nov električni avto,nasveti za nakup

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.033
3.927
113
Ja samo dobiš pa BEV na firmo brez davka in potem si lahko še nekaj od dobička odšteješ.

Tako da je potrebno na novo poračunati.

Aja hybrid gre tudi za investicijo.

55.a clen
(olajšava za investiranje)
(1) Zavezanec lahko uveljavlja znižanje davcne osnove v višini 40% investiranega
zneska v opremo in v neopredmetena sredstva, vendar najvec v višini davcne
osnove.
(2) Za opremo iz prejšnjega odstavka tega clena se ne štejejo:
1. pohištvo in pisarniška oprema, razen racunalniške opreme, in
2. motorna vozila, razen osebnih avtomobilov na hibridni ali elektricni pogon,
avtobusov na hibridni ali elektricni pogon in avtobusov ter tovornih motornih vozil z
motorjem, ki ustreza najmanj emisijskim zahtevam EURO VI.
 

dejan_

Guru
23. maj 2012
2.406
2.161
113
Tole ima AndrejEnej čisto prav: mogoče kak procent gor/dol zdaj, ampak enkrat že nekaj nazaj sem na brzino računal da iz naslova naftnih derivatov (trošarine, davek...) neposredno in potem še posredno mislim da dobimo v proračun cca 27% vseh prihodkov, kar je na okroglo četrt proračuna. Če se jutri vsi nehajo na ICE vozit, gret in uporabljat naftne derivate (tu je še plastika, blago in ostali derivati, ki sem jih zanemaril), bo država imela četrtino manj prihodkov v proračun - beri država propade. Edino logično je, da bo morala "obdavčiti" nekaj drugega, pa četudi zrak ki ga dihamo (ok, tega ne bo), ampak elektrika je logičen naslednik. Če se mene vpraša če jutri "izumijo" nekaj, da bodo gospodinjstva postala energetsko neodvisna, ampak "res" neodvisna, kar pomeni da bi imel neomejen vir energije doma, ne tele solarne igrače kjer si še vedno na osnovnem omrežju, bodo države enostavno propadle, kar bo problem na drugi ravni. Ok, potem nam bodo vodo obdavčili toliko bolj, ampak to je spet vsaj delno rešljivo zaradi padavin... in tako dalje če malce pofilozofiramo.
Mogče pa potem ne bo potrebno toliko ljudi zaposliti v javni upravi, pa bomo preživeli ta padec 25 odstotkov.

Država je prepožrešna tu je osnovni problem.
Zatro ker živimo med lenuhi, ki nočejo delat in se je najlažje svaljkat po ogrevanih/klimatiziranih pisarnah
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.233
313
83
@Clio: verjemi, vse sem poračunal, nobene olajšave pozabil. Bi si upal trditi da za večino firm (recimo 80%) ni več ekonomike v ev, mogoče kakšna zelo specifična firma bi še šla, v kombinaciji z ev nizkega cenovnega ranga. Ko računaš se izgleda samo še električni skuter splača, če ti pride prav glede na lokacijo firme :(. Verjetno je to tudi domet ev-jev za naslednje 3-5 let (20%).
 
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15 in NekdoK

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.503
1.001
113
Zalostno je to, da vsak pricakuje, da bo nekaj dobil napol zastonj ali se bolje free, ker drugace bo raje ostal na isti smrdljivi kanti. Ce mislis ta trg, se strinjam. Ker proizvajalci itak pocnejo kar si napisal, oni so tam zaradi denarja / profita. Edini, ki to lahko spremeni je kupec (pac ne kupis, rabis sicer karakter ampak tako je). Reguliras trg na edini nacin, ki ti je na voljo in kateremu se rece prosti trg. Dokler pa prepustis propagandi, da misli s tvojo glavo bo pac kot je. Niso firme rdeci kriz. Saj vidis kako svinjske je volkswagen izvajal. V US of A je se nekaj placal kazni, kupcem tu se pa smeje v faco, pa ga se kar naprej castijo. Ah... Ni cudno, da je stanje kot je.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.418
536
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Kar je žalostno je to da je trg (beri pohlep) naredil to da so kalkulacije v korist ice, kar je žalostno do joka. Če bi res hoteli električna vozila bi morala biti kalkulacija v najslabšem primeru tretjino pod ice, v najboljšem pa polovico. To je tisto kar res žalosti, govoriti da je ev prihodnost pri taki kalkulaciji je obup, ne da gremo v smeri bolj eko in bolj ekonomično, ampak s hype-anjem ev bomo prišli na isto lupljenje kot smo na ice, samo nadomestili smo tehnologijo pod pretvezo eko, pri čemer sam eko nima veze, denar je tisto. To samo potrjuje klasično ekonomsko tezo, da se bolj svinjsko tehnologijo nadomesti z manj svinjsko šele ko se ta finančno splača, pa niti minute prej.
Če malo pogledam cene, tole popolnoma drži. V tem trenutku so cene vsega kar malo diši po elektriki divje. To velja za EV-je in hibride. Včeraj gledam cenik Peugota 308 SW. Benicin pod 30k€, Hibrid 40k€+. Tole ne bo šlo na dolgi rok. Tesla je že neki nakazal s poceiitvijo, ampak to ni dovolj. Kaže, da čas EV-jev šele prihaja. Bo morala EU še malo pritisnit s flotnimi izpusti. Potem bo v interesu proizvajalcev, da prodajo več EV-jev. Pa novosti na trgu bodo tudi nižale ceno. V tem trenutku so moči EV-jev še precej visoke. Prihajako EV-ji z bolj "normalnimi" specifikacijami in tudi ceno. Tole je že zanimivo https://ev-database.org/#sort:path~...t=0~1500|paging:currentPage=0|paging:number=9
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.885
9.549
113
Grem z EV, ker je zame to ceneje kot na dizel/bencin (ja, za privat poti oboje plačam sam) in ker mi je z EV bolj prijetna vožnja in ker mi je bolj udobno in ker verjamem v to.
Moja beseda ni treba, da je vredna toliko kot njegova. Včasih je bila veliko več, ampak stvari v življenju se spremenijo in zdaj pač nisem več na nevtralni strani oz v medijih. Ampak dejstva pač ostanejo dejstva.
Pa mimogrede: nas (ali pa mene, če hočeš) potencialne stranke cenijo ravno zato, ker povemo, kot je res, ne kot bi si želeli, da je. Zato marsikomu tudi rečem, da EV pač ni zanj (konec koncev številke povedo svoje) in da tudi od tistih, za katere je, pač zahteva določene prilagoditve. Podobno velja za SE, polnilnice, energy management in še kaj ...
Seveda ti je ceneje z EV, ker nimaš bonitete za privat uprorabo, ki pri recimo avtu za okrog 50.000 EUR znese 750 EUR MESEČNO prvo leto (1.5 ali 1.75% sem že pozabil). To je 9 jurjev prvo leto. Tudi EV s 100km se ti bi splačal. Ampak to se tebi splača, ampak take stvari pozabiš omenit, ko pišeš, kako se splača. Ali sem se kje zmotil?
Za privat uporabo, je pa trenutno zadeva pogreb s stroškovne kalkulacije. In to kljub točki spodaj.
@Guiness: EV se trenutno za služben avto ne splača več, vsaj če hočeš T (vem, sem decembra delal kalkulacijo za službenega in je prišel ven ICE). Ne vem v kateri temi ampak pred kratkim (par dni nazaj) sem napisal podrobno kalkulacijo glede tega. Če zadošča kak ZOE za službene potrebe potem še (vem, ker imamo službenega, če tisti rang dometa zadošča in ga uslužbenec tanka doma, na svoje stroške, potem gre, zunaj filat je pa od novembra ko je GenI skinil 1EUR/mesec polnjenje že 0, po času pa minus).
Pa veš kaj je najbolj žalostno? Ta tvoja kalkulacija je že vzela v ozir 20-30% povečanje cen ICEjev in kljub temu nisi prišel na EV. Namreč proizvajalci so nas v roku dveh let na suho nategnili s cenami in mi smo to očitno pripravljeni plačevati. Recimo 3 leta nazaj so bili EVji totalno nekonkurenčni ICEjem. Sedaj so EVji dejansko relativno konkurenčnejši, ker so se ICEji nenormalno podražili.
No, prvi del tega, kar si napisal je res in EV seveda niso za vse. Niso za dva tipa uporabnikov: tiste, ki EV res ne bi mogli uporabljati (če si dnevno na poti proti BG, Sarajevu ipd, pač ne bo šlo, razen če si se res pripravljen ful prilagajat), ter tiste, ki EV pač nočejo uporabljat (četudi bi jih lahko).
Drugi del pa nimaš prav. Če človeku to paše z ICE, ga ne bo motilo niti z EV. Če pa pri tem vztraja, sodi v kategorijo zgoraj.
ČE. Vidiš, ČE. Nekaj strani nazaj si pa pisal, kako ti nisi nič prilagodil vožnje in kak tebe to nič ne moti. Potem pa zvemo, da se sedaj cijaziš 140km/h, namesto 160km/h, ampak to je zato, ker si postal ''pameten'', ne zato, ker si prešaltal na EV ;).
Preberi si malo svoje poste v tej in drugih temah o EVjih z objektivnimi očmi in se potem vprašaj, zakaj Jabe in še kdo misli tako kot misli.
 

masevc

Guru
2. sep 2007
3.495
886
113
Saj ves kako pravijo? Vsaka baba svoj punkl hvali.

