priklop trofaznega motorja

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.461
575
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Nigel, medfazna ali pa fazna napetost je v obeh primerih vezav ista. Tisto kar je bilo ob skici napisano je zgledalo tako, kot da ja kaka napetost pri zvezdi nižja. V resnici je nižja napetost samo na posameznem navitju. Fazne in medfazne napetosti so v obeh primerih iste. Zato sem napisal, da to drži bol tko tko. Trditev je malce zatajujoča.

Drugače sem elektro stroke, res pa se ne ubadam z elektromotorji.
 

Car

POSTman
4. avg 2007
8.572
1.820
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
No ja, Roberto - vaš prfoks pač nima pojma, ali pa ste ga napačno razumeli.
Trije ti govorijo, da nimaš prav, ampak ne, ti goniš svoje, celo bolj si pameten od profesorja!!!
Isto simptom kot pri politiki in tvojem političnem šefu!!! Tričetrt države mu govori, naj odstopi že enkrat, on pa še kar svoje goni.....
crazy1.gif

Res imaš pravi zgled, te vsaj malo razumem!!!
priden.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Nigel, medfazna ali pa fazna napetost je v obeh primerih vezav ista. Tisto kar je bilo ob skici napisano je zgledalo tako, kot da ja kaka napetost pri zvezdi nižja. V resnici je nižja napetost samo na posameznem navitju. Fazne in medfazne napetosti so v obeh primerih iste. Zato sem napisal, da to drži bol tko tko. Trditev je malce zatajujoča.

Drugače sem elektro stroke, res pa se ne ubadam z elektromotorji.

Bom počakal še malo, če bo kakšen elektro stroke rešil vašo čast.

@Car: pojma nimaš.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.626
3.080
113
v lokalni ostariji
nigel leta nazaj ko sem bil v šoli je tudi nam podobno (enako) razlagal profesor.

ampak ker je to komunistična zarota so nas tardeči narobe učil (ali pa smo si mi zaslepljeni, narobe zapomnili
smile-1.gif
)

daj razloži nam zdej še ti...


drugač pa važn da apolotu cepilc dela
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Car pravi:
Če ti tako praviš, tako pač je....
Kar JJ pravi, tako pač je....
Sliši se podobno....
cool-1.gif

Car ni to zate. Pusti, da se tukaj pogovarjamo tisti, ki znamo pojasniti razliko med maso in težo.

Če pa bom kdaj moral vedeti, kako simulirati bolečine v hrbtenici in tako dlje časa ostati na bolniški; takrat pa brez skrbi - si prvi, ki ga bom prosil za nasvet.
 

Car

POSTman
4. avg 2007
8.572
1.820
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik Car pravi:
Če ti tako praviš, tako pač je....
Kar JJ pravi, tako pač je....
Sliši se podobno....
cool-1.gif

Car ni to zate. Pusti, da se tukaj pogovarjamo tisti, ki znamo pojasniti razliko med maso in težo.

Če pa bom kdaj moral vedeti, kako simulirati bolečine v hrbtenici in tako dlje časa ostati na bolniški; takrat pa brez skrbi - si prvi, ki ga bom prosil za nasvet.
Kot vedno imaš prav! Bom pustu, da se pogovorite, ker jaz o štromu res nimam pojma. Tud toliko ne, kot ti, čeprav nimaš skoraj nič.... Priznam!
Kar pa se tiče hrbtenice, lej, nimam te prav rad, lahko bi celo rekel, da te ne maram, vsaj virtualno, ampak ne privoščim ti stvari, ki se dogajajo meni v zvezi z zdravjem! In z zadnjim postom si spet dokazal, kakšen gnoj od človeka si!!! Potem pa se zgražaš nad komentiranjem Črtomirove bolezni!!!
crazy1.gif
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Nigel, medfazna ali pa fazna napetost je v obeh primerih vezav ista. Tisto kar je bilo ob skici napisano je zgledalo tako, kot da ja kaka napetost pri zvezdi nižja. V resnici je nižja napetost samo na posameznem navitju. Fazne in medfazne napetosti so v obeh primerih iste. Zato sem napisal, da to drži bol tko tko. Trditev je malce zatajujoča.

Drugače sem elektro stroke, res pa se ne ubadam z elektromotorji.

Bom počakal še malo, če bo kakšen elektro stroke rešil vašo čast.

@Car: pojma nimaš.
Zdej bom napisal kratek roman, vse z namenom podučiti neuko bralstvo, da ne bo nepotrebnih prerekanj o stvareh, o katerih besedovalci nimajo pojma, a še vedno drugega jebejo, da un drugi nima pojma.
crazy1.gif

K stvari:
Elektromotorji so v glavnem sinhronski (večinoma se ne uporabljajo v v široki potrošnji) in asinhronski, ki so najbolj razširjeni za pogon strojev. Pustimo ob kraju sinhronske, ker jih večina ne bo nikoli niti videla, še sam sem videl mogoče dva, tri.
Asinhronski so tisti, ki so zanimivi in eden od njih je jebal Appolota. Vsi asinhronski motorji so trifazni, a motorje manjših moč se da s kondenzatorjem, s katerim premaknemo fazni kot, prepričati, da delajo na eno fazo. Jasno, moč motorja pade skoraj na tretjino nazivne moči. Zakja je tako, je jasno - namesto treh faz imamo samo eno in eno fantomsko. Na shemi lahko opazite, da so v motorju res tri navitja, vezana v zvezdo (levo - kot je NigelM rekel, mercedezov znak brez kroga, poleg tega že oblika vezave da vedeti, zakaj se tako reče - skica navitij ima obliko zvezde. Kaj je pri tem pomembno? Navitja imajo eno skupno točko. Podrobnosti kasneje), in v trikot (agleži rečejo delta, ker ima skica vezave obliko grške črke delta, mi pa rečemo trikot, ker ima obliko trikotnika).


Elektromotor (EM) ima na svojem ohišju t.i. priključnico ali po domače klembert. Tam je šest vijakov, postavljenih v pare. In na te vijake so pritrjeni začetki in konci žic navitij v statorju (stator je mirujoči del EM, vrteči se del je rotor - to je, upam, jasno že iz imena: stator = statični, rotor = rotirajoči (vrteči) se del). Rotor pri navadnih EM nima navitja, ampak samo rahlo zamaknjene (zamaknjeni so zato, da se v magnetnem polju statorja rotor ne zaganja od enega do drugega pola, ampak lepo zvezno teče) naštancane plehke iz materjala, ki je dober prevodnik magnetnega polja. Na spodnji sliki se odlično vidi priključnica, rotor z zamaknjenimi skup zanetanimi plehki in navitja statorja. Pozoren gledalec bo opazil, da je v priključnici res šest kontaktov in trije bakreni plehki, s katerimi lahko določamo vrsto vezave: na sliki je vezava trikot. Če pogledaš dobro, vidiš, da so na različne kontakte vezane žice različnih barv - to so začetki in konci navitij. Vidi se tudi, da so ti začetki in konci zgoraj in spodaj zamaknjeni za eno mesto. Zakaj tako? Zato, da lahko s tistimi Cu plehki določimo, kako bo EM zvezan. Kot že rečeno, v tem položaju je vezava trikot. Če bi Cu plehke premaknili tako, da bi bila povezana zgornja vrsta, bi dobili vezavo zvezda.


Ok, tolk o navitjih. Gremo na podatke motorja. Vsak EM ima na ohišju tablico s tehničnimi podatki. Tam piše:


Ta motor je sicer bolj švoh. a tablica vsebuje vse potrebne podatke (vezava, napetosti in tokovi pri posamičnih vezavah, cosfi itd). Za naš modul 1 "Elektromotorji"
wink-1.gif
je pomemben podatek napetost/tok pri posamezni vezavi. Vidimo, da je v zvezdi napetost višja, a tok manjši. Zato se za zagon elektromotorjev uporablja vezava zvezda, ki po določenem času (par sekund, toliko, da se rotor zavrti na končno hitrost) preklopi v vezavo trikot. Preklop se uporablja zato, ker trikot pri zagonu, ko rotor še miruje, potegne tako velik tok (ker rotor miruje, predstavlja kratek stik v sekundarnem "navitju", ki ga predstavljajo plehki rotorja - to je tko, kot v transformatorju: če na sekundarju narediš šlus, bo v primarju tok tako narastel, da bo skurilo varovalko, če je pa ni, bo pa skurilo navitje), da lahko pomeče ven zihernge. Vezava oz. vezje za preklop zvezda/trikot se da najti na netu, ker to je ena od osnovnih znanj štromarjev.
Če v vezavi zvezda na skupno točko zvežeš nulo, bo zagonski tok še manjši, ker potem dejansko vežeš navitja na 230V v zvezdo. Moč je manjša, a tudi zagonski tok je zelo majhen.
Preklop zvezda/trikot je smiselen pri velikih EM, ki imajo velike in težke rotorje, ki rabijo nekaj časa, da dosežejo nazivne obrate (ki so tudi napisani na napisni ploščici in so odvisni od števila polov navitij EM - to je že nadaljevalni modul 2
grims-1.gif
), pri telih Apollotovih sekalcih to ni potrebno, pri kakih puhalnikih z 10kW motorji pa sigurno. Moč v vezavi trikot je večja od moči v zvezdi (glej sliko - vsaka stvar, napisana na prvem mestu, velja za naslednjo stvar, napisano na prvem mestu in vice versa), izkoristek pa tudi, zato je uporabniku v interesu, da se trifazni EM vrti v trikotu.
Tolk na kratko v modulu1 "Elektromotorji za telebane".
cool-1.gif

Če sem kaj zajebal, se pritožite na tramvajkomando, kot vedno.
smile-1.gif
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
Citat:
. Vidimo, da je v zvezdi napetost višja , a tok manjši.
Znova, ni res
grims-1.gif

Pri zvezdi je na vsakem navitju 220/230V in nič več. Zato je jasno tudi nižji tok.

Prav tako nima nobene veze, če je nula povezana ali ne(razen če imaš asimetrična navitja, takrat zaradi porušene simetrije zvezdišče ni na nuli).
 
Nazadnje urejeno:

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Napetost v zvezdi, brez priključene nule, je 400V. Če na zvezdišče priključiš N, je 230V med N in posameznimi L.