Šolanje na domu

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
ksz
Zelo brihten in (zelo) nadarjen otrok (če je res) bo uspeval KLJUB pomankljivostim v izobraževalnem sistemu (karkoli že to pomeni).
To je pa pravzaprav bistvo: dobro pripravljen posameznik se mora znat prilagodit na okolje v katerem se nahaja.
 

böc

Majstr
1. avg 2007
2.385
443
83
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
ksz
Zelo brihten in (zelo) nadarjen otrok (če je res) bo uspeval KLJUB pomankljivostim v izobraževalnem sistemu (karkoli že to pomeni).
To je pa pravzaprav bistvo: dobro pripravljen posameznik se mora znat prilagodit na okolje v katerem se nahaja.
467716-post_slo.gif
To je to, na kratko napisano: sposobnost pomeni zmožnost prilagajanja (tako dela tudi evolucija).
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.177
7.020
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Mislim, da je prispevek v Tedniku slaba a mogoče vseeno objektivna reklama za šolanje na domu. Mulca, ki pri sedmih letih programira igrico, za mamico programerko...hmmmm...Če bi bil glede na povedano, ustrezno usmerjan, bi model zdaj o svoji prihodnjosti fluently klepetal na Caltech-u, MIT-ju. No, je pa na obisku v raziskovalnem raketnem laboratoriju (karkoli že to pomeni).
Sem napisal, da bodo zblojeni starši otroka zafurali ne glede na to kje se šola.
Maj rad zlaga kocke. Ok, lahko da ustvarja prave kreacije, lahko da zbira in kompletira stare set-e, tukaj se vrti tudi dosti denarja (look into it). Če je topogledno ustvarjalen, zakaj ne bi mogel postati designer za "lego" kocke. Bolj kot patent, bi mene skrbelo, če to delo morda že opravljajo algoritmi, Maj pa bo tako samo vpisoval ključne besede, iz lego kompajlerja pa bo prišel sestavljen model. Če pa model po navodilih sestavlja sete iz mullerja, so pa tastari spet fail-ali pri usmerjanju in stiku z realiteto in to nikakor ni fer.
Ampak za vse primere velja, da morajo biti starši pošlihtani (sami s seboj). Osebnostna rast, pucanje vseh zadev, ki jih vlečejo v odnos, v starševstvo,...in takih ljudi, ki se pravi čas odločijo reševati svoje probleme, je na splošno zelo malo. Zato je sistem šolanja (na domu ali v šoli) enako dober, kot so dobri tisti, ki ga vodijo in so zanj odgovorni + omejitve sistema.
Gita je svetla točka prispevka, me zanima njena raziskava. Juhant pa pač v svoji mantri trobezlja, da mora otrok pač požreti tut če ne razume za kaj se gre...ja, meje absolutno, krivic pa ne.

Sistemi, kjer so kultura odnosov, pravičnost, spodbujanje ustvarjalnosti, itd. enako oz. bolj pomembne, kot kurikulum, niso moje mnenje ampak dejansko obstajajo. Pri nas je ponudba slaba, nekaj sem že omenjal. V tujini (Švica, Nizozemska, UK,...) je tega več. Najdlje gredo pa Finci, ki dejansko spreminjajo šolski sistem. Zakaj? Ker je v teh okoljih zavedanje in fokus povsem drugačen kot pri nas. Pogoji so boljši itd.
Ok ampak po svoje smo zasli. Solanje na neki soli (katerikoli) ni enako solanju na domu. Ti si v osnovi spraseval za doma.

Kar se tednika tice... en naj bi pri sestih programiral - tip bo letos 20 let (povsod na netu uporablja nick z 1997 tko da sklepam da je takrat rojen) in vse kar je znano o razvoju so njegovi posti na unity forumu.

Kar se lego mojstra tice - mi je jasen trg okrog tega (je ze nekdo tud na alterju malo razlozil) ampak v prispevku tega ni bilo.

