nov električni avto,nasveti za nakup

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.418
536
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Vprašanje...
Gledam jaz zdaj te EVje in imajo vec ali manj pogon zadaj. Jaz avta s pogonom zadaj se nisem.imela. moj mi pravi, glede na to, da se v službo vozim tudi v hribovske ride, ki pozimi seveda prej zasnezene in poledenele kot dolina, spluzene pa kasneje, da bom enkrat nekje ostala ali pa kam zletela in naj gledam AWD. To marsikateri avto iz izbora ven da, ampak OK, ce zna biti to dejanski hendikep, pa naj bo AWD. Ker ce ga zdaj zignoriram, me bo karma od prvem snegu opomnila na to.

Ja pa avtomatski menjalnik, sneg in hrib je tudi problem. Pa pozabila si omeniti RWD in popolnoma drug način vožnje, da ne zletiš iz ovinka. Nimam veliko izkušenj z EV-ji in zimo. Bom pa na splošno napisal. Menim, da so ti strahovi glede snega in avtomatskega menjalnika, snega in zadnjega pogona iz časov ko so avtomobili imeli zadaj pogon in spredaj motor in iz časov ko ni bilo elektronike v avtu. EV-ji imajo baterijo na dnu in že zaradi tega nižje težišče. Razpored mase spredaj - zadaj je že zaradi baterije bolj enak. Razlog za večino problemov pri zimski vožnji RWD je bil slab oprijem zadaj zaradi manjše obtežitve zadnje osi.
Glavno pravilo za zimo je dobre zimske gume, ki imajo dovolj profila in niso prestare.
Kar pogumno, tudi mene je bilo strah prve zime s hibridnim prusom zaradi povsem drugačnega menjalnika in razporeditve mase. Dobre zimske gume in gre v hrib kot raketa, pa mal več gasa.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.144
1.180
113
www.adriamedia.si
Ta, da od vsega zacetka govorimo o vecurnem stanju na AC v hudi vrocini, pri cemer je poraba klime (vsaj) taka, kot omenjeno zgoraj in kot jo enominutno guglanje izvrze. Se pravi 3kw. Ne pa nek momentalni screenshot med laganini voznjo. Pri porabi 3, pa bo cela baterija sla papa v enem dnevu. Ne pa v 7. In se to samo ob predpostavki da noben drug sklop avta ne porabi enega elektrona. A bo zdaj?
3 kW klima v EV konstantno ne porablja. Niti na 35. Sem šel zadnje par dni gledat, koliko pobere. Na začetku (morda 10 min) nekje 2,5, potem pade na dober kW, po pol ure okoli 600 W. Da ohranja 22 v avtu, ki stoji na 30+ na soncu. Če bi bilo pod 30, pa recimo oblačno, je 400W kar realnih.
Tako da lahko računaš da če je res vroče, recimo 1 kW do ajde max 1,5 kW. To je še vedno 3 dni ali več. In 1 teden, če ni tako ekstremno vreme.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.971
1.423
113
A bejž, seveda niha, ampak so proizvajalci zabetonirali na 90, zato da cagar lepo na sredini kaže. Na moji Hondi CB1000R mam digitalen števc za temperaturo hladilne in med vožnjo izven naselja z malo višjimi hitrostmi se giblje med 74-78 nekako, ko se pa
cijazim po mestu in čakam na semaforjih pa pride do 104, takrat se pa prižge ventilator in jo malo ohladi.
Idealna na 90. Toliko drzi, digitalni odcitek. Razpon od 75 do 110 pa nikoli videl oz ce mi bi toliko nihalo bi me skrbelo. Olje visja temperatura je bila zaznana, ampak ob obremenitvah.

Z motorji nimam izkušnje.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
978
250
63
Idealna na 90. Toliko drzi, digitalni odcitek. Razpon od 75 do 110 pa nikoli videl oz ce mi bi toliko nihalo bi me skrbelo. Olje visja temperatura je bila zaznana, ampak ob obremenitvah.

Z motorji nimam izkušnje.
seveda so razponi. 90C ni nikol, ampak vedno niha, lahko tudi za +-10C ali več, odvisno seveda od avtomobila. In kamot stvar tiči na 100-105C+, če je treba (olje tudi 110-120C).

90C na stevcu ne pomeni 90C v realnosti, ampak sam da je "ok". Priklopi na tester, da ti rise graf, če ne verjames.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Guinness

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.971
1.423
113
seveda so razponi. 90C ni nikol, ampak vedno niha, lahko tudi za +-10C ali več, odvisno seveda od avtomobila. In kamot stvar tiči na 100-105C+, če je treba (olje tudi 110-120C).

90C na stevcu ne pomeni 90C v realnosti, ampak sam da je "ok". Priklopi na tester, da ti rise graf, če ne verjames.
Sej pravim, digitalni odcitek. Olje skače tudi nad 110. Hladilna zacementiran na 90. Ne, da ne verjamem. Samo izkušnja.
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.043
2.791
113
Idealna na 90. Toliko drzi, digitalni odcitek. Razpon od 75 do 110 pa nikoli videl oz ce mi bi toliko nihalo bi me skrbelo. Olje visja temperatura je bila zaznana, ampak ob obremenitvah.

Z motorji nimam izkušnje.
Nič ne drži na 90, edino kar drži na 90 je cagar na armaturi, verjemi da kar lepo niha temperatura in da inženirji niso tako stweekali hlajenja, da niti za 1-2 stopinji ne niha temperatura.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.242
6.460
113
pri taščici
Target 22. Pa simuliraj nek realen zastoj na AC. Parking ni isto kot zareci asfalt kjer stotine avtov goni ICE...in je vstopna temp v klimatizacijo verjetno ene 70. Skoda da nisi zdaj na AC proti Splitu...ravno obcudoval 3x10km kolone v kontra smeri. Pa danes niti ni vroce.
Prezivel je pol ure kolone na meji pri 40C.
Je pa res da lahko tisto porabi klime pol kw lahko samo sanjate. Najbrz 5x vec.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.205
1.346
113
Idealna na 90. Toliko drzi, digitalni odcitek. Razpon od 75 do 110 pa nikoli videl oz ce mi bi toliko nihalo bi me skrbelo. Olje visja temperatura je bila zaznana, ampak ob obremenitvah.

Z motorji nimam izkušnje.
Pri inteligentnem krmiljenju je pri obremenitvi temp olja nizja, ne pa visja. Enako vode!
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.190
1.677
113
40
Omenilo se je padec vrednosti pri EV...

Ok, dajmo rect, da je baterija potrošni material (vsaj pri današnji tehnologiji) in bo cez 10 let in 300.000 km za odpis (ali popravilo, kakorkoli.. Vredna zelo blizu 0 eur).
Po drugi strani pa je elektromotor čisto nekaj drugega iz vidika vzdržljivosti kot ICE? Pri slednjih je xy možnosti, da kaj ne dela pri taki starosti.
Če (in res če) bodo cene baterij znosne, bos dal nekaj 1000 eur za novo in se dalje fijakal naslednjih 200.000 km, dokler avto ne razpade..? :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.622
6.868
113
Za nekaj 1000 bos jo popravil pri EVClinic.
Za kakega 10k pa kupil “novo”, to se X let ne bo ceneje. Padat bo zacelo po 2035 ko se bo bolj masovno zacelo izdelovati

Jaz gledam kak model X 100D z brezplacnim SuC. To bi lahko bil avto “za vedno”…ne vem ce bo kdaj kaj boljsega narejenega ce upostevam vse faktorje