Desno v rdečo

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Z zakonom ne, z logiko pa. Ce se cesta nadaljuje v dvopasovnico!
Saj po starem zakonu o resevalnem pasu jim je tudi uspelo 3 vozila siroka po tri metre postaviti vstric na 7.5m sirine AC.
David Coperfield je amater za nase prometne strokovnjake..
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.335
-2.690
113
Z zakonom ne, z logiko pa. Ce se cesta nadaljuje v dvopasovnico!
Saj po starem zakonu o resevalnem pasu jim je tudi uspelo 3 vozila siroka po tri metre postaviti vstric na 7.5m sirine AC.
David Coperfield je amater za nase prometne strokovnjake..
Tudi z zakonom.
Če piše, da se morajo razvrstit na notranji pas, razen če ne gredo na prvem izvozu ven, ne pomeni da smeš na zunanjem delat kroge, ampak da moraš na zunanjem na prvem ven. Mislim, kako to ne morete razumet.

Je pa res, da bi to lahko v zakonu jasneje zapisali, da razni "strokvnjaki" iz AVP to napačno razlagajo, ter da so krožišča velikokrat čudno in napačno označena in nelogično speljana.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
problem je, ker ti citiraš samo pol člena v zakonu, pa ga potem narobe interpretiraš:

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas ..., razen če ... mu prometna situacija tega ne dovoljuje ....

torej konkretno v rondojih, ki imajo dvopasovni uvoz, če dve vozili vzporedno zapeljeta v krožišče, tistemu na desni prometna situacija ne dovoljuje, da se razvrsti na levi-notranji pas in zato lahko legalno vozi naokoli po zunanjem pasu. v kombinaciji s tem pravilom:

42. člen (sprememba smeri in premiki z vozilom)
(1) Preden zapelje na drug prometni pas in pred vsako drugo spremembo smeri vožnje ali premikom vozila, se mora voznik s pogledi v vzvratna ogledala in preko ramena, da premosti mrtvi kot ali kako drugače prepričati, da to lahko stori brez nevarnosti za druge udeležence cestnega prometa ali premoženje.

... bo torej za nesrečo kriv tisti, ki z notranjega pasu direkt zapelje ven in seka pas vozilu na desni, ki vozi vzporedno z njim po zunanjem pasu naokoli. to je lep primer slabo napisanega prometnega pravila, vse kar bi moralo pisati je "vozila, ki v dvo- ali večpasovnem krožišču vozijo po zunanjem pasu, morajo krožišče zapustiti na prvem izvozu, razen če prometna signalizacija izrecno ne dovoljuje drugače"
 
  • Všeč mi je
Reactions: majaron in gr69

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.335
-2.690
113
problem je, ker ti citiraš samo pol člena v zakonu, pa ga potem narobe interpretiraš:

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas ..., razen če ... mu prometna situacija tega ne dovoljuje ....

torej konkretno v rondojih, ki imajo dvopasovni uvoz, če dve vozili vzporedno zapeljeta v krožišče, tistemu na desni prometna situacija ne dovoljuje, da se razvrsti na levi-notranji pas in zato lahko legalno vozi naokoli po zunanjem pasu. v kombinaciji s tem pravilom:

42. člen (sprememba smeri in premiki z vozilom)
(1) Preden zapelje na drug prometni pas in pred vsako drugo spremembo smeri vožnje ali premikom vozila, se mora voznik s pogledi v vzvratna ogledala in preko ramena, da premosti mrtvi kot ali kako drugače prepričati, da to lahko stori brez nevarnosti za druge udeležence cestnega prometa ali premoženje.