Jaz tebi in tvojim otrokom privoscim da boste se odlocli tko da bo najbolje. Ampak ne morem se znebiti obcutka, da se za tvojimi besedami o osebni rasti, razvoju, samozavedanju (in se n- opisov tvojega sina) skriva ena povprecna zgodba in da ti zadevo gledas skozi roznata ocala.

Aja pa se o krivicah. Kategoricno zavracas opcijo da more otrok kdaj pozret kako krivico. Ampak slej ali prej bo naletel na kako. Temu se v zivljenju ni moc izogniti. In bo sel s kolegi ven, srecal ogromnega capca al pa hovdreta s planin, ki bo prisel do njega in mu tezil, zakaj je gledal njegovo babo (ceprav je ni). In bo to cista krivica. Ampak ce jo bo pozrl bo tezaku rekel da res ni zelel in sel stran. Lahko pa bo izrazil svoje nestrinjanje in jih dobil po zobeh. (Obstaja tretja opcija da je ob vseh sposobnostih tudi drzavni prvak v judu ampak lahko naleti tudi na koga s pistolo)

Krivice so. Kar izolirat ga od tega je enostabno nerealno
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Glede na to da imam kolege s finske ti lahko povem kaj si mislijo o spremembah šolskega sistema. Oz. težava njihovega sistema izobraževanja je enaka kot naša, vzgoja ne deluje več zaradi "nemogočih" otrok. Tudi na finskem ne sme starš dat otroku dve vzgojne ker je to kaznivo, učitelji so nemočni ker so otroci na prvem mestu in politika išče rešitve v "inovacijah" ki pa se po mnenju stroke kot tudi širše javnosti ne obnesejo ok. Torej problem pri njih je da so mulci "sončki", starši jih ne obvladajo jih pa vseeno zagovarjajo. Tak sistem je pač zgrešen v temeljih vzgoje in ta se začne doma ...

* ciljam da si z modernizacijo mislil recimo na ukinitev učenja pisanja na roke v šolah in namesto tega strojepisje, pa učenje programiranja kot obveznega predmeta v OŠ, ...

Finci so po mojem mnenju precej drzni. Ne vem pa na kakšnih temeljih so sprejeli odločitve za takšne, na videz, drastične spremembe. Dejstvo pa je, če gledaš nekaj desetletij v prihodnost, upoštevaš napovedi o spremembah družbe, potem te spremembe niso več tako drastične. Najbrž se iz naših grap zdi blasfemično, da se opušča predmetnik, da se opušča pasivnost v komunikaciji, kjer učitelj govori-učenci poslušajo, da se opušča pisanje na roke, da učenci igrajo šah, kot sestavni del učenja, da so zelo veliko zunaj, kjer se skozi aktivnosti učijo fizike, matematike,...itd...Te spremembe se mi zdijo odlične za prvo in drugo triado OŠ in ne za faks, da se ne bo kdo spotaknil ob te ideje.

Kdaj je naš šolski sistem doživel zadnjo dobro spremembo (pa ne bi rad politično barval teme)? Mi se ukvarjamo s tem ali je klofuta sprejemljiva ali ne...kot kaže, klofuto jemljemo kot last resort, kot zadnjo učinkovito metodo.

Sej drgač se strinjam, da je veliko otrok, ki se jim precej pozna, da jim starši niso postavljali meja, pozna se jim, da so starši te zadeve potem zgrešeno reševali z avtoriteto, vmes pozabili, da otrok potrebuje usmeritev, spodbudo,...otroci iz takih relacij pridejo ven jezni, prestrašeni, umaknjeni,...učni procesi so za njih zahtevni, ker imajo cel kup čustvenih težav in potem je proces le dodatno breme. To niso sončki, to so nevihtni oblaki. Če bi bili starši pošlihtani (ponavljam: osebnostna rast!), bi bilo marsikaj drugače...če,če,če,če...
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik boc pravi:
Citat:
Uporabnik Romzi pravi:
ksz
Zelo brihten in (zelo) nadarjen otrok (če je res) bo uspeval KLJUB pomankljivostim v izobraževalnem sistemu (karkoli že to pomeni).
To je pa pravzaprav bistvo: dobro pripravljen posameznik se mora znat prilagodit na okolje v katerem se nahaja.
467716-post_slo.gif
To je to, na kratko napisano: sposobnost pomeni zmožnost prilagajanja (tako dela tudi evolucija).

Prilagajanje, če s tem misliš, da je potrebno ne vem kakšno prilagajanje na osnovne družbene norme, se strinjam. Valda, kdor se tu ne "prilagodi", je izobčenec. Ampak jaz tega ne problematiziram, ker to zame ni prilagajanje na nepravilnosti (z nekaterimi izjemami) pač pa na pravila okolja, kjer živimo.
Jaz problematiziram sistem, ki ne spodbuja otrok, pričakovana "uspešnost" je bolj pomembna kot otrokov potencial, ne rešuje situacij, ki so posledica pravil tega sistema, itd...Zmožnost prilagajanja potem v praksi zgleda tako, da več je potrebnega prilagajanja, bolj je otrok sposoben? Prilagajanje na sistematične krivice je proces, ki jemlje resource in ima še stranske učinke. Za izkoristek potenciala je boljše iskati manj kontaminirano okolje, ker sistema, kjer je vse to sprejemljivo, se razumen človek ne loteva.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
Jaz tebi in tvojim otrokom privoscim da boste se odlocli tko da bo najbolje. Ampak ne morem se znebiti obcutka, da se za tvojimi besedami o osebni rasti, razvoju, samozavedanju (in se n- opisov tvojega sina) skriva ena povprecna zgodba in da ti zadevo gledas skozi roznata ocala.
Osebna rast je stvar, ki je nima smisla promovirati s pisano ali govorjeno besedo. Na ta način reševati ljudi je sizifovo delo in topogledno se reševalca ne grem več
smile-1.gif
Človek, ki vé, da pomoč potrebuje, jo bo iskal in našel. Sem pa precej ur vložil v sebe in pri zadevah, ki sem jih smatral za najbolj trdovratne, se rezultati že kažejo.
Povprečna zgodba je ja. A jaz kje pišem, da smo nadljudje? Ja, mulc zdeluje šolo z levo roko (čeprav je desničar), socializiran je, radi ga imajo, bla bla bla in to se bere, kot, da smo nadpovprečni? Meni je moj mulc povsem normalen otrok, ki mu ne gre fuzbal tako dobro, kot vrstnikom, ne mara klobas pa dimljenega mesa, obožuje sire, itd...

Citat:

Aja pa se o krivicah. Kategoricno zavracas opcijo da more otrok kdaj pozret kako krivico. Ampak slej ali prej bo naletel na kako. Temu se v zivljenju ni moc izogniti. In bo sel s kolegi ven, srecal ogromnega capca al pa hovdreta s planin, ki bo prisel do njega in mu tezil, zakaj je gledal njegovo babo (ceprav je ni). In bo to cista krivica. Ampak ce jo bo pozrl bo tezaku rekel da res ni zelel in sel stran. Lahko pa bo izrazil svoje nestrinjanje in jih dobil po zobeh. (Obstaja tretja opcija da je ob vseh sposobnostih tudi drzavni prvak v judu ampak lahko naleti tudi na koga s pistolo)

Krivice so. Kar izolirat ga od tega je enostabno nerealno

Ja, to so individualne krivice, na katere starši itak preventivno opozarjamo, utemeljujemo s primeri iz lastnih izkušenj
grin1.gif
in za katere lahko obstaja tudi kompenzacija. Kompenzacijo izvede dober sistem, ki bo hovdreta štrafal ampak, na to seveda ne štartamo, kot opcijo št.1 (sploh, če si nekje na Jezerskem...). Torej, jaz kot foter, bom mulcu povedal, da naj se v situacijah, ki mu niso domače, vedno poskuša umakniti z lepim obrazkom, ker razbita steklenica v obrazu res ni nekaj, kar bi si želel.
Ampak tudi to je offtopic, kar že lep čas poskušam izpostaviti. Jaz govorim o tem, ko posameznik v sistemu nima enakih možnosti, ker je to za sistem predrago, logistično zahtevno, nepomembno, ni v programu,...
Primer: dan na smučišču, kjer pa se bo samo smučalo. Kljub temu, da nekaj mulcev boarda, jim ni dovoljeno boardati. A je boardanje preseravanje? Je to za sončke? Je to taka jeba organizirati?
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.999
1.440
113
Pa zakaj mora biti vedno izbira v življenju? Smučanje bomo organizirali in čao. Ko voli neka izvoli. Tako elja tudi za vse ostale preizkušnje, ki jih življenje prinaša.

Doma pa poskrbiš, da greste bordat pa naj vzame s sabo še tiste sošolce, ki tako radi bordajo. Boš pač ti poskrbel za organizacijo, za stroške bodo pa še drugi starši primaknili.

Bistven odboj od drugih pa najlažje doseže na fakulteti, ki nudi nebroj možnosti izmenjav v tujini, tudi na zelo prestižnih fakultetah. Prakitčno celoten dodiplomc in podiplomc lahko preživiš v tujini na projketih, ki jih vodijo renomirani znanstveniki in profesorji. Če je taprav, bo dobil možnost sodelovanja tudi na drugih projektih, na koncu pa iz tega naredil kruh. Pusti malega, da zaključi srednjo šolo oz gimnazijo skupaj z drzužbo, v tem času pa z ženo poskrbita za njegovo mentalno in osebnostno rast. Vse ostalo je pomoje preveč tvegano, da zafuraš lastnega otroka. Naredi preprosto analizo tveganja in boš hitro vidil kaj pa kako.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.999
1.440
113
Jaz bi se sankal. Apollo8 bi tekel na smučeh. eazy bi si podajal kepe. Jbg, nabere se tega, administracije je pa za popizdit.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Ni problema, ker gremo na Pokljuko. Naša šola je mislila na vse! Za bordarje in smučarje rabimo enega učitelja, za sankače drugega, za tek na smučeh pa tretjega. Kepali pa se bomo vsi, ko zaključimo z aktivnostmi in bo pol ure prostih radosti na snegu. Nam ni od ku*ca.
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
In kaj imajo tukaj sončki pametovat. S šolo gredo smučat/sankat in to je to.
Naj se navadi da nebo vedno po njegovo.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.547
2.935
113
v lokalni ostariji
Svet ni fer. Ni vse kot bi si zelel... No un moj primerek je tudi dobil vse najbols od starsev. So dal soncku vse. Se trudl. Garal. K je bil tak revck k ga ucitli ne razumejo k se bori... Ja ni uspel a ne...
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.177
7.020
113
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Jaz bi se sankal. Apollo8 bi tekel na smučeh. eazy bi si podajal kepe. Jbg, nabere se tega, administracije je pa za popizdit.
Zakaj zmeri jaz najtezje?

smile-1.gif
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.999
1.440
113
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Jaz bi se sankal. Apollo8 bi tekel na smučeh. eazy bi si podajal kepe. Jbg, nabere se tega, administracije je pa za popizdit.
Zakaj zmeri jaz najtezje?

smile-1.gif

Ti mas rad izzive, eazy pa rajsi pesaci, sploh pa ne mara zahodnih hobijev, zato mu drugega ne preostane kot podajanje kep.
smile-1.gif
 

CebelicaMaja

Fizikalc
2. sep 2007
2.316
23
38
Pri vsem tem me je zmotilo to da mulc "nima strahov, nima prepovedi". Mislim kaj? Ravno to, da ga nekako omejiš in mu prepoveš določene stvari pri katerih še ni dorasel, je bistvo vzgoje. Manjko strogega očeta dela današnje fante "metrosexsualce in podobne copate brez hrbtenice".
Jaz sem totalno proti šolanju otroka doma, zakaj:
1. se ne misim podrejat otoku in mislim hodt na delo in služit denar, da se mulček lahko šola in hodi še na kakšno obšolsko dejavnost, ki ga zanima
2. ker so naše šole kljub velikemu balastu še vedno zaupanja vredne in dovolj kakovostne
3. ja socializacija tudi če je še tako slaba je boljša od milnega mehurčka
4. zato, ker želim, da občuti team ne pa individualizem, to je nekaj kar nas ljudi povezuje in ustvarja empatijo
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik CebelicaMaja pravi:
Pri vsem tem me je zmotilo to da mulc "nima strahov, nima prepovedi". Mislim kaj? Ravno to, da ga nekako omejiš in mu prepoveš določene stvari pri katerih še ni dorasel, je bistvo vzgoje.
Se mi zdi, da sem premalo natančen pri izražanju. Prepovedi so način negativnega vzgajanja preko lastnih vzorcev. Jaz ne govorim o prepovedih, ko rečeš: ne smeš dati roke v blender ipd.
Prepovedi so to, ko otrok zaradi nečesa (stiska, bolečina,...) joče, ti pa mu nabijaš "ne jokaj" ali pa "fantki ne jokajo",...to je prepoved na izražanje čustev. Prepoved je to, ko otrok neko zadevo dela na svojstven način, ki ga ravno tako pripelje do rezultata, ti pa mu poskušaš vcepiti "svoj prav"...Prepoved je, ko se otrok obnaša "otročje" (kar je normalno), ti pa zaradi okoliščin (ti je neprijetno, te je sram,...) narekuješ odraslo obnašanje...to je prepoved na "biti otrok"...prepoved (ne bodi uspešen) je, ko npr. otroku ne pustiš zmagati v neki povsem nedolžni igri (ker si infantilen starš pač) in otrok iz tega sklene, da kadar izgubi, ga imajo starši radi itd...Prepoved je, ko otroka kaznuješ tako, da ga pošlješ spat brez večerje.

Citat:
Manjko strogega očeta dela današnje fante "metrosexsualce in podobne copate brez hrbtenice".
Se strinjam. Problem je, ko se ta strogost izvaja na podlagi povsem subjektivnih pogojev (si utrujen in otroka "po skraæenom postupku" napizdiš, se ti mudi in delaš pritisk na otroka, mu daš vedet, da je prepočasen/nesposoben,...) in se na dolgi rok dela škoda.

Citat:

Jaz sem totalno proti šolanju otroka doma, zakaj:
1. se ne misim podrejat otoku in mislim hodt na delo in služit denar, da se mulček lahko šola in hodi še na kakšno obšolsko dejavnost, ki ga zanima
Do 18. leta je tvoja ODGOVORNOST, da za otroka poskrbiš po najboljših močeh. Čustvenih, finančnih itd...Torej, tvoja stvar, kako boš to speljala.

Citat:
4. zato, ker želim, da občuti team ne pa individualizem, to je nekaj kar nas ljudi povezuje in ustvarja empatijo
Ti vidiš veliko empatije danes? Pa ne mislim na fejsu
smirk-1.gif
Ti povem, da empatijo otroci imajo privzeto in jo s socializacijo, kot jo omogoča šolski sistem, kvečjemu izgubljajo. Za empatijo ipd. sicer v največji meri poskrbijo starši z zgledom. Team pa bo "začutil" takoj, ko bo malo boljši od ostalih v teamu...