Šolanje na domu

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Ja, starši so izgubljeni, ti povem...ne znajo postaviti meje, bojijo se lastnih otrok, ki niti shodili še nisi... Tako, da so ljudje, ki imajo veliko znanja o razvoju, vzgoji in imajo tudi veliko dela....Obstaja tudi ŠOLA za vzgojo staršev
grims-1.gif
https://www.facebook.com/solazavzgojostarsev
 

böc

Majstr
1. avg 2007
2.385
443
83
@OT:
A imaš kaj pedagoških izkušenj: si že koga pripravljal na (popravni) izpit/test?

Če sem prav razumel se ti zdi krivično., da nekdo lahko popravi oceno 1, ne pa oceno 3-5?
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Nekaj izkušenj imam. Za kakšne (zame) bolj zahtevne zadeve bi angažiral strokovnjake.

Si pa napačno razumel. Krivično se je zdelo mojemu otroku, ki je to izpostavil, ni pa dobil pojasnila, ki bi ga lahko razumel. Pojasnilo sem dobil jaz, na govorilni uri in sicer, da učiteljica presoja, kdo so tisti otroci, ki so sposobni a jim je v danem primeru "spodletelo". Ona je to argumentirala tako, da vedno dela za dobro učencev. Kar je sicer lepo od nje, glede na večino komentarjev v tej témi, pa to nikakor ni pedagoško
smile-1.gif
V tej témi se da prebrati precej o tem, da jih moraš (slej ko prej jih itak boš) dobiti po gobcu in da se iz tega nekaj naučiš. Po tej analogiji, bi bilo bolj pedagoško, če bi učenci z oceno 2 in 3, ki so sicer dokazano sposobni za 5, ne dobili priložnosti za izboljšanje ocene.

Fer (do tistega, ki ne razume selektivnega pristopa) je, da učiteljica to ustrezno pojasni 9 letniku, ki tega ne vidi enako kot ona (če ne drugega je 30 let razlike). Fer (do tistih, ki so slabo pisali) je tudi, da se otrok sooči s porazom v obliki slabe ocene. Seveda, pritisk sistema in staršev, ki pričakujejo in zahtevajo petice je neverjeten.
Še enkrat, v pojasnilo: Popravljali so lahko nekateri, ki so pisali 2 in 3. Tisti, ki so pisali 4 pa ne. To vsekakor ni fer. V OŠ pa 5 težko popraviš na 6
smile-1.gif
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
bi bilo bolj pedagoško, če bi učenci z oceno 2 in 3, ki so sicer dokazano sposobni za 5, ne dobili priložnosti za izboljšanje ocene.

Res je, tako bi dobili lekcijo, da se ne splača zajebavat, "ah bom že popravil" in tako učiteljicam delat dvojno delo in kradet čas učnim uram.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Popravljali so lahko nekateri, ki so pisali 2 in 3. Tisti, ki so pisali 4 pa ne. To vsekakor ni fer. V OŠ pa 5 težko popraviš na 6
smile-1.gif
Zakaj ni fer? Zakaj pa rabi glih 5 met? In če bo dovoljkrat popravljal, potem imajo lahko vsi 5 na koncu.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.578
2.628
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Popravljali so lahko nekateri, ki so pisali 2 in 3. Tisti, ki so pisali 4 pa ne. To vsekakor ni fer. V OŠ pa 5 težko popraviš na 6
smile-1.gif
Zakaj ni fer? Zakaj pa rabi glih 5 met? In če bo dovoljkrat popravljal, potem imajo lahko vsi 5 na koncu.

Tu se pa strinjam s mističnim - ali imajo vsi možnost - ali nobenden. Je pa seveda težava s časom in ne nazadnje tudi s pristopom - možnost popravljanja zame ni pravi pristop, ker "omili" "kazen" za slabo pripravljenost in dejansko uči, da "ne rabimo jemati testov resno, saj se da popraviti".

