Zastava proizvodi; zgodbe in prigode, modificiranja ...

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.950
9.011
113
EU
Fiček. Pri 90K km menjal ventile na glavi, ker jih je vzmet pri zapiranju toliko vlekla da so se začeli vihati navzgor.
Imel je na ventilih enojne vzmeti in ne dvojne, kot sedanji avti. To sem naredil sam pred blokom.

Stikalo za luči in brisalce je bilo skupaj na sredini armaturke. Pri vklopu/izklopu brisalcev sem moral vedno biti previden, da ne izklopim luči.
Naredil sem izboljšavo s stikalom (dvojni kontakti) na pritisk, in ga montiral na tla, levo od kuplunge. Brisalce sem lepo vklopil/izklopil s pritiskom prstov leve noge.
Sodelavko sem peljal v MB in je celo pot tuhtala, kako se to brisalci vklapljajo.
Razložil sem da imam senzor za dež :valjamse:.

Vreča za tekočino brisalcev je bila spredaj pod havbo. Tekočina je po zimi vedno zmrznila in sem naredil predelavo.
Vrečko sem obesil na toplo zadaj v motorni prostor. Cevko od vrečke do pumpice brisalcev napeljal po kanalu gretja.
Fiček je imel odprti sistemu za hlajenje motorja. Zraven motorja sem postavil posodo (dobil na odpadu) in v njo napeljal oddušek na hladilniku motorja.
Višek vode pri ogretem motorju se je pretočil v posodo. ko se je motor ohladil, je potegnil vodo nazaj v hladilnik.
To je bil prvi zaprti tokokrog hladilnega sistema pri Fičeku.:fredi:

Za naslonom zadnjega sedeža sem pod tapecirungo dal debeli filc, da se ni slišalo tuljenje motorja.

Prirobnice pri kolesih zadaj, kjer je vtaknjena nazobčena polos, so bile slabega materiala in je pobralo zobe. Tako je avto ostal brez pogona.
Eno sem vedno zraven vozil za rezervo.
Med vožnjo iz službe je odtrgal uho sprednje lisnate vzmeti. Porinil na stran in naslednji dan zamenjal vzmet, kar na terenu.
Spredaj ni bilo končnikov, ampak so bili sorniki s pušami in mazalkami. To sem tudi sam ven "auspiksnal" in menjaval.

Ohišje kolesa zadnjega ležaja je bilo tako slabega materiala, da je zunanji obroč ležaja dobil zračnost (ležaj je natolkel sedež v prirobnici), katero ni bilo možno odpraviti, brez menjave celega odlitka.
Sodelavc je bil orodjar in je navaril nekaj materijal, ter postružil odprtino, v katero pride ležaj.
Ko se je vozil po ovinkasti poti (Jeruzalem), mu je odtrgalo zadnje pesto kolesa in je kolo odletele v prepad :jok:

Med vožnjo proti MB je naenkrat začel delati zaganjač sam od sebe.
Ustavim. Ugasnem motor in potegnem kluč ven, vendar zaganjač še vedno "vergla" .. Odprem havbo in takrat se ustavi eden fant. Skoči iz svojega Fičaka in pravi" gospod, jaz vem kako treba odklopiti zaganječ, ker se je to meni tudi zgodilo"
Skoči za volan, segne pod klučavnico in potegne eden konektor narazen. Zaganječ se je ustavil.
Doma sem pogledal ključavnico. Zlomilo se je vzmetno pero v ključavnici in naredilo kratek stik. Zamenjal ključavnico. Samo električni del, ker je bila dvodelna.

Potem pa Jugo 45.
Prevozil 160K km. in se odločil za generalko. V garaži prijatelja demontiral motor na kanalu. Sposodil Katrco in peljal v Ljublano na brušenje.
Tam so zbrusili cilindre na novo mero in povedali, da sem eno generalko (120K) preskočil. Na listek napisali mere za bate in takšne vzel v trgovini.
Vse zopet sestavil sam v garaži. Delalo iz prve :evil:

Sprednje končnike je bilo možno mazati z mastjo, če si malo odmaknil zaščitno gumico. Tako so zdržali dosti dolgo brez menjave.
Na firmi smo delali elektroniko za Gorenje, tako smo naredili elektronski vžig. Zamenjal originalno vžigalno tuljavo z Iskrino nizkoohmsko, katera je prek tranzistorja (ne tiristorja, bili smo napredni) pošiljala tok večje amperaže in višje napetosti na svečke. Platine se sploh niso obrabljale, razen mehansko od premikanja.

Potem je odtrgalo glavno gred, kjer je pritrjena jermenica motorja. Počila je znotraj točno pri bočni luknji, katera je bila izvrtana za pretok olja za mazanje.
Tudi zamenjal sam,
Počila je ALU glava motorja med dvemi luknjami. Luknji za vijak in za mazanje sta prblizu, zato se je naredila vmes razpoka in se začelo mešati olje z vodo.
Glavo motorja je vlival LTH in niso imeli dobro leguro. Italijanske glave niso pokale.
Kupil novo kompletno glavo z motiranimi ventili italijanske izdelave.

Obvolanske ročice za luč niso imele na kontaktih bunkice iz platine. Platina je bila uvoz in tovarna ni imela deviz, zato so dali brez. Ročica se tako segrela, da se je začela plastika topiti.
Kupil drugo in takoj namestil rele, ki je krmilil luči. To sta videla sodelavca in sem še njim moral narediti predelavo.
Ventilator gretja je imel samo eno hitrost in je tulil kot zverina. Na odpadu dobil dvobrzinski motor, in ga vgradil s stikalom.
Navadne žaromete sem zamenjal z halogenimi, katere je delal Saturnus. Eeee.. takrat pa je svetilo.:zmaga:

Zakluček. Jugoslovanski avti so bili nasplošno zelo slabe kvalitete. Sabo sem moral stalno voziti dodatni komplet orodja za izredne dogodke.
Kako sem prej enkrat napisal. Med tednom je trebalo stalno nekaj popravljati, da si se v nedeljo lahko vozil:jok:

Danes je avto takšen, da se samo vozim. Samo obvezni servisi in nobenega orodja v prtljažniku.
 
Nazadnje urejeno:

tony

Guru
23. jul 2007
9.400
1.356
113
Ampak Turbo pa avtomatika so pa ostale mokre sanje če se ne motim. Tudi efi se ne spomnim drugje kot v Floridi. Kaj je imel gvx?

Na YT sem nekoč zagledal yugota (morda je bil florida, težko dam roko v ogenj, kateri je bil) z avtomatikom... Ampak mislim, da je bilo to že zelo pozno, na začetku 90ih, ko se je že začela vojna in nato so "uvalili sankcije", tako da je bilo tudi avtomatiko izvoženih zelo malo... Kar smo yugov videli v am. filmih, so bili zato vsi z ročnim menjalnikom...

Gonzo: je zaradi odprtega hladilnega sistema fičo poleti tako rad zakuhal? Izparelo je preveč vode in potem je zakuhal do konca?

Sam sem bil star le nekaj let, vendar se mi zdi, da se mi je hrup motorja na zadnjem sedežu za vedno vžgal v spomin. Spomnim se tudi, da so materi nekega dne iz ljubega miru popolnoma nehale delati zavore (to so bili drugačni časi, vseeno se je z dvema mulcema zadaj še odpeljala domov, in na dvorišču zaletela v - še enega fička :valjamse:). Pa da ji je v roki ostal odlomljen šaltebel. Pokvarila se je kljuka šoferskih vrat. Spomnim se lukenj v podnu pod vozniškim sedežem... Fičo pa je bil ob sem tem star le kakšnih 10 let...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.400
1.356
113
Jugota pa pri hiši ni bilo nikoli. Se pa spomnim, da se nas je v začetku 90ih vozilo z njim na trening 7 ljudi (soseda in 6 otrok), predvsem se ga spomnim kot neudobnega, majhnega avta.

Voziti 6 mulčkov npr. v katri je še šlo, v jugotu je bilo pa res malo prostora in nekajkrat je soseda kak kilometer pred domom rekla, da se bomo nehali gužvati in naredila totalen žur: dva, tri mulce je posadila na sprednjo havbo in nas tako zapeljala po ravnem delu ceste.

To so bili časi, danes bi jo dali še v zapor (in nato v vse medije)... :D
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.757
4.904
113
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.943
5.474
113
Turbo bi šel bp not od 1.4T Fiat Uno iz tistega časa....Fiati iz tega obdobja so bli zlo "šravf na šravf" delani....je velik pasal med šasijami med sabo...
 

TGV

Fizikalc
2. okt 2007
726
106
43
Znana sta mi dva primera vgradnje motorja od fiata 132 v yugeca in primerek v katerega je bil vgrajen diesel. Za diesel ne vem kateri motor je bil, ni nujno da je bil fiatov ker je isti majster (btw bil je finančnik igral se je z avtomobili) vgradil v jeep willys diesel motor od mercedesa.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.950
9.011
113
EU
Na YT sem nekoč zagledal yugota (morda je bil florida, težko dam roko v ogenj, kateri je bil) z avtomatikom... Ampak mislim, da je bilo to že zelo pozno, na začetku 90ih, ko se je že začela vojna in nato so "uvalili sankcije", tako da je bilo tudi avtomatiko izvoženih zelo malo... Kar smo yugov videli v am. filmih, so bili zato vsi z ročnim menjalnikom...

Gonzo: je zaradi odprtega hladilnega sistema fičo poleti tako rad zakuhal? Izparelo je preveč vode in potem je zakuhal do konca?

Sam sem bil star le nekaj let, vendar se mi zdi, da se mi je hrup motorja na zadnjem sedežu za vedno vžgal v spomin. Spomnim se tudi, da so materi nekega dne iz ljubega miru popolnoma nehale delati zavore (to so bili drugačni časi, vseeno se je z dvema mulcema zadaj še odpeljala domov, in na dvorišču zaletela v - še enega fička :valjamse:). Pa da ji je v roki ostal odlomljen šaltebel. Pokvarila se je kljuka šoferskih vrat. Spomnim se lukenj v podnu pod vozniškim sedežem... Fičo pa je bil ob sem tem star le kakšnih 10 let...
Delno je zakuhal zaradi izgube vode pri odprtem hladilnem sistemu. Glavni vzrok je je bila loputa pod hladilnikom, katero je odpiral termostat. V zaprtem položaju je ovirala pretok zraka skozi hladilnik, da bi se motor prej segrel.
Termostat je bil cilinder z batkom napolnjen z voskom. Ko se je motor segrel, je pihal vroči zrak čez termostat. Vosek v termostatu se je raztegnil in potisnil batek, kateri je prek vzvoda odprl loputo in omogočil maksimalni pretok zraka za hlajenje.
Zadeva je delala brezhibno, če si občasno vrgel oko na loputo in ročno preveril premikanje.
Loputa je v odprtem položaju segala nizko do ceste in če si povozil kakšen krtovinec, je poškodovana odpovedala sodelovanje.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: elth, Pepe in tony

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.054
390
83
44
dolenska
Znana sta mi dva primera vgradnje motorja od fiata 132 v yugeca in primerek v katerega je bil vgrajen diesel. Za diesel ne vem kateri motor je bil, ni nujno da je bil fiatov ker je isti majster (btw bil je finančnik igral se je z avtomobili) vgradil v jeep willys diesel motor od mercedesa.
Prjatu je dal v 101 od regate 100 motor not. Bojda paše k ata na mamo. Po enem ali dveh mesecih je šla šasija. Po domače premoč an motor.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek

Zetor5011

Fizikalc
14. dec 2010
639
28
28
Daj poslikaj in nalepi, da ga vidimo :D Pa če ti kot lastnik meniš, da bi pasale gor sva že zmenjena :nazdravje:

Sorry for the delay... na zimovanju ga mam pokritega z deko, pa sem čakal ma malo lepše vreme, a od njega nič. Torej samo stare slike... Preveril sem feltne, in imajo rob, tako da radkape pašejo gor! Funfact - novejši modeli so imeli samo sredinske črne plastične kapice, tile kromani pokrovi pa se zataknejo na jezičke na feltni (verjetno super varno pri teh vratolomnih hitrostih). Rumena barva je na levi bolj svetla, ker je bil vedno isto parkiran... včasih me ima, da bi dal gor PTT nalepko pa se po horjulskih hribih predstavljal za poštarja. Tam je fičkotov še kar nekaj, se otroci vozijo do avtobusa za v šolo.

20170101_113527.jpg20170531_081326.jpg474187_10201220841545690_2054332239_o.jpg
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.643
14.353
113
Sorry for the delay... na zimovanju ga mam pokritega z deko, pa sem čakal ma malo lepše vreme, a od njega nič. Torej samo stare slike... Preveril sem feltne, in imajo rob, tako da radkape pašejo gor! Funfact - novejši modeli so imeli samo sredinske črne plastične kapice, tile kromani pokrovi pa se zataknejo na jezičke na feltni (verjetno super varno pri teh vratolomnih hitrostih). Rumena barva je na levi bolj svetla, ker je bil vedno isto parkiran... včasih me ima, da bi dal gor PTT nalepko pa se po horjulskih hribih predstavljal za poštarja. Tam je fičkotov še kar nekaj, se otroci vozijo do avtobusa za v šolo.

Poglej priponko 39841Poglej priponko 39842Poglej priponko 39843

Sem ti poslal ZS, da ne bova tu naprej smetila glede teh pokrovčkov :)
 

Nenasiten

Fizikalc
16. sep 2011
845
70
28
Ampak Turbo pa avtomatika so pa ostale mokre sanje če se ne motim. Tudi efi se ne spomnim drugje kot v Floridi. Kaj je imel gvx?

65 konjev, 1.300 mašino in izboljšan menjalnik, not pa katapult zice v sivi barvi in rdečmi črtami z mal bočnega oprijema. večina, ne vsi, so mel še večje odbijače z meglenkami in stranske plastične obrobe, tko da je blo pol karoserije v plastiki. je kr zgledal prot navadnmu
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.609
8.933
113
Al pa če ti je šteknu termostat v zaprti poziciji, pa ni spustu vode u hladilnik je blo tud nezaboravno :valjamse: če je blo kontra si bil pol ledena svečka pozim..... V par letih se mi je zgodil oboje....Yugo 55
 
  • Haha
Reactions: tony in Matey

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.863
3.891
113
60 in 65 (1.1 in 1.3 mašine) so obstajali v efi verziji, je pa res da so bili delani za izvoz. Efi je sicer bil povezan s katalizatorjem in eko normami za izvoz. Če si imel prav nastavljen klasičen webrov dvojni fergazer brez katalizatorja si spravill več moči/navora ven iz mašine. Pa jasno če so se šel igrat si ga lažje "tunal".

Je pa smešno včasih ko smo imeli doma Yugo 45 sem zavidljivo gledal 65ke in jih imel kot vrhunec avtomobilizma. Realnost je pa taka da se je 45 premaknil do 100 v 20 sekundah, 65ka pa v 15 sekundah. Sicer oboje je za tisto gumjasto karoserijo in majavo podvozje bilo preveč!;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in sajkek

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.609
8.933
113
60 in 65 (1.1 in 1.3 mašine) so obstajali v efi verziji, je pa res da so bili delani za izvoz. Efi je sicer bil povezan s katalizatorjem in eko normami za izvoz. Če si imel prav nastavljen klasičen webrov dvojni fergazer brez katalizatorja si spravill več moči/navora ven iz mašine. Pa jasno če so se šel igrat si ga lažje "tunal".

Je pa smešno včasih ko smo imeli doma Yugo 45 sem zavidljivo gledal 65ke in jih imel kot vrhunec avtomobilizma. Realnost je pa taka da se je 45 premaknil do 100 v 20 sekundah, 65ka pa v 15 sekundah. Sicer oboje je za tisto gumjasto karoserijo in majavo podvozje bilo preveč!;)
Ne govor, tista piksna je letela čist preveč, moj je bil 55, pa se je od tistga incidenta v Ilirski bistrici, ko ga je un dec naštelu tm ob cesti na uč vrtela, da je blo veselje. No pol sem šaltu na Puntosakija 60 (v bistvu enak blok motorja) sam že elektrnoka namest frgazerja, sm mislu, da sedim v formuli.