Desno v rdečo

luka51

Guru
16. avg 2007
14.466
5.765
113
Mirsi vidim, da prebereš napol preden si začneš nekaj razlagat. Prosim te če prebereš še drugi del in razloži pomen tega.

(2) ....... ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.428
-3.157
113
Mirsi vidim, da prebereš napol preden si začneš nekaj razlagat. Prosim te če prebereš še drugi del in razloži pomen tega.

(2) ....... ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom) ali lastnosti motornega vozila (npr. tovorno vozilo s priklopnikom) to oteženo.
Glej, ti nimaš šleperja ali avtobusa ali traktorja s priklopnikom, tebi prometna situacija dovoljuje da se pred križiščem razvrstiš na levi pas in greš na notranji pas, če greš na 2, 3 izvozu ven, ali pa na zunanji, če greš ven na prvem.
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.428
-3.157
113
Po najini logiki je prav, po logiki zakonodajlaca pa ne, zato ker bova nekomu sekala pot ki bo po zunanjem pasu peljal mimo izvoza.
Ker mu ro ne zna prepreciti z ustrezno signalizacijo.
Js mislim da bi po logiki zakonodajalca moral vsak na zunanjem it na prvi izvoz ven, nebi smel peljat mimo izvoza. tako da nikogar ne sekava.
To je tisto v zakonu, : "razen če zapusti krožišče na prvem izvozu"
Če bi ga želel zapustit na drugem ali tretjem, bi moral zapeljat na notranji pas. če pa želi na prvem, gre pa takoj ven in ne pelje mimo izvoza.
 
Nazadnje urejeno:

gr69

Guru
15. dec 2009
11.611
2.649
113
še v SLO - ampak komaj
Ma jebo vas nesposobne in zakonodajalca nesposobnega.
Pravila vožnje po dvopasovnici so določena, dvopasovno krožišče ni nič drugega kot precej zavita dvopasovnica.
Za krožišče je treba spisati edino izjemo, da imajo vozila v krožišču prednost (izključitev desnega pravila), določiti kdaj smernik ne in kdaj ja (na vstopu ne, na izstopu ja), prepovedati ustavljanje in parkiranje v krožišču, ter na načelni ravni določiti, da je zaželjeno, da če ne greš na prvem ven, da zapelješ na notranjega (če ti prometna situacija dovoljuje (nisi šleper)).

Ampak očitno je v današnjem svetu treba napisati navodilu za vsak drek (uporabo WC papirja) in bognedaj uporabiti ZKP in za svoja dejanja prevzeti odgovornost (ali drugače - vedno je kdo drug kriv).

Zdaj pa dosti o krožiščih - tema je o desno v rdečo (očitno ravnotako zahteven manever, da je treba mesec dni razpravljati …).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.466
5.765
113
Glej, ti nimaš šleperja ali avtobusa ali traktorja s priklopnikom, tebi prometna situacija dovoljuje da se pred križiščem razvrstiš na levi pas in greš na notranji pas, če greš na 2, 3 izvozu ven, ali pa na zunanji, če greš ven na prvem.
Sem se pa odločil, da je krožišče manjšega premera. Torej vse v skladu z zakonom.
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.428
-3.157
113
...ter na načelni ravni določiti, da je zaželjeno, da če ne greš na prvem ven, da zapelješ na notranjega
Zakon je spisek kaj smeš in kaj ne smeš, in kolikšna je kazen za neupošzevanje, ne pa spisek želja.

Za neupoštevanje 2 točke, je zagrožena kazen 80€.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Nazaj h koreninam teme!

Od včeraj smo tudi v Toti-landu bogatejši za nekaj teh nevidnih znakov - Mejduš zeleno puščico na črni podlagi - sploh je ne opaziš.
Dvakrat skozi isto križišče (Krekova - Strossmayerjeva) dvakrat "nesiguren" voznik čakal na zelen semafor. Da pa bi s kako posebno tablo opozarjali na nov znak pa ne - no roko na srce je kakih 50m pred križiščem na levem zavijalnem!! znak spremenjen prometni režim.
 
  • Haha
Reactions: ales85

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
Ja, najboljš bi blo kr kej tazga da opozarja na nov znak :bonk:

giphy.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
kje piše, da bi se moral že pred krožiščem razvrstiti na levi pas?
Povsem preprosto je: ker je takšna praksa povsod po svetu, že od nekdaj.