... bo torej za nesrečo kriv tisti, ki z notranjega pasu direkt zapelje ven in seka pas vozilu na desni, ki vozi vzporedno z njim po zunanjem pasu naokoli. to je lep primer slabo napisanega prometnega pravila, vse kar bi moralo pisati je "vozila, ki v dvo- ali večpasovnem krožišču vozijo po zunanjem pasu, morajo krožišče zapustiti na prvem izvozu, razen če prometna signalizacija izrecno ne dovoljuje drugače"
Fail.
Tisti na desni, bi se moral že pred krožiščem razvrstit na levi pas, če je mislil nadaljevat na kakem drugem izvozu kot prvem. Če pa mu ni ratalo, da bi se postavil na levi pas, (prometna situacija ni dovoljevala) je dolžan krožišče zapustit na prvem izvozu.
Ne sme nadaljevat na zunanjem in tudi ne sme it kontra po tvoji logiki, če se mu ni ratalo postavit na levi pas, lahko počne karkoli želi. Desni pas pomeni izvoz na prvem izvozu in nič drugega (pustimo zdej šleparje) .

Enako je v navadnem križišču. Če levi pas pelje proti ljubljani, desni pa proti kopru, ne smeš zavit proti ljubljani, če ti prometna situacija ni dovolila, da zapelješ na levi pas in si obtičal na desnem. Moraš zavit desno.
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.335
-2.690
113
Da je pizdarija s temi krožnimi se vidi, da si en člen zakona vsak po svoje tolmači, ker ga zakonodajalec ni znal jasno za vse napisat.
Potem še razni inštruktorji, policaji, tolmačijo vsak po svoje, projektanti tudi krožišča inovativno projektirajo - vsako je drugače speljano, enaka so različno označena.... nekatera zakomplicirajo kar se da najbolj, da jih
na koncu bodo pa vsi krivili zmedenega voznika, češ da pojma nima,
 

netko

Guru
25. jul 2007
6.944
2.253
113
Sem ampak slovenskih strokovnjakov v krajinski arhitekturi ne prekosa noben na svetu. V temi o f1 imas eno poglavje nazaj slike od lewisa hamiltona pa si ga pejt na wc zdrk.at, da se mal sprostis. ;)
Meni to zena dela, ti pa ocitno s kolegi tovornjakarji pocnes na slike takih in drugacni decov…
 

majaron

Majstr
28. mar 2009
1.038
401
83
Bo držalo kar pravi sass in to potrjuje tudi sodna praksa.
mirsi po eni strani bi bilo logično kar praviš a zakon vožnje po zunanjem pasu ne prepoveduje in je tudi nikolo ne bo, razen v primerih talnih označb ki potem to izrecno prepovedujejo.
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.335
-2.690
113
Bo držalo kar pravi sass in to potrjuje tudi sodna praksa.
mirsi po eni strani bi bilo logično kar praviš a zakon vožnje po zunanjem pasu ne prepoveduje in je tudi nikolo ne bo, razen v primerih talnih označb ki potem to izrecno prepovedujejo.
Zakon pravi, da se moraš postavit na notranji pas, razen v primeru če greš na prvem izvozu ven. In zakon tudi pravi, da kdor ravna v nasprotju z določbo člena, se kaznuje z 80 eur kazni.

