Desno v rdečo

I

Izbrisan uporabnik #9334

"To je persen. Pomirite se."

Ne ... saj je vredu. Poudarjam pač, kako je pravilno. Pojdi gledat v knjigo in preveri. Desno pravilo nastopa izključno pri križiščih enakovrednih cest. In tu ima desni abs. prednost, nikjer ni sovmešanega kakega pravila srečanja.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Ne ... saj je vredu. Poudarjam pač, kako je pravilno. Pojdi gledat v knjigo in preveri. Desno pravilo nastopa izključno pri križiščih enakovrednih cest. In tu ima desni abs. prednost, nikjer ni sovmešanega kakega pravila srečanja.
Ne... Beri zgoraj, kdaj ne...

Ne rabim gledati, imam knjigi iz 1987 (zelene platnice) in 1989 (drekasto rjave) v glavi...

V ta prvi so bila na začetku svetila opisana na primeru stare bmwjeve petice, e28... :cheer: :D
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Čarali so (in še čarajo) vozniki...
Veš kako je to, po kakšnem desetletju vozniških izkušenj (seveda v različnih okoljih, ne samo npr. po mestu ali pa samo po deželi) bi še tako lev voznik moral postati soliden voznik, ki dobi neke sorte občutek, kako se obnašati v prometu, in ne počne zares nevarnih reči, tudi, če ne zna več po šolsko ubesediti, zakaj je na primer v križišču ravnal tako kot je.

Nekdo, ki je motorično sposoben in odprte glave, bi moral tak postati že po kakšnem letu.

Je pa težava, da je verjetno solidnih voznikov (pa če znajo na izust CPP ali pa ne več) na cesti le kakšnih 60%. Ampak tudi vsem njim na 10 let ne bi naredil nobene škode kak osvežilni tečaj CPPja za izkušene voznike, na primer kaj takega, da bi z njim človek dobil kak % popusta pri avto zavarovanju...

Ostalih 40%, je, bojim se, izgubljen primer. Človeku, ki med vožnjo zašteka v križišču tudi po desetletju vožnje, bi morda pomagala le še komplet AŠ znova, verjetno pa še bolj "izkaznica o kolesu, ki jo izda lokalni KLO" (prosto po Gradišniku).
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Opa. Imaš prav, ker se "prvi desni" in "drugi desni" ne gledata "head on".

Saj res, kaj pa če sta v takem križišču samo dva, sta nasproti, eden gre naravnost, drugi pa zavija levo in torej seka prvemu pot :sprasujemse:
Tu ni desnega pravila, tu je pa res pravilo srečanja ...
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ja, bi bilo res dobro it kdaj pa kdaj malce na poligon na Vransko ... :oops:
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Drži. Takšnih primerov, kjer se ti dve pravili kombinirata je še veliko, če so v križišču postavljeni prometni znaki.

Ampak za to debato pa rabimo slike, na pamet postane prekompleksno.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Ja, bi bilo res dobro it kdaj pa kdaj malce na poligon na Vransko ... :oops:
Hudič je, ker stvari (če se motim, naj me kdo popravi) s temi tečaji niso standardizirane. Če gre človek tja pogledat CPP, dobi pa tečaj "varne vožnje" (tj. vožnje v ekstremnih razmerah oz. ob ekstremnem dogodku), ne bo zadovoljen...

Kolega, ki je poklicni voznik, je bil z osvežilnim tečajem za NPK zelo zadovoljen. Seveda je tečaj vodil človek, ki je bil desetletja tudi sam poklicni voznik.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ampak midva sva se pravkar razdebatirala o križiščih enakovrednih cest - ki jih pa skorajda ni nikjer. Vsaj jaz se ne domislim nobenega, pa me je čez celo Slo dovolj.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Ja, izgleda, da so prometni znaki sčasoma postali dovolj poceni. Temu se lahko reče razvoj cestne infrastrukture ali pa delo množice lokalnih velmož, ki morajo vsako leto zapraviti denar vseh nas...

Ti pravili sicer prideta prav, tudi ko imaš prometne znake. Na primer pri križišču treh cest, kjer je ena neprednostna. Na ostalih dveh cestah morajo vozniki upoštevati pravilo desnega ali pa pravilo srečanja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.105
113
Ampak midva sva se pravkar razdebatirala o križiščih enakovrednih cest - ki jih pa skorajda ni nikjer. Vsaj jaz se ne domislim nobenega, pa me je čez celo Slo dovolj.

Taka križišča so vsa manjša križišča "nekategoriziranih" cest. Recimo po raznih manjših ulicah v krajih/naseljih hiš ipd., tam večinoma ni znakov ki bi urejali prednost in so ceste tako enakovredne. Tako da uporabljaš večinoma desno pravilo oz. ker so hitrosti nizke in noben ne pozna pravil se uporablja mahanje in dajanje prednosti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in tony

sass

Guru
1. sep 2007
5.227
861
113
Še tole je treba poudariti: še bolj kritično je, da Slovenski projektanti o rondojih nimajo pojma. Največja težava Slo rondojev je, da so vsi veeeeeliko premajhni.

Po čudežu se je projektantom tej pasti ravno s Tomačevim uspelo izogniti, in ta je primerno velik.

(Kljub temu, da so rondoji čudovit način za zapravljanje javnega denarja, ker so preprosto večji objekti od običajnega semaforiziranega križišča in zato dražji.)
to je posledica copy-paste serijskega projektiranja iz pisarne, projektant pa si ne vzame časa, da bi šel po končanju del pogledat na teren, kako funkcionira to, kar je sprojektiral. in tako, ne samo v krožiščih ampak tudi v običajnih križiščih, nastajajo ostre šikane, katere tovornjaki in avtobusi težko zvozijo, ker je projektant pomotoma uporabil prehodnico za osebni avto..
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.428
-3.157
113
ti pa mirsi mešata dve stvari: eno je primer dobre prakse, drugo pa je zakonodaja. in če se pri prvem še strinjamo (da se po zunanjem pasu pelješ le do prvega izvoza in ne več), se pri drugem ne, saj je tisti člen o vožnjo skozi krožišča napisan trapasto in dvoumno (lahko bi rekli tipično pravniško, s kopico dvoumnih izjem). [/URL]
Jaz mislim da je tudi zakonodaja dovolj jasna, vsaj jaz zakonodajo razumem tako, da mora tisti na zunanjem na prvem izvozu ven. vsi ostali pa na notranjega. Se pa strinjam da je člen butasto napisan, da bi bil lahko bolj jasen.

Glej, če rečem da se na levi pas postavijo vozniki za vse destinacije razen za Kropo, boste najbrž vsi razumeli, da greš za Kropo na desni pas, za Kranj, Ljubljano, Celje... pa greš na levega. Je tako?

Če pa v zakonu piše, da se vsi postavijo na notranji pas, razen če greš na prvem izvozu ven, pa kar naenkrat to večini ni razumljivo.
 
Nazadnje urejeno:

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.428
-3.157
113
Pa niti ni treba delati klasicnih turbo krozisc. Za zacetek bo dovolj polna crta in puscica desno, ki bo tistega na zunanjem pasu "peljala" na izvoz. Tam kjer se cesta nadaljuje v dvopasovnico! Ce tega ne bo uposteval, bodo pac lahko posledice za katere bo odgovarjal.
Ce kdo ne zna menjati pasa v rondoju, naj se pelje raje po vojkovi ali dunajski.
Evo krožišče v Šenčurju. Se pelješ iz Kranja proti Brniku, 100m pred krožiščem tabla za krožišče, ni pa nobene table, ki bi rekle, na kater pas se razvrstiš za različne destinacije, v bistvu niti še ne veš, ali bo prihajajoće krožišče enopasovno ali dvopasovno. Pripelješ do krožišča, vidiš da je dvopasovno.
Zdej pa - tista večina tu, ki mislijo, da lahko po zunanjem krožijo - recimo da se postaviš na desni pas, misliš it v Šenčur, prevoziš prvi izvoz za Voklo, pa pa misliš prevozit še drugega za Brnik in hop, pripelješ do te tvoje polne črte. Bremzaj. Verjemi da jo bo vsak prevozil, (spregledal?) tisti iz notranjega pasu pa vozijo iz notranjega direkt na izvoz. In bo BUM.
Kako naj en v tem konkretnem krožišču nekdo vedel, da je tista črta tam - šele ko namreč pripelješ do nje si hkrati ugotovil, da si se narobe razvrstil.

Za tiste, ki razlagajo zakon tako kot js, pa ni problema. Na desnega in zunanjega se bo razvrstil samo tisti, ki gre v Voklo, tisti, ki gre v Šenčur/Brnik pa na notranji pas. in ni nič križanja.

Ja tista polna črta bi bila fajn, ampak se bojim da jo tisti, ki se ne strinjajo z mano glede vožnje v krožiščih ne bodo upoštevali. Bi moral bit kar robnik - tako kot v Medvodah. Ko bo padlo 1cm snega, se pa črta ne bo videla. Kaj pa potem?
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: tony