Radarski tempomat - globa 500 EUR!

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Ne rabi Mazda testirat v vsaki EU državi. To je celotna poanta. Skladnost z EU zakonodajo lahko zagotavlja laboratorij v Osaki, ki ga je certificirala EU. In če je slednji udaril štempelj je zadeve konec. Na koncu je na podlagi par deset tisoč takih štempljev za cel avto, država izdala homologacijski kartonček, da je avto izpraven. Tu se za kupca Mazde vse konča.

To, da palicajem radarji več ne delajo, pa naj se idejo zmenit kam drugam, na ustrezne institucije, ki so ven ruknile predpise in izvajajo certifikacijo. To ni problem šoferjev lastnikov Mazd ali drugih vozil.

Zelo verjetno se bo ugotovilo, pa da stari palicajski radarji tehnično več ne ustrezajo novim predpisom, samo pač nihče ni pazil na to. Vsako leto se delajo spremembe glede uporabe frekvenčnih pasov in če je merilec hitrosti bil narejen na podlagi predpisov iz leta 1993, še ne pomeni, da ustreza v letu 2015. Podobno sranje je glede celega kupa elektronske opreme, npr. WiFi. Wifi oprema stara 10 let brez vsaj softverskih nadgradenj je v letu 2015 povsem ilegalna, sploh če se uporablja zunaj, pa se folk tega pač ne zaveda. Zavedat se začno šele, ko je kaka pizdarija, recimo pade v mrak kak vremenski radar na bližnjem hribu in pridejo majstri na vrata trkat motnjo, ki jo povzroča na prvi pogled nedolžna WiFi točka iz leta 2003.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Kaj pa, če proizvajalec in izdajatelj homologacije niste sploh vedela, da je vozilo v neskladu z zakoni države? ali pa, če pač zaradi nekega strašnega naključja, pride do neke "stvarne napake", zaradi katere je potem vozilo neskladno?

Ne bi rekel, da bi se potem vseeno še naprej lahko vozilo po cestah, ampak bi pač sledil nek izredni vpoklic ali kaj podobnega, da se zadeva odpravi, šele potem bi lahko šlo naprej. V tem času pa bi imela policija vso pravico, da ga izločuje.

Malce namreč dvomim, da so pri mazdi testirali ta njihov laser z vsemi merilnimi radarji, ki so v vsaki EU državi, ali pa da so sploh pomislili, da ta njihova tehnologija lahko moti laserski merilnik hitrosti?

Odgovarja tisti, ki je opravljal postopek homologacije (od EU pooblaščena inštitucija), ta mora vedet vse o avtu in o vseh predpisih. zato je tam.
Laserji naše policije niso nobena svetovna posebnost, popolnoma enake uporabljajo povsod po EU.

Če bi prišlo do vpoklica, bi moral stroške nosit prav inštituija, ki je opravljala homologacijo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Glede radarjev, EU dovoli (pogojno) uporabo v 24GHz pasu s tem da nova direktiva to frekvenco opušča ker lahko interferira z drugimi napravami in gre na dedicated frekvenco 79GHz.

Policijski radarji delujejo ponavadi v območju 18-40 GHz. Tehnično bi torej obstajala tudi po papirjih možnost skladanja frekvec če mazda uporablja staro direktivo.

Glede svetlobnega žarka (laser) je vprašanje kako pa kaj ker načeloma te naprave delujejo na drugačen način. Dvomim da bi bil res laser kriv ker potem bi bil problem že zaradi luči ki sipajo svetlobo čez cel spekter. Sicer laserski merilci uporabljajo snop v IR spektru, s tem da imajo pulzno kodiran signal (zaradi tega jih je hudičevo težko motiti tudi namensko, jammerji za laserje so precej sofisticirane naprave saj najprej zaznajo kaj merilec pošilja in potem začnejo pošiljat ustrezen signal nazaj). Dvomim da bi laser na vozilu lahko slučajno zadel pravi spekter in ustrezno pulzno kodiranje, sploh ker verjetno ne gre za statično kodo ampak t.i. rolling kodo.

