Morda danes to še velja, komaj, jutri se bodo pa proizvajalci začeli počasi mastiti z visokimi maržami na EV.
Če malo po kmečko pogledaš komponente:
- Cena baterije je recimo 200$/kWh, Musk se hvali da so že blizu 100$/kWh
- električni pogon ni dosti drugačen kot v nekem hibridnem ICE, ja je bolj zmogljiv motor in inverter, pa dodatni polnilec, ampak po drugi strani pa ni not NIČ od ICE šare
Torej baterija od 6.000 do 12.000 €, v recimo C-HR hibridu (podoben rang kot Kona), ki ima notri vse ostalo in še preveč (ICE) za 25k €. To dvoje sešteješ in nekako ne dobiš 47k €, kot stane Kona brez subvencije. Ampak OK, če narediš bolj malo avtov, potem razvoj na en avto stane dosti več, ampak vseeno 10k € razlike, pa že s to nižjo ceno bi imeli enih 10% marže, pri tej višji pa jo imajo zajetnih 30%.
Še enkrat to je kmečka računica, ampak dvomim da sem kaj dosti falil.