priklop trofaznega motorja

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik doto pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Sploh je pa Slovenet skico narobe prebral - ker višjo napetost priključimo na zvezdo, ne na trikot
wink-1.gif

Po kaki logiki? V zvezdi imaš na navitju fazno napetost (220/230), v trikotu je pa na navitju medfazna (380/400). Katera je sedaj večja?

V trikotu je nižji tok. V normalnem delovanju seveda.

Glede moči pa klik.


Na tvojem linku manjka podatek o napetosti. Trditev drži, če različne vezave priključimo na enako napetost - kar pa ni enako nazivni napetosti, navedeni na tipski tablici motorja.

In zvezdo moraš za nazivno moč priključiti na višjo napetost - v trikotu pa je tok pri enaki priključni napetosti višji.

Jaz ves čas govorim o nazivnih podatkih s katerimi je opremljen motor.

Še enkrat podatki za 4 kW motor, katerega se da z lahkoto dobiti v dveh izvedbah navitja:
P = 4kW; f = 50Hz; n = 1.440 min.1; M = 26,6Nm; D/Y U = 230/400VAC; In = 13,9/8,02A; Ma/Mn = 3,1; Ia/In = 7,5
P = 4kW; f = 50Hz; n = 1.440 min.1; M = 26,6Nm; D/Y U = 400/690VAC; In = 8,02/4,63A; Ma/Mn = 3,1; Ia/In = 7,5
Podatki so za IE2 motor 112M/4

Nazivna moč motorja je ves čas enaka, če se ga priključi na nazivno napetost. Odstopanje od nazivne napetosti pa pomeni tudi odstopanje moči. Trditev, da ima moč v zvezdi nižjo moč, velja samo v primeru, če se različni vezavi istega motorja priključi na enako napetost - ampak potem ne govorimo več o nazivnih vrednostih.
V konkretnem primeru 4kW motorja pa lahko vzamemo motor z nazivno napetostjo 230/400V in ga v Y priključimo na 400V ter dobimo 4kW**; lahko pa vzamemo motor 4kW z nazivno napetostjo 400/690V in ga v D priključimo na 400V - spet dobimo enako moč - ravno tako so enaki ostali tehnični podatki.

** isti motor bi lahko v Belgiji priključil v vezavi D na omrežje 3x 230V - vsi podatki, razen toka (ki bi bil višji!) ostanejo enaki.
Enaka vezava se uporablja pri uporabi frekvenčnih pretvornikov z enofaznim napajanjem (so cenejši od FP z napajanjem 3x 400V), ki so običajno dobavljivi do 9A izhodnega toka oz. 2,2kW moči motorja.

Zaplet je nastal zaradi trditve, da je moč motorja v zvezdi nižja - to ni res, če se uporablja nazivno napetost.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
btw, Belgija prav lepo uporablja 230V.

Pa še malo od nazaj...
Citat:
Veliko si napisal, a bolj malo povedal. Trifazni asinhroni in sinhroni motorji so po načinu delovanja povsem enaki - poganja jih vrtilno magnetno polje. Po zgradbi je edina razlika, da imajo asinhroni za rotor kratkostično kletko, sinhroni pa permanentni magnet - in seveda razlikujejo se po karakteristiki poteka navora.
Sinhronci s permamentnim magnetom so redki, saj imajo taki slabe karakteristike. Večina ima prav lepo vzbujalno navitje
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik Car pravi:
ksz....
Nigel: Ostali svet (0:1)
Janša: Ostali svet (1:1)
Ob polčasu

Elektrika : Zvezda (1:2)

Saj je lepo, da se kdaj kaj pojasni, ampak očitno si še teorija ni enotna.
 

doto

Fizikalc
25. jul 2007
3.175
0
36
Hja, doma imaš 230/400. Na ti dve napetosti priklapljaš. In v trikotu dobiš trikrat večjo moč. Če bi lahko v zvezdi dal gor 400V fazne napetosti bi seveda imel ustrezno večjo moč. Samo te povprečno gospodinstvo nima. Vsaj jaz ne. za tebe pa ne vem, kaj imaš doma.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
btw, Belgija prav lepo uporablja 230V.

Pa še malo od nazaj...
Citat:
Veliko si napisal, a bolj malo povedal. Trifazni asinhroni in sinhroni motorji so po načinu delovanja povsem enaki - poganja jih vrtilno magnetno polje. Po zgradbi je edina razlika, da imajo asinhroni za rotor kratkostično kletko, sinhroni pa permanentni magnet - in seveda razlikujejo se po karakteristiki poteka navora.
Sinhronci s permamentnim magnetom so redki, saj imajo taki slabe karakteristike. Večina ima prav lepo vzbujalno navitje

V Belgiji imaš dokaj pogosto še vedno 3x 230V.

Sinhronci s permanentnim magnetom so redki, ko gre za klasičen pogon - se pravi tam, kjer dinamika navadnega asinhronca zadošča. Povsem druga zgodba je pri servomotorjih - ampka to je že druga tema
wink-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik doto pravi:
Hja, doma imaš 230/400. Na ti dve napetosti priklapljaš. In v trikotu dobiš trikrat večjo moč. Če bi lahko v zvezdi dal gor 400V fazne napetosti bi seveda imel ustrezno večjo moč. Samo te povprečno gospodinstvo nima. Vsaj jaz ne. za tebe pa ne vem, kaj imaš doma.

Če imam doma motor 230/400V (takega, kot je prilepil Abraham), ga v trikotu vežem na 3x 400V? Verjetno ne, razen če imam rad vonj po dimljenih klobasah.
 

Rambo013

Majstr
30. jan 2010
1.810
388
83
Vipavska dolina
KSZ
Kam je tema prišla od neka vezave trofaznega motorja, pa še tega bolj švoh.
In na vseh 8 straneh mislim da nisem zasledil, da bi mu nekdo predlagal naj zveže po barvah žic, ali mogoče niso bile črna, rjava, siva ter rumenozelena, opcijsko tudi modra?
Pa nisem štromar, pa nekaj trofaznih zadev sem že sam na barve zvezal in so delale. Verjetno ker se od vsega začetka tako jaz kot en drug štromar ki mi je rihtal zadeve drživa "barvnega zaporedja"...
 

anker

Pripravnik
23. nov 2011
129
1
18
Ja, ce bi posamezen vodnik nekajkrat stukan in vsakic z drugo barvo izolacije(kaksne starejse zgradbe).
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
LOL, ta čas, ko se vi prepirate, je Apollo očitno že razcepil drva.

Ti, katere kable je pa treba zamenjat pri enofaznem motorju s kondezatorjem, da se vrti v nasprotno smer? Recimo pri mešalcu betona...
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.094
-8.767
113
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
LOL, ta čas, ko se vi prepirate, je Apollo očitno že razcepil drva.

Ti, katere kable je pa treba zamenjat pri enofaznem motorju s kondezatorjem, da se vrti v nasprotno smer? Recimo pri mešalcu betona...

btw, ampak slikce cepilca pa še vedno ni nalimal
tongue-1.gif

Če že fehta naj še pokaže kaj je nabavil
grin1.gif
 

veselilisjak

Sloven´c
22. jul 2007
25.329
356
83
39
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Citat:
Uporabnik patriot pravi:
LOL, ta čas, ko se vi prepirate, je Apollo očitno že razcepil drva.

Ti, katere kable je pa treba zamenjat pri enofaznem motorju s kondezatorjem, da se vrti v nasprotno smer? Recimo pri mešalcu betona...

btw, ampak slikce cepilca pa še vedno ni nalimal
tongue-1.gif

Če že fehta naj še pokaže kaj je nabavil
grin1.gif

Presneto cepilec.
tongue-1.gif


Foter ga je nabavil pred tremi leti, ampak po nekem čudnem naključju se takrat, ko ga je treba uporabit, znajdem tam jaz in sem s sekiro prej fertik.
evil.gif