Je pa seveda tudi vprašanje kako svojo (se pravi učiteljice) odločitev objasniti 9 letniku - in to brez, da sebe postaviš na laž, ali da potrdiš, da je lastni sistem nefer.
Otroci (vsaj večina) imajo namreč "prirojen" čut za "poštenost" in na "nepoštenost" odreagirajo vsaj s vprašanjem "zakaj".
 

karamarko

Pripravnik
29. sep 2014
365
0
16
@mistique
Naredi uslugo otroku in ga ne zavijaj v vato. Tudi sam sem bil obseden s pravičnostjo v otroštvu (beri malo razvajen) in sem preživel vse krivice, ki so se mi zgodile. In če misliš, da se mu zdaj dogaja največje sranje v življenju, če ne more popravljat iz 3 na 4, potem mu bo real life šele šok. Enkrat se bo moral sprijaznit s tem, da se v življenju dogajajo krivice in morš pač rečt "f*ck it" in it naprej. Jutri je nov dan za nove zmage.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Popravljali so lahko nekateri, ki so pisali 2 in 3. Tisti, ki so pisali 4 pa ne. To vsekakor ni fer. V OŠ pa 5 težko popraviš na 6
smile-1.gif
Zakaj ni fer? Zakaj pa rabi glih 3 met? In če bo dovoljkrat popravljal, potem imajo lahko vsi 3 na koncu.

Fixed. Ni point v 5. Point je...ma ne ljubi se mi več ponavljat. Preberi gor še 1x
smile-1.gif
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik karamarko pravi:
@mistique
Naredi uslugo otroku in ga ne zavijaj v vato. Tudi sam sem bil obseden s pravičnostjo v otroštvu (beri malo razvajen) in sem preživel vse krivice, ki so se mi zgodile. In če misliš, da se mu zdaj dogaja največje sranje v življenju, če ne more popravljat iz 3 na 4, potem mu bo real life šele šok. Enkrat se bo moral sprijaznit s tem, da se v življenju dogajajo krivice in morš pač rečt "f*ck it" in it naprej. Jutri je nov dan za nove zmage.

Moj mulc je pisal 5 in je vprašal zakaj lahko popravljajo samo nekateri, ki pa so pisali 2 in 3. Tisti, ki so pisali 4 pa ne.
Jaz rečem fu*k it samo ko sem v ego stanju otroka
smile-1.gif
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Popravljali so lahko nekateri, ki so pisali 2 in 3. Tisti, ki so pisali 4 pa ne. To vsekakor ni fer. V OŠ pa 5 težko popraviš na 6
smile-1.gif
Zakaj ni fer? Zakaj pa rabi glih 5 met? In če bo dovoljkrat popravljal, potem imajo lahko vsi 5 na koncu.

Tu se pa strinjam s mističnim - ali imajo vsi možnost - ali nobenden. Je pa seveda težava s časom in ne nazadnje tudi s pristopom - možnost popravljanja zame ni pravi pristop, ker "omili" "kazen" za slabo pripravljenost in dejansko uči, da "ne rabimo jemati testov resno, saj se da popraviti".

Je pa seveda tudi vprašanje kako svojo (se pravi učiteljice) odločitev objasniti 9 letniku - in to brez, da sebe postaviš na laž, ali da potrdiš, da je lastni sistem nefer.
Otroci (vsaj večina) imajo namreč "prirojen" čut za "poštenost" in na "nepoštenost" odreagirajo vsaj s vprašanjem "zakaj".

