Kam gre ta svet?
Če bo otrok zbežal na cesto bom krivi voznika, ker ni reagiral pravilno?
Res čudno, da smo ljudje preživeli silna leta evolucije...
Govorimo o nesreči, v kateri bi po videnem, voznik odreagiral in bi bile poškodbe bistveno manjše ali pa jih celo ne bi bilo. Poglej si video s prašičem pri bistveno višji hitrosti.
Uber avto je na polno nabil osebo na vozišču brez reagiranja.
Enako je tukaj - če bodo podatki pokazali, da je LIDAR (ali kateri koli drugi instrument) zaznal pešca dovolj zgodaj, da je bilo ukrepanje možno, pa vozilo tega zaradi kateregakoli razloga ni storilo, potem je odgovornost na strani vozila. V kolikor bo telemetrija pokazala, da nobeden izmed senzorjev peške ni zaznal oz. jo je zaznal prepozno, da bi bilo ukrepanje mogoče, potem seveda ne moremo kriviti vozila...
Se ne strinjam. Avto, ki ima dovoljenje za testiranje avtonomne vožnje na javnih cestah, BREZ ustreznega voznika zadaj, ki LAHKO PREVZAME nadzor nad vozilom (kolikor sem razumel je bil avto v avtonomnem načinu in voznik NE bi mogel reagirat), ne sme in ne more nikakor zgrešiti takšne ''ovire'' na cesti. To je enostavno nesprejemljivo. Tako kot imajo letala podvojene, potrojene kritične zadeve, bi tudi ti avtomobili to morali imeti, če je možnost, da nekaj odpove IN SE TO JASNO IN GLASNO NE odrazi npr. v nadzorovani izključitvi avtonomnega načina vožnje. Recimo ACC se samodejno izključi in voznika opozori, če je npr. sneg na senzorju, itd.
Glede LIDARJA, itd.: zgoraj sem linkal video, kjer je Tesla zaznala v čisti temi prašiča, pa se pogovarjamo o tehnologiji najmanj eno generacijo nazaj v primerjavi s tem, kar naj bi se testiralo tukaj. Ob tem, da je bila hitrost glede na video konkretno višja od tiste v primeru Uber vozila.
Ta tehnologija deluje samo podnevi, oziroma NCAP testira to samo podnevi. Za Toyoto vem da bo sistem ponoči zaznaval samo pešce in to šele v novem TSS 2.0, ki pride ven naslednje leto z novim Aurisem. Sem prepričan da so ostali proizvajalci v temi tudi bolj kot ne v temi.
Dal sem le prikaz tehnologije, ki je btw. stara že 3 leta (leta 2015 narejen video, če se prav spomnim). Preberi si odstavek pred tem, ko sem odgovarjal Gargy-u. NI OPRAVIČILA ZA TO NESREČO.
Jaz pravim, da je takšno vozilo sposobno zaznati oviro na cesti in predvideti njegovo pot (v kolikor se premika) nekje 50, 60m vnaprej z cm natančnostjo in v popolni temi, z bolj grobo natančnostjo pa še dalje. V tem primeru pa je šlo za odpoved ali strojne opreme ali softwerske napake.
Kar je popolnoma nepomembno. Sistem mora napako zaznati in TAKOJ izključiti avtonomni način vožnje. Če takšne varovalke niso vključene noter, je nekaj zelo zelo narobe, da takšnim vozilom dovolijo testiranje na javnih cestah ob tem, da voznik nima možnosti takojšnega override-a sistema.