Sicer pa policijski radarji (merilci hitrosti) so opremljeni z detekcijo interference (motilci) in jasno napišejo če zaznajo tovrstne motnje. Na merilcu se izpiše koda da gre za motilec in na podlagi tega lahko policist ukrepa.
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Ja, samo pod vprašanjem je detekcija in klasifikacija, da gre za pravo motnjo z namenom onemogočanja merilnika in ne zgolj nepravilno delovanje merilnika, ker je pač tehnično slabo dovršen in ga zjebejo novi sistemi, katerih primarni namen ni onemogočanje merilnika.

Kako so vsi ti radarji/merilniki v uporabi na svetu je irelevantno. Ker svet se spreminja kontantno. In kar je bilo OK leta 1993, je leta 2015 lahko pač tehnično neustrezno. Recimo vmes uleti predpis ki na istih valovnih dolžinah dovoli uporabo vseh teh moderni avtomobilskih pripomočkov, palicajski merilnik pa seveda ni bil narejen ali nadgrajen, da ni več sam na svoji valovni dolžini, temveč si spekter sedaj deli z drugimi napravami, ki tam delujejo čisto legalno in zakonsko upravičeno.
 
Nazadnje urejeno:

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik sylver pravi:
Lazer=laser
grin1.gif


Primorci se baje čudno izražamo, tako da mi je oproščeno
tongue-1.gif


Škoda, ker se ta laser pri SCBS popolnoma ne ugasne po 30km/h, saj je takrat neuporaben in nobenih problemov ne bi bilo.
Poznam precej Primorcev in so vsi toliko pismeni, da napišejo prav. Laser ni neka poslovenjena tujka tipa šrauf, kolmkišta, panin... ampak je okrajšava za Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation, torej vsaj pri pisanju vse jasno; malomarno zapisovanje z izgovorom na dialekt je bogo...
 

PrePro

Pripravnik
1. nov 2007
414
0
16
Sylver, meni se je isto zgodilo pred približno pol leta z Mazdo 6. Po 20 minutnem pregovarjanju, klicanju na Mazdo in čakanju na policijske prometne specjalce, so me izpustili. Od takrat so me še dvakrat merili in na srečo nikoli ustavili.
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Tony - a je sploh važno, kako napišem besedo "laser"? A je to v tej debati RES tako pomembno?
smile-1.gif


Če je, bom od sedaj naprej pisal in govoril LAZER in to z užitkom. Večina bo razumela in to povsem zadostuje
priden.gif



PrePro - kaj so ti pa na Mazdi takrat povedali? So kaj ukrepali?
rolleyes-1.gif
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik sylver pravi:
Tony - a je sploh važno, kako napišem besedo "laser"? A je to v tej debati RES tako pomembno?
smile-1.gif


Če je, bom od sedaj naprej pisal in govoril LAZER in to z užitkom. Večina bo razumela in to povsem zadostuje
priden.gif

...
zmaga.gif
pravi telektualec
 

PrePro

Pripravnik
1. nov 2007
414
0
16
Klical sem z mesta dogodka, dal na zvočnik, da sta še policaja poslušala, vendar od Mazdinega pooblaščenega trgovca slišal nič uporabnega. Govoril je le o tem kakšne senzorje imajo sodobni avti, niti z besedo pa se ni dotaknil problemov, ki jih imajo z radarji. Doma sem pregledal še navodila za avto, pa tudi tam ne omenjajo teh težav.

Je pa policaj omenil, da gredo ti primeri do sodnika za prekrške. Tam pa so kazni občutno višje, kot si zapisal ti. Če se prav spomnim, je govoril o 2.000 eurih.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.191
1.198
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Glede radarjev, EU dovoli (pogojno) uporabo v 24GHz pasu s tem da nova direktiva to frekvenco opušča ker lahko interferira z drugimi napravami in gre na dedicated frekvenco 79GHz.

Policijski radarji delujejo ponavadi v območju 18-40 GHz. Tehnično bi torej obstajala tudi po papirjih možnost skladanja frekvec če mazda uporablja staro direktivo.

Glede svetlobnega žarka (laser) je vprašanje kako pa kaj ker načeloma te naprave delujejo na drugačen način. Dvomim da bi bil res laser kriv ker potem bi bil problem že zaradi luči ki sipajo svetlobo čez cel spekter. Sicer laserski merilci uporabljajo snop v IR spektru, s tem da imajo pulzno kodiran signal (zaradi tega jih je hudičevo težko motiti tudi namensko, jammerji za laserje so precej sofisticirane naprave saj najprej zaznajo kaj merilec pošilja in potem začnejo pošiljat ustrezen signal nazaj). Dvomim da bi laser na vozilu lahko slučajno zadel pravi spekter in ustrezno pulzno kodiranje, sploh ker verjetno ne gre za statično kodo ampak t.i. rolling kodo.

Sicer pa policijski radarji (merilci hitrosti) so opremljeni z detekcijo interference (motilci) in jasno napišejo če zaznajo tovrstne motnje. Na merilcu se izpiše koda da gre za motilec in na podlagi tega lahko policist ukrepa.

Kolikor sem govoril z ljudmi z mazde, gre za problem z laserjem, ne z radarjem. Itak logično - policijki ročni merilniki hitrosrti (o tem piše OP) so večinoma laserski. Radarskih je le za vzorec.
Če je valovna dolžina prav, seveda lahko moti merilec. Ne more mu podat napačne hitrosti (kot počnejo jammerji, ki jih zato merilnik niti ne zazna in ne opozori na motenje, ampak le sprejme napačen podatek), ampak ga motijo in ta to tudi izpiše.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik sylver pravi:
Tony - a je sploh važno, kako napišem besedo "laser"? A je to v tej debati RES tako pomembno?
smile-1.gif


Če je, bom od sedaj naprej pisal in govoril LAZER in to z užitkom. Večina bo razumela in to povsem zadostuje
priden.gif



PrePro - kaj so ti pa na Mazdi takrat povedali? So kaj ukrepali?
rolleyes-1.gif

Verjetno tudi ti ne bi bil ravno zadovoljen, da ceprav te nekdo opozori, da se kar recimo narobe pises tvoj nik in bi ti napisal "Sliver" ...
smile-1.gif


Sem jaz ze lani govoril s fanti na MMSu... in kolikor se spomnim, je bilo receno, da je Policija obvescena... Zal pa vemo, da so nekateri policaji "bogovi" oz. se tako obnasajo ... in si ne pustijo "soliti" pamet... in je zato tezko karkoli doseci na licu mesta, ce naletis na kaksnega takega "prepametnega" policista ...
rolleyes-1.gif


"Problem" pa je res v SCBS... torej sistemu za zaviranje v sili pri nizjih hitrostih (od 4 do 30 km/h) ki delujes pomocjo laserja... SBS (sistem za preprecitev trka pri visjih hitrostih - 15 km/h) pa deluje na principu radarja ...

http://www.mazda.si/kupujem-imam/lastnosti-izdelka-and-prirocniki/

 

Bastard

Fizikalc
21. feb 2008
1.636
0
36
Sodnik za prekrške je edin pravilen postopek , če se vozijo neizpravna vozila. Naj lastnik toži proizvajalca, ter dobi izvedenca, ki naj na sodišču dokaže nasprotno.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik Bastard pravi:
Sodnik za prekrške je edin pravilen postopek , če se vozijo neizpravna vozila. Naj lastnik toži proizvajalca, ter dobi izvedenca, ki naj na sodišču dokaže nasprotno.

Kdo pa je rekel, da se vozijo neizpravna vozila? Kot je ze napisano... ce ima vozilo potrdilo o ustreznosti (homologacijo) in to celo posebej v Sloveniji, ne samo v EU... je vozilo izpravno. In tudi ce bi prislo do izrednega tehnicnega pregleda, bi tam potrdili, da je vozilo tehnicno izprazno in ustreza zakonodaji ...
grims-1.gif
 

Hoci

Fizikalc
18. avg 2007
2.546
5
38
Lahko malo več napišeš kako se v praksi obnese radarski tempomat?
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik Bastard pravi:
Sodnik za prekrške je edin pravilen postopek , če se vozijo neizpravna vozila. Naj lastnik toži proizvajalca, ter dobi izvedenca, ki naj na sodišču dokaže nasprotno.

Kdo pa je rekel, da se vozijo neizpravna vozila? Kot je ze napisano... ce ima vozilo potrdilo o ustreznosti (homologacijo) in to celo posebej v Sloveniji, ne samo v EU... je vozilo izpravno. In tudi ce bi prislo do izrednega tehnicnega pregleda, bi tam potrdili, da je vozilo tehnicno izprazno in ustreza zakonodaji ...
grims-1.gif

Policaj ti kar tako ne sme napisati kazni, niti te poslati k sodniku za prekrške, najprej te peljejo na izredni tehnični. In ker ga boš opravil brez problema, ti tudi kazni ne bo mogel napisati. Postopek bo ustavljen. Edino veliko sitnosti in zamude časa imaš zaradi tega, tako da bi morali odgovorni nekaj narediti.
wink-1.gif
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Odlično!

Dela v piko natančno in vedno ga uporabljam na AC in na obvoznicah
smile-1.gif


Dam lepo v 6. prestavo, nastavim na 140 km/h in se postavim na prehitevalni pas. Če vozilo pred mano zavira, tudi moje vozilo samodejno zavira (meni ni treba ničesar delat). Če vozilo pred mano pospešuje, pospešuje tudi moje. V primeru, da se nekdo "vrine" med naju, moje vozilo samodejno na rahlo zavira in si ponovno "izračuna" varnostno razdaljo z novim vozilom.

V kolikor vozilo pred mano močno zavira, tudi moje vozilo samodejno močno zavira in piska. Takrat je potrebna pomoč voznika pri zaviranju.

Težko bi se odvadil od takega tempomata
wink-1.gif
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik sylver pravi:
Odlično!

Dela v piko natančno in vedno ga uporabljam na AC in na obvoznicah
smile-1.gif


Dam lepo v 6. prestavo, nastavim na 140 km/h in se postavim na prehitevalni pas . Če vozilo pred mano zavira, tudi moje vozilo samodejno zavira (meni ni treba ničesar delat). Če vozilo pred mano pospešuje, pospešuje tudi moje. V primeru, da se nekdo "vrine" med naju, moje vozilo samodejno na rahlo zavira in si ponovno "izračuna" varnostno razdaljo z novim vozilom.

V kolikor vozilo pred mano močno zavira, tudi moje vozilo samodejno močno zavira in piska. Takrat je potrebna pomoč voznika pri zaviranju.

Težko bi se odvadil od takega tempomata
wink-1.gif

Pa ne, da si ti tudi eden izmed tistih, ki imajo zakupljen prehitevalni pas?
grims-1.gif

Jaz podobno naredim na voznem pasu... in ko je pred menoj vozeci prepocasen in je na prehitevalnem prosto, grem na prehitevalnega in potem spet nazaj na voznega ... Ce je potreba po tem, tudi vmes pohodim stopalko za plin da se zadeva odvije malo bolj dinamicno... Ce deluje samo tempomat, potem pocasi pospesuje, ko je prosta pot... Odpade pa tisto, da je treba prestaviti v sesto, ker imam avtomatika... Uproabljam pa tempomat tudi pri vsakodnevni voznji na siht... iz Medvod proti Kranju... Nastavim hitrost ponavadi na 100 km/h po stevcu, kar je nekako dejansko okoli 93-95 km/h ce gledam po navigaciji ...
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Jaz ga veliko uporabljam na regionalkah, kjer je super in seveda tudi na AC. Čeprav bi na AC rad imel možnost preklopa med klasiko in radarskim vodenjem. Tudi če nastavim na najkrajšo možno razdaljo, še vedno zmanjšuje prehitro. Dinamiki, ki vozijo nezaslišanih 140km/h po levem pasu, tako sploh ne zaznajo, da je zadaj nekdo hitrejši; torej se je treba približati "na roke".

Sicer pa odlična zadeva.

PS: in ja, na AC, na prehitevalnem pasu in v levem ovinku občasno zazna kakšen tovornjak na voznem pasu...