Zastava proizvodi; zgodbe in prigode, modificiranja ...

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
mejhna razlika je... ti si tele avtomobile samo slikal
s tistim, ki sem ga jest prilimal sem se pa vozil :)

in to včasih tudi spredaj :)
kar bi bilo danes seveda smrtni greh
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.091
448
83
45
dolenska
Po pripovedovanju: imeli smo fičkota. Fotr ga je skup spravil še na karbit. To je bla ena vekla žalost. Še ko ga je skupaj spravil, ga je takoj na rjavo pobarval, da je vsaj par mesecev lep zgledal. Tist aparat na karbit... En dan smo bili lepo v strahu, ker smo mislil da bo šla štala v luft.
Potem, že v mojih vozniških časih je bil doma en 850 cupe. V parih mesecih sva s fotrom kr neki auspuhov zamenjala. Pa konta motor je imel. Dvojni frgazer... jetrca v gavnem sam zdele bi kak evro le prinesel.
Moskvich (pobarvan v SLO barve nekje v osemdesetih) , audi 80 s šibedahom, nekje v preteklosti trabant, vardburg, športna škoda, žaba s bokserjem v nosu,... tastr je kr prave jajca vozil.
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.399
1.404
113
Takega zadnjega Fičota sem kar lep čas svoje mladoletne vozniške kariere vozilin še potem par let ko sem že imel izpit. Lepo je bilo z njim. Za zadnjim sedežem vedno kanister vode, da se je v rezervo dolivala. Po takratni Sloveniki je šel tudi nekaj čez 100 po števcu, samo ko si potem začel bremzat je bil OMG, a se bo tole kdaj ustavilo.
Lušten avtek, sploh pozimi si šel z njim kamor si hotel :)
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
no, če se gremo zgodovino...

moj fotr je imel dva fičkota, fiata 850 (no, zastavo), 4 stoenke, 4 mazde
vse kupljeno novo
zdej ne vozi več, še hodi bl težko, tko da s četrto mazdo operira v glavnem mama

moja zgodovina se je začela pri tretji stoenki, mislim da neka slika še mora nekje bit...

moja bilanca:
2 stoenki, en yugo, 2 ladi, 3 mazde, ena kia
pa kot secondary še
ena corsa, en yaris in ena panda 4x4

tud vse novo razen ene stoenke in mazde, ki sta že zgoraj našteti... :cool:

zanimivost v vsem tem kompotu, bi bla, da odkar tule ni več socialističnih samohodk, se v glavnem avtomobile vozi samo še na redne servise
 

elth

Pripravnik
20. avg 2007
417
24
18
Kavčke
"TGV"
Volan sem zamenjal za fiatovega-sportski :cool: , kupil sem ga v Trbižu kjer smo kupovali še ostale rezervne dele.Mislim da je bil posebej obroč, ter nosilec-distančnik.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.044
113
Prvi avto je bil bratov fičak, ki sem ga vsakih par dni "prestavil" in naredil kak km, da niso gume postale jajčaste, ko je on bil v vojski. Takrat sem hodil še v OŠ.
Moj prvi lastni avto pa je bil par let star yugo 45. Naredil je cca 60.000 km do prodaje. Načeloma je bil kar zanesljiv, ker sem imel malo posluha, kdaj kaj rabi in sem večino stvari sam naredil. Termostikalo je crknilo vsako leto :mad:. Enkrat pa sem naglo zavrl in je prelomilo ojnico (samo trije ležaji na glavni gredi). No, do mehanika se je še sam odpeljal. Je pa takrat šel že števec drugič okoli in vprašanje, koliko je imel prej "odštetih km", ker je bil na sejmu najcenejši tiste starosti. Ti motorji so bolj kot ne vzdržali samo 100.000 km.
V našem kraju je bil tip, ki je s stoenko prevozil 260,000 km. Serviser, ki je službeno hodil po celi Jugi vse do Makedonije. To so bili pa za tiste čase že legendarni km.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.044
113
Fičeki so bili katastrofa, svečke jermena, prirobnica.
Tudi zato, ker nekdaj ni noben ničesar preventivno menjal, oziroma na nek servisni interval. Jermen in svečke bi crkovale tudi pri današnjih avtih, če jih ne bi ob servisu menjali po določenem času. Danes so sicer nekateri materiali boljši in vzdrži mogoče tudi 10x več km. Ampak večne te komponente niso.
 

