Kupil sem rabljenega korejca, starega 10 let za 1600EUR, prodal sem ga čez 2 let za 650EUR. A misliš da sem računal izgubo vrednosti glede na novo vozilo ali glede na vrednost nakupa? In izgubil sem, takole na prst, 70% v 2 letih. Da ne govorim o gumah, registraciji, stroških servisov. Dejansko sem bil v minusu (TCO je bil na uč ene 3000EUR v 2 letih).
Prenesite na primere svojih rabljenih vozil, pa potem debatirajmo naprej...
tole je pa cist narobe. Procenti kle nimajo veze. Steje samo znesek, ki si ga odtrgal od ust za prevozno sredstvo iz tocke a v b. Absolutni znesek. 70% od jurja je se zmer precej vec hrane, dopusta, cip kot 30% od 20 jurjev.
wink-1.gif

Na koncu te zanima samo tco na prevozen kilometer...
 
Nazadnje urejeno:

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Softi, to imas zelo prav, ampak to je tudi vsteto v izracun. Mene ne pride kaj dosti, niti me ne boli, ker mam v krogu 40 km od doma na voljo dva avta, ki si jih lahko sposodim, ce je nuja. Prav tako grem lahko kadarkoli v sluzbo s taksijem ali kolesom ali celo z najdrazjo..... Izgubo casa pa pac postavis urno tarifo....
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Zakaj vsi v TCO tlačite znesek novega in izguba vrednosti glede novega, če pri rabljenem niti slučajno nisi dal toliko denarja?
Zate je pomembno koliko si za avto plačal, koliko si ob prodaji zanj dobil, koliko si izgubil na vrednosti, koliko si vanj vložil in koliko si imel obveznih stroškov, da si se lahko vozil. Koliko je lastnik pred tabo spušil na vrednosti je zate irelevantno, ker to ni tvoj strošek niti ga ne smeš upoštevati v računici.
Pa ne sedaj 20% od 20000EUR ali 70% od 1600EUR. Kaj pa če je bila nabavna vrednost 20000K in sem spušil 70% v 2 letih? V denarju je veliko, v procentih isto.
Kupiš avto za 500EUR in daš koliko za najcenejši servis v 2 letih, pa registracijo, pa zavarovanje? Koliko je to v procentih?
Ne vem, meni je nesprejemljivo da na letni ravni plačam še 50% vrednosti vozila samo za to da se lahko vozim (primer pri avtu za 500EUR)
 

pablohasan

Fizikalc
18. avg 2007
1.104
3
38
Jao, kako to racionaliziras. Ne gre za procente, gre za znesek. Tco je znesek v eur, ne procent od cene. Edino tako lahko veš, koliko te je kilometer stal. Saj ne reces, kilometer me stane 0,00098% skode octavie ali pač?

Pri avtu za 500 eur, si recimo placal 1500 eur za voznjo v tistem letu, pri avtu za 20k pa nujno mnogo več.

Ampak to so ekstremni primeri, nikakor ne govorim o nakupih rabljenih za 500 eur, moj rabljeni, skoraj za odpis, je se vedno vreden več kot 2k, tco je pa hm, smesen....
 
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.265
1.894
113
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:

Ne vem, meni je nesprejemljivo da na letni ravni plačam še 50% vrednosti vozila samo za to da se lahko vozim (primer pri avtu za 500EUR)

grims-1.gif
procenti...

Torek kupiš avto za 50 jurjev, tam pa ne bo problema dat letno 2 do 3 jurje za izredne sitnice?
wink-1.gif
Procentoalno ni ne vem kaj....


Vsak naj se še vpraša...a dobi plačo v eurih ali procentih. Daš na mizo koliko ti letno kapne, potem pa odmakneš stran letni strošek avta (meni to pomeni nabavna vrednost deljena s pričakovanim časom, ko ga boš vozil...če je to 10+ let lahko prodajno vrednost zanemariš...ter letni tekoči stroški...zavarovanja, vinjete, bencin, servisi, gume, tekočine...). Če ti izračun vrže ven da šele julija v tekočem letu začneš delat za druge stvari...imaš resen problem.
V kolikor pa pri letnem incomu odbiješ redne stroške, ki so potrebni za življenje....in kalkuliraš s tistim naprej kar ti ostane...si pa že car ako lahko od julija naprej delaš še za kaj drugega kot avto.
grims-1.gif