priklop trofaznega motorja

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Govorim o 40-50 cm dolgih "šulkih".

Od 4-ih prikolic mu ostane ena tazejabenih in predno on razvleče kabel in pripelje cepilec (mislim, da je 12 tonski), sem jaz na polovici.

4 krako sekiro je dal posebej delat, pa je še ni sprobal.
hysterical-1.gif


Imaš traktorskega ležečega? Ker na pokončnega je mal zajeban dajat oreng šulke.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.461
575
113
44
Še vedno Rdeči revirji
KSZ...

@Nigel: zadnje strani sem sicer prebral bolj napol, mi je šlo pa malo na smeh.
1. 3x230V pomeni 3 faze pod kotom 120 kotnih stopinj, vsaka faza po 230V. 230V na vsaki faz je med fazo in nulo.
2. Če napetost dveh faz po 230V geometrijsko sešteješ (upoštevaš kot 120 stopinj med njima), dobiš 400V medfazne napetosti. Če ne verjameš, vzemi voltmeter in pojdi meriti napetosti v trofazno vtičnico. Klasična vtičnica bi morala imeti med katerimakoli (kombinacija ni pomembna) faznima priključkoma (trije štifti na vtikaču klasičnega štekerja) 400V, med štiftom in zemljo (tist priključek spodaj, ki se ga lahko dotakneš) pa 230V.
3. Razlika med vezavo zveza in trikot pri 230V trofaznem sistemu je naslednja:
- pri vezavi zvezda imaš na vsakem navitju 230V (na vsakem navitju je fazna napetost) in posledično nižjo moč kot vezava trikot
- pri vezavi trokot imaš na vsakem navitju 400V (medfazna napetost), ker je motor enak imaš posledično višjo moč in tudi višji tok - razlog večja napetost na posameznem navitju
4. Raznorazne vonjave pri vezavi trikot so odvisne od tega kaj prenese elektromotor, predvsem od preseka žic v navitjih in hlajenja.
5. Frekvenčniki pri tej debati ne igrajo nobene vloge, razen reševanje neke riti
6. Frekvenčniki se uporabljajo predvsem takrat, ko je potrebno regulirati moč, obrate ali pa oboje skupaj in so povsem druga štorija od klasičnih asinhroonih motorjev
7. Tisti, ki mi ne verjame in ki misli, da imam narobe, naj mi razloži zakaj hudiča se pri nekaterih motorjih uporablja vezava zvezda- trikot???
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
1 in 2 - kjer sem pisal 3x 230V gre za medfazno napetost. Vse navedbe napatosti na trifaznem asinhronem motorju so medfazne D/Y=230/400V ali D/Y=400/690V - v vsakem priemru medfazno
3. namesto napol, še enkrat dobro preberi in se zjokaj nad lastnim neznanjem
4. vse piše na tipski tablici z nazivnimi vrednostmi
5. aja - potem pa mi razloži kako deluje frekvenčni pretvornik z enofaznim napajanjem. kakšen tok daje od sebe in kako se veže motor?
6.
hysterical-1.gif

7. vezava zvezda-trikot je povsem jasna - ne drži tvoja trditev, da je moč v zvezdi manjša kot v trikotu. To drži samo v primeru, da se odstopa od nazivnih vrednosti.
 
Nazadnje urejeno:

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.461
575
113
44
Še vedno Rdeči revirji
Pustva frekvenčnike v osnovi mora tudi frekvenčnik proizvsti trofazni sistem s kotom med fazami 120 stopinj, če ima motror 3 statorska navitja.
Glede točke 7. Vse moje trditve držijo za enak trofazni sistem. Če v enakem trofaznem sistemu priključiš isti motor v vezavi zvezda, bo dal 3x manjšo moč od sebe, kot v vezavi trikot. Kaka druge predpostavke pa v tej debati nimajo pomena. Gre se za priklop asinhronskega motorja na trofazno omrežje z nazivno fazno napetostjo 230V. Ostalo so tvoje sanje.

Edit.:
Iz naslednje navedbe:
Citat:
1 in 2 - kjer sem pisal 3x 230V gre za medfazno napetost. Vse navedbe napatosti na trifaznem asinhronem motorju so medfazne D/Y=230/400V ali D/Y=400/690V - v vsakem priemru medfazno
se vidi tvoje poznavanje elektrike.

D/Y=230/400V pomeni fazni napetost 230V in medfazno 400V med obema vrednostma je faktor koren iz 3, to je faktor med fazno in medfazno napetostjo v trofaznem sistemu. Pa še zaporedje vezav si po mojem mal narobe napisal. Pomen je pa naslednji:
- pri vezavi zvezda je na posameznem navitju 230V
- pri vezavi trikot je na posameznem navitju 400V.
 
Nazadnje urejeno:

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
btw, ampak slikce cepilca pa še vedno ni nalimal
tongue-1.gif

Če že fehta naj še pokaže kaj je nabavil
grin1.gif
So mu ga že cigani ukradli, saj tudi oni berejo....
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Pustva frekvenčnike v osnovi mora tudi frekvenčnik proizvsti trofazni sistem s kotom med fazami 120 stopinj, če ima motror 3 statorska navitja.
Res je bolje da pustiva frekvenčnike - a si sploh že kakega videl od blizu?
Če nisi, lahko prideš k meni v pisarno - imam vzorec, priključen na asinhronim motor. BoŠ lahko malo ugotavljal napetosti in vezave
wink-1.gif

Pa še o karakteristikah asinhronega motorja pri pogonu s frekvenčnim pretvornikom bova lahko kakđno rekla.

Citat:

Glede točke 7. Vse moje trditve držijo za enak trofazni sistem. Če v enakem trofaznem sistemu priključiš isti motor v vezavi zvezda, bo dal 3x manjšo moč od sebe, kot v vezavi trikot. Kaka druge predpostavke pa v tej debati nimajo pomena. Gre se za priklop asinhronskega motorja na trofazno omrežje z nazivno fazno napetostjo 230V. Ostalo so tvoje sanje.

Z odebeljenim delom se stinjam - a z omejitvijo, da mora biti nazivna napetost v trikotu enak omrežni medfazni napetosti - ostalo se pa motiš.
Vsa tvoja teorija se podre pri motorju, kot ga je prilepil Abraham. Ali bi njegov motor vezal 3x400V v trikot?

Citat:

Edit.:
Iz naslednje navedbe:
Citat:
1 in 2 - kjer sem pisal 3x 230V gre za medfazno napetost. Vse navedbe napatosti na trifaznem asinhronem motorju so medfazne D/Y=230/400V ali D/Y=400/690V - v vsakem priemru medfazno
se vidi tvoje poznavanje elektrike.
Ja res je. Kar sem napisal popolnoma drži.

Citat:
D/Y=230/400V pomeni fazni napetost 230V in medfazno 400V med obema vrednostma je faktor koren iz 3, to je faktor med fazno in medfazno napetostjo v trofaznem sistemu. Pa še zaporedje vezav si po mojem mal narobe napisal. Pomen je pa naslednji:
- pri vezavi zvezda je na posameznem navitju 230V
- pri vezavi trikot je na posameznem navitju 400V.

Narobe.

PS: moja trditev, da ima motor v trikotu in zvezdi pri nazivnih napetostih enako moč, še vedno velja.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.321
7.349
113
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
LOL, ta čas, ko se vi prepirate, je Apollo očitno že razcepil drva.

Ti, katere kable je pa treba zamenjat pri enofaznem motorju s kondezatorjem, da se vrti v nasprotno smer? Recimo pri mešalcu betona...

btw, ampak slikce cepilca pa še vedno ni nalimal
tongue-1.gif

Če že fehta naj še pokaže kaj je nabavil
grin1.gif
V izogib vecnemu zbadanju in pa ker je dejansko fer saj ste ga pomagali spraviti v delovanje:

 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.321
7.349
113
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
KSZ
Kam je tema prišla od neka vezave trofaznega motorja, pa še tega bolj švoh.
In na vseh 8 straneh mislim da nisem zasledil, da bi mu nekdo predlagal naj zveže po barvah žic, ali mogoče niso bile črna, rjava, siva ter rumenozelena, opcijsko tudi modra?
Pa nisem štromar, pa nekaj trofaznih zadev sem že sam na barve zvezal in so delale. Verjetno ker se od vsega začetka tako jaz kot en drug štromar ki mi je rihtal zadeve drživa "barvnega zaporedja"...

Kako pa sta se drzala barvnega zaporedja v primeru da so bile vse zice v steni crne barve?
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik doto pravi:
In koliko je po tvoje nazivna napetost v zvezdi in v trikotu?

Toliko kot piše na tablici motorja.
V Evropi do 4kW običajno D/Y 230/400; 5,5kW in več pa400/690 - seveda pa to ni pravilo. Z lahkoto se da dobiti motorje pod 4kW z 400/690, vendar tu ni nekega hudega smisla; večkrat se dobavi motorje večjih moči z napetostjo D/Y - 230/400V
 

Abraham

Fizikalc
16. feb 2011
5.436
2
36
63
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi:
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
LOL, ta čas, ko se vi prepirate, je Apollo očitno že razcepil drva.

Ti, katere kable je pa treba zamenjat pri enofaznem motorju s kondezatorjem, da se vrti v nasprotno smer? Recimo pri mešalcu betona...

btw, ampak slikce cepilca pa še vedno ni nalimal
tongue-1.gif

Če že fehta naj še pokaže kaj je nabavil
grin1.gif
V izogib vecnemu zbadanju in pa ker je dejansko fer saj ste ga pomagali spraviti v delovanje:

Lopata je še kr nekak, grablje so pa nikakve.
hysterical-1.gif

Tomačevo 24c, praviš? Kdaj maš jutr šiht? Rabim en "poceni" cepilc
evil.gif

Vidim, da je še skor nerabljen. A si zobotrebce delal?
grims-1.gif
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.321
7.349
113
Tako lopata kot grablje so iz bau baua - oboje sluzi odlicno

Ko bos v tomacevem se pofotkjaj bajto, da bom se jaz vedel kako izgleda (takih naslovov je z nekimi merami po celi garazi polno (ata ki je tu zivel vec kot 20 let nazaj je bil nek obrtnik ocitno in si je vse na stene zapisoval)
sprobal sem ga na drvih, ki jih mam doma...cakam dobavo hlodov ta teden =)