Preverjeno: na elektriko!

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Popoldne si bom vzel čas in malo poračunal energijske tokove (nafte in elektrike), da se bo videlo, da je največji problem ravno polnjenje EV.

električna moč je pač P=UxI.

Sedaj pa lahko izbirate. za polnilno moč 10kW, rabite pri 230 V (ena faza) tok 44A!!!
Kdo ima doma take varovalke (da bo hitro polnil avto). Hitro pomeni v tem primeru cca 10 ur (100kWh)=10 litrov nafte
Pa če je učinkovitost EV 3x večja od diesla , boste še vedno "točili 3 ure"
V baterije ne daješ moči ampak energijo. Torej baterijo polniš npr. z 10 KW eno uro ali 1 kW 9 ur.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Še zmeraj je možno, da se najde kak drug učinkovitejši način skladiščenje energije, kot je skladiščenje elektrike v akumulator. Če ne bi vodik tako rad pobegnil iz vsakega rezervoarja, bi stavil na vodik. Zaenkrat pa res ni videti na področju vodika neke smiselne rešitve.
 

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Za priključno moč 10kW imaš doma varovalke 3x25A

Tako, da elektro te bo zelo vesel ko boš rabil 2 številki večje pancarke.
10 kW je obračunska moč za gospodinjstvo, ker imaš subencionirano, obrtniki pa ne, drugače pa je to 16 kW realne moči.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.548
968
113
Kje sem napisal, da daješ v baterije moč????????

Napisal sem samo da si omejen z močjo polnjenja (P=UxI). Varovalke, ki jih imaš recimo doma na razpolago. Ali max polnilni tok, ki ga dopuščajo baterije.

Q(energija)=P(moč) x t(čas) Evo s tem pa polniš baterije.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.548
968
113
Drži. Če nimaš gor drugih porabnikov, ki si delijo iste varovalke. Potem mirno lahko odšteješ kak kW polnilne moči.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Tako, da tankanje doma, verjetno ne predstavlja večega problema. Težava je bolj tankanje na poti, kjer ne prideš z enim polnjenjem akujev do cilja. Kjer spet lahko počasi "tankaš".

Zato pa sem izbral Ampero ;-)
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Rešitev je sila enostavna in poceni.
evil.gif


V prtlajžnik daš en agregat. Lahko poizkusiš, da ti agregat fila avto kar med vožnjo.
hysterical-1.gif
Kolikor vem, ima Ampera serijsko vgrajen en "agregat" 1.4 ecotec.
grims-1.gif

Pa tudi zavore so neke vrste "agregat"...

Kaj si sploh hotel povedat s tem postom...
confused-1.gif
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Kje sem napisal, da daješ v baterije moč????????

Napisal sem samo da si omejen z močjo polnjenja (P=UxI). Varovalke, ki jih imaš recimo doma na razpolago. Ali max polnilni tok, ki ga dopuščajo baterije.

Q(energija)=P(moč) x t(čas) Evo s tem pa polniš baterije.
kapaciteta baterije v Tesli je 53kWh. Da jo napolniš v 10 urah potrebuješ tam 6kW moč. Kolikšna pa je moč toplotne črpalke in koliko jih že leta obratuje na gospodinjsko elektriko?

PS- pa četudi baterijo podvojiš imaš pri 20 A varovalkah moči: P=1.73*400*20= 13.84 kW. Baterija bi se polnila preko noči, ko ti v hiši niso vklopljeni veliki porabniki (pečica, indukcija, kaloriferji...) temveč le kakšen pralni stroj, hladilnik, zabavna elektronika in razsvetljava. Pa tudi prazna zagotovo ne bo vedno 100%.

PS- nekateri distributerji že danes ponujajo cenejšo elektriko za toplotne črpalke. Toplotna črpalka deluje preko dneva, avto pa polniš preko noči. Pa še trikrat prihraniš: pri energiji ogrevanja, pri nafti in pri ceni elektrike.
 
Nazadnje urejeno:

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.548
968
113
Saj vse kar si napisal drži. Ampak še vedno polniš pri 6kW Tesline akumulatorje 10 ur.
Ne se sprenevedat. Bencinarja / Diesla napolniš v 5 minutah vključno s plačilom goriva.

In če planiraš daljšo pot kot je varen domet akkujev si v zosu. Skoraj zagotovo boš počival ali prenočeval na poti.

Vem kako težko je najti polnilno mesto, če ga nikjer v bližini ni, ker sem imel avto na plin, ko je bila v Ljubljani samo verovškova, Barje šo pa glih odpiral (pa sem se še vedno lahko vozu na bencin)

Tudi TČ za ogrevanje imam. In ti povem, da je moč, ki jo vleče med cca 2-5kW (seveda na 3 fazah), da od sebe da potem 6-12kW toplotne moči.

Bistvo je da EV ne moreš nafilat prej kot v 3-5 urah, pa če se na glavo postaviš.

Ali so omejitve varovalke ali pa kaj drugega.

In tako bo še dolgo.

Razen, če se bo začelo dvigovat napetost, v kar pa težko verjamem.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Električni avtomobil ima prednosti kot slabosti,
predvsem pa spremeni način uporabe avtomobila.

Uporabnik EV si mora urediti polnjenje, kjer ima parkiranega.

Da se lahko potuje na daljši razdalji se na vsakih 50km zgradi parkirišče s 100 polnilnimi postajami,
kjer je na voljo za čas polnjenja dodatna ponudba (gostilna,trgovina, ...)

Na potovanje se lahko odpraviš z bencinarjem in porabiš 100EUR
ali s električnim in porabiš 50EUR in malo kasneje prideš na cilj ker vmes polniš.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Saj vse kar si napisal drži. Ampak še vedno polniš pri 6kW Tesline akumulatorje 10 ur.
Ne se sprenevedat. Bencinarja / Diesla napolniš v 5 minutah vključno s plačilom goriva.

In če planiraš daljšo pot kot je varen domet akkujev si v zosu. Skoraj zagotovo boš počival ali prenočeval na poti.

Vem kako težko je najti polnilno mesto, če ga nikjer v bližini ni, ker sem imel avto na plin, ko je bila v Ljubljani samo verovškova, Barje šo pa glih odpiral (pa sem se še vedno lahko vozu na bencin)

Tudi TČ za ogrevanje imam. In ti povem, da je moč, ki jo vleče med cca 2-5kW (seveda na 3 fazah), da od sebe da potem 6-12kW toplotne moči.

Bistvo je da EV ne moreš nafilat prej kot v 3-5 urah, pa če se na glavo postaviš.

Ali so omejitve varovalke ali pa kaj drugega.

In tako bo še dolgo.

Razen, če se bo začelo dvigovat napetost, v kar pa težko verjamem.


Tesla S doma polniš s 11kW,
lahko tudi do 22kW če imaš varovalke več od 3x25A

Na javnih polnilnih postajah 22kW ali
na superchargerjih do 130kW


Renault ZOE polniš doma do 22kW
javna polnilna mesta 22kW


Tesla S res polniš 4 do 5 ur (če ni superchargerja)ampak imaš potem za 400 km
Renault ZOE napolniš v eni uri za 100km
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Saj nimamo veliko alternativ. Nafta bo slej ko prej predraga za fijakanje v trgovino, po otroka v vrtec... Saj jo bodo rabili tovornjaki in letala. Torej nam za pogon ostane metan, alkohol, oljna ogrščica (olja nasploh), vodik, stisnjen zrak, para in elektrika. Fisija in antimaterija sta verjetno za sedaj preveč futuristični.
Če ne bomo želeli pešačiti, se voziti s kolesi ali živalsko vprego bomo pač morali malčice spremeniti navade. Potem se pač ne bomo pogovarjali, kako sem v enem šusu z enim tankom prevozil 1000 km, ampak kakšno bejbo sem opazoval med polnjenjem avta tam nekje v vukojebini.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik N75 pravi:

Da se lahko potuje na daljši razdalji se na vsakih 50km zgradi parkirišče s 100 polnilnimi postajami,
kjer je na voljo za čas polnjenja dodatna ponudba (gostilna,trgovina, ...)

100 polnilnih postaj po 50 kilovatov moči je pet megavatov kar pomeni daljnovod do vsake take polnilne postaje

450 kilometrov avtocest pomeni 9 postaj oziroma priključno moč 45 megavatov

samo za avtoceste, brez ostalih cest
 

maurice

Pripravnik
30. apr 2008
867
2
18
Jaz imam do službe cca 8 km, moja žena 30 km. Oba bi lahko imela električni avto, ker polni se lahko tudi v službi.
Ampak Problem je cena. Všeč mi je ampera, ampak predraga, če bi bila karavan, ...
Če bi zadela na lotu, potem Tesla
smile-1.gif
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:

100 polnilnih postaj po 50 kilovatov moči je pet megavatov kar pomeni daljnovod do vsake take polnilne postaje

450 kilometrov avtocest pomeni 9 postaj oziroma priključno moč 45 megavatov

samo za avtoceste, brez ostalih cest
Nekaj je priključna moč drugo pa trenutna moč. Na vseh polnilnih postajah se ne bodo istočasno polnili avtomobili z maksimalno močjo.
Drugače pa 45 MW niti ni tako velika moč. To ne predstavlja niti ene Dravske elektrarne ali 10% JE Krško ali...
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Prištej še 20000 km navadnih cest pa dobiš še 400 postaj kjer bi vsaka imela recimo 20 mest po 50 kW pa si na 400 megavatih

Ja v večini primerov bo res dobršen del postaj samo delno zaseden ampak zanima me kako boš pojasnil nekomu da kljub prostemu polnilnemu mestu ne more polniti ker nimaš dovolj moči?

Sicer pa point mojih pomislekov ni v tejle matematiki ampak razmisleku o velikih vlaganjih v infrastrukturo ki jih bo elektrificiranje prometa zahtevalo v relativno kratkem času, vključno z izgradnjo kupa novih daljnovodov in ne nazadnje virov električne energije. kakšni so problemi pri postavitvi enega samega daljnovoda lahko uvidiš sam po le malo brskanja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik telex pravi:
kapaciteta baterije v Tesli je 53kWh

Taka je kapaciteta 85kWh baterije Tesla Modela S:

model20s20batterie.png


Obstajajo še modeli z 60kWh baterijo in navidezno 40kWh baterijo, ker so sprva nameravali vgrajevati dejansko baterijo kapacitete 40kWh, pa so se premislili in so vgradili v naročene modele s 40kWh baterijo, baterijo s 60kWh in omejili izkoristek kapacitete software-sko, ampak to samo tistim, ki so tak model prednaročili. Tak model je bil, mislim da, kasneje sploh umaknjen iz možnosti naročanja, tako da zdaj dobiš dva modela - 85kWh in 60kWh.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
@AndY1 moj vir je bila Wikipedija. Ker se mi je podatek zdel nizek, sam v izračunu moč baterije je podvojil.

@Gavran polnilne postaje bodo razporejene po vsej Sloveniji. Elektrarne so razporejene po vsej Sloveniji. Daljnovodi so postavljeni po vsej Sloveniji. Verjetno le zaradi izgradnje mreže polnilnih postaj po Sloveniji ne bo potrebno postaviti nobenega dodatnega daljnovoda.
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.561
1.152
113
@telex: bo Henry Ford
grin1.gif


Za nas roadtriperje bi prišla v poštev DANES ena taka Ampera z dizlom, namesto bencinarja. Greš v kamp (ali apartma), vzameš štrom, nafilaš vraga, drugi dan pelješ do kamor te nesejo baterije, nato na dizel.

Službo rešiš z nočnim polnjenjem doma in če je možno po dogovoru / plačilu v službi.

Problem tako ostane samo še pri previsoki nabavni ceni takšnega vozila sedaj in pri vprašljivem stanju baterij čez 10 let.

Še malo moje statistike za primerjavo (1.1.2006 - 1.1.2014):
- 8.000€ nakup avta
- 9.000€ nafta (155.000km, 8.100l)
- 9.000€ vse drugo (gume, registracije, redni, izredni servisi,...)