Zastava proizvodi; zgodbe in prigode, modificiranja ...

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
Manjka napis TURBO spodaj. ;)

s-l300.jpg
 

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Blackjack To ne bo držalo. Samara ni imela nič z zastavo, ni se sestavljala v jugi. Če pa misliš tiste ki so se prodajali za dinarje potem je treba vključiti tudi Fiat regata 100, Fiat 132, Opel (IDA) record in commodore , Renault 18 (TS je imel 79 konjev). Mimogrede službena regata (100 ie) je bil prvi spodoben avto ki sem ga vozil. Na prvi vožnji sem moral odpreti okno, potreboval sem vsaj šum zraka, ker me je motila tišina :)

Primarno je misljeno na avtomobile "vzhodnega" bloka. Ne licencne avtomobile ki so jih za FIAT,Opel delali v Jugi.

Sicer je povezava taksna:

Zbog tadašnje vlasti u Jugoslaviji i Sovjetskom Savezu, Lada je bila vrlo popularan automobil, i određeno vreme Samara se sklapala u kragujevačkoj fabrici Zastava. U suštini, iz Sovjetskog Saveza su stizali skoro kompletirani modeli, dok su se u Zastavi montirali točkovi sa pneumaticima domaće proizvodnje, kao i još neki elementi. Stoga se u saobraćajnoj dozvoli odomaćio apsurd da piše da je za Samaru ustvari proizvođač Zastava a da se model zove Lada Samara.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.044
113
Podobno so Korejce delali na Poljskem. V Luko Koper so prišli kompletni avtomobili, tam je bila "tovarna", kjer so se delno razstavili, zapakirali na palete in odpeljali na Poljsko, kjer so se ponovno "proizvedli".
Za samaro tudi jaz nisem vedel, da je imela kaj z zastavo. Za prejšnje verzije lad se niti ne bi čudil.
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
zastava je bila poleg fabrke tudi zastopnik oz. uvoznik za cel kup znamk
vsekakor za lado, fiat pa najbrž še kej

se spomnim podatka iz osemdesetih, da zastava obvladuje 80% avtomobilskega trga v jugi
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.044
113
McGiver: Saj so bile vse firme državne, razen kakih obrtnikov. In ti vračam "Očitno ti relacije v YU niso jasne - saj ne zamerim, samo povem. " :D Sem toliko star, da ima še nekaj delovne dobe v SFRJ.
Srbi so lepo kontrolirali, kaj in koliko lahko ostali delajo. Tako so denimo oteževali proizvodnjo traktorjev Štore v Sloveniji. IMT je imel na tem področju podobno priviligiran položaj kot zastava na področju avtomobilov. TAM je moral imeti dovolj dobavitelj iz južnih republik, da so ga pustili pri miru. Pa seveda zaposlitev za žene in otroke oficirjev JLA.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
motis se, yugoti, stoenke so crkovale kot po tekocem traku. Avto je redko dosegel 30.000 km brez velikega servisa, kolikor jih danes dela tretjina slovencev vsako leto samo z menjavo filtrov in olja. Jest delam 100km na dan pa verjemi, da nobena stoenka ali yugo ne bi zdrzal tega tempa. Leta 1996 je kolega kupil novega megana 1.6, kaksna raketa je bila to, ko smo sli lahko trikrat na leto v centralne alpe plezat - cez padsko nizino skos 160kmh cesar si prej nismo v sanjah predstavljal. Pa vse je skos delal. Na meganu.
Kakor kater, verjetno odvisno tudi od letnika in od kod so bili deli. Stric je imel yugota 45, bolj med prvimi letniki, tak grd, oranžen je bil.
Tisto je laufalo od prvega do zadnjega dneva, z njim je naredil nekih 200.000 km, letel je ko sneta skerca. Pa olje je precej žrl, kar je bilo itak "normalno".
Tam okoli leta '89 je nabavil novo mujadino, tist je bil pa krš od krša. Že po zvoku motorja si slišal, da laufa "na trdo".
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.014
1.455
113

so bile pa vse te zastave, ki niso bili osnovni modeli precej redke ptice
osebno nisem poznal nikogar, ki bi kupil stoenko 1300, yugota 55, 65 ali kaj v tem stilu
vsi kar sem jih videl so bili "iz druge roke"

Moji so kupili novega, Yugo Amerika, v črni barvi s sivimi odbijači (morda ravno obratno) in nekim nalepkami. Alu feltneSe niti ne spominim več dobro. Takrat še preko hudih vez iz partije. Naročili pa so ga v Slovenija avtu. Takrat so moji odšli s kuverto denarja in vplačali na šalterju. Avto je prišel relativno hitro, večina sosedov fouš, redki iskreno veseli in čestitali. No, tisti avto ni bil dolgo pri bajti, ker je imel dvojni "fergazer" in nismo našli mojstra, ki bi ga v nulo nastavil. Posledično je avto pil kot zmaj. Moram pogledat, če obstaja kakšna slika.
 
  • Všeč mi je
Reactions: elth

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Jap balkanci, en je bil v okolici ljubljane, sem ga poznal, ki je znal nastavljati en ubogi dvojni fergazer. Za info medtem je trideset let pred jugoti imel ferrari v12 6 dvojnih v svojih strojih, ki so jih v nulo nastavljali ferrari mehankarji v dolocenih intervalih. Slabo poznana zgodovina ferrarija in to so tiste stvari, ki dodajo vrednost znamke. Se danes znanstvena fantastika za 99,9% mehanikov pri nas.
 
  • Všeč mi je
Reactions: elth

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
TAM je moral imeti dovolj dobavitelj iz južnih republik, da so ga pustili pri miru. Pa seveda zaposlitev za žene in otroke oficirjev JLA.

Kje pa si te nesmisle potegnil na plano. TAM je razen tega da je bil eden glavnih dobaviteljev za JNA (ne pa zaposlovanje otrok in zena) bil orientiran na trge izven YU, vecinoma na neuvrscene.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.232
3.636
113
Kaj je pa Koral pomenilo?
Višjo ceno.
:evil:
.
Ampak resno... ...se spomnim, ko je jugoslovanska socialistična oblast v boju proti inflaciji in seveda izključno za dobrobit delovnega ljudstva - nič drugega itak nikoli niso imeli v mislih:evil: - sklenila zamrzniti cene avtomobilov.
Zastava nebi bila srbska, če nebi hitro našla rešitev te težave in naenkrat na trg poslala množico novih modelov.
Za nove modele je bilo seveda upravičeno postaviti nove prodajne cene, glede na ves v njih vložen trud in razvoj:evil:.
.
Običajno je šlo za kakšno res malenkostno spremembo, gumi zavesice, kakšno dodatno nepotrebno stikalo trd... ...in seveda dodatna črka pri oznaki modela.
.
Ne dam roke v ogenj, da je tudi pri "Koral" še šlo za to foro.
Definitivno pa je bilo zgoraj opisano namen dodatnih črk "LE" "SE" itd... ...pri 750 fičakih :), 101 pa mislim, da so imele "dopolnilne oznake" "LUX", "Comfort":valjamse: itd...
.
Čarovnije socialistične ekonomije.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N