Pa je problem let na taki višini?
p.s. VanZ. katera tvoja situacije je bila najnevarnejša?
Na tej višini let ni problem, samo ekonomičen ni, ker je poraba goriva višja. Vsekakor je bolje let izvesti kot iskati nastanitev za 150+ potnikov, ker je vse popolnoma varno in izvedljivo.
Najnevarnejša situacija v karieri?
Zasilni pristanek. Na Brnik je kmalu po vzletu tehnične težave javilo tovorno poštno letalo. Zaradi jate ptic naj bi mu odpovedal motor. Nekaj časa se je zadrževalo nad letališčem, nato pa varno pristalo.
www.24ur.com
Med V1 in Vr (to pa že veste, kaj je, mar ne?
) smo v megli zapeljali v jato škorcev na stezi, kar se pri 220km/h sliši kot mitraljez, desni motor jih je nekaj pogoltnil in se odločil, da za tisti dan odpove uporabnost. Nadaljevala sva v holding nad Dolskim, opravila zahtevane postopke, predebatirala situacijo in opcije (na Brniku je bilo vreme OK za vzlet, zaradi vidljivosti pa ne za pristanek), nato pa po cca. pol ure ob izboljšanju vidljivosti pristala. V primeru kakšnih dodatnih zapletov bi lahko pristala kadarkoli, vendar situacija tega ni zahtevala. Po pristanku so gasilci zahtevali, da se ustavimo na stezi, kjer so nas pregledali, če smo varni za parkiranje na glavni ploščadi (kakšno puščanje goriva ipd). Videti gasilsko brigado v polni opremi na stezi ni ravno prijetno, ti pa da občutek, da si na varnem. Sledil je standarden alkotest, pisanje poročila in nato debriefing v restavraciji v Šenčurju
Letalo je bilo naslednji dan leteče, škode na strukturi ni bilo, motor je bil pregledan (boreskopiran), očiščen (noga s fotografije je bila v vstopniku), testiran in sproščen v uporabo. Neverjetno je, koliko zdržijo turbine.. vzrok (delne) odpovedi je bil od ptičev zapacan kompresor, kar je povzročilo neenakomerno obtekanje zraka v kompresorju in turbini ter posledičen compressor stall, ki so ga slišali po celem Brniku.