Boeing 747 zletel s steze

darkstar66

Guru
1. apr 2013
1.199
708
113

Tale pravi da lahko navadna potniška letala letijo nad območjem kjer se pojavlja led. Turbopropi pa se ne morejo dvignit tako visoko.
Kolikor vidim imajo v navodilih da morajo v takšnih primerih leteti ven iz območja "zaledenitve" Obvestijo ATC in brez dovoljenja zapustijo območje.
Predvidevam da je to že nekako dogovorjeno vnaprej ?
Ravno gledal dokumentarec Katastrofa v zraku S7:E8. Pa sem reku a ni bil tisti letos v Braziljiji ATR? Poglejte in presodite. Izgleda strašljivo podobno.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.917
2.322
113
za šankom
VanZ eno vprašanje, danes smo opravili 5 urni let na 25000 ft, pilot je na začetku povedal da zaradi technical issues, mogoče namig v katerih primerih se opravljajo leti na nižji višini. Hvala
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
VanZ eno vprašanje, danes smo opravili 5 urni let na 25000 ft, pilot je na začetku povedal da zaradi technical issues, mogoče namig v katerih primerih se opravljajo leti na nižji višini. Hvala
Sumim na dva potencialna scenarija.
Prvi je okvara enega od dveh sistemov za dovod zraka v kabino (PACK), kar omeji višino na točno 25kft. Nič nevarnega samo po sebi, je pa ta višina kompromis med normalno višino okoli 35kft, kjer bi ob sicer malo verjetni okvari preostalega sistema prišlo do dekompresije ter nizke višine, kjer te potencialne nevarnosti ni, je pa poraba goriva neekonomična. Tak let se navadno izvede le do tehnične baze.
Druga možnost je, da je bilo letalo tehnično nezmožno vstopiti v "prostor RVSM" in je moralo ostati pod njim (pod 29kft). Dosti bolj v tehnične detajle tu ne bi šel, saj je razlogov za to omejitev precej.
 
  • Všeč mi je
Reactions: p4pe in shift

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Pa je problem let na taki višini?


p.s. VanZ. katera tvoja situacije je bila najnevarnejša?
Na tej višini let ni problem, samo ekonomičen ni, ker je poraba goriva višja. Vsekakor je bolje let izvesti kot iskati nastanitev za 150+ potnikov, ker je vse popolnoma varno in izvedljivo.

Najnevarnejša situacija v karieri?


Med V1 in Vr (to pa že veste, kaj je, mar ne? :)) smo v megli zapeljali v jato škorcev na stezi, kar se pri 220km/h sliši kot mitraljez, desni motor jih je nekaj pogoltnil in se odločil, da za tisti dan odpove uporabnost. Nadaljevala sva v holding nad Dolskim, opravila zahtevane postopke, predebatirala situacijo in opcije (na Brniku je bilo vreme OK za vzlet, zaradi vidljivosti pa ne za pristanek), nato pa po cca. pol ure ob izboljšanju vidljivosti pristala. V primeru kakšnih dodatnih zapletov bi lahko pristala kadarkoli, vendar situacija tega ni zahtevala. Po pristanku so gasilci zahtevali, da se ustavimo na stezi, kjer so nas pregledali, če smo varni za parkiranje na glavni ploščadi (kakšno puščanje goriva ipd). Videti gasilsko brigado v polni opremi na stezi ni ravno prijetno, ti pa da občutek, da si na varnem. Sledil je standarden alkotest, pisanje poročila in nato debriefing v restavraciji v Šenčurju :D
Letalo je bilo naslednji dan leteče, škode na strukturi ni bilo, motor je bil pregledan (boreskopiran), očiščen (noga s fotografije je bila v vstopniku), testiran in sproščen v uporabo. Neverjetno je, koliko zdržijo turbine.. vzrok (delne) odpovedi je bil od ptičev zapacan kompresor, kar je povzročilo neenakomerno obtekanje zraka v kompresorju in turbini ter posledičen compressor stall, ki so ga slišali po celem Brniku.

photo0011_Q1.jpg


2013-11-07-0196.jpg


photo0008_Q1.jpg


birdy.jpg
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.917
2.322
113
za šankom
Sumim na dva potencialna scenarija.
Prvi je okvara enega od dveh sistemov za dovod zraka v kabino (PACK), kar omeji višino na točno 25kft. Nič nevarnega samo po sebi, je pa ta višina kompromis med normalno višino okoli 35kft, kjer bi ob sicer malo verjetni okvari preostalega sistema prišlo do dekompresije ter nizke višine, kjer te potencialne nevarnosti ni, je pa poraba goriva neekonomična. Tak let se navadno izvede le do tehnične baze.
Druga možnost je, da je bilo letalo tehnično nezmožno vstopiti v "prostor RVSM" in je moralo ostati pod njim (pod 29kft). Dosti bolj v tehnične detajle tu ne bi šel, saj je razlogov za to omejitev precej.
Leteli smo z 737 max, tudi hitrost je bila nižja, po podatkih telefona okoli 720km/h, koliko pa tak let procentualno požre več goriva?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Leteli smo z 737 max, tudi hitrost je bila nižja, po podatkih telefona okoli 720km/h, koliko pa tak let procentualno požre več goriva?
Hitrost je bila nižja zaradi čelnega vetra, pozna se predvsem na višji porabi. Če bi bila normalna optimalna višina, ki je odvisna od teže, temperature, cost indexa in še ostalih čirulčarul, recimo 35000ft, vi ste pa leteli na 25000ft, je bila poraba 10-12% višja. V kolikor je to znano vnaprej, se pač planira z več goriva, drugače pa vrne nazaj na izhodišče ali pa naredi postanek za gorivo.

fuelpen.jpg
 
  • Všeč mi je
Reactions: shift

shift

Guru
20. jul 2007
9.917
2.322
113
za šankom
Hitrost je bila nižja zaradi čelnega vetra, pozna se predvsem na višji porabi. Če bi bila normalna optimalna višina, ki je odvisna od teže, temperature, cost indexa in še ostalih čirulčarul, recimo 35000ft, vi ste pa leteli na 25000ft, je bila poraba 10-12% višja. V kolikor je to znano vnaprej, se pač planira z več goriva, drugače pa vrne nazaj na izhodišče ali pa naredi postanek za gorivo.

Poglej priponko 94635
Hvala
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.917
2.322
113
za šankom
Hitrost je bila nižja zaradi čelnega vetra, pozna se predvsem na višji porabi. Če bi bila normalna optimalna višina, ki je odvisna od teže, temperature, cost indexa in še ostalih čirulčarul, recimo 35000ft, vi ste pa leteli na 25000ft, je bila poraba 10-12% višja. V kolikor je to znano vnaprej, se pač planira z več goriva, drugače pa vrne nazaj na izhodišče ali pa naredi postanek za gorivo.

Poglej priponko 94635
Obvestilo o nižji letni višini je bilo pred vzletom, prav tako je letalo imelo zamudo 40 min že iz prejšnje iste dedstinacije, torej je napak že bila prej znana ampak kot si omenil je verjetno še vedno ceneje kot pa 180 ljudem plačati prenočišče