in pol daš not ekstrem, ki nima niti UCI dovoljenja, ker je prelahek.... Tam veš, da ni vlakna, ki bi bilo odveč. Oziroma je vse preračunano na sile ki delujejo med pecikliranjem in nič kaj dosti več, pač tolko, da se lahko po prsih tlčeš, da maš najlažji okvir (čeprav plačaš druge davke in ni vse skupaj vredno te teže) V normalnih okvirjih je kr nekaj vlakn "preveč" Tudi to kaj vozijo na touru kolesarji je "preveč" vlkn not. Nemorejo si privoščit, da bi vsak najmanjši padec lamal okvirje. Ko je na Giru oni leto iz ceste dol kak je pecikl skotalo in je pelal naprej. Al pa, ko v grupi popadajo drug na drugega pa pecikli vse prepleteni. Kolkokrat je zlaman keri? Zelo redko.
MTB pa tak nima smisla sploh o tem razmišlat, ker že par let ne gledajo na vsak j**n gram in so okvirji neprimerno močnejši kot alu. Uglavnem ko pride do sile, da karbon poči bodi brez skrbi bi bil tudi alu zvit ali počen. Če ti tak močno stisneš prtlažnik, da si zjebal karbon bi tudi primerljiv alu pecikl zvil.
pove pa tole vse iz zgornjega članka: If a top tube cracks in the day-to-day usage, it’s likely due to clamping, the bars spinning around in a crash, or careless handling involving cars, planes or other stationary objects.
In če se spoznaš kaj na karbon kompozite to pomeni, da je prišlo do neke velike točkovne obremenitve. To pa da dosežeš z nosilcem moreš bit bik, da zateguješ ko tele pa še malo zraven za ziher.
Malo si še predstavljaj kaka sila je na okvir, ko 80 kilski ded sedi na 30cm sedežne opore. Pa zadeve držijo. Al pa ko Sagan zašprinta in tisti tanke cevke za zadnjo kolo zdržijo.