priklop trofaznega motorja

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Rdeči, kot vedno. Slovenet - kar se tiče motorjev, Car - kar se tiče šefov.
NigelM je spet napačno stran izbral.
grims-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.134
113
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
. Vidimo, da je v zvezdi napetost višja , a tok manjši.
Znova, ni res
grims-1.gif

Pri zvezdi je na vsakem navitju 220/230V in nič več. Zato je jasno tudi nižji tok.

Preden se pobijete ...

Napetost in tudi tok določata najvišjo moč motorja. Je pa tako da ima vsak motor omejitev najvišje moči ki ga pač določa več parametrov (v osnovi dolžina navitja=tuljave + površina na katero EM polje rotorja vpliva).

Skratka napetost nima veze ker je tok vedno omejen oz. moč motorja je umetno določena.

S kakšno napetostjo se vzbuja tuljava je tako glede moči motorja vseeno, razen če govorimo o limitah samega omrežja ... ampak hej tudi te so umetne (oz. pač pogojene z varovalkami in kabli).

Tudi specifike pri zagonskih tokovih so tako tako, zagonski tok je itak odvisen od zgradbe motorja in pri velikih motorjih se zagoni opravljajo lahko tudi preko ločenih navitji.
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Citat:
Uporabnik 8888 pravi:
Čak mal, boš rekel da NigelM ni imel prav glede tega?
Glede česa?
confused-1.gif

@utiševalec: tukaj smo govorili o elektromotorjih za domače namene, ne za žičnice, železarske preše in ostale večje in bolj zakomplicirane motorje, obremenitve in pogoje delovanja.
smile-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Kje je zayebal slovenet?

1. v osnovi - ker je nesramen in opleta z neznanjem
2. trofazni elektromotor na dve fazi prav lepo dela. Sicer ne zmore nazivnega navora, vendar se vrti - vsaj toliko časa, da ne pregori
wink-1.gif

3. Robert je pripel to sliko, ki je popolnoma pravilna - vključno s tem, da je pri vezavi zvezda napetost višja, v trikotu pa nižja. Ja, Slovenet - "stručnjaku" Robertu ne sežeš do kolen
11757.jpg

4. kaj je mislil s tem "Nigel, medfazna ali pa fazna napetost je v obeh primerih vezav ista. " mi nikoli ne bo jasno. Če "fazno" napetost razume, kot napetost med fazo in ničlo - potem je v trofaznem sistemu ta trditev
stupid-1.gif


@Abraham:
Veliko si napisal, a bolj malo povedal. Trifazni asinhroni in sinhroni motorji so po načinu delovanja povsem enaki - poganja jih vrtilno magnetno polje. Po zgradbi je edina razlika, da imajo asinhroni za rotor kratkostično kletko, sinhroni pa permanentni magnet - in seveda razlikujejo se po karakteristiki poteka navora.
Od kod si v debato privlekel enofazni priklop trifaznega motorja? - nismo se pogovarjali o tem. Zakaj mešaš kondenzator tja, kjer nima kaj početi? Ostalo je dokaj korektno napisano, napako pa narediš, ko zapišeš Moč v vezavi trikot je večja od moči v zvezdi kar seveda NE DRŽI in je tudi jabolko spora.

Komentiral bom samo še trditev, o potrebnosti preklopa zvezda/trikot - ne gre za "velike in težke rotorje" ter njihovo vztrajnost, ampak preprosto za zagonsko karakteristiko asinhronih motorjev in večkratnik nazovnega toka, ki ga potegnejo ob zagonu - tako tisti z "lahkimi", kot tisti s "težkimi" rotorji.

