Kje je zayebal slovenet?
1. v osnovi - ker je nesramen in opleta z neznanjem
2. trofazni elektromotor na dve fazi prav lepo dela. Sicer ne zmore nazivnega navora, vendar se vrti - vsaj toliko časa, da ne pregori
3. Robert je pripel to sliko, ki je popolnoma pravilna - vključno s tem, da je pri vezavi zvezda napetost višja, v trikotu pa nižja. Ja, Slovenet - "stručnjaku" Robertu ne sežeš do kolen
4. kaj je mislil s tem "Nigel, medfazna ali pa fazna napetost je v obeh primerih vezav ista. " mi nikoli ne bo jasno. Če "fazno" napetost razume, kot napetost med fazo in ničlo - potem je v trofaznem sistemu ta trditev
@Abraham:
Veliko si napisal, a bolj malo povedal. Trifazni asinhroni in sinhroni motorji so po načinu delovanja povsem enaki - poganja jih vrtilno magnetno polje. Po zgradbi je edina razlika, da imajo asinhroni za rotor kratkostično kletko, sinhroni pa permanentni magnet - in seveda razlikujejo se po karakteristiki poteka navora.
Od kod si v debato privlekel enofazni priklop trifaznega motorja? - nismo se pogovarjali o tem. Zakaj mešaš kondenzator tja, kjer nima kaj početi? Ostalo je dokaj korektno napisano, napako pa narediš, ko zapišeš
Moč v vezavi trikot je večja od moči v zvezdi kar seveda NE DRŽI in je tudi jabolko spora.
Komentiral bom samo še trditev, o potrebnosti preklopa zvezda/trikot - ne gre za "velike in težke rotorje" ter njihovo vztrajnost, ampak preprosto za zagonsko karakteristiko asinhronih motorjev in večkratnik nazovnega toka, ki ga potegnejo ob zagonu - tako tisti z "lahkimi", kot tisti s "težkimi" rotorji.
Če povzamem kar podatke iz tipske ploščice motorja, ki si jo prilepil:
Nazivna moč = 0,18 kW (0,25 PS)
Nazivna napetost Y (zvezda) = 380 V
Nazivna napetost D (trikot) = 220 V - ali gre za starejši motor? Danes so podatki običajno 230/400V.
Nazivni tok Y (zvezda) = 0,66 A
Nazivni tok D (trikot) = 1,14 A
Nazivna frekvenca = 50 Hz
Nazivno št. vrtljajev = 1.360 min-1
Če tvoj motor priklopiva na 3x 230V in uporabiva za to primerno vezavo trikot, bo motor med delovanjem vlekel 1,14A in od sebe dal
0,25 kW mehanske moči na izstopni gredi.
Če isti motor priklopiva na 3x 400V in uporabiva za to primerno vezavo zvezda, bo motor med delovanjem vlekel 0,66A in od sebe dal
0,25 kW mehanske moči na izstopni gredi.
Predpostavljam seveda delovanje S1, na kar se običajno nanašajo podatki na tipski ploščici.
Kje natančno je sedaj moč motorja pri nazivnih vrednostih v vezavi trikot nižja od moči v vezavi zvezda?
Zakaj je podana samo ena nazivna moč, če se po tvoje moč Y in moč D razlikujeta?