Najbolj "neumni" izumi v avtomobilski industriji

nacek

Guru
13. okt 2012
3.007
646
113

sad

Guru
24. avg 2007
21.795
10.417
113
Jaz sem dnevno 4x v garažah. Tam se zelo dobro sliši kaj ti pelje mimo. In ne, ni strahu da bi me šutljivi teslić al pa IDjka presenetila/zbila/prevozila
No, sedaj smo prišli že do garaž. Štartali smo, da v centru Ljubljane ob normalnem prometu in pri normalni vožnji EVji praktično onesnažujejo prostor z zvokom (pa ne z umetnim). Še 3 dni preseravanja, pa bomo prišli do tega, da ga fulla slišiš zvečer na gozdni cesti v brezvetrju. :valjamse:
PS: Dopuščam možnost, da imaš kakšno stanje, ko res slišiš neke frekvence, ki jih povprečen človek ne sliši.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey in jonny77

jezek

Guru
24. jul 2008
4.195
1.795
113
Ne , tudi v centru. Btw, v (strogem) centru lj ni nekega posebnega hrupa, ker je ćufurović vse ceste naredil enosmerne. Tako da ko ob 6h, 7h ali 15h greš čez figovec...slišiš vsak avto v nulo. Probaj...pa potem javi. Garaza je pa pac ultimativni test, tam se slisi vse. Teslo sliišim 2 štuka nižje....
 

jezek

Guru
24. jul 2008
4.195
1.795
113
Aja, glede posebnega stanja...res sem audiofil....kjer imamo ojacevalce, izvore zvoka in supertviterje ki gredo do 100khz. Ampak letom primerno "slisim* nekje do 25khz max, slisim pa do 16....
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

Najbolji

Guru
20. feb 2008
5.119
1.100
113
Mobi uporablas? Pa najbrz mas indukcijo doma. Isto ti se vata. S tem da se dizl 'fuma' tud neki pridoda. Ne vem kaj je hujs. O cudnosti pa tud raje ne bi niti zacel.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.979
1.665
113
Še eno področje, kjer je regulacija (ki se sicer še preveč uspešno ukvarja z dolžino kumar in kotom ukrivljenosti banan) popolnoma odpovedala...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.611
1.595
113
In kaj ti pomaga fizični gumb, ko je skrit rokam in očem, da je treba dat pogled iz ceste in ga iskat 15 sekund?
Skratka, fizični gumbi sami po sebi niso rešitev. Isto kot niso soft gumbi sami po sebi problem.
Treba je zasledovat neke osnovne principe ergonomije.

Najboljši gumb je tisti, ki ga ne potrebuješ. A se da zadevo avtomatizirati? In če da, potem naj se avtomatizira.
Drugi najboljši gumb je tisti, ki se ga že potrebuje, da bolj kot se ga pogosto potrebuje, da je blizu prstom in po potrebi očem. Idealen je tak gumb, ki ga imaš na konicah prstov na roki, ponavadi na volanu in lahko na pamet brez pogleda s ceste upravljaš funkcije.

Ne pa avto kokpit kot Boeing 737 iz leta 1972. 62593 gumbov, 172 cagarjev, pa 5 ljudi, da to obvladajo. Od tega stran je še letalska industrija šla, avtomatizirala 4 ljudi, kopilot je samo še radi rezerve. Letalo dejansko lahko fura sam pilot.

Na koncu jamrajo o fizičnih gumbih, menijih in displejih ljudje, ki imajo avto, ki niti avtomatskih luči nima. Niti za vklop dnevnih, kamoli zasenčenih/kratkih ob slabši svetlobi, kaj šele avtomatski vklop dolgih.
Pa isto gre vklop brisalcev, pa štelungo klime, ogrevanje zicev, menjalnik in še kaj. Vse to se da tudi avtomatizirati.

Skratka, dvomim, da bo več regulacije za fizične gumbe imelo produktivni učinek. Samo par državno-sektorašev pametnjakovičev bo narekovalo zastarele neumnosti.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.119
4.638
113
In kaj ti pomaga fizični gumb, ko je skrit rokam in očem, da je treba dat pogled iz ceste in ga iskat 15 sekund?
Skratka, fizični gumbi sami po sebi niso rešitev. Isto kot niso soft gumbi sami po sebi problem.
Treba je zasledovat neke osnovne principe ergonomije.

Najboljši gumb je tisti, ki ga ne potrebuješ. A se da zadevo avtomatizirati? In če da, potem naj se avtomatizira.
Drugi najboljši gumb je tisti, ki se ga že potrebuje, da bolj kot se ga pogosto potrebuje, da je blizu prstom in po potrebi očem. Idealen je tak gumb, ki ga imaš na konicah prstov na roki, ponavadi na volanu in lahko na pamet brez pogleda s ceste upravljaš funkcije.

Ne pa avto kokpit kot Boeing 737 iz leta 1972. 62593 gumbov, 172 cagarjev, pa 5 ljudi, da to obvladajo. Od tega stran je še letalska industrija šla, avtomatizirala 4 ljudi, kopilot je samo še radi rezerve. Letalo dejansko lahko fura sam pilot.