Če povzamem kar podatke iz tipske ploščice motorja, ki si jo prilepil:
Nazivna moč = 0,18 kW (0,25 PS)
Nazivna napetost Y (zvezda) = 380 V
Nazivna napetost D (trikot) = 220 V - ali gre za starejši motor? Danes so podatki običajno 230/400V.
Nazivni tok Y (zvezda) = 0,66 A
Nazivni tok D (trikot) = 1,14 A
Nazivna frekvenca = 50 Hz
Nazivno št. vrtljajev = 1.360 min-1

Če tvoj motor priklopiva na 3x 230V in uporabiva za to primerno vezavo trikot, bo motor med delovanjem vlekel 1,14A in od sebe dal 0,25 kW mehanske moči na izstopni gredi.
Če isti motor priklopiva na 3x 400V in uporabiva za to primerno vezavo zvezda, bo motor med delovanjem vlekel 0,66A in od sebe dal 0,25 kW mehanske moči na izstopni gredi.
Predpostavljam seveda delovanje S1, na kar se običajno nanašajo podatki na tipski ploščici.

Kje natančno je sedaj moč motorja pri nazivnih vrednostih v vezavi trikot nižja od moči v vezavi zvezda?
Zakaj je podana samo ena nazivna moč, če se po tvoje moč Y in moč D razlikujeta?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
Citat:
Uporabnik Abraham pravi:
Napetost v zvezdi, brez priključene nule, je 400V. Če na zvezdišče priključiš N, je 230V med N in posameznimi L.
Napetost v zvezdi kje
grims-1.gif

Navitje ima v zvezdi VEDNO 230V! Ali je nula priklopljena ali ne nima nobene veze!

NigelM oprosti, ampak nimaš pojma
crazy1.gif

Lahko pa me razsvetliš, kje pri trikotu imaš 230V
hysterical-1.gif

Moč v zvezdi je 3x manjša, kot moč pri trikotu. Kdor trdi drugače, naj se prosim vsede nazaj za učbenik.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik Abraham pravi:
Napetost v zvezdi, brez priključene nule, je 400V. Če na zvezdišče priključiš N, je 230V med N in posameznimi L.
Napetost v zvezdi kje
grims-1.gif

Navitje ima v zvezdi VEDNO 230V! Ali je nula priklopljena ali ne nima nobene veze!

NigelM oprosti, ampak nimaš pojma
crazy1.gif

Lahko pa me razsvetliš, kje pri trikotu imaš 230V
hysterical-1.gif

Moč v zvezdi je 3x manjša, kot moč pri trikotu. Kdor trdi drugače, naj se prosim vsede nazaj za učbenik.

Ali mi lahko pojasniš kje se motim?

Ravno motor, katerega tipsko ploščico je prilepil Abraham, moraš v trikotu vezati na 3x 230V. Tako da ne vem komu se smejiš? A se ravno gledaš v ogledalo, ali kaj?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik Abraham pravi:
Napetost v zvezdi, brez priključene nule, je 400V. Če na zvezdišče priključiš N, je 230V med N in posameznimi L.
Napetost v zvezdi kje
grims-1.gif

Navitje ima v zvezdi VEDNO 230V! Ali je nula priklopljena ali ne nima nobene veze!

NigelM oprosti, ampak nimaš pojma
crazy1.gif

Lahko pa me razsvetliš, kje pri trikotu imaš 230V
hysterical-1.gif

Moč v zvezdi je 3x manjša, kot moč pri trikotu. Kdor trdi drugače, naj se prosim vsede nazaj za učbenik.

Ali mi lahko pojasniš kje se motim?

Ravno motor, katerega tipsko ploščico je prilepil Abraham, moraš v trikotu vezati na 3x 230V. Tako da ne vem komu se smejiš? A se ravno gledaš v ogledalo, ali kaj?
Tiste ploščice se ne bere glih tako, kot si ti predstvaljaš.
In znova, kje pri trikotu imaš 230V. Prosim pokaži mi ta fenomen
hysterical-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
Pa ker vem, da si bolj počasen, ti dajem še eno slikico za pomoč. Dobro si jo oglej.

assd.jpg
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Ok, una ploščica ni bila glih prava za to temo in to je my bad.
crazy1.gif

Bom jutr šu k enmu kolegu, ki ima močan motor (cca 8kW, če ni celo 11) in bom postal tisto napisno ploščico, ne za takle otroški motor 200W.
Enofazni priklop oz. kondenzator sem dal sem kot primer priklopa asinhonskega trifaznega motorja manjših moči na enofazni priklop (npr mešalec za beton).
Ker si me na nek način izzval, bom jutri naredil na motorju od kolega meritve in jih bom zvečer prezentiral. S prve roke.
smile-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
Ti mi samo povej, kako boš dobil pri trikotu 230V, potem bova pa o tej ploščici. Slikico imaš višje.
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Pa ker vem, da si bolj počasen, ti dajem še eno slikico za pomoč. Dobro si jo oglej.

assd.jpg
Temu zvezdišču brez zvezane nule se je reklo umetno ničlišče. Ne vem, če se tako reče še danes, a kaj drugače se ne more reči. Fantomsko maybe? Napram kje imaš 230V?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
230V imaš proti tej plavajoči nuli. Predpogoj za to je jasno, da so navitja simetrična. Če niso simetrična ima zvezdišče pač neko napetost proti zemlji.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Abraham pravi:
Ok, una ploščica ni bila glih prava za to temo in to je my bad.
crazy1.gif

Bom jutr šu k enmu kolegu, ki ima močan motor (cca 8kW, če ni celo 11) in bom postal tisto napisno ploščico, ne za takle otroški motor 200W.
Enofazni priklop oz. kondenzator sem dal sem kot primer priklopa asinhonskega trifaznega motorja manjših moči na enofazni priklop (npr mešalec za beton).
Ker si me na nek način izzval, bom jutri naredil na motorju od kolega meritve in jih bom zvečer prezentiral. S prve roke.
smile-1.gif

Ti prilepim tehnične podatke za motorje od 0,12 do 200 kW?

Ni treba do kolega. Motorji do 4 kW so običajno 230/400V in se jih v našem omrežju veže v zvezdo - nazivni tok 4kW motorja je dobrih 8A, kar pomeni da pri zagonu potegne kakih 60A*, kar industrija ali obrtna delavnica brez težav zdrži, v gospodinjstvu bi pa že pokalo.

Razmerje nazivnega in zagonskega toka pri 4kW je 7,5x - podatek velja za IE2 motor.

Ostaniva pri 4 kW motorju. Dobavljiv je za nazivne napetosti 230/400V ali 400/690V (seveda D/Y) - v vsakem primeru pa ima motor nazivno moč 4 kW. Seveda dobro vem, zakaj bi motor 400/690V zaganjal s preklopom D-Y in kakšne bi bile posledice; a trditi, da ima motor v zvezdi manjšo moč je še vedno napačno.
Če motor 4kW z nazivno napetostjo 400/690V vežem v trikot pri nazivnih 400V, dobim nazivne 4kW - in če isti motor vežem v zvezdo pri nazivnih 690V, še vedno dobim 4kW - moč v zvezdi in trikotu je enaka. Seveda se pojavi vprašanje - kje dobiti 3x 690V; ravno tako, kot se pojavi vprašanje kje dobiti 3x 230V.***

Ker lahko motor z vezavo zvezda brez škode priključim na 400V, se to v industriji precej izkorišča. Motor 400/690V namreč priključim na napetost, ki je nižja od nazivne napetosti - temu primerno so nižji tudi zagonski tokovi, kar dobrodelno deluje na omrežja in račun uporabnika. Seveda od motorja, ki je priključen na napetost, ker je nižja od nazivne, lahko pričakujemo samo nižji navor in posledično nižjo moč (P = M x n)! Ko po zagonu v zvezdi preklopimo v trikot, napetost pa ohranimo - torej imamo naenkrat nazivno napetost, od motorja dobimo tudi nazivno moč.

Nima torej motor v zvezdi nižje moči, ampak pri motorjih 400/690V na vezavo zvezda pripeljemo napetost, ki je nižja od nazivne in posledično tudi od motorja dobimo napetost, ki je nižja od nazivne.
Saj če v kanto, ki drži 10 litrov nalijemo samo 5 litreov, to še ne pomeni, da je prostornina te posode samo 5 litrov
wink-1.gif



***No v nekaterih državah po svetu imajo v omrežju 3x 230V, pri nas si pa običajno pomagamo kar s frekvenčnim pretvornikom, ki ima enofazno napajanje - običajno so dobavljivi do max. izhodnega toka 9A, kar zadošča za večino 2,2kW motorjev.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
Oprosti, ampak ti še vedno ne veš niti osnov, kaj je zvezda in kaj je trikot
crazy1.gif


Citat:
moč v zvezdi in trikotu je enaka
hysterical-1.gif

Dobr strelaš kozle.

In še vedno čakam, da pokažeš, kako boš v omrežju z 230V fazne in 400V medfazne napetosti priklopil motor tako, da bo v trikotu 230V na fazi
evil.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Pa ker vem, da si bolj počasen, ti dajem še eno slikico za pomoč. Dobro si jo oglej.

assd.jpg

Ne biti nesramen, ker nimaš zaradi česar biti. Razkazuješ svoje neznanje in ob tem misliš, da si pameten. Nimaš pojma.

Če bi šlo v narisanem primeru za isti motor, obstajata dve možnosti - ali bi ti v trikotu pregorel ali pa v zvezdi ne bi dal od sebe nazivnega navora oz. posledično moči. Manjka podatek o nazivni napetosti.

Preprosto ne razumeš za kaj gre.
Premalo veš, da bi s tabo o motorjih sploh še debatiral, in si prebutast, da bi to lahko dojel.

Lahko ti nudim zasebne inštrukcije in te o motorjih kaj naučim.

BTW: še vedno mi nisi pojasnil kako se pravilno berejo podatki na tipski tablici.
 
Nazadnje urejeno:

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
Čakam....

In še vedno čakam, da pokažeš, kako boš v omrežju z 230V fazne in 400V medfazne napetosti priklopil motor tako, da bo v trikotu 230V na fazi

Potem bova pa otem kaj in zakaj piše na tablici

P.S. Pa ni si treba sedaj reševati riti z višjimi napetostmi, ker debata se je začela z običnim 230/400 omrežjem
 
Nazadnje urejeno:

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Čakam....

In še vedno čakam, da pokažeš, kako boš v omrežju z 230V fazne in 400V medfazne napetosti priklopil motor tako, da bo v trikotu 230V na fazi

Potem bova pa otem kaj in zakaj piše na tablici

P.S. Pa ni si treba sedaj reševati riti z višjimi napetostmi, ker debata se je začela z običnim 230/400 omrežjem

Zelo preprosto.

Uporabim frekvenčni pretvornik, ki ima enofazno napajanje - torej je potencial, ki je na voljo 230V. Ta isti frekvenčni pretvornik na izhodu simulira trifazni tok s potencialom, ki je pač na voljo - torej 230V.

Abrahamov motor:
- če ne potrebuješ spreminjanja vrtljajev: motor vežeš v zvezdo in priklopiš neposredno v omrežje na 400V
- če potrebuješ spreminjanje vrtljajev, potem uporabiš frekvenčni pretvornik*

Imaš dve možnosti:
- uporabiš frekvenčni pretvornik z napajanjem 3x400V in izstopno napetostjo 3x400V - motor vežeš v zvezdo in zadeva lepo deluje
- uporabiš frekvenčni pretvornik z napajanjem 1x230V in izstopno napetostjo 3x230V - motor vežeš v trikot in zadeva lepo deluje

V obeh primerih da motor na izstopni gredi 0,25 kW! - torej je nazivna moč v zvezdi in trikotu enaka

Se pa da s kombinacijo motorja in frekvenčnika še kaj poigrati in moč motorja povečati za faktor 1,73 - ampak tega tebi ne bom razlagal, to ti že veš, kajne?


*obstajajo tudi druge rešitve za spreminjanje števila vrtljajev, vendar imajo frekvenčni pretvorniki najmanj slabih lastnosti

EDIT: no, kako se bere podatke na tipski tablici?
 
Nazadnje urejeno: