Avtomatski menjalnik in zima

corsol

Guru
11. mar 2010
3.006
976
113
Citat:
Uporabnik ovca pravi:
Jst mam Aisinov menjalnik v oplu.. voznja po snegu se nikol ni bla tok mirna in hkrat zabavna. Po klancu spelje brez problemov, ce je kje res kak ornk klanc, se kombinira z izklopom elektronike za zdrs; ga se ni blo klanca da nebi gor prsu.
Je pa fajn, ce glih nimas najcenejsih gum
smile-1.gif

No, je pa res, da mam jaz se opcijo Snow-mode, katera speljuje v visnji prestavi in ne v prvi.. da ne spusti prevec navora na zacetku na tla...
smile-1.gif

Nekateri po defaultu speljujejo v 2-gi (razen ko je mrze lgre iz 1-ve),.....brez kakršnih koli snow - modov,....
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Treba je vedet da klasični avtomatski menjalnik pod nizki obrati vozi (in speljuje) z odklenjenim pretvornikom navora. To pomeni da stvar deluje kot drseča sklopka. Sam pretvornik navora je osnovan na primitivnem principu visko sklopke, kjer če povzamem bistvo večja je razlika v hitrostih med vhodno in izhodno osjo, večje je trenje ki ga ustvarja tekočina (olje) in zaradi tega se navor lahko zelo zvezno prenaša z motorja na kolesa. To v praksi pomeni da se da zelo lepo z gasom uravnavat vrtenje koles, precej lažje kot pa s sklopko in pa gasom.

Sodobni dvosklopnični menjalniki uporabljajo večploščne sklopke, lahko so suhega ali mokrega tipa ampak v vsakem primeru več plošč omogoča lepši prenos navora kot klasična sklopka pri ročnem menjalniku. Torej delujejo podobno kot pretvornik navora in omogočajo da se z regulacijo motornih vrtljajev določa koliko navora se prenaša na izhodno os.

Sumarno torej bo večina avtomatski menjalnikov lepše dovajala navor na kolesa od večine vozniške populacije, kar je bistveno pri recimo počasni vožnji ali speljevanju v drseč klanec.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.734
113
A DSG ima kaksno funkcijo jadranja? K se zadnjic peljem z enim je pr 140 kmh k je gas spustil padli vrtljaji. Ni zaviralo z motorjem. Kaksna je razlaga.
 

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Ima ja, pri meni se jadranje vključi v Eco profilu vožnje, kako je pri avtih ki te izbire profilov nimajo pa nevem... verjetno se kje posebej vklopi coasting? Bo verjetno mtl več vedel...
smile-1.gif
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
V meniju je možnost jadranja ... čeprav sam rad jadram (v avtomobilističnem smislu
cool-1.gif
), pa mi tole vseeno ne sede. Pogosto namreč spustim pedal, da avto izkoristi kinetično energijo. Če je vključeno to jadranje, nekako porine v ler (tehnično verjetno ne čisto res), zato me stalno delovanje menjalnika moti. Sploh na avtocesti sem opazil, da je moteče, saj potem, ko se spet dotaknem pedala, traja nekaj časa, da spet prestavi in nadaljuje.
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.321
151
63
Citat:
Uporabnik krava pravi:
V meniju je možnost jadranja ... čeprav sam rad jadram (v avtomobilističnem smislu
cool-1.gif
), pa mi tole vseeno ne sede. Pogosto namreč spustim pedal, da avto izkoristi kinetično energijo. Če je vključeno to jadranje, nekako porine v ler (tehnično verjetno ne čisto res), zato me stalno delovanje menjalnika moti. Sploh na avtocesti sem opazil, da je moteče, saj potem, ko se spet dotaknem pedala, traja nekaj časa, da spet prestavi in nadaljuje.

Pri meni deluje jadranje le do 130km/h, če imam v ECO načinu (golf alltrack). Lani avgusta in septembra sem se ves čas vozil na ta način in je poraba padla za po mojem občutku deci ali dva (naredil sem cca 8000km). Potem sem pa izklopil, ker očitno s porabo (ali mojim načinom vožnje) ne prihranim skoraj nič, poleg tega je pa avto bolj neodziven, pa še občasno cuka, ko preklaplja nazaj v prestavo
wink-1.gif
.

Jernej
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.321
151
63
Citat:
Uporabnik krava pravi:
Tako je. Mene tudi moti tisto cukanje, ko nekako vrne nazaj v prestavo. Ni elegantno, zato ne uporabljam.
Jadram po svoje
rolleyes-1.gif

Evo, po dolgem casu je poraba konkretno padla. Ocitno se deset stipinj v plus bolj pozna kot nezna noga in jadranje
smile-1.gif
.

Jernej
 

Apis

Zelenc'
20. avg 2014
20
0
1
Tole o porabi lahko potrdim. Se izredno pozna. Drugače pa z DSG gre zelo lepo v sneg. Kakih presenečenj v delovanju pa tudi ni bilo.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.333
9.568
113
EU
Ko jadrate, obstaja opcija da odprete prtljažna vrata, ki bi zajela veter s hrbta
13.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.734
113
Stanko, ti se smejes kao jadralcem, proizvajalci pa to ze leta dodajajo avtomobilski pameti. Tko da....ne bit tak slon, no.
smile-1.gif
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Ok, imaš prav, če sam tega ne počnem ni rečeno da ni v redu. Se opravičujem vsem jadralcem.
smile-1.gif

Moj in pomoje tudi šiznitov odgovor je bil bolj v smislu da poleg jadranja še kampirajo na prehitevalnem pasu.
wink-1.gif
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.734
113
Tisto se pa kemperisti in ne jadralci.
smile-1.gif

Sej po npr. vrhniskem klancu gres 130 dol in cisto nic ne kampiras v segelmode. Kaksna pametna masina pa dejansko ugasne motor in za pomoc doda kaj elektrike...ce se ne, pa zelo kmalu.Tko da mentaliteta se bo spremenila.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Danes sem opazoval in tudi meni pri klasičnem automatiku zadnje generacije (Opel) po klancu navzdol vrže v "folo" in padejo obrati na cca 1100/min