Številke, ki bolijo....

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik alpine pravi:
Kaj dobiš Puntota, cliota, ostalo je bolj ko ne zmahano pa še tist k ma mal kilometrov te nategnejo s kilometri.
Imel sem možnost kupt ibizo 2003,a to brez rje, samo kaj ko takoj strošek, lambda sonda 250 evrov, ventilacija 100 evrov, popravilo izpušnega 100 evrov, pa avto še na tesno vožnjo nisem peljal....aja še cilinder sklopke je bil masten tak da še tam 100 evrov.
Pol še kak ležaj, roke, končniki, potrošni material.
Je še veliko ostalih vozil, ki jih dobiš za jurja. Tudi Audije, BMW-je in Mercedese.
Ni pa vse kar se sveti tudi zlato.
grin1.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik alpine pravi:
Kaj dobiš Puntota, cliota (navadne kante, je en razdiral motor od cliota s 160000km pa že vse napol zaribano), ostalo je bolj ko ne zmahano pa še tist k ma mal kilometrov te nategnejo s kilometri.
Imel sem možnost kupt ibizo 2003,avto to brez rje, samo kaj ko takoj strošek, lambda sonda 250 evrov, ventilacija 100 evrov, popravilo izpušnega 100 evrov, pa avto še na tesno vožnjo nisem peljal....aja še cilinder sklopke je bil masten tak da še tam 100 evrov.
Pol še kak ležaj, roke, končniki, sklopka, potrošni material.

Tvoj problem je, da si trmast in iščeš neke problematične kante od avtov. Ibiza (in žlahta v VAG skupini) okoli tega letnika z bencinskimi motorji je (z redkimi izjemami) pogreb. Kupi si enega Cliota 1.2 in to je to.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.162
3.880
113
Ne se preveč sekirat. Dokler imaš daš, potem pač menjaš. Enim je 300 za zavarovanje metanje denarja stran in mislijo da morajo vsakih 5 let eno totalko narest da imajo občutek da so v plusu. Drugi naredijo tako kot ti, samo da tega ne obešajo na veliki zvon, ker takoj dobiš kontro od nekoga, ki ima pa ful kasko za 150 eur. 130 na uro ziher.

Jaz sem tudi imel do lani kasko za 8 let star avto, za katerega sem plačal 1.100 eur. Mi je bilo pač lažje dat enkrat letno jurja, kot da čez noč ostanem brez avta. Lani sem avto prodal za 5k. Vrednost novega je bila 47k. Na leto sem dal še ca. 500 eur za popravila, ni veliko, bile so pa vedno neke malenkosti, tudi take da sem občasno rabil avtovleko. Zdaj dam za kasko brez odbitne 650 eur za 34k vreden avto (kupil sem 2 leti starega). Avto menjam ko se zamenjajo potrebe (nazadnje sem menjal ker ni bilo kam vtaknit tretjega otroškega sedeža) ali zvozim do konca.
 

Resolver

Fizikalc
18. jun 2008
1.836
0
36
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Ne se preveč sekirat. Dokler imaš daš, potem pač menjaš. Enim je 300 za zavarovanje metanje denarja stran in mislijo da morajo vsakih 5 let eno totalko narest da imajo občutek da so v plusu. Drugi naredijo tako kot ti, samo da tega ne obešajo na veliki zvon, ker takoj dobiš kontro od nekoga, ki ima pa ful kasko za 150 eur. 130 na uro ziher.

Jaz sem tudi imel do lani kasko za 8 let star avto, za katerega sem plačal 1.100 eur. Mi je bilo pač lažje dat enkrat letno jurja, kot da čez noč ostanem brez avta. Lani sem avto prodal za 5k. Vrednost novega je bila 47k. Na leto sem dal še ca. 500 eur za popravila, ni veliko, bile so pa vedno neke malenkosti, tudi take da sem občasno rabil avtovleko. Zdaj dam za kasko brez odbitne 650 eur za 34k vreden avto (kupil sem 2 leti starega). Avto menjam ko se zamenjajo potrebe (nazadnje sem menjal ker ni bilo kam vtaknit tretjega otroškega sedeža) ali zvozim do konca.

