Preverjeno: na elektriko!

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.552
2.949
113
v lokalni ostariji
telex težava EV je
- cena
- kratek domet
- polnjenje (polnilne postaje)


kako bo en u fužinah polnil svoj EV na parkingu? bo kabel potegnu iz bloka iz 16. štuka?
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Na Fužinah pa res ni problem. Bodo pa skopali kjer je glavni elektro kabel in se priključili. Mal heca.
Hja, zaenkrat je to res problem predvsem za tiste, ki imajo EV in nimajo svoje garaže. Jaz npr. polnim v garaži na 220V! Ko bo toliko Ev vozil, bodo pa tudi to rešili. sicer bo vrjetno plačljivo ampak..... kaj pa je danes zastonj !
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
telex težava EV je
- cena
- kratek domet
- polnjenje (polnilne postaje)


kako bo en u fužinah polnil svoj EV na parkingu? bo kabel potegnu iz bloka iz 16. štuka?
Zavedati se moramo ene stvari. Ko bo število EV preseglo neko kvoto bodo državo zasrbeli prsti in bo uvedla neke davke. Ker država želi pobrati čim več davkov bo naredila pogoje, da bo registriranih čim več električnih vozil. Torej bo tudi zagotovila pogoje, da bodo lahko polnili avtomobile tudi stanovalci Fužin. Nenazadnje je že danes tam javna razsvetljava. Ob prehodu iz VTF svetilk na varčne in LED cestne svetilke je instalirana moč padla za nekaj faktorjev in so tam rezerve v kablih za hitro in ceneno postavitev nekaj priključnih mest.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik telex pravi:
@AndY1 moj vir je bila Wikipedija. Ker se mi je podatek zdel nizek, sam v izračunu moč baterije je podvojil.

Ok, samo tudi na Wikipedii ne najdem podatka o kapaciteti baterije 53kWh:
http://en.wikipedia.org/wiki/Model_S

http://sl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster

(proti koncu predzadnje vrstice v poglavju Baterija)

Aha, ti si gledal Roadsterja, jaz sem gledal Modela S.
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.561
1.152
113
Ko bo masa prešla iz fosilnih goriv na elektriko, bodo temu sledile tudi trošarine, kaj pa drugega. Vmesno obdobje predstavlja za nakup zelo drage hibride in praktično zastonj vožnjo pod določenimi pogoji. Potem pa, kakor se komu izide.

Tako, kot bo pri dimnikih in toplotnih črpalkah. Pretiran izpad trošarin iz naslova KO se bo prekvalificiral v takse za obremenjevanje okolja. Popisi že potekajo.
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.552
2.949
113
v lokalni ostariji
seveda kasneje ko bo kritična masa dovolj velika tudi elektrika ne bo več "zastonj" in po fužinah ne bodo zastonj postavljal polnilnic..telex vsako polnjenje boš preklemano drago plačal... sploh ker bo do takrat NEK "crknla" in bo elektrika draga!
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Kaj bo, kaj ne bo, je težko napovedati. Dejstvo je, da ga v politiki ni junaka, ki bi si upal odreči lepim davkom na račun prometa in vozil. Pač ne bo več trošarine na fosilno gorivo, bo pa pač neka druga oblika dajatve. Važno bo, da bodo prihodki v proračun enaki ali večji prejšnjim. To se mi zdi edina gotova stvar za prihodnost.
Pustimo se presenetiti, mogoče bo dovolj naneslo cestninjenje v prostem prometnem toku na vseh javnih cestah...
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik alkoholik pravi:
seveda kasneje ko bo kritična masa dovolj velika tudi elektrika ne bo več "zastonj" in po fužinah ne bodo zastonj postavljal polnilnic..telex vsako polnjenje boš preklemano drago plačal... sploh ker bo do takrat NEK "crknla" in bo elektrika draga!
Sem kdaj trdil, da bo karkoli zastonj? Tudi domače polnjenje te stane. Nenazadnje 5kW 10 ur znese 10 kWh ali 1,25 €.

PS-Očitno pa že poteka razvoj v pravi smeri. Predstavljaj si takšna polnilna mesta: v garažnih hišah, trgovskih centrih, pred semaforjem...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Izgube pri induktivnem prenosu pa so? Kako pa tako polnjenje vpliva na ljudi s pace-maker-jem?
 

Zelenec

Pripravnik
Moje izkušnje so samo pozitivne:

- leto in pol na elektriki
- cena avta 16k€.
- potreben doseg za vsakdanje poti: 80km
- doseg avta: med 80 in 170 km
- ostal brez energije: 2x, obakrat brez težav zapeljal do najbližje vtičnice, obakrat se zapletel v prijeten pogovor in spoznal nove ljudi
- potreboval velik doseg: do 4 krat letno - zamenjal s primernim avtom z lastnikom, ki je bil vesel nekajdnevne (tedenske) uporabe EV
- letni prihranek: 1.900€
- užitek v vožnji: neprecenljivo!

več na blogu
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Izgube pri induktivnem prenosu pa so? Kako pa tako polnjenje vpliva na ljudi s pace-maker-jem?
Ne vem. Bodo pa izgube manjše, kot so pri nafti.
Da bi ljudje s srčnimi spodbujevalniki imeli težave? Možno, če bi se ravno ulegel na tuljavo, ko bi ta bila aktivna. Doma, ob uporabi indukcijskih štedilnikov jih namreč nimajo?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
No, ne vem. Zato sprašujem.

Kar se pa tiče izgub pa ne vem no. Če je izgub 10%, bi to pri Tesli šlo cca. 8kWh pri vsakem polnjenju v nič. To je pa že konkretna številka. Preveč, če mene vprašaš.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Še vedno je velik bolj ekonomično kot ICE, ICE imajo kolikšen izkoristek 20 ali 30%? EV pa kar naenkrat mora imeti 100 drugače ni gut?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Meni pa ni vseeno za brezvezno metanje stran energije, pa tudi če je še vedno izkoristek boljši od ICE.
Tudi EV je daleč od 100% izkoristka - 10% izgub pri polnjenju, 10% pri praznjenju, 10% na elektro motorju, 10% na omrežju, no pa dodajmo zdaj še 10% pri prenosu energije iz tal do avta....

Če primerjam: si pripravljen doplačati 10% cene bencina na bencinskem servisu, da ti ga natanka nekdo drug?
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Izkoristek je pač tolikšen kot stanje tehnike omogoča. Težnja razvoja pa je, da se izkoristki večajo. Prvi parni stroji so imeli izkoristek zgolj neka %, danes pa imajo termo elektrarne tam do 40% izkoristek. Se torej splača porabljati uran in fosilna goriva, da imamo elektriko in tako lahko debatiramo po forumih?

PS- tudi pri nafti imaš še druge izkoristke: energija potrebna za črpanje, energija potrebna za transport, izkoristek rafinerij, energija potrebna za oskrbo bencinskih servisov, vsakokratne izgube pri pretakanju...
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Lej, sej ne rečem, da se izkoristki boljšajo, ampak, povej, kot sem zgoraj napisal. Če si zamislimo, da so izgube pri takem prenosu 10%, si pripravljen zdaj, ko se voziš še na bencin, doplačati 10% pri bencinu zato, da ti avto natanka nekdo drug?
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Pred kratkim sem se pogovrajal z lastnikom Tesle S, ki je avto uporabljal za premagovanje poti okrog 300 km. Vem, da je vzel top verzijo Tesle, ne me pa vprašat, kakšno baterijo ima... No, pozimi (ob prvem snegu) sem ga videl z drugim avtom pa mi je pojasnil, da če hoče Teslo uporabljat kot normalen avto z vso udobnostjo, ki mu jo pač ponuja (predvidevam da ogrevanje kabine, gretje sedežev, gretje ogledal in zadnje šipe itd.) in ob normalni vožnji, ne naredi teh 300 km.

Tako da za normalno funkcioniranje potrebuje še en avto :)

LP
Gargy