Nasprotje z določbo tega člena pa je, da greš na notranji pas in na prvem izvozu ven, ali pa da greš na zunanji pas in ne greš na prvem izvozu ven. Še kaj drugega?
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.138
741
113
EU
Kakorkoli ti smeš peljati cel krog po notranjem pasu po trenutno veljavni zakonodaji. Je tudi logično, da ti morda zaradi prometne situacije ne uspe izvesti manevra varno, ustaviti se pa seveda ne smeš.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Sass
Lahko se zgovarjas na zaseden levi pas. To je res. Ampak ce se bomo sli potem te izgovore, potem se bomo vsi vozili po zunanjem pasu in je cisto brez pomena delat dvopasovnice in dvopasovna krozisca.
V tomacevem so 4 uvozi in pasovi. Pa se je narod kar navadil da ne skačejo cez pasove v samem rondoju. Pustimo sedaj kaksne dinamike ki menjajo pas zato ker imajo pred seboj nekoga ki mu je priblem doseci omejitev v rondoju. Ceprav je možno v suhem peljati z dvakratno dovoljeno hitristjo.
Naslednji rondo "500m" stran je pa ze problem narediti podoben sistem.
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
8.335
-2.690
113
Kakorkoli ti smeš peljati cel krog po notranjem pasu po trenutno veljavni zakonodaji. Je tudi logično, da ti morda zaradi prometne situacije ne uspe izvesti manevra varno, ustaviti se pa seveda ne smeš.
Prometna situacija pomeni da voziš šleper, avtobus..., ki ne zvozi takih krivin, ne pa da si tolk nesposoben, da se ne znaš dovolj zgodaj pred krožiščem postavit na levi pas.
Ja, po notranjem pasu smeš peljat krog, ne smeš ga pa po zunanjem, kot nekateri tu trdijo.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.682
113
Ja, po notranjem pasu smeš peljat krog, ne smeš ga pa po zunanjem, kot nekateri tu trdijo.
Še 1x.... citiraj člen, ki to prepoveduje. Ne kaj si ti misliš, ampak citat kjer je izrecno napisano, da je prepovedana vožnja po zunanjem pasu mimo izvoza.
Pa ne vlečite zaj tu not raznih mega križišč z talnimi označbami in tablami itd.
Navadno malo dvopasovno krožišče brez posebnih tabl za razvrščanje in črtkano črto v sredini. Kje v zakonu je prepovedana vožnja po zunanji špuri?
Recimo tole: https://www.google.com/maps/@46.563...4!1s_RCo2TxxpQzNMnPgHrscLQ!2e0!7i13312!8i6656
Po tvoji definiciji (prepovedi) je brezveze dvopasovna cesta not, ker jih gre glih 1% voznikov ns prvem izvozu ven, 99% na 2 ali tretjem. Torej bi mogli pred krožiščem vsi na levo špuro. Na notranjo špuro pa tak ne prideš, ker so avti, ki vletijo iz mosta po levi špuri.
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Avp ima svoji spletni strani zemljevid kjer si lahko ogledate podatke o prometnih nesrecah. Zanimivo je to, da ima tako star zemljevid za podlago, da te stajerske vpadnice z rondoji sploh ni notri vrisane.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Še 1x.... citiraj člen, ki to prepoveduje. Ne kaj si ti misliš, ampak citat kjer je izrecno napisano, da je prepovedana vožnja po zunanjem pasu mimo izvoza.
Pa ne vlečite zaj tu not raznih mega križišč z talnimi označbami in tablami itd.
Navadno malo dvopasovno krožišče brez posebnih tabl za razvrščanje in črtkano črto v sredini. Kje v zakonu je prepovedana vožnja po zunanji špuri?
Saj to je narobe, ker ni prepovedana. Tako kot je v vecini podobnih krozisc. Ali vsaj svpolno črto, alinpa celo z lezecim robnikom.
Zakaj pa je lahko v vsem kopru prepovedana, ze desetletje in vec, pa novi rondoji na letaliski. Na Brniku so tudi prepovedali. Sicer po cesko ker so rondoji premajhni. In tam dvomim da se lahko sleperja vstric peljeta po rondoju. Pa je prostora dovolj za rondo ....v tomacevem pa so res prostorsko razkosni rondoji, pa ne znamo turbo krozisca narediti.
Prepovedano pa je z notranjega pasu zapustiti krozisce na levi prometni pas. Zakaj za vraga smo delal dvopasovnico in dvopasovno krozisce.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.682
113
Zato je pa dodano tole: ali prometna situacija tega ne dovoljuje ali mu je zaradi lastnosti križišča (npr. krožna križišča z majhnim premerom)
Ampak mirsi seveda ni prišel tako daleč. On je videl prvi stavek in je za njega zaključeno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gonzo

majaron

Majstr
28. mar 2009
1.038
401
83
mirsi in ostalim podobaj mislečim, kot rečeno fino bi bilo da bi ljudje to upoštevali in se tega držali, prepovedano pa ni. In krivdo bo nosil tisti ki mu seka pot.


Druga kritična situacija nastane, ko voznik, ki vozi po zunanjem prometnem pasu, z vožnjo nadaljuje do naslednjega izvoza. Vožnja po zunanjem prometnem pasu v večpasovnih krožnih križiščih načeloma ni dovoljena, vendar zakonsko ni prepovedana, kar pomeni, da bi v takšni situaciji voznik, ki je krožno križišče zapustil neposredno iz notranjega pasu, tudi odgovarjal za nastanek prometne nesreče.