Toyota C-HR bencin ali hibrid?

VAG

Majstr
11. avg 2007
1.747
218
63
Torej, kupujem nov avto za ženo in izbrala si je Toyoto C-HR.
To je absolutno emocionalen nakup, pa ga bom poizkusil sam vsaj malo racionalizirat.
Da bo volk sit in koza cela, naj bo to kar si je izbrala, v končni fazi tudi ona ni imela besede pri tem kaj smo kupili kot prvi avto pri hiši.

Dejstva:
  • avto se kupuje izključno nov in bo pri hiši ostal naslednjih 12 let (ali še kakšno leto dlje)
  • to bo drugi avto pri hiši, z njim se bo prevozilo le med 7 in 10.00 km letno, večina primestne in nekaj tudi mestne vožnje
  • pologa bo 10.000 €, ostalo pa leasing ali eko kredit na dobo 72 mesecev

Dilema:
vzeti 1.2 mlinček z ročnim menjalnikom ali 1.8 hibrida?
Med njima je z vsemi upoštevanimi popusti vred in z enakim nivojem opreme točno 4.000 € razlike, če bi kupoval avto v celoti z gotovino.
Moje mnenje o hibridih vam je znano iz ene druge teme, pa vseeno: prednost hibrida je avtomatski menjalnik ter (malo) nižja poraba goriva.
Minus 1.2 motorja je torej ročni menjalnik (žena itak nikoli ni vozila avtomatika, tega torej ne bo pretirano pogrešala), hibrid v C-HRju se pa res grdo dere – sva ga šla že peljat in vem kaj govorim, to so grajali tudi na precej testih.

Gremo torej nakup malo racionalizirat:
hibrid po spritmonitorju porabi v povprečju 5,25 litra, bencinar pa 6,76 litra, razlike v porabi je torej 1,51 litra.
V 12 letih se bo z avtom naredilo max. 120.000 km, razlike v gorivu bo pri trenutni ceni 1,347 € skupaj za 2.440 € v prid hibrida.

Razlike v registraciji med 1.2 in hibridom je za 12 let registracij skupaj za cca. 400 € v prid bencinarja.
Razlike obvezno + kasko zavarovanje je za 12 let sklenjenih pogodb za cca. 200 € v prid hibrida (izračun sem pobral on-line na Triglavu, 886 € hibrid, bencinar pa 903 €, pa vem da se da na te zneske dobit še precej popusta, ampak očitno ni bistvene razlike med enim in drugim).

Če vzamem hibrida, bo šel znesek na kredit Eko sklada 15.000 €, potem je preplačila skupaj s stroški vred 1.300 €.
Če vzamem 1.2 na leasing s 5% obrestno mero in znesek 10.000 €, potem je preplačila skupaj s stroški vred 1.745 €.

Vzdrževanje hibrida pride za dobo 10 let po podatkih Toyote 2.763 €.
Za bencinarja žal nimam tega podatka, ampak recimo, da naredim vsako leto redni servis na pooblaščencu (olje + filtri) za 200 €, pa velik servis po 10 letih pod kozolcem, ki tudi ne bi smel biti dražji od 700 € in smo skupaj na enakem znesku kot pri hibridu.
S tem, da je pri bencinarju riziko okvare turbine, pri hibridu pa po pretečenih 10 letih baterije (mislim, da ima 10 let garancije na baterijo).

Torej, če vržem vse skupaj na papir in naredim končni izračun, ostane pod zgornjimi pogoji nakupa in za življenjsko dobo avta 12 let teoretične razlike 1.400 €.
Pri tem ni upoštevana vrednost enega in drugega rabljenega vozila, tega zanalašč nisem napisal, ker ne zna nihče jamčit kaj bo čez 12 let prevladovalo na trgu rabljenih – ali bodo takrat hibridi in električarji res »must have« ali bo že kakšna tretja opcija.

1.400 € over-all razlike in za ta denar dobit še avtomatski menjalnik mi pravi, da naj vzamem hibrida.
Po drugi strani pa sem pristaš navadnih bencinarjev (in predvsem dizlov), tako da si bom v primeru nakupa hibrida roko odgriznil.

Če sem zgrešil kje pri izračunu stroškov, mi tudi napišite.

Kaj pravite vi, bencinar ali hibrid?
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.657
1.582
113
Jaz bi rekel da si si že kar samo odgovoril kaj vzet, ampak tega ne sprejmeš iz razlogov, ki niso ne ženini, ne racionalni, ne ekonomsko upravičeni, ampak izključno subjektivni tvoji.

Kar pa se tiče kaj bo čez 12 let, je stvar več kot jasna. Elektro in hibrid bo mainstream. Kaj bi še naj tretjega prišlo? Elektro in hibrid tehnologija ni od včeraj, pa je politika s traktorizacijo evrope to bremzala. Zdaj kot kaže, končno uspeva. Pa tudi če pride kaj tretjega, to sigurno nebo nekaj na fosilna goriva, torej bo bencinski chr najbolj zastarela opcija.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.730
2.345
113
Pomurje
Če si na testni vožnji hibrida imel na Sport program, verjamem, da nisi bil zadovoljen z glasnostjo. Je pa bil bolj odziven in hiter od večine avtomatikov na trgu.
Če je bil na Eco program, potem očitno ni za tebe oz. ženo vprašaj če je za njo.

Za porabo boš moral napisati malo več kje se bo vozilo.
Če mesto bo porabo krepko več kot 1,5litra v prid hibrida.
Imam doma direktno primerjavo 1.8 bencinar Toyota Verso in Prius Plus. Razlika over all je 2,5 litra. v prid hibrida. Vožnje so primestne.

Vozim hibrida 10 let, mi na pamet ne pride, da grem nazaj na klasiko.
Redki so, ki se vrnejo na klasiko, velika večina pa sprejme edini minus tj. "skuter" efekt. Za Alter pa še držanje na cesti in odzivnost volana.
 

VAG

Majstr
11. avg 2007
1.747
218
63
Jaz bi rekel da si si že kar samo odgovoril kaj vzet, ampak tega ne sprejmeš iz razlogov, ki niso ne ženini, ne racionalni, ne ekonomsko upravičeni, ampak izključno subjektivni tvoji.
No, saj sem tudi sam napisal, da za tako majhno razliko prevaga hibrid.
ČE bi kupoval v celoti z gotovino, bi za teh 4 k € razlike in dejstvo, da gre za drugi avto pri hiši brez pomisleka vzel bencinarja.
V mojem primeru pa je bencinar že (racionalno) vprašljiv nakup.
Kolikor sploh lahko govorimo o racionalnosti nakupa novega vozila. :)
 

VAG

Majstr
11. avg 2007
1.747
218
63
Če si na testni vožnji hibrida imel na Sport program, verjamem, da nisi bil zadovoljen z glasnostjo. Je pa bil bolj odziven in hiter od večine avtomatikov na trgu.
Če je bil na Eco program, potem očitno ni za tebe oz. ženo vprašaj če je za njo.
Za porabo boš moral napisati malo več kje se bo vozilo.
Ta avto se (žal) dere v vseh načinih vožnje, pa sem sprobal že nekaj hibridov. Verjetno je vseeno kakšen mesec prilagajanja, če narediš prehod iz klasičnega bencinarja s kvačkalico (govorim za ženo).

Kje se bo vozilo: ljubljanska obvoznica + primestne vožnje (po vaseh), ne ravno v največjih "rush hour", to nekje 70-80%, ostalo pa gužva ali mestna vožnja.
Pa popoldan otroke vozit na aktivnosti, vse v rangu nekje do 15 km.
 

VAG

Majstr
11. avg 2007
1.747
218
63
Pa mogoče še ena stvar, ki ni nujna, pa je vseeno prav, da jo zapišem: bencinarja lahko po par letih pelješ na servis pod kozolec, za hibrida pa si obsojen, da ga ves čas lastništva voziš na uradni servis.
Ne da bi zdaj kaj extra šparal na servisih, vsi moji avti do sedaj so bili extra vzdrževani in marsikdaj tudi kje pod kozolcem najdeš večje štručkote kot vajence na uradnih servisih, vsaj za VAG skupino lahko to mirno potrdim.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.922
1.088
113
www.adriamedia.si
Ta avto se (žal) dere v vseh načinih vožnje, pa sem sprobal že nekaj hibridov. Verjetno je vseeno kakšen mesec prilagajanja, če narediš prehod iz klasičnega bencinarja s kvačkalico (govorim za ženo).

Kje se bo vozilo: ljubljanska obvoznica + primestne vožnje (po vaseh), ne ravno v največjih "rush hour", to nekje 70-80%, ostalo pa gužva ali mestna vožnja.
Pa popoldan otroke vozit na aktivnosti, vse v rangu nekje do 15 km.

