nov električni avto,nasveti za nakup

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
978
250
63
Ja normalno da na mestu. Ja elektro-hidravlicen. Med vrtenjem sesa 100A plus...
Velika večina električnih servotov je zgolj električnih. Nobene hidravlike at all. Samo elektromotor, ki asistira pri obračanju koles... In poraba je zgolj peak, k ti na mestu obračaš volan, sicer ne porabi skoraj nič.

Z drugimi besedami; energijsko bistveno bistveno manj pozrešn sistem kot hidravlika.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
978
250
63
No tole. Izjavil je model da lahko tesla v zastoju s prizgano klimo zdrži en teden. Zdaj pa mi vi to izracunajte, pa da vidimo funkcionalno pismenost.

Brez da vemo začetno napolnjenost baterije in/ali zunanjo (in notranjo temparaturo) se lahko zgolj sučemo v krogih. Je pa nekaj destvo; če imaš polno baterijo na tesli 3 long range, imaš za en teden na razpolago dobrih 450W konstatne moči... Po drugi strani bo pa dizlca z polnim keslom best case crknala po dobrih 3-4 dneh, ne da karkoli dela (niti klima).
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

jezek

Guru
24. jul 2008
3.204
1.345
113
Da ne bomo preveč teoretizirali:

Tesla Model 3 Long Range (75kWh uporabna kapaciteta baterije). V torek, ko je bilo zunaj najbolj vroče, mi je avto za 45km dolgo pot porabil 9% (6,75kWh) baterije. Od tega je šlo 7,2% (5,4kWh) za vožnjo, 1,8% (1,35kWh) pa za klimo. Avto je torej na 100km porabil 12kWh za vožnjo in 3kWh za klimo.

Je pa šlo za res razgret avto (cel dan na soncu brez senčnika) in temperaturo zunaj 35-36 stopinj. Za isto pot si zdaj poleti vzame več kot pol manj (tam nekje 0,8%). Če dam, da se avto na parkingu shladi iz okoli 60 stopinj na 22 stopinj, si za to vzame okoli 1% baterije (0,75kWh).
Evo, samo za vas....bom napisal p o č a s i:
Kako iz zgornjih podatkov prideš na teden dni delovanja klime z eno polnitvijo?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.311
5.600
113
Še enkra p o č a s i glede na to, da ne znaš brat in seštet 1+1. Par strani nazaj podatek o trenutni porabi klime 400w. Prejšnji post izračun, da ima na voljo 450w konstantno za 1 teden.

Keri del ti ni jasn?
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.204
1.345
113
Ta, da od vsega zacetka govorimo o vecurnem stanju na AC v hudi vrocini, pri cemer je poraba klime (vsaj) taka, kot omenjeno zgoraj in kot jo enominutno guglanje izvrze. Se pravi 3kw. Ne pa nek momentalni screenshot med laganini voznjo. Pri porabi 3, pa bo cela baterija sla papa v enem dnevu. Ne pa v 7. In se to samo ob predpostavki da noben drug sklop avta ne porabi enega elektrona. A bo zdaj?
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.043
2.791
113
Dobro razumem, da se gre za princip, ampak najdlje sem na cesti stal lani, 3 ure brez premikanja, cca. 80km pred Berlinom. Bilo je vroče, pa glej ga zlomka, ni ga bilo heroja v ICE avtu, vključno z mano, ki bi 3 ure sedel v prižganem klimatiziranem avtu.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.204
1.345
113
To je res! Gre pa za debato o potencialnih deal breakerjih. Jaz denimo ne morem pozabit voznje kaki 2 leti nazaj v eni elektro Kii (s tedaj res hudim rangeom)...ko sem preko Ljubelja mislil da bom crknil. Obleka, kravata, 40 stopinj zunaj....lastnik pa brez klime (da ne bo treba filat), na moje moledovanje pa je nato vseeno prizgal nek okrnjen eko modus klime.....meni je bilo se vedno vroce, domet se pa prepolovil. In številka 0,5 kw pac NE more biti prava. Verjetno gre za isti trik kot pri VW cagarjih za temp. motorja. Za vaše udobje in mirno kri smo bufferirali cagarček....in je pribit na 90⁰ (ceprav veselo niha med 75 in 110....)
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.204
1.345
113
Dobro razumem, da se gre za princip, ampak najdlje sem na cesti stal lani, 3 ure brez premikanja, cca. 80km pred Berlinom. Bilo je vroče, pa glej ga zlomka, ni ga bilo heroja v ICE avtu, vključno z mano, ki bi 3 ure sedel v prižganem klimatiziranem avtu.
Super, jaz sem stal 3x poleti (3, 5, 8 ur). Seveda stalno prizgan avto, na 22⁰.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.311
5.600
113
kot omenjeno zgoraj in kot jo enominutno guglanje izvrze. Se
Aaaa poguglal si, te pa tak reči. Do zaj smo sklepali, da nimaš pojma zaj pa to vemo.
Glej klima šopa pri polni moči samo na začetku. Potem se umiri. Al bi moglo po tvoji logiki delat tak kot navadn kompresor pri ice? Kompresor na polno pol pa preko pečke, da segreje zrak, da ni prehladno?
 
  • Všeč mi je
  • Ljubezen
Reactions: LarryClay in sad

jezek

Guru
24. jul 2008
3.204
1.345
113
Naj en proba. Prihodnje dni bo sigurno se 40 stopinj, pa tisti ki imajo štrom gratis...bi se lahko zrtvovali malo, parkirali na razbeljenem asfaltu, vzeli sixpack v narocje....pa mal radio aktual....pa ene 3 urce merit. Do takrat bom pac verjel usa tesla userjem.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.621
6.868
113
Naj en proba. Prihodnje dni bo sigurno se 40 stopinj, pa tisti ki imajo štrom gratis...bi se lahko zrtvovali malo, parkirali na razbeljenem asfaltu, vzeli sixpack v narocje....pa mal radio aktual....pa ene 3 urce merit. Do takrat bom pac verjel usa tesla userjem.
Ni treba bit v avtu, pres sihtom ga nakuris pa spremljas podatke iz apliakcije scan my tesla.
Bom ti danes napisal vse koliko rabi, ce ne pozabim.
Ps, nisi povedal target temp v avtu, je razlika med 27 in 20.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.971
1.423
113
To je res! Gre pa za debato o potencialnih deal breakerjih. Jaz denimo ne morem pozabit voznje kaki 2 leti nazaj v eni elektro Kii (s tedaj res hudim rangeom)...ko sem preko Ljubelja mislil da bom crknil. Obleka, kravata, 40 stopinj zunaj....lastnik pa brez klime (da ne bo treba filat), na moje moledovanje pa je nato vseeno prizgal nek okrnjen eko modus klime.....meni je bilo se vedno vroce, domet se pa prepolovil. In številka 0,5 kw pac NE more biti prava. Verjetno gre za isti trik kot pri VW cagarjih za temp. motorja. Za vaše udobje in mirno kri smo bufferirali cagarček....in je pribit na 90⁰ (ceprav veselo niha med 75 in 110....)

Temperatura hladilne tekočine je več ali manj ista. Ne sme nihati v takšnem razponu. Temperaturni razpon ima olje motorja. Ta pa niha glede na obremenitev motorja.
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.043
2.791
113
Temperatura hladilne tekočine je več ali manj ista. Ne sme nihati v takšnem razponu. Temperaturni razpon ima olje motorja. Ta pa niha glede na obremenitev motorja.
A bejž, seveda niha, ampak so proizvajalci zabetonirali na 90, zato da cagar lepo na sredini kaže. Na moji Hondi CB1000R mam digitalen števc za temperaturo hladilne in med vožnjo izven naselja z malo višjimi hitrostmi se giblje med 74-78 nekako, ko se pa
cijazim po mestu in čakam na semaforjih pa pride do 104, takrat se pa prižge ventilator in jo malo ohladi.