Hvala.
zmaga.gif


Frustracija (ob neuspehu) je sestavni del napredka. Če te frustracije spodbujaš in dovoljuješ v fazi razvoja, ko posameznik za to ni pripravljen, delaš hudo škodo. Če otroka pred temi frustracijami ščitiš predolgo, delaš ravno tako hudo škodo. Ali učiteljice to zmorejo zaznavati za 15-20 učencev v zelo različnih okoliščinah? Sem prepričan, da ne. EDIT: pa s tem ne mislim, da bi morale, pač pa poudarjam pomembnost vloge staršev pri komunikaciji z učiteljem oz. predstavnikom sistema.
Ampak v mojem primeru ne gre za to, da bi ti učenci slabo prenesli poraz, vsaj tako ni bilo predstavljeno. Gre za to, da je bilo odstopanje od njihovega povprečja preveliko in so zato dobili drugo priložnost. Po domače: naš razred, naša generacija, naša šola bo imela boljši skupni uspeh. Nam ni mar za fairness, mi naprednih učencev ne rabimo spodbujat, njihovo jasno izraženo radovednost zatremo z zblojenim pojasnilom, ki ga deep down še sami ne razumemo...
BTW, včeraj so imeli šolski parlament, kjer je največ podpore dobila tema oz. pobuda z naslovom "Spremembe v šolskem sistemu". Otrokom je jasn
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
4 ni slaba ocena in otrok jo gre 'popravljati' na 5, samo če ima fuknjene tastare, ki hočejo popolnost.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.174
7.020
113
Relevantno je toliko, da dejstvo, da je pisal 5 nima nobene veze s tem kaj se njemu zdi krivicno. Morda se mu zdi tudi krivicno da ljudje pri 18ih umirajo zaradi raka pa nima veze a ma v soli same petke al pa enke.

Sploh ni point v tem kaj se mu zdi krivicno in kake ocene ima. Point je, da po tvoji (in morda njegovi) oceni ni dobil zadovoljivega pojasnila. Ali postopkovno ali vsebinsko - niti nima veze. V zivljenju se to dogaja. In ne, nic bolje ne bo ce ga bos solal doma. Slej ali prej mu tudi ti ne bos dal zadovoljivega pojasnila. Verjetno mu ga ze veckrat nisi dal ampak tega pac ne ves. Nehi dramo delat.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.397
1.399
113
Oprosti, ampa to pa res ni krivicia, da tisti s 4 ne more popravljat oni z 1,2,3 pa lahko...samo otroku je potrebno malo drugače razložit zadevo.
Hudiča od 1-3 je res slaba ocena (sploh v 1. in 2. VIO) in jasno je, da bodo ti otroci najprej dobili priložnost, da to oceno popravljajo. Predvsem, zato ker se bodo zaradi popravljanja več naučili in dodatno utrdili snov, kar je najpomebneje pri takšnih zadevah. Konec koncev nam mora biti kot širši družbi v interesu, da čim več otrok spravimo na vsaj 3 ali 4, saj to pomeni, da bomo imeli koliko toliko izobražene delavce, ki bodo lahko opravljali neki poklic in ne bodo v breme sistema...

Nekdo, ki piše 4 žal mora počakati, da dobijo priložnost tisti, s slabšim znanjem. Predvsem zato, ker je 4 dobra ocena (po vseh pogledih) in ker tak otrok zna snov, ki jo je pisal. Pa tudi zato, ker se bo na ta način naučil, da ne more kalkulirat v smislu jaz tak znam vse, ampak se je treba za 5 pač potrudit in sproti učit.

In to je to. Ni tu krivic, če slabši učenci dobijo drugo priložnost, to je etika, sociala, družbena odgovornost,....torej skrb za družbo, menda ja nočeš, da bomo vzgajali "übermensch-e" in bodo v svetu imeli priložnost samo najboljši ostali pa bodo capljali nekje pri tleh in prosili za miloščino.
 

böc

Majstr
1. avg 2007
2.385
443
83
Kako si mu pa ti razložil oz. kaj je tvoje mnenje o popravljanju ocen?
 
Nazadnje urejeno:

karamarko

Pripravnik
29. sep 2014
365
0
16
@mistique
Nisem bral vsega. Napiši prosim v parih alinejah kaj so glavni razlogi, da bi ga šolal doma.

Je edini otrok?