Tu bo razlika ziher večja kot liter in pol. Prej dva in pol.
In moja itaj ni imela nobenih pripomb na glasnost (prehid iz bencinskega Versa), jaz pa tudi ne opazim več ... Itak je po mestu veliko tišji od dizlov te velikosti.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.931
8.975
113
EU
Moja žena pravi, da je chr med najbolj grdimi avti. Tvoja je to izbrala? Spomni jo, da Toyota dela avte za slepe. :valjamse:
 

VAG

Majstr
11. avg 2007
1.747
218
63
Moja žena pravi, da je chr med najbolj grdimi avti. Tvoja je to izbrala? Spomni jo, da Toyota dela avte za slepe. :valjamse:
Meni osebno tudi ni všeč, pa konkretno predrag se mi zdi, tako bencinar kot hibrid.
Sej mi tudi njen prejšnji (zdajšnji) avto ni bil pretirano všeč.
Ampak kar bo sama vozila, tankala in vzdrževala, naj si tudi sama izbere. ;)
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Če gledaš racionalno, kupi Toyoto Yaris 1.0 staro 5 let od kake tete, ki je znjim delala 750 km letno in ga redno vzdrževala (na vsake 2 leti in 1500 km narejeni servisi :p).

Če ne, vzemi CH-R Hybrid. Že vožnja je milina. In vsak naslednji avto od žene bo samo še avtomatik, in zelo verjetno samo še hibrid ali električar. :eek:
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Pa mogoče še ena stvar, ki ni nujna, pa je vseeno prav, da jo zapišem: bencinarja lahko po par letih pelješ na servis pod kozolec, za hibrida pa si obsojen, da ga ves čas lastništva voziš na uradni servis.
Ne da bi zdaj kaj extra šparal na servisih, vsi moji avti do sedaj so bili extra vzdrževani in marsikdaj tudi kje pod kozolcem najdeš večje štručkote kot vajence na uradnih servisih, vsaj za VAG skupino lahko to mirno potrdim.

Zakaj bi bil obsojen na uradni servis?
Jaz za Priusa delam samo redne servise na uradnem, prinesem svoje olje in je povprečna cena nekje pri 200€.
Kar je bilo ostalega vozim k lokalcu, to je bilo pa: 12V baterija, komplet zavore, sprednji desni ležaj v pestu, optika... vse skupaj je bilo v 7 letih 633€ izven rednih popravil.

Po 10 letih pa bo vse prevzel lokalc, zakaj nebi?
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
CHR v nobenem programu ni tih. Ker se takoj zažene. Ne primerjaj ga z priusom ali aurisom. ECO je pa itak neuporabn za normalno vožnjo.

Vozim zadnjo generacijo priusa, ki ima isti hibridni sistem kot C-HR. Kadar nisem na AC ga skoraj vedno vozim lepo v ECO modu. Morda prestavim mode, ko prehitevm kak traktor. Vsaj v priusu je ECO mode popolnoma uporaben za normalno vožnjo, celo za na AC bi bil, če nebi uporabljal ACC-ja. Eco mode in ACC je enako izredno počasnemu pospeševanju. Razlika med ECO modom in power modom v priusu je samo v tem kako odzivna je stopalka za plin. V power modu moraš imeti precej bolj mirno nogo kot v eco modu, res pa je, da z manj pritiskanja na plin hitreje pospeši. Prius je zelo tih, slišiš ga takrat ko je HV indikator v PWR območji, ki je precej ozko. Skuter efekta pa ne opazim.
Glede avtomatika, bi pa rekel, da je Toyotin hibrid boljši za vozit kot kak DSG od VAG grupe. To je boj subjektiven občutek. Razlika je v speljevanju z mesta.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.876
5.144
113
za hibrida pa si obsojen, da ga ves čas lastništva voziš na uradni servis.
.

Zakaj že? Saj pa je motr čisto navadn bencinski. Ni to od NASE razvit raketni motor not.
Avto je pa tudi enak kot vsi ostali.

SJTV1 ker je gas prav grdo neodzivn. ECO uporabim samo po mestu pozimi, da ne leti motor nonstop. Nevem no, jaz nemorem vozit s tistim mrtvim gasom.
Itak je pa razlika samo v odzivnosti gasa in pa jakosti ventilacije.
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.859
1.251
113
Ne pozabi še na to, da pri hibridu nimaš vztrajnika, sklopke, manj se obrabljajo zavorne obloge itd... skratka cel kup posrednih "prihrankov" pri vzdrževanju vozila.
Moja odločitev bi bila hibrid brez kakršne koli dileme.

Sem pa nekaj zaznal - hibridi trošijo več kot optimalno če so relacije krajše od 6km (vsaj pri zadnjem priusu). V kolikor je relacija daljša od 6km mestne vožnje, pa poraba začne samo še padati. Verjetno se to lahko pripiše temu, da motor še ni ogret.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.876
5.144
113
točno tako. Garancija baterij je ločena. Potrebn je test na 15k km ali 1 leto. Nima nobene veze z rednimi servisi.