Vodo napeljuješ na svoj mlin. Sorry, meni je kasko jurja za 5k eur vreden avto skregan z (mojo) logiko. Ja, lahko ostaneš s totalko po svoji krivdi. Verjetnosti naj presodi vsak zase. Zanimivo pa je, da 5 x 1000 eur ljudem ni težko vreči v veter, 1 x 5000 ob smoli je pa katastrofa. IMHO to nakazuje na predrag avto za svoje zmožnosti.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.162
3.880
113
To je bila do lani moja računica. Ti imaš drugačno. Tudi jaz imam zdaj drugačno. In? A zelo boli?

BtW: to da sem ga prodal za 5k ne pomeni da bi za 5k eur dobil drug enak avto. Pač nimam vsak trenutek 15k v žepu da bi šel naslednji dan po zamenjavo, če ga rasfukam po svoji krivdi. O zmožnostih pa kar lepo tiho bodi (kot vedno komentiraš nekaj o čemer veš malo manj kot nič).
 

Resolver

Fizikalc
18. jun 2008
1.836
0
36
Citat:
Uporabnik jello pravi:
To je bila do lani moja računica. Ti imaš drugačno. Tudi jaz imam zdaj drugačno. In? A zelo boli?

BtW: to da sem ga prodal za 5k ne pomeni da bi za 5k eur dobil drug enak avto. Pač nimam vsak trenutek 15k v žepu da bi šel naslednji dan po zamenjavo, če ga rasfukam po svoji krivdi. O zmožnostih pa kar lepo tiho bodi (kot vedno komentiraš nekaj o čemer veš malo manj kot nič).

1. napisal sem IMHO (moje skromno mnenje in ne dejstvo)
2. ko tako nastopiš proti nekomu, si že izgubil

@sajkek : pridejo taki dnevi
smile-1.gif
 

Janch

GPS guru
Osebje foruma
7. jul 2009
7.457
819
113
v leru
navi-guru.blogspot.com
Citat:
Uporabnik alpine pravi:
Tko je to za 1500 evrov dobiš kanto v katero je treba takoj vložit min 500 evrov da bo sploh vozen.
Boljš imet avto za 500 evrov in vložit 1000 evrov in bo delal še najmanj 5 let brez težav.

Jaz svoj 17 let star "traktor" vozim že 8 let in me še nikoli ni pustil na cedilu, ampak res nikoli. Delam pa redne servise in redno menjavam potrošni material (tukaj gre za min.stroške). Avto ima po števcu 200K km, ralno najbrž še 1x toliko zraven. Vreden je mogoče 500 eur a ga ne dam niti za 2 jurja! Če bi ga danes prodal, kupec nebi rabil nanj dati niti eura (razen, če bi se lotil estetčnih popravkov). Samo tankaš in voziš..
grin1.gif


V bistvu že kar nekaj časa čakam, da pride do kakšnega problema, ko se popravilo več ne bo izplačalo, zato da končno kupim novejši voz za katerega pa že v naprej vem (čeprav bo vsaj 10 let mlajši), da vanj ne bom imel pol toliko zaupanja, kot imam v tega.
confused-1.gif
 

Resolver

Fizikalc
18. jun 2008
1.836
0
36
Citat:
Uporabnik Janch pravi:
Citat:
Uporabnik alpine pravi:
Tko je to za 1500 evrov dobiš kanto v katero je treba takoj vložit min 500 evrov da bo sploh vozen.
Boljš imet avto za 500 evrov in vložit 1000 evrov in bo delal še najmanj 5 let brez težav.

Jaz svoj 17 let star "traktor" vozim že 8 let in me še nikoli ni pustil na cedilu, ampak res nikoli. Delam pa redne servise in redno menjavam potrošni material (tukaj gre za min.stroške). Avto ima po števcu 200K km, ralno najbrž še 1x toliko zraven. Vreden je mogoče 500 eur a ga ne dam niti za 2 jurja! Če bi ga danes prodal, kupec nebi rabil nanj dati niti eura (razen, če bi se lotil estetčnih popravkov). Samo tankaš in voziš..
grin1.gif


V bistvu že kar nekaj časa čakam, da pride do kakšnega problema, ko se popravilo več ne bo izplačalo, zato da končno kupim novejši voz za katerega pa že v naprej vem (čeprav bo vsaj 10 let mlajši), da vanj ne bom imel pol toliko zaupanja, kot imam v tega.
confused-1.gif

Nekaterim je ustrezno vzdrževanje avtomobila španska vas. To kar prodajajo potem tudi pričakujejo.
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Na koncu je samo važno, kaj od avta hočeš in koliko si pripravljen/zmožen za to plačat.

Po liniji najmanjšega odpora, kupiš nov avto in se ti v garancijskem obdobju gladko malo jhebe, če bo kaj napredvidenega šlo. Ni tvoj strošek.

Drugi ekstrem je pa točno to, da imaš avto, ki ga imaš x-let, vreden je cca 0€, popravilo nečesa (recimo sklopka) te bo stalo jurja. Dilema:
- plačat jurja za sklopko
- plačat jurja za nov (rabljen) avto

Jaz raje dam jurja za sklopko, ker vem, v kakem stanju je vse ostalo. Ker vidne stvari še vedno funkcionirajo, vem kaj dela in kaj ne. Vem kdaj sem menjal bremze ipd. Avto bo po popravilu "sklopke" še vedno vreden 0€ ampak bo vozen, prej pa ni bil.
Ko kupiš rabljen avto pa je pomoje precejšnja verjetnost, da bo hitro treba delat razne vložke z "malimi" popravili, ker se ga je prejšnji lastnik seveda hotel znebit pred servisom...

p.s.: sem sam vedno pred točno tem problemom, imam clio 1.5dci 2004 letni, 210kkm, ampak vem kaj sem kdaj menjal in kaj bo treba. Ko bo šla sklopka (in bo šla), bo treba menjat, ker me skrbi da če bi vzel nov avto cca istega letnika in iste "vrednosti", bi hitro šlo še kaj drugega
frown-1.gif


lp
 

matjazy

Fizikalc
3. jan 2008
202
109
43
Jaz imam številke pri avtomobili čisto poštimane. Kupim rabljen avto za nekje okoli 5k. Takšnega, ki je bil nov relativno drag (trenutno vozilo je koštalo dobrih 40k, za 2008 letnik sem pa odštel dobrih 5) in malo pogledam, da ne kupim kakšne problematične zadeve.

Potem ga imam pa na minimalcu - zavarovanje manj kot 200€. Poraba 6l. Olje menjam redno - menjava z materialom me pride 30€, tu pa tam še filter za nafto. Ko kupim avto, menjam jermene - 150€. Pri trenutnem avtu sem ob menajvi jermenov preventivno blindiral še EGR in pobral lopute iz kolektorja, da bo s tem mir. DPF bom dal ven ko bo prvič kaj jamral. In potem računam, da bo šlo kakšnih 5 let brez nekih glavobolov in stroškov. Peljem se precej bolje kot z novim avtom golf razreda, košta me pa bistveno manj.

S prejšnjo lybro se je zadeva zelo lepo izšla, prevozil 180k km skoraj brez izrednih stroškov, avto se je prodal par ur po objavi oglasa za neko povprečno ceno - pa ne zato, ker ne bi bil več za na cesto, bolj zato, ker sem se ga naveličal. V teh 180k km in 6 letih sem izgubil na vrednosti 3 jurje
smile-1.gif
 

Resolver

Fizikalc
18. jun 2008
1.836
0
36
Citat:
Uporabnik Odisej pravi:
Na koncu je samo važno, kaj od avta hočeš in koliko si pripravljen/zmožen za to plačat.

Po liniji najmanjšega odpora, kupiš nov avto in se ti v garancijskem obdobju gladko malo jhebe, če bo kaj napredvidenega šlo. Ni tvoj strošek.

Drugi ekstrem je pa točno to, da imaš avto, ki ga imaš x-let, vreden je cca 0€, popravilo nečesa (recimo sklopka) te bo stalo jurja. Dilema:
- plačat jurja za sklopko
- plačat jurja za nov (rabljen) avto
lp

Vprašati se moraš, kakšna je zate uporabna vrednost starega avtomobila in kako vpliva na TCO. Potem dilema ni več tako velika ali pa je sploh ni več. Poleg tega oportunitetni stroški menjave včasih niso zanemarljivi. Jaz sem izračunal, da me "prvi" avto stane veliko več kot drugi starejši, ki pa je pri hiši že od začetka in je vseskozi ustrezno vzdrževan. Njegova uporabna vrednost je velika, stane nekaj me, vreden ni pa nič.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj

pa saj nekako v tej splošni "logiki" delujem...vem, v kakšnem stanju je sedaj avto in vem, kaj sem že vse zamenjal. rabljenim stvarem več ne zaupam, zato nakup novega rabljenega pač ne pride v poštev. tistega jurja na leto (ali še manj) izrednih popravil sem pač toleriral-navsezadnje MORAŠ avto vzdrževati. ampak, nekje pač potegneš črto. po eni strani je jurja popravil v enem mesecu veliko, po drugi strani pa seveda veš, da to pomeni spet nekajletni mir pred tovrstnimi poškodbami. in zgodba se vrti naprej
smile-1.gif
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
če ti ukradejo tvojega nič vrednega espaca..ali pa malo vrednega imaš dve opciji.

kupiti rabljeno in ničvredno pomovmo..oz malo vredno
kupiti nekajkrat dražje rabljeno in upat
ali kupiti še nekajkrat dražje novo.

torej kraja espaca za 2500k je pri tebi najmanj 2500 škode, a verjetno ne boš našel takega, pač pa 2500 plus vložek v servise.
ali pa 10k malo boljšega in mogoče slabše servisiranega
ali pa 30k novega.

servisirat nehaš takrat ko lahko kupiš tisto kar bi rad imel.
kraja je ekstremni primer hudega servisa.

aja..a boš dal 10k v servis tvojega espaca, ali boš za 13k kupil 4 leta mlajšega, pol manj kilometrov je vprašanje za mio €.
a boš kupil novega pa vprašanje zmožnosti.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
če mi že nonstop polagaš na srce (in še kam...), da je moj espace en VEEELIK škart, potem se sploh ne bi sekiral, če mi ga ukradejo. me saj glava ne bo bolela, ko ga bom prodajal. in prodal seveda po tvoji logiki za 1000 eur. če bom srečen in tistemu norcu dal še za en pir
smile-1.gif

rabljen espace več ne spljoh. me je kolega postavil na realna tla (dealerček), ko je rekel, da take sorte avti "dobijo" takoj veliko 5mestno cifro kilometrov manj na števec. pa smo tam. še za mojega ne upam trditi, da jih ima res 280k.
ampak ajde...če bi vedel januarja, koliko me bo do decembra stal avto, bi bil srečen. tako pa ne vem. in zaradi dejstva, da avto mora delati, ker so jeseni na vrsti tudi ture do 2000 km, pač moram vzdrževati zadevo. vsaj do novembra, ko pride nov
smile-1.gif

nekaj v tem rangu pa težko dobiš na trgu...pač delam po logiki kuhane žabe...raje večkrat po malo kot pa v enem šusu. ampak, avto pa deluje...
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
nisem rekel, da je šrot.
je avto, ki nima kupca. k bi imel vsaj granda.
se boš pa v njem vozil še dolgo in lepo. pač vzdrževanje stane.

je pa med bolj varnimi, prostornimi.

pa menda ja ne misliš, da opel ne stane, pa mb, pa bmw, pa kaj vem kaj.
vse stane, eno bolj, drugo manj, predvsem pa v odvisnosti od kilometrov, stila vožnje in potreb.

da greš v 30k investicije zarad 3k servisa letno..jaz ne bi.
 

ngc2392

Guru
4. okt 2007
2.172
512
113
kranj
ja, se strinjam, da dokler mi avto bolj ali manj služi, načeloma ne bi menjal. ampak...lej, moramo poslušati tudi boljšo polovico
smile-1.gif

ampak, sedaj bom pač dal 25 jurjev in imam bolj ali manj nekaj let mirno. pri espacu pa v 4-7 letih ne vem, koliko bo še stroškov (izrednih mislim). mogoče nič, mogoče pa pride ta famozni menjalnik, turbina...ipd. to so pa že večji zneski.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
zakaj bi bil menjalnik in zakaj famozni strošek?
turbina?
opel bo v 4 letih iz garancije in maš tut turbino, pa sklopko, menjalnik.

ne vem..sam imam pred novimi in vedno novejšimi dizli en velik strah.