Na koncu jamrajo o fizičnih gumbih, menijih in displejih ljudje, ki imajo avto, ki niti avtomatskih luči nima. Niti za vklop dnevnih, kamoli zasenčenih/kratkih ob slabši svetlobi, kaj šele avtomatski vklop dolgih.
Pa isto gre vklop brisalcev, pa štelungo klime, ogrevanje zicev, menjalnik in še kaj. Vse to se da tudi avtomatizirati.

Skratka, dvomim, da bo več regulacije za fizične gumbe imelo produktivni učinek. Samo par državno-sektorašev pametnjakovičev bo narekovalo zastarele neumnosti.
Ti si pa že preveč Teslar ratal
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.979
1.665
113
In kaj ti pomaga fizični gumb, ko je skrit rokam in očem, da je treba dat pogled iz ceste in ga iskat 15 sekund?
Skratka, fizični gumbi sami po sebi niso rešitev. Isto kot niso soft gumbi sami po sebi problem.
Treba je zasledovat neke osnovne principe ergonomije.
Stari, izgubil si se. Elonov tempelj malo bolj globoko skrij v omaro, ne koristi ti.

Fizični gumbi imajo to prednost, da jih ne iščeš 15 sekund, pač pa ga najdeš takoj, ker za to poskrbi mišični spomin, ki je, btw., zelo močan in drži dolga leta. Tako npr. brez da bi moral kam gledati zmanjšaš glasnost radia, vklopiš meglenke ali gretje zadnje šipe ali zamenjaš hitrost ventilatorja.

Seveda je tudi fizične gumbe mogoče zdizajnirati tako, da so ergonomsko slabi; ampak največji problem je, da je dobro ergonomijo s soft gumbi skoraj nemogoče narediti.

Ravno soft gumbi, kapacitativni gumbi in zasloni imajo pa čisto vse slabosti, ki si jih naštel: uporaba dlje traja, na ekran moraš pogledati, kje so (kaj šele iskati v menuju) in v kakšni poziciji so (on ali off). Kršijo vsa načela ergonomije.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.783
443
83
Kras
www.mtl.si
Stari, izgubil si se. Elonov tempelj malo bolj globoko skrij v omaro, ne koristi ti.

Fizični gumbi imajo to prednost, da jih ne iščeš 15 sekund, pač pa ga najdeš takoj, ker za to poskrbi mišični spomin, ki je, btw., zelo močan in drži dolga leta. Tako npr. brez da bi moral kam gledati zmanjšaš glasnost radia, vklopiš meglenke ali gretje zadnje šipe ali zamenjaš hitrost ventilatorja.

Seveda je tudi fizične gumbe mogoče zdizajnirati tako, da so ergonomsko slabi; ampak največji problem je, da je dobro ergonomijo s soft gumbi skoraj nemogoče narediti.

Ravno soft gumbi, kapacitativni gumbi in zasloni imajo pa čisto vse slabosti, ki si jih naštel: uporaba dlje traja, na ekran moraš pogledati, kje so (kaj šele iskati v menuju) in v kakšni poziciji so (on ali off). Kršijo vsa načela ergonomije.
Točno to.
Samo za primer pri VAG-u, stikalo za luči. Že vsaj 20 let je bilo okroglo, sicer skrito za volanom, ampak nisi rabil gledati. Iz pozicije AUTO en klik levo si bil na dnevnih, en klik desno parkirne luči in dva klika desno kratke luči. Klik ven meglenke spredaj, drugi klik ven, meglenke zadaj. Ne rabiš gledat, ne rabiš iskati, ne rabiš nič. Urejeno v 1 sekundi. Sedaj pa to naredi na novih touch panelih brez gledat in štopaj koliko traja tisto klikanje. :valjamse:

In ja, se strinjam z avtomatizacijo, ampak ta mora biti potem 100%, ne pa 95%. Recimo tipičen primer zgoraj omenjenega samodejnega preklopa iz dnevnih na kratke luči. Zadeva v celoti pogrne pri megli čez dan, ker je dovolj svetlobe in seveda svetlobni senzor ne vidi megle. In potem vidiš precej vozil, ki se vozijo po gosti megli brez zadnjih luči, ne samo brez meglenk. Koliko je to varno, naj si vsak sam zaključi.

Tudi recimo samodejni preklop kratkih/dolgih luči ni vedno 100%. Recimo primer se približuješ avtomobilu pred teboj in stari avtomobili imajo brljivke za zadnje luči. Sistem bo preklopil na kratke šele cca. 50-100m za vozilom, vmes mu boš pa z dolgimi nabijal. K sreči je ročka za dolge/kratke še tam in enostavno ročno posežeš vmes. Če je ne bi bilo, bi kaj?

Žal je NCAP vključil v meritve, mislim da le fizične gumbe za 5 funkcij. Škoda.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.496
1.975
113
VW je imel kar nekaj stvari izpopolnjenih u nulo, pa so šli zafookat vse v imenu modernizacije, ki je nihče noče.

Poleg teh stikal za luči tud kontrole za klimo npr. tisti trije okrogli gumbi. Perfekcija. Tud tipke na volanu kot so jih meli okol Golfa 7.