in lastnik avta (ni vazno ali je EV ali ICe) pac hvali kar ima. In to s svojim zivljenjem, ce je treba :)

realnost je pac lahko zelo kruta v financnem smislu. In ko eni tule delajo tako brezhibne (idealne) kalkulacije za naslednjih 10 let se lahko samo smejem.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
34.930
10.344
113
kaj pa poleg shoping centrov, da gres vsaj kupovat, ne pa na kofi al na kaj ze moraš it, za tiste pol ure?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.144
1.180
113
www.adriamedia.si
Aja da ne bo napačnih reply-ev, odvisno tudi od uporabe, če firma rabi za po Lj potem EV gre. Drugače pa predpostavke da ni one man band, da se pelje recimo tudi v MB, pa KP, pa MS, pa privat uporaba z vsemi bonbončki, torej minimalni stroški privat in max. na firmo.
Splača se ravno, ko je km veliko, ne po Lj.
Večina firm, ki gre na EV, si postavi svoje polnilnice (ali pa zaposleni polni doma, pa firma povrne strošek).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.144
1.180
113
www.adriamedia.si
Seveda ti je ceneje z EV, ker nimaš bonitete za privat uprorabo, ki pri recimo avtu za okrog 50.000 EUR znese 750 EUR MESEČNO prvo leto (1.5 ali 1.75% sem že pozabil). To je 9 jurjev prvo leto. Tudi EV s 100km se ti bi splačal. Ampak to se tebi splača, ampak take stvari pozabiš omenit, ko pišeš, kako se splača. Ali sem se kje zmotil?
Za privat uporabo, je pa trenutno zadeva pogreb s stroškovne kalkulacije. In to kljub točki spodaj.

Pa veš kaj je najbolj žalostno? Ta tvoja kalkulacija je že vzela v ozir 20-30% povečanje cen ICEjev in kljub temu nisi prišel na EV. Namreč proizvajalci so nas v roku dveh let na suho nategnili s cenami in mi smo to očitno pripravljeni plačevati. Recimo 3 leta nazaj so bili EVji totalno nekonkurenčni ICEjem. Sedaj so EVji dejansko relativno konkurenčnejši, ker so se ICEji nenormalno podražili.

ČE. Vidiš, ČE. Nekaj strani nazaj si pa pisal, kako ti nisi nič prilagodil vožnje in kak tebe to nič ne moti. Potem pa zvemo, da se sedaj cijaziš 140km/h, namesto 160km/h, ampak to je zato, ker si postal ''pameten'', ne zato, ker si prešaltal na EV ;).
Preberi si malo svoje poste v tej in drugih temah o EVjih z objektivnimi očmi in se potem vprašaj, zakaj Jabe in še kdo misli tako kot misli.
Greva po vrsti: če ne bi bilo 0% bonitete, bi bil nekje na nuli ali malo ceneje z EV. Bi si ga kupil privat? Ja, in manjava za trenutni družinski avto bo EV.
Podražili so se vsi avti, ne le ICE.
Svoje čase sem se vozil 200+. Potem pa vedno počasneje, nekaj zaradi kazni, večinoma, ker me je srečala pamet. Pa v denarnici se pozna, pri EV in pri ICE. In sem zdaj na 140. No ja, kdaj tudi hitreje če se res mudi :evil:
Bere pa lahko tole vsak kakor hoče. Lahko poskusim še 1x pojasnit, če pa ne gre, pa pač ne gre. Enih so pač proti (nekateri upravičeno, eni pa iz principa in ker pač ne marajo EV), in to me čisto nič ne boli.
Je pa veliko odvisno od prvega stika. Kolega je bil prvič v EV kot sopotnik, na poti v konce, kamor se pač ne leze z EV (razen če zelo obvladaš lokalno sceno in trike), pa še z nerodnim EV. Je bil 110 % proti.
No naslednjič je bil v EV, ko sva šla v Minhen na koncert. Po zgodnjem koncu službe gor, koncert, po koncertu nazaj (vmes nisem polnil). Zdaj mu je jasno, da je preprosto in OK za večini, ampak pač ne vedno in povsod in ne za vse.
Skratka: tudi jaz ne maram evangelistov, ki trdijo da so EV 100% za vse in vedno. Ker niso. Ampak ne maram pa tudi nekih "na počez" trditev, poslpoševanja in "dokazovanja" brez številk v ozadju.
In ker nisem v medijih, tudi ni nič hudega, če nisem 100 % objektiven, ne? Naši so pač najboljši :cheer:
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.885
9.549
113
Greva po vrsti: če ne bi bilo 0% bonitete, bi bil nekje na nuli ali malo ceneje z EV. Bi si ga kupil privat? Ja, in manjava za trenutni družinski avto bo EV.
Podražili so se vsi avti, ne le ICE.
Svoje čase sem se vozil 200+. Potem pa vedno počasneje, nekaj zaradi kazni, večinoma, ker me je srečala pamet. Pa v denarnici se pozna, pri EV in pri ICE. In sem zdaj na 140. No ja, kdaj tudi hitreje če se res mudi :evil:
Bere pa lahko tole vsak kakor hoče. Lahko poskusim še 1x pojasnit, če pa ne gre, pa pač ne gre. Enih so pač proti (nekateri upravičeno, eni pa iz principa in ker pač ne marajo EV), in to me čisto nič ne boli.
Je pa veliko odvisno od prvega stika. Kolega je bil prvič v EV kot sopotnik, na poti v konce, kamor se pač ne leze z EV (razen če zelo obvladaš lokalno sceno in trike), pa še z nerodnim EV. Je bil 110 % proti.
No naslednjič je bil v EV, ko sva šla v Minhen na koncert. Po zgodnjem koncu službe gor, koncert, po koncertu nazaj (vmes nisem polnil). Zdaj mu je jasno, da je preprosto in OK za večini, ampak pač ne vedno in povsod in ne za vse.
Skratka: tudi jaz ne maram evangelistov, ki trdijo da so EV 100% za vse in vedno. Ker niso. Ampak ne maram pa tudi nekih "na počez" trditev, poslpoševanja in "dokazovanja" brez številk v ozadju.
In ker nisem v medijih, tudi ni nič hudega, če nisem 100 % objektiven, ne? Naši so pač najboljši :cheer:
Pozabljat omenjati (namerno ali nenamerno) bistvene okoliščine je zame enako lagati. In 9 jurjev letno je vsaj zame, ki nisem po Alter standardih pomembna okoliščina.
Si pa s tem posredno (če ti že direktno ne gre) priznal, da je z vidika fizičnega kupca (ki ne dobi 9 jurjev prvo leto “olajšave”) EV stroškovno gledano trenutno čisti pogreb, če je že zate morda pozitivna nula.
In ne rabiš biti 100% objektiven, si pa točno tisto, kar je Jabe omenila, ker se imaš in se predstavljaš za objektivnega.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.144
1.180
113
www.adriamedia.si
Pozabljat omenjati (namerno ali nenamerno) bistvene okoliščine je zame enako lagati. In 9 jurjev letno je vsaj zame, ki nisem po Alter standardih pomembna okoliščina.
Si pa s tem posredno (če ti že direktno ne gre) priznal, da je z vidika fizičnega kupca (ki ne dobi 9 jurjev prvo leto “olajšave”) EV stroškovno gledano trenutno čisti pogreb, če je že zate morda pozitivna nula.
In ne rabiš biti 100% objektiven, si pa točno tisto, kar je Jabe omenila, ker se imaš in se predstavljaš za objektivnega.
Narobe bereš: če ne bi bilo bonitete, bi bil okoli nule ali malce na boljšem z EV (no ja, tudi SE nisem upošteval, ki še popravi sliko, če jo upoštevam, sem v vsakem primeru na boljšem). Z boniteto sem veliko na boljšem.
Nimam se in se ne predstavljam za objektivnega. Že par let ne več. Sem zagovornik EV. Ampak ne za vsako ceno in ne takrat, ko to ni upravičeno s stališča TCO in potrebnih prilagoditev. Pri prvem veliko bolj striktno kot pri drugem - TCO je pač matematika, prilagoditve so pa precej osebna stvar - od enih, ki jih tudi TCO ne ustavi pri nakupu EV, do takih, ki ga ne bi imeli, pa če bi bil pol cenejši. In vsi vmes.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.885
9.549
113
Narobe bereš: če ne bi bilo bonitete, bi bil okoli nule ali malce na boljšem z EV (no ja, tudi SE nisem upošteval, ki še popravi sliko, če jo upoštevam, sem v vsakem primeru na boljšem). Z boniteto sem veliko na boljšem.
Nimam se in se ne predstavljam za objektivnega. Že par let ne več. Sem zagovornik EV. Ampak ne za vsako ceno in ne takrat, ko to ni upravičeno s stališča TCO in potrebnih prilagoditev. Pri prvem veliko bolj striktno kot pri drugem - TCO je pač matematika, prilagoditve so pa precej osebna stvar - od enih, ki jih tudi TCO ne ustavi pri nakupu EV, do takih, ki ga ne bi imeli, pa če bi bil pol cenejši. In vsi vmes.
Pozabil si (sam pa res nisem napisal) 10-15 tisočakov “minusa”, ki ga fizikalec pridela ob nakupu z višjo ceno EVja. Tega ti osebno seveda nimaš. ”Malenkost”, pač. V glavnem, ti si na morda na pozitivni nuli, fizikalec je pa v buli.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in NekdoK