Fonzl

Guru
5. sep 2007
6.762
4.912
113
no ja...

yugo 45:

zajla za gas je odletela ko sem ga hotel odpeljat s parkirišča, kjer sem ga prevzel
naslednji dan po nekih 200 prevoženih km se je strgal jermen alternatorja
in po par kilometrih spet
bil potem en teden brez avta, da so na servisu zamenjali jermenico al kaj je že blo tist, ker je bil kriva
potem je enkrat crknil alternator - na servisu so rekli da ga nimajo
platine sem že omenjal pred kratkim
volan je bil postrani in imel 6x preveč lufta
pa še cel kup zadev, vse v prvem letu

drugega pa itak ni dočakal ker sem ga mel poln kufer
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.878
9.487
113
Pr Zastavah je blo zelo odvisno, kera smena jih je skupi štancala in kok je bla stara kemikalija v banji in kok časa je stal pleh na dvorišču, ker so dostikrat tolkli v preše tud čist rjav pleh. Je reku VD fotra, da je šel njegov foter vedno po novo stoenko direkt v Kragujevac z vlakom. Pol pa tam po parkirišču novih stikal tolk časa, da je najdu eno, k je peljala naravnost.... Pol pa rezervne dele v prtljažnik in gasa proti LJ, doma pa takoj na kanal novo olje not, narint podvozje s starim oljem in pol čez en orenk makadam. Tko je to blo. Ni čudno, da so bli pol Golfi dizl iz TASa sinonim za trpežnost.
 
  • Všeč mi je
Reactions: koliko in Kamele0N

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Tudi zato, ker nekdaj ni noben ničesar preventivno menjal, oziroma na nek servisni interval. Jermen in svečke bi crkovale tudi pri današnjih avtih, če jih ne bi ob servisu menjali po določenem času. Danes so sicer nekateri materiali boljši in vzdrži mogoče tudi 10x več km. Ampak večne te komponente niso.
motis se, yugoti, stoenke so crkovale kot po tekocem traku. Avto je redko dosegel 30.000 km brez velikega servisa, kolikor jih danes dela tretjina slovencev vsako leto samo z menjavo filtrov in olja. Jest delam 100km na dan pa verjemi, da nobena stoenka ali yugo ne bi zdrzal tega tempa. Leta 1996 je kolega kupil novega megana 1.6, kaksna raketa je bila to, ko smo sli lahko trikrat na leto v centralne alpe plezat - cez padsko nizino skos 160kmh cesar si prej nismo v sanjah predstavljal. Pa vse je skos delal. Na meganu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: elth in Pepe

Blackjack

Guru
24. nov 2007
4.986
1.051
113
Znane so tudi prigode ob nakupu Zastave. Sendvic pod preprogo oz oblazinjenjem, nozek(pipec) v ventilatorju, ljubezensko pismo po predalih...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.878
9.487
113
No jest sm začel s še eno samohodko socializma, 18 let starim Polskim Fiatom 125p. Dobil sem ga od VD fotra, on je s tistega šaltal na tri leta staro Fiat Cromo, za moje pojme zadnji res hud Fiat. Una poljska jajca je pa vozil samo zato, ker je dobil praktično novega iz garaže od svojega strica s skoraj 0 kmji. Mater tist je mel samo obliko približno od pravega Fiata 125. Pod tistim si pa res več ležal, kot se vozil. No po kakem letu ga je zamenjal moj Yugo 55 GVL. Tud pod tem je blo treba ležat, sam je blo delov v Oglasniku ko toče. Pol sem še kot študent snel Fiata Punto 60, za Yugota so se mi pa Bosanci stepl na sejmu na C2C, mi ni blo nič jasno in sem za njega dobil več, kot sem dve leti prej dal za njega. No Punto je bil zadnji avto brez servota in ABSa in tud zadnji pod katerim sem dejansko ležal. V službo sem se teral s Puntosakijem, na šihtu smo pa takrat vozil VW Bore rdeč TDI 150 KM....
No pol je pa skvo zanosila, je padla pa Marea weekend 1,9 JTD, direkt od Krke Telekoma, še zadnji odbijač je bil zdrajsan od kolesarjev v zavetrju. Ta je potem dočakal vse moje tri mulce, zamenjala ga je Croma, ta je bil v bistvu kiks stoletja, ker ni bil glih primeren za vozit okol 3 mulce, zamenjal ga je Citroen C8. Ta je bil najdlje pri bajti, 9 let. No zdej sem na zadnjem pravem Citroenu C5 hidravličarju in tud prvem avtomatiku.
 
  • Všeč mi je
Reactions: elth

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.878
9.487
113
Prigode z Yugotom, no tisto s štarterjem v močvirju sem že napisal. Pol je blo treba itak pred vsakim tehničnim razdret bremze in zamenjat dihtunge na cilindrih. Za to je bil mojster moj kolega. Ko je decu na tehničnem zmetalo ven Yugota iz steze, pol ni več kompliciral naprej.

Enkrat greva s kolegom v Selce kjer so mel prikolo pit in babe preganjat, no on, jest sm mogu bit priden, pila sva cel vikend, pol pa v nedeljo zadnje kune v tank in domov. V Ilirski crko Srbin. Se je polomu frtajler. Najdemo servis k je prodal nov kos, mehanika so pa kr z njive pobral. No tko k je ta tip naštelu vžig, na uč, ga ni noben. Tist je pol šibal k urca. No sej zato so se pa pomoje Bosanci stepl zanjga.

Aja, pa ko je lučka za benz vžgala, če si fejst na bremzo stopu in je ugasnila, je blo še za en trip do lubice v Grosuplje :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: DOMEK, tony in elth

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.918
16.026
113
Ko je ravno debata o teh starih jajčkih - pozna kdo koga, ki bi mu prav prišle tiste krom radkape za fičkota? Sem jih včeraj našel v garaