Spodbude za električne avtomobile

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.354
769
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Mene kot končnega uporabnika ne zanima cena izdelave.
Tam je bila debata o ceni izdelave. Ampak tega sem že navaje. Začne se o stokanju glede cene izdelave. Se dokaže nasprotno, gre stokanje v nakupno ceno. Ko se dokaže nasprotno, gre stokanje v ceno montaže. Ko se...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.175
9.813
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:

Z NiMH je pa tako, da imajo do 80% SOC (State of Charge) izkoristek zelo visok, nad 80% SOC pa ta začne padati. Posledica je toplejša baterija. To lahko vidiš tudi če polniš AA ali AAA NiMH baterije na domačem polnilcu. Tople začnejo postajati proti koncu.

Prav zaradi tega, če ne potrebujem polne baterije za poln doseg, polnim motor le do 80% polne baterije. Boljše je za življensko dobo baterije, kot tudi manj je električnih izgub.
A to nastaviš avtomatsko na polnilcu? Ali imaš kakšen timer, da odklopi polnilec?
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.175
9.813
113
Hehe, se mi je zdelo, da bo kaj takega
grin1.gif
.
Podobno tudi jaz zelo koristno izrabljam.
cheer.gif
 

Earnhardt

Fizikalc
18. avg 2007
1.352
0
36
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik Earnhardt pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik Earnhardt pravi:
V Sloveniji imamo neizkoriscenih se veliko vodnih virov , v ogrevanje na cistejsa kuriva, pa tudi eolskih elektrarn ni se nic. Slovenija bi morala bolj vlagati v obnovljive vire. V tem trenutku je sicer stala in tudi kazen bomo placali EU
Res? Pol Save in Muro. To je edino vredno omembe. In iz vsega skupaj se da potegniti okoli 300MW inštalirane moči(Moč delovanja je večinoma nižja), s tem, da iz reke narediš praktično štenge. Vse ostalo so le mali mlinčki, ki so le kaplja v morje.

No vidis. 300MW + nekaj vetrnih virov, ki so se neizkorisceni + nov blok jedrske, ki bo dal vecji del energije + racionalizacija porabe energije ....
Ja samo hec je v tem, da na Muri najverjetneje ne bo nič, za Savo je pa tudi vprašanje, če bo kdaj narejena celotna veriga elektraren.
Veterne pa če so ali niso. So preveč nezanesljiv vir, da bi se lahko računalo nanj. Malo za zraven že. Da bi pa rekel "imam xy MW veternih in sem rešen" pa niti v najbolj divjih sanjah.

Agreed. Sej malo offtopic: nasi naravovarstveniki so tudi malce usekani. Namesto, da bi se borili za ciste energetske vire, samo protestirajo. Potem pa pride nekdo s projektom za eolske elektrarne in je cel halo, da kako bodo ptice ubijale itd. Bolj kot ptici, je potrebno do takih vetrnic speljati poti (ce je kaj spornega, je po mojem predvsem to)

Kakorkoli: za SLO je trenutno najboljsa varjanta veter in pa jedrska elektrarna. Sam sem nekaj casa delal v oddelku za nizko in srednje energijske delce na IJSju in (mogoce zaradi malce boljsega poznavanja) zelo odobravam to.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Mene kot končnega uporabnika ne zanima cena izdelave.
Tam je bila debata o ceni izdelave. Ampak tega sem že navaje. Začne se o stokanju glede cene izdelave. Se dokaže nasprotno, gre stokanje v nakupno ceno. Ko se dokaže nasprotno, gre stokanje v ceno montaže. Ko se...
Ko se pokaže prava cena takih sončnih celic ter seveda zmogljivost na to ceno, no takrat bomo pa spet debatirali. To je tako kot z OLED zasloni. Teoretično so strašno poceni, praksa pa kaže vse kaj drugega, zato že leta in leta (desetletja) ni nič pametnega z njimi. Zato mene razne zgodbe o neverjetno poceni izdelavi tega in onega nič ne ganejo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.175
9.813
113
Evo, počasi se zadeve postavljajo v red. Žal zaenkrat zgolj na Japonskem, ampak štart je. Torej, vsi večji japonski izdelovalci avtomobilov (razen Honde) in še precej ostalih podjetij so osnovali konzorcij za promocijo vozil na elek. pogon. Poleg tega je ena od njihovih primarnih nalog STANDARDIZACIJA polnilnih postaj in priključkov.

Upam, da bo enkrat ta pamet prišla tudi na Evropska tla in bodo največji konkurentje pametno stopili skupaj in zadeve poštimali.


Citat:
Toyota, Nissan and others set up Japan group to promote electric vehicles, charging standard.
TOKYO — Toyota and three other Japanese automakers together with a power company have set up a group to promote electric vehicles by standardizing recharging machines and marketing the technology abroad.

Representatives of Toyota Motor Corp., Nissan Motor Co., Mitsubishi Motors Corp., Fuji Heavy Industries and Tokyo Electric Power Co. gathered at a Tokyo hotel Monday to announce the association, which includes about 160 businesses, some of them foreign, and government organizations.

The officials said the time may have arrived for electric vehicles to really take off not only in Japan but also around the world as concerns grow about emissions and dependence on oil. But the main hurdles that need to be overcome are better battery technology, costs and having recharging stations in convenient locations.

"Automakers are competing in many aspects, but the entire industry needs to come together and offer convenience for our customers," said Nissan Chief Operating Officer Toshiyuki Shiga.

Nissan is planning to start selling in limited numbers an electric vehicle called Leaf later this year, and Mitsubishi and Fuji Heavy already have electric vehicles on the market. Toyota has begun offering for rental a plug-in version of its gas-electric hybrid vehicles.

In North America, General Motors is pinning its future in part on its proposed new Chevy Volt, an electric vehicle that could be in dealer showrooms by the end of the year.

But electric vehicles still remain largely experimental. The main users now are government-related groups with only a niche market among regular consumers.

The Japanese government has made reducing greenhouse gases a pillar of its policy, and encouraging electric vehicle use is seen as a key way that can be achieved.

"Please make this an all Japan effort," Teruhiko Mashiko, the economy minister, told the crowd.

The group is still working out the details of its recharging platform. Standardization would require all makers to agree on the voltage, outlet and other aspects of the technology while also ensuring relatively speedy recharging.

Although some participants expressed hopes the standard would spread internationally, Toyota executive Koei Saga said that was "close to impossible" because of different needs and uses overseas.

"It is key that recharging infrastructure becomes standard," Saga told reporters. "But look at how electrical outlets are all different, even just in Europe."

Among the other businesses in the group are Pacific Gas and Electric Co., a big electricity producer in California, French carmaker PSA, Japanese electronics maker Toshiba Corp. and KDDI Corp., a major Japan telecommunications company.

Conspicuously absent among the top members is Honda Motor Co., whose participation was limited to its research unit. Honda has not been as aggressive on electric vehicles as Nissan or Mitsubishi, focusing instead on fuel cell vehicles, which it already leases in small numbers, as a clean technology.

The association is called "CHAdeMo" which comes from the words "charge" and "move," and sounds like Japanese for, "Care for some tea?"
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.134
5.077
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik futuristic pravi:

So tebe mogoče odmrznili po kakih 50 letih? Ker lahko ti rečem samo "Dobrodošel v 21. stoletje".

Nanosolar proizvaja sončne celice z izkoristkom 15%, cena izdelave je pa 30 centov / watt.

No ja, od novembra lani še ni preteklo 50 let.
Me veseli, da se kaj dogaja na tem področju. Sicer pa moj komentar ni letel na ceno ampak na energetsko bilanco - vprašanje je namreč v kolikšnem času se povrne vsa energija, ki je bila vložena v proizvodnjo. In glede na opis bi znala biti stvar zanimiva - pri monokristalih je namreč večina energije porabljena do trenutka ko je kristal razrezan na waferje (pred dopiranjem).
 

Earnhardt

Fizikalc
18. avg 2007
1.352
0
36
Citat:
Uporabnik sad pravi:
Evo, počasi se zadeve postavljajo v red. Žal zaenkrat zgolj na Japonskem, ampak štart je. Torej, vsi večji japonski izdelovalci avtomobilov (razen Honde) in še precej ostalih podjetij so osnovali konzorcij za promocijo vozil na elek. pogon. Poleg tega je ena od njihovih primarnih nalog STANDARDIZACIJA polnilnih postaj in priključkov.

Upam, da bo enkrat ta pamet prišla tudi na Evropska tla in bodo največji konkurentje pametno stopili skupaj in zadeve poštimali.

Osebno mislim, da tega v EU se nekaj casa ne bo, ker drzave prevec dobro sluzijo z raznimi obdavcitvami fosilnih goriv
frown-1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
To je pa itak problem najvišje kategorije.

Po mojem se bodo ravno zaradi tega Združene države Amerike najprej avtoelektrificirale. Imajo najcenejši bencin, ampak štrom se bo prej uvedel, ker vlada nima motivacije za obdržanje starih tehnologij. Evropa se pa sesuje sama vase, oz. mora uvajat druge davke.

Ehh, državne birokrate bo treba slej kot prej peljat na konkretno shujševalno kuro, drugače bo samo še slabše.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.085
-8.778
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
To je pa itak problem najvišje kategorije.

Po mojem se bodo ravno zaradi tega Združene države Amerike najprej avtoelektrificirale. Imajo najcenejši bencin, ampak štrom se bo prej uvedel, ker vlada nima motivacije za obdržanje starih tehnologij. Evropa se pa sesuje sama vase, oz. mora uvajat druge davke.

Ehh, državne birokrate bo treba slej kot prej peljat na konkretno shujševalno kuro, drugače bo samo še slabše.
ZDA, ki poleti komaj stojijo skupaj zaradi pomanjkanja elektične energije?
evil.gif
Jih pa čaka še veliko dela, predno bodo lahko kaj uvedli.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.128
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
To je pa itak problem najvišje kategorije.

Po mojem se bodo ravno zaradi tega Združene države Amerike najprej avtoelektrificirale. Imajo najcenejši bencin, ampak štrom se bo prej uvedel, ker vlada nima motivacije za obdržanje starih tehnologij. Evropa se pa sesuje sama vase, oz. mora uvajat druge davke.

Ehh, državne birokrate bo treba slej kot prej peljat na konkretno shujševalno kuro, drugače bo samo še slabše.

Sem že pisal pred kratkim na to temo ... ZDA so pred električnim kolapsom, pri njih že prihaja do električnih mrkov. Uradno naj bi bili posledica slabega (starega) omrežja neuradno pa naj bi imela zraven tudi negativna el. bilanca.

Bencin je pri njih cenejši kot pri nas, ampak hudič je da je celo bolj obdavčen. Pri nas ga že dobimo relativno dragega in potem država nabije davkov kar jih lahko, v ameriki je surova nafta tako poceni da je večina cene v davku!

Torej amerika in elektrifikacija voznega parka NO GO. SPloh pa razen ene redke izjeme ki predstavlja 1% prebivalca ameri še vedno vozijo svoje V8 mašine in jih zaenkrat še ne bo nič prepričalo v drugačno smer. Pa tudi če se jim bencin podraža za 200%, big deal .. bodo pač šli na "evropske" turbo-4valjnike, s čimer se jim strošek za gorivo zmanjša!
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.236
3
38
To si mi bolj politično odgovoril.
smile-1.gif

Zelo visok izkoristek je potem kakšen? Kak graf bi bil dobrodošel, da se vidi koliko zraven še ogrevaš garažo.
smile-1.gif


Torej če polniš do 80% baterijo nimaš možnosti na polnilcu da jo napolni do te mere, ampak po občutku nastaviš timer?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:

Bencin je pri njih cenejši kot pri nas, ampak hudič je da je celo bolj obdavčen. Pri nas ga že dobimo relativno dragega in potem država nabije davkov kar jih lahko, v ameriki je surova nafta tako poceni da je večina cene v davku!

Tole pa ne bo držalo, pri njih je bencin pač le še ena dobrina, ki se jo obdavči. In to s isto navadnim sales tax, različnim od zvezne države do zvezne države, vsepovsod pa zelo nizkim.
Poglej tabelco na dnu:
http://www.med.govt.nz/templates/ContentTopicSummary____20094.aspx
 

Earnhardt

Fizikalc
18. avg 2007
1.352
0
36
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
To je pa itak problem najvišje kategorije.

Po mojem se bodo ravno zaradi tega Združene države Amerike najprej avtoelektrificirale. Imajo najcenejši bencin, ampak štrom se bo prej uvedel, ker vlada nima motivacije za obdržanje starih tehnologij. Evropa se pa sesuje sama vase, oz. mora uvajat druge davke.

Ehh, državne birokrate bo treba slej kot prej peljat na konkretno shujševalno kuro, drugače bo samo še slabše.
ZDA, ki poleti komaj stojijo skupaj zaradi pomanjkanja elektične energije?
evil.gif
Jih pa čaka še veliko dela, predno bodo lahko kaj uvedli.

Posamezne drzave (npr California) delajo precej na znizanju izpustov. Tam je zelo tezko prodati dizla, pa ne zaradi tega, ker ne je vecina prodanih avtov bencincev, ampak zaradi striktnih regulativ. VW 2.0 TDI s filtrom trdih delcev ni bil dovolj - so ga se dodatno "ocistili" in ga sedaj prodajajo pod brand namom "clean diesel"
hysterical-1.gif


Glede elektrike pa: sicer Obama nacrtuje precej jedrskih obratov, ker sedaj so res na psu glede tega
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
če vzamemo polnjenje akumulatorjev za avto kot je tesla roadster, ki bi naj trajal 3.5 ure in se polnil z 240volti in 70 amperi, je to pri nas ali pa tudi kje drugod že težava zaradi varovalk. to pomeni, da moramo zmanjšati amperažo in se se s tem poveča čas polnjenja.
verjetno pa bi naše distribucijsko omrežje - pa ne samo naše - kar lepo crkovalo , če bi se taki porabniki priključili za polnjenje naenkrat.
za pričakovari pa bi bilo , da bi vsaj 25 % ljudi filalo svoje avtomobile ponoči istočasno ( glede na malo kapaciteto akumulatorjev )
na deželi bi sigurno glavne varovalke na trafotih skurli, ker je tam že itak napetost dostikrat bolj boga in ven meče ko nekdo priklopi večjega porabnika
cena teh kišt pa je bedasto visoka in dokler ne bo enaka ceni "normalnih" avtomobilov ni šans da se uveljavijo
prej vidim možnost avtomobile na vodik. distribucija bi bila anaka kot je distribucija benza , prozvodnja tudi ni težavna, pa lazže se dela zaloge
jaz bi sicer takoj nabavil elektro kišto, ampak za take denarje kot jih hočejo dobim dva solidna avteka na benz.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Kaj pa praviš na to, da so avti na vodik 10x dražji od avtov na elektriko?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Citat:
Uporabnik Tusi pravi:
To si mi bolj politično odgovoril.
smile-1.gif

Zelo visok izkoristek je potem kakšen? Kak graf bi bil dobrodošel, da se vidi koliko zraven še ogrevaš garažo.
smile-1.gif


Torej če polniš do 80% baterijo nimaš možnosti na polnilcu da jo napolni do te mere, ampak po občutku nastaviš timer?

Ne politično, ampak strokovno detaljno. Mogoče si 'politično' razumel pod to, ko sem rekel da bodo sedanja vozila vsa na LiXXPo tehnologiji, kjer je izkoristek zelo visok. Pri NiMH pač ni, vendar le pri 80+% SOC izkoristek pada in s tem raste temperatura baterije.

V mojem primeru, npr, zraste temperatura, pri polnjenju od 50% SOC do 95% SOC za 4°C. Pri polnjenju do 80%SOC se praktično vsa energija shrani v baterijo.
Ja, tempiram s timerjem (že zaradi pocen tarife), samo ni nobenega problema, ker imam timer nastavljen na konstantno vrednost časa polnjenja in le dofilavam.

Npr., vsako jutro me pričaka napolnjen z 14 črticami od 17ih.
 
Nazadnje urejeno: