Mogče pa potem ne bo potrebno toliko ljudi zaposliti v javni upravi, pa bomo preživeli ta padec 25 odstotkov.Tole ima AndrejEnej čisto prav: mogoče kak procent gor/dol zdaj, ampak enkrat že nekaj nazaj sem na brzino računal da iz naslova naftnih derivatov (trošarine, davek...) neposredno in potem še posredno mislim da dobimo v proračun cca 27% vseh prihodkov, kar je na okroglo četrt proračuna. Če se jutri vsi nehajo na ICE vozit, gret in uporabljat naftne derivate (tu je še plastika, blago in ostali derivati, ki sem jih zanemaril), bo država imela četrtino manj prihodkov v proračun - beri država propade. Edino logično je, da bo morala "obdavčiti" nekaj drugega, pa četudi zrak ki ga dihamo (ok, tega ne bo), ampak elektrika je logičen naslednik. Če se mene vpraša če jutri "izumijo" nekaj, da bodo gospodinjstva postala energetsko neodvisna, ampak "res" neodvisna, kar pomeni da bi imel neomejen vir energije doma, ne tele solarne igrače kjer si še vedno na osnovnem omrežju, bodo države enostavno propadle, kar bo problem na drugi ravni. Ok, potem nam bodo vodo obdavčili toliko bolj, ampak to je spet vsaj delno rešljivo zaradi padavin... in tako dalje če malce pofilozofiramo.
Če malo pogledam cene, tole popolnoma drži. V tem trenutku so cene vsega kar malo diši po elektriki divje. To velja za EV-je in hibride. Včeraj gledam cenik Peugota 308 SW. Benicin pod 30k€, Hibrid 40k€+. Tole ne bo šlo na dolgi rok. Tesla je že neki nakazal s poceiitvijo, ampak to ni dovolj. Kaže, da čas EV-jev šele prihaja. Bo morala EU še malo pritisnit s flotnimi izpusti. Potem bo v interesu proizvajalcev, da prodajo več EV-jev. Pa novosti na trgu bodo tudi nižale ceno. V tem trenutku so moči EV-jev še precej visoke. Prihajako EV-ji z bolj "normalnimi" specifikacijami in tudi ceno. Tole je že zanimivo https://ev-database.org/#sort:path~...t=0~1500|paging:currentPage=0|paging:number=9Kar je žalostno je to da je trg (beri pohlep) naredil to da so kalkulacije v korist ice, kar je žalostno do joka. Če bi res hoteli električna vozila bi morala biti kalkulacija v najslabšem primeru tretjino pod ice, v najboljšem pa polovico. To je tisto kar res žalosti, govoriti da je ev prihodnost pri taki kalkulaciji je obup, ne da gremo v smeri bolj eko in bolj ekonomično, ampak s hype-anjem ev bomo prišli na isto lupljenje kot smo na ice, samo nadomestili smo tehnologijo pod pretvezo eko, pri čemer sam eko nima veze, denar je tisto. To samo potrjuje klasično ekonomsko tezo, da se bolj svinjsko tehnologijo nadomesti z manj svinjsko šele ko se ta finančno splača, pa niti minute prej.
Seveda ti je ceneje z EV, ker nimaš bonitete za privat uprorabo, ki pri recimo avtu za okrog 50.000 EUR znese 750 EUR MESEČNO prvo leto (1.5 ali 1.75% sem že pozabil). To je 9 jurjev prvo leto. Tudi EV s 100km se ti bi splačal. Ampak to se tebi splača, ampak take stvari pozabiš omenit, ko pišeš, kako se splača. Ali sem se kje zmotil?Grem z EV, ker je zame to ceneje kot na dizel/bencin (ja, za privat poti oboje plačam sam) in ker mi je z EV bolj prijetna vožnja in ker mi je bolj udobno in ker verjamem v to.
Moja beseda ni treba, da je vredna toliko kot njegova. Včasih je bila veliko več, ampak stvari v življenju se spremenijo in zdaj pač nisem več na nevtralni strani oz v medijih. Ampak dejstva pač ostanejo dejstva.
Pa mimogrede: nas (ali pa mene, če hočeš) potencialne stranke cenijo ravno zato, ker povemo, kot je res, ne kot bi si želeli, da je. Zato marsikomu tudi rečem, da EV pač ni zanj (konec koncev številke povedo svoje) in da tudi od tistih, za katere je, pač zahteva določene prilagoditve. Podobno velja za SE, polnilnice, energy management in še kaj ...
Pa veš kaj je najbolj žalostno? Ta tvoja kalkulacija je že vzela v ozir 20-30% povečanje cen ICEjev in kljub temu nisi prišel na EV. Namreč proizvajalci so nas v roku dveh let na suho nategnili s cenami in mi smo to očitno pripravljeni plačevati. Recimo 3 leta nazaj so bili EVji totalno nekonkurenčni ICEjem. Sedaj so EVji dejansko relativno konkurenčnejši, ker so se ICEji nenormalno podražili.@Guiness: EV se trenutno za služben avto ne splača več, vsaj če hočeš T (vem, sem decembra delal kalkulacijo za službenega in je prišel ven ICE). Ne vem v kateri temi ampak pred kratkim (par dni nazaj) sem napisal podrobno kalkulacijo glede tega. Če zadošča kak ZOE za službene potrebe potem še (vem, ker imamo službenega, če tisti rang dometa zadošča in ga uslužbenec tanka doma, na svoje stroške, potem gre, zunaj filat je pa od novembra ko je GenI skinil 1EUR/mesec polnjenje že 0, po času pa minus).
ČE. Vidiš, ČE. Nekaj strani nazaj si pa pisal, kako ti nisi nič prilagodil vožnje in kak tebe to nič ne moti. Potem pa zvemo, da se sedaj cijaziš 140km/h, namesto 160km/h, ampak to je zato, ker si postal ''pameten'', ne zato, ker si prešaltal na EV .No, prvi del tega, kar si napisal je res in EV seveda niso za vse. Niso za dva tipa uporabnikov: tiste, ki EV res ne bi mogli uporabljati (če si dnevno na poti proti BG, Sarajevu ipd, pač ne bo šlo, razen če si se res pripravljen ful prilagajat), ter tiste, ki EV pač nočejo uporabljat (četudi bi jih lahko).
Drugi del pa nimaš prav. Če človeku to paše z ICE, ga ne bo motilo niti z EV. Če pa pri tem vztraja, sodi v kategorijo zgoraj.
pa ne to, včeraj taka situacija, sneg v AT, tema, sneženje, tečno ko sto mater, da bi nekje zunaj moral iskat polnilnice....WTF...Eno je, če se ustaviš da pretegneš noge, drugo če moraš zaradi filanja električarja.
Saj so pa zraven črpalk za bencin ob AC.pa ne to, včeraj taka situacija, sneg v AT, tema, sneženje, tečno ko sto mater, da bi nekje zunaj moral iskat polnilnice....WTF...
A to naj bi bilo smesno?
Te pa se ja ustaviš, priklopiš EVja, cukneš smuče ven iz gepeka in se greš lepo smučat malo okoli.pa ne to, včeraj taka situacija, sneg v AT, tema, sneženje, tečno ko sto mater, da bi nekje zunaj moral iskat polnilnice....WTF...
Splača se ravno, ko je km veliko, ne po Lj.Aja da ne bo napačnih reply-ev, odvisno tudi od uporabe, če firma rabi za po Lj potem EV gre. Drugače pa predpostavke da ni one man band, da se pelje recimo tudi v MB, pa KP, pa MS, pa privat uporaba z vsemi bonbončki, torej minimalni stroški privat in max. na firmo.
Greva po vrsti: če ne bi bilo 0% bonitete, bi bil nekje na nuli ali malo ceneje z EV. Bi si ga kupil privat? Ja, in manjava za trenutni družinski avto bo EV.Seveda ti je ceneje z EV, ker nimaš bonitete za privat uprorabo, ki pri recimo avtu za okrog 50.000 EUR znese 750 EUR MESEČNO prvo leto (1.5 ali 1.75% sem že pozabil). To je 9 jurjev prvo leto. Tudi EV s 100km se ti bi splačal. Ampak to se tebi splača, ampak take stvari pozabiš omenit, ko pišeš, kako se splača. Ali sem se kje zmotil?
Za privat uporabo, je pa trenutno zadeva pogreb s stroškovne kalkulacije. In to kljub točki spodaj.
Pa veš kaj je najbolj žalostno? Ta tvoja kalkulacija je že vzela v ozir 20-30% povečanje cen ICEjev in kljub temu nisi prišel na EV. Namreč proizvajalci so nas v roku dveh let na suho nategnili s cenami in mi smo to očitno pripravljeni plačevati. Recimo 3 leta nazaj so bili EVji totalno nekonkurenčni ICEjem. Sedaj so EVji dejansko relativno konkurenčnejši, ker so se ICEji nenormalno podražili.
ČE. Vidiš, ČE. Nekaj strani nazaj si pa pisal, kako ti nisi nič prilagodil vožnje in kak tebe to nič ne moti. Potem pa zvemo, da se sedaj cijaziš 140km/h, namesto 160km/h, ampak to je zato, ker si postal ''pameten'', ne zato, ker si prešaltal na EV .
Preberi si malo svoje poste v tej in drugih temah o EVjih z objektivnimi očmi in se potem vprašaj, zakaj Jabe in še kdo misli tako kot misli.
Gre, če firma ni zavezanec za DDV. Če pa je, pa lahko odbija vstopni DDV (in potem, ker na FURS ne razumejo, kaj je to spodbuda, poračunava za privat km).Subvencija na firmo ne gre, ne? Oziroma samo ce imas taxi in podobne prevoze?
Pozabljat omenjati (namerno ali nenamerno) bistvene okoliščine je zame enako lagati. In 9 jurjev letno je vsaj zame, ki nisem po Alter standardih pomembna okoliščina.Greva po vrsti: če ne bi bilo 0% bonitete, bi bil nekje na nuli ali malo ceneje z EV. Bi si ga kupil privat? Ja, in manjava za trenutni družinski avto bo EV.
Podražili so se vsi avti, ne le ICE.
Svoje čase sem se vozil 200+. Potem pa vedno počasneje, nekaj zaradi kazni, večinoma, ker me je srečala pamet. Pa v denarnici se pozna, pri EV in pri ICE. In sem zdaj na 140. No ja, kdaj tudi hitreje če se res mudi
Bere pa lahko tole vsak kakor hoče. Lahko poskusim še 1x pojasnit, če pa ne gre, pa pač ne gre. Enih so pač proti (nekateri upravičeno, eni pa iz principa in ker pač ne marajo EV), in to me čisto nič ne boli.
Je pa veliko odvisno od prvega stika. Kolega je bil prvič v EV kot sopotnik, na poti v konce, kamor se pač ne leze z EV (razen če zelo obvladaš lokalno sceno in trike), pa še z nerodnim EV. Je bil 110 % proti.
No naslednjič je bil v EV, ko sva šla v Minhen na koncert. Po zgodnjem koncu službe gor, koncert, po koncertu nazaj (vmes nisem polnil). Zdaj mu je jasno, da je preprosto in OK za večini, ampak pač ne vedno in povsod in ne za vse.
Skratka: tudi jaz ne maram evangelistov, ki trdijo da so EV 100% za vse in vedno. Ker niso. Ampak ne maram pa tudi nekih "na počez" trditev, poslpoševanja in "dokazovanja" brez številk v ozadju.
In ker nisem v medijih, tudi ni nič hudega, če nisem 100 % objektiven, ne? Naši so pač najboljši
Narobe bereš: če ne bi bilo bonitete, bi bil okoli nule ali malce na boljšem z EV (no ja, tudi SE nisem upošteval, ki še popravi sliko, če jo upoštevam, sem v vsakem primeru na boljšem). Z boniteto sem veliko na boljšem.Pozabljat omenjati (namerno ali nenamerno) bistvene okoliščine je zame enako lagati. In 9 jurjev letno je vsaj zame, ki nisem po Alter standardih pomembna okoliščina.
Si pa s tem posredno (če ti že direktno ne gre) priznal, da je z vidika fizičnega kupca (ki ne dobi 9 jurjev prvo leto “olajšave”) EV stroškovno gledano trenutno čisti pogreb, če je že zate morda pozitivna nula.
In ne rabiš biti 100% objektiven, si pa točno tisto, kar je Jabe omenila, ker se imaš in se predstavljaš za objektivnega.
Laganje je lahko samo namerno. Nenamerno je lahko samo napaka ...Pozabljat omenjati (namerno ali nenamerno) bistvene okoliščine je zame enako lagati.
Pozabil si (sam pa res nisem napisal) 10-15 tisočakov “minusa”, ki ga fizikalec pridela ob nakupu z višjo ceno EVja. Tega ti osebno seveda nimaš. ”Malenkost”, pač. V glavnem, ti si na morda na pozitivni nuli, fizikalec je pa v buli.Narobe bereš: če ne bi bilo bonitete, bi bil okoli nule ali malce na boljšem z EV (no ja, tudi SE nisem upošteval, ki še popravi sliko, če jo upoštevam, sem v vsakem primeru na boljšem). Z boniteto sem veliko na boljšem.
Nimam se in se ne predstavljam za objektivnega. Že par let ne več. Sem zagovornik EV. Ampak ne za vsako ceno in ne takrat, ko to ni upravičeno s stališča TCO in potrebnih prilagoditev. Pri prvem veliko bolj striktno kot pri drugem - TCO je pač matematika, prilagoditve so pa precej osebna stvar - od enih, ki jih tudi TCO ne ustavi pri nakupu EV, do takih, ki ga ne bi imeli, pa če bi bil pol cenejši. In vsi vmes.