Preverjeno: na elektriko!

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik telex pravi:

V Istro in Dalmacijo hodite predvsem zaradi tega, ker je v dosegu avtomobila. Če bi imeli avtomobil na elektriko bi šli kam bliže (npr. Izola, Bohinj...) ali pa kam dlje z ladjo ali letalom.

Oprosti,ampak to je res neumno razmišljanje! Na malo daljšo pot bom hodil na ladjo ali avion??
Občasno imam pot Lj.-Zagreb- Lj. ,verjetno bi mi ti svetoval,naj grem z vso robo na avion,ker mi električni avto ne omogoča dosega do tja in nazaj?
bonk.gif
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik telex pravi:

V Istro in Dalmacijo hodite predvsem zaradi tega, ker je v dosegu avtomobila. Če bi imeli avtomobil na elektriko bi šli kam bliže (npr. Izola, Bohinj...) ali pa kam dlje z ladjo ali letalom.

Oprosti,ampak to je res neumno razmišljanje! Na malo daljšo pot bom hodil na ladjo ali avion??
Občasno imam pot Lj.-Zagreb- Lj. ,verjetno bi mi ti svetoval,naj grem z vso robo na avion,ker mi električni avto ne omogoča dosega do tja in nazaj?
bonk.gif
Mešaš posel z dopustom. Posel delaš tam kjer je in ne (vedno) tam kjer želiš. Na dopust pa greš tja kamor želiš in zmoreš. Kot tovornjaki in delovni stroji še dolgo ne bodo delovali izključno na elektriko tako tudi električni avtomobil še dolgo ne bo edino prevozno sredstvo. Se pa vsaj naivni argumenti proti EV, da enkrat ali dvakrat letno ne boš mogel iti malo dlje na dopust.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:

Dejstvo je, da si jaz ne znam predstavljat, da nekam greš, kjer ni polnilnice potem pa fehtaš če lahko podaljšek prklopiš, in to vedno in vsepovsod, ko najvčeji klošar, Presneto. Kto da bi za 5l nafte povsod fehtal. Ta koncept mi ne gre iz glave. Tako da polnilnice , hitro tankanje, povsod, potem pa ja.

Končno se lahko enkrat 100% strinjam s tabo!
aplauz.gif
Mar danes iščeš nafto/bencin s kantico kot kakšen klošar, ko greš na nekam, kjer ni bencinske črpalke?

Ob pomanjkanju goriva se sam ustavim ob najbližji črpalki, napolnim rezervoar in nadaljujem pot. Zakaj tega ne bi moral prakticirati tudi z EV.
sprasujem se.gif


PS- pa ne živimo vsi v LJ kjer so nekatere črpalke odprte 24/7. Pri nas se zaprte med 20 in 7 uro ter ob nedeljah. Pa nekako ne hodimo okrog s karticami in klošarimo za gorivo.
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:

Dejstvo je, da si jaz ne znam predstavljat, da nekam greš, kjer ni polnilnice potem pa fehtaš če lahko podaljšek prklopiš, in to vedno in vsepovsod, ko najvčeji klošar, Presneto. Kto da bi za 5l nafte povsod fehtal. Ta koncept mi ne gre iz glave. Tako da polnilnice , hitro tankanje, povsod, potem pa ja.

Končno se lahko enkrat 100% strinjam s tabo!
aplauz.gif
Mar danes iščeš nafto/bencin s kantico kot kakšen klošar, ko greš na nekam, kjer ni bencinske črpalke?

Ob pomanjkanju goriva se sam ustavim ob najbližji črpalki, napolnim rezervoar in nadaljujem pot. Zakaj tega ne bi moral prakticirati tudi z EV.
sprasujem se.gif


PS- pa ne živimo vsi v LJ kjer so nekatere črpalke odprte 24/7. Pri nas se zaprte med 20 in 7 uro ter ob nedeljah. Pa nekako ne hodimo okrog s karticami in klošarimo za gorivo.

Težko razumljivo je to nekomu, ki ne uporablja EV. Doseg el. avta je zelo odvisen od večih dejavnikov kot so klanci, temperatura, speljevanje, itd. S tem se ti domet drastično zmanjša in nikoli ne boš naredil, tudi po isti poti enako kilometrov. Včasih se zgodi, da moraš še kam spotoma in na koncu lahko pride do neljubega dogodka, da ostaneš na cesti in ni druge variante kot da greš do najbližje hiše in prosiš za priklop za ene pol ure, da se pripelješ do polnilne postaje ali doma. Ni bilo mišljeno, da hodiš "fehtat" to je izhod v sili, da ne rabiš vleke.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.548
968
113
Rešitev je sila enostavna in poceni.
evil.gif


V prtlajžnik daš en agregat. Lahko poizkusiš, da ti agregat fila avto kar med vožnjo.
hysterical-1.gif
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
No, osebno sem že 2x ostal brez elektrike v prevoznem sredstvu. Enkrat, sem celo en starejši par, ki živi v pritličju stolpnice prosil, če lahko posodi podaljšek in vtičnico. Sta bila takoj pripravljena pomagat in se zelo zanimala o električnih prevoznih možnostih itd. To, da je starejša gospa spekla (ne namenoma zame) še nek kolač in sem bil deležen tudi tega, je bil samo plus.
Po parih urah, sem jima ponudil 5€ za vso pomoč in elektriko, pa nista hotela vzeti, na koncu smo se "zdilali" da bo tistih 5€ za pravnuka. In na koncu smo bili vsi nekako zadovoljni.

Malo za hec: če bi bil takrat z avtom ICE, nebi spoznal para in pa nebi dobil kolača
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.281
191
63
Citat:
Uporabnik telex pravi:
V Istro in Dalmacijo hodite predvsem zaradi tega, ker je v dosegu avtomobila. Če bi imeli avtomobil na elektriko bi šli kam bliže (npr. Izola, Bohinj...) ali pa kam dlje z ladjo ali letalom. Če v Istri ali Dalmaciji nimaš svojega vikenda ali ga najemaš od prijatelja/sorodnika potem so počitnice suma sumarum enako drage/poceni v Portorožu kot Puli ali Neumu ali Krfu ali Djerbi ali...

Vidim, da se s tabo ne da priti do konca, ampak vseeno.
Ne hodimo v Istro ali Dalmacijo, ampak veliko dlje, ti dve sem navedel zgolj kot primer počitniških destinacij večine Slovencev. Če želiš zadevo narediti dostopno, mora biti primerna za mase in ne za posebneže. Meni je edini pravi dopust kampiranje, zato letalo, ladja, vlak, hotel, apartma in mogoče še kaj, kar imaš v glavi ti, ne pride v poštev. In če sem lahko v eni uri doma (npr. Izola), to ni noben dopust, ampak dnevni izlet. Pa če pustimo poletni dopust pri miru - prav tako si ne predstavljam road tripa po južni Bavarski (ali pa Skandinaviji) in recimo čez Grossglockner z vlakom, avtobusom in podobnimi, še huje da nekje nad 2.500 metri ostanem s praznimi baterijami. Nenazadnje pa sploh nisem govoril o nobenih stroških (kar je danes itak brezpredmetno pri norih cenah EV vozil), ampak o tem, da trenutno z EV ni variante, da na moj način pridem normalno do cilja. Verjamem, da bo v prihodnosti drugače, do takrat bom pa kar lepo počakal in žgal segnite dinozavre.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik telex pravi:

Mešaš posel z dopustom. Posel delaš tam kjer je in ne (vedno) tam kjer želiš. Na dopust pa greš tja kamor želiš in zmoreš.

Kaj sploh hočeš povedati s svojim pisanjem??
Dejstvo je,da tudi če si kupim električni avtomobil (kot edini avto),nočem biti nikoli omejen z dosegom,nočem v nobenem trenutku razmišljati,ali bom prišel nekam ali ne! In zakaj nebi avto uporabljal tako za posel kot za zabavo in dopust!?? Če žensko peljem na kavo v Portorož,NOČEM razmišljati o tem,kje bom polnil svoj avto,ali bo prostor za polnjenje zaseden,ali bo sploh kje polnilna postaja,itd...hočem se vsesti v avto,se peljati dol,in potem nazaj,brez skrbi! In to mi v tem trenutku omogoča samo plug-in hibrid.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik telex pravi:


Ob pomanjkanju goriva se sam ustavim ob najbližji črpalki, napolnim rezervoar in nadaljujem pot. Zakaj tega ne bi moral prakticirati tudi z EV.
sprasujem se.gif

Trenutno smo v letu 2014...črpalk je na tisoče,na vsakih nekaj kilometrov je kakšna...gorivo natočiš v nekaj minutah (poln tank,za 500 do 1000 kilometrov).
Še vedno smo pri letu 2014...polnilnih postaj je 100-krat manj kot črpalk,na vsaki polnilni postaji je prostor samo za en avto (ali največ dva),polnjenje traja nekaj ur (polna baterija,za 100 do 150 kilometrov)

A opaziš kakšno razliko?? No,zato tega,kar sem napisal,takih podvigov(še) ne moreš prakticirati...
 
Nazadnje urejeno:

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
@edup a poraba goriva pa ni odvisna od klancev, zavojev, stanja vozišča, prometa...? Tudi tam gledaš na kazalec rezervoarja koliko je še poln ali pa na potovalni računalnik, koliko km še lahko prevoziš?

@SHARK1 zate bo pač edina alternativa nafta, pač dokler si jo boš lahko privoščil.
Drugače pa težko debatiraš z nekom, kateri iztrga del celote in potem debatira o tem, kar je v iztrganem delu zapisano. Torej še enkrat: Črpalk izven LJ ni na vsakih nekaj kilometrov. So tudi zaprte popoldne, ponoči, preko vikendov...Polnilnih postaj je pač toliko kot je električnih vozil. Če bo teh več, bo tudi polnilnih postaj več. Nenazadnje je že danes na vsaki bencinski črpalki električna vtičnica. Bodo pač zamenjali artikel- prodajali bodo elektriko namesto nafte.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Še vedno ne razumem,kaj ima veze to,da ni črpalk na vsakih nekaj kilometrov? Saj si menda ne točiš v svoj avto goriva samo za 10 ali 20 kilometrov,ampak pač natočiš poln tank! Hočeš povedat,da ti je zmanjkalo goriva,ker nisi imel odprte črpalke za prvim vogalom?
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.548
968
113
Največji problem je gostota energijskega toka pri polnjenu rezervoarja ali akumulatorja z gorivom oz elektriko.

Iz tega izhajajo bistveno daljši časi polnjenja EV vozil od dieslov in bencinarjev.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.548
968
113
Popoldne si bom vzel čas in malo poračunal energijske tokove (nafte in elektrike), da se bo videlo, da je največji problem ravno polnjenje EV.

električna moč je pač P=UxI.

Sedaj pa lahko izbirate. za polnilno moč 10kW, rabite pri 230 V (ena faza) tok 44A!!!
Kdo ima doma take varovalke (da bo hitro polnil avto). Hitro pomeni v tem primeru cca 10 ur (100kWh)=10 litrov nafte
Pa če je učinkovitost EV 3x večja od diesla , boste še vedno "točili 3 ure"
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Citat:
Uporabnik telex pravi:
@edup a poraba goriva pa ni odvisna od klancev, zavojev, stanja vozišča, prometa...? Tudi tam gledaš na kazalec rezervoarja koliko je še poln ali pa na potovalni računalnik, koliko km še lahko prevoziš?

@SHARK1 zate bo pač edina alternativa nafta, pač dokler si jo boš lahko privoščil.
Drugače pa težko debatiraš z nekom, kateri iztrga del celote in potem debatira o tem, kar je v iztrganem delu zapisano. Torej še enkrat: Črpalk izven LJ ni na vsakih nekaj kilometrov. So tudi zaprte popoldne, ponoči, preko vikendov...Polnilnih postaj je pač toliko kot je električnih vozil. Če bo teh več, bo tudi polnilnih postaj več. Nenazadnje je že danes na vsaki bencinski črpalki električna vtičnica. Bodo pač zamenjali artikel- prodajali bodo elektriko namesto nafte.
Res ne razumeš ali nočeš razumeti. El. avto ima realen doseg 120 do 150 km pri polni bateriji, klasični pa 500+ pri polnem tanku. Nekako primerjaj in boš videl da je cca 60 km z električnim avtom enako kot bi z klasičnem naredil cca 250 km glede na količino razpoložljive energije. Če si recimo imel že pol prazno baterijo, ti bo ostalo samo par kilometrov in se ti lahko zgodi da ne prideš do polnilne postaje, kar se pri klasičnem avtu težje naredi, saj je drugačen energent in ni toliko vpliven na spremembe in razdaljo.Potovalni računalnik ni zanesljiv ker ne ve koliko energije bo avto porabil že zaradi napisanih razlogov. Služi ti samo za oceno pa še to moreš vzeti zelo z rezervo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Popoldne si bom vzel čas in malo poračunal energijske tokove (nafte in elektrike), da se bo videlo, da je največji problem ravno polnjenje EV.

električna moč je pač P=UxI.

Sedaj pa lahko izbirate. za polnilno moč 10kW, rabite pri 230 V (ena faza) tok 44A!!!
Kdo ima doma take varovalke (da bo hitro polnil avto). Hitro pomeni v tem primeru cca 10 ur (100kWh)=10 litrov nafte
Pa če je učinkovitost EV 3x večja od diesla , boste še vedno "točili 3 ure"

Obstaja tudi 3 fazno polnjenje pri 16A, ki ti polni s cca. 11kW. Npr. Tesla in Zoe to zmoreta, lahko pa polnita tudi do 22kW. Zoe originalno menda do 44kW, ampak, ker je to preprečevalo polnjenje z 10A in navadne vtičnice, so prilagodilo software zdaj tako, da se lahko polni tudi pri 10A, ampak max. moč je s tem posegom omejena na 22kW.
 
Nazadnje urejeno:

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.548
968
113
Za priključno moč 10kW imaš doma varovalke 3x25A

Tako, da elektro te bo zelo vesel ko boš rabil 2 številki večje pancarke.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Lej, jaz sem samo napisal, da se da. Jaz polnim s 10A eno fazno, včasih s 16A in mi je zadosti. Trenutno (po 19 mesecih) imam narejenih preko 41.000km, od tega cca. 250l bencina, ostalo na elektriko.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Prvi avtomobili so bili na paro. Imeli so jih le najpremožnejši. Ko se je kakšen plemič odpravil na pot z avtom je pred njim šla konjska vprega in na določenih točkah pustila vreče s premogom. Seveda je plemič zadaj na avtomilu imel služabnika, kateri je pobiral te vreče s premogom in kuril parni kotel.
Podobno, kot je bila takrat debata o prednosti konjske vprega in avtomobila je danes debata o nafti in elektriki. Nekateri na stvar gledate kot je danes ne pa, kaj bo jutri. Danes se mi vozimo s "konjskimi vpregami" redki plemiči pa na "paro". Jutri pa bo prišel nek Gerard Ford, kateri bo električni avto približal navadnim smrtnikom.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.548
968
113
Vse se da, če imaš čas. Tako pravi naša Alenka.

In ima celo prav v zvezi s "tankanjem" EV.

Tako, da tankanje doma, verjetno ne predstavlja večega problema. Težava je bolj tankanje na poti, kjer ne prideš z enim polnjenjem akujev do cilja. Kjer spet lahko počasi "tankaš".