Pri nas smo nekoč rondoje že poznali, nato pa so s širitvijo števila semaforiziranih križišč izginili nekje v 70ih letih. V začetku 90ih pa so spet prišli v modo, nekje takrat ko so zgradili rondo Tomačevo (ki je bil zanič zdizajniran, pred njim so bili stalni zastoji in ob vsakem dežju so bile nesreče - bil je prava črna točka, ki se je rešila šele z uvedbo semaforjev in zank ene 15 let po postavitvi objekta, in šele od takrat Tomačevo deluje kot je treba). In kot kaže tale tema (in sodna praksa) je dejstvo, da sploh ne znamo več pravilno voziti v njih. (Če smo sploh kdaj znali.)

Tudi mene so v 90ih v AŠ (popopolnoma napačno) učili, da se naj pač odpeljem "še en krog po zunanjem pasu, če je treba".

Na faksu v 90ih je en prfoks rad govoril anekdote in je narisal sliko rondoja (pri čisto nepovezanem predmetu) in razložil, kakšno štalo je naredil, ko je v Franciji peljal po zunanjem pasu mimo dveh izvozov - in doživel kup hupanja. Zdelo se mu je dovolj nenavadno, da je o tem povprašal lokalne gostitelje, ki so mu razložili, da se tega ne dela. Ko si na zunanjem pasu, to pomeni, da boš na naslednjem izvozu zapustil rondo in konec.

Skratka, Mirsi ima tukaj 100% prav, in našo (specifično Slovensko) prakso bo treba tukaj spremeniti.

(Nekaj podobnega je bilo včasih tudi s "Slovenskim desnim pravilom", kjer je menda desno pravilo imelo prednost pred pravilom srečanja - pa je že v knjigi Varna vožnja iz leta 1987 pisalo, da bomo morali to pravilo pozabiti, ker smo edini, ki se prometna pravila učimo po svoje. Nekaj let kasneje je bilo samo še jasno zapisano: pravilo srečanja in pravilo desnega sta si enakovredni pravili.)
 
Nazadnje urejeno:

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Še tole je treba poudariti: še bolj kritično je, da Slovenski projektanti o rondojih nimajo pojma. Največja težava Slo rondojev je, da so vsi veeeeeliko premajhni.

Po čudežu se je projektantom tej pasti ravno s Tomačevim uspelo izogniti, in ta je primerno velik.

(Kljub temu, da so rondoji čudovit način za zapravljanje javnega denarja, ker so preprosto večji objekti od običajnega semaforiziranega križišča in zato dražji.)
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: mirsi
I

Izbrisan uporabnik #9334

V slovenskih večpasovnih rondojih je smrtno nevarno med kroženjem menjati pasove. Ker so enostavno premajhni za tako količino prometa. Ravno tisti rondoji od Tomačevega proti Šmartinski so šolski primer da tako ne gre. Ni niti najmanjše šanse da bi ob vključevanju zapeljal v notranji obroč, ker je enostavno preveč prometa. Ven iz notranjega na izvoz pa tudi ne, ker boš nekoga ubil. Brezveze. Pri nas so lahko večpasovna krožišča samo, če so organizirana kot turbo. V vsakem primeru pa pogrešam tudi nadcestne označbe, ki jih je kronično premalo.

Promet kakršnega imamo skozi Slovenijo, zahteva mnogo več prostora kot ga imamo sploh, pa še označbe so pomanjkljive ali jih pa sploh ni.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.957
6.847
113
pri taščici
Pri nas so lahko večpasovna krožišča samo, če so organizirana kot turbo.
Pa saj to jaz ze od odprtja dalje vpijem za ta krozisca.
Pa niti ni treba delati klasicnih turbo krozisc. Za zacetek bo dovolj polna crta in puscica desno, ki bo tistega na zunanjem pasu "peljala" na izvoz. Tam kjer se cesta nadaljuje v dvopasovnico! Ce tega ne bo uposteval, bodo pac lahko posledice za katere bo odgovarjal.
Ce kdo ne zna menjati pasa v rondoju, naj se pelje raje po vojkovi ali dunajski.
Menjava pasu je itak "zahtevana" samo v primeru ce se peljes iz smeri lidla (enopasovni uvoz) proti tomacevem, ali smeri žal proti lidlu.
Ostalo peljes po zakonitosti turbo krozisca.
Ce gres na prvem izvozu ven se vkljucis z desnega pasu na zunanjega, ce gres na drugem z levega na notranjega. V primeru voznje iz zal proti tomacevem lahko tudi levi in notranji pas uporabis za prvi izvoz.
Da bi bili mrtvi v teh rondojih so premajhne hitrosti. Imas pa z lahkoto lepo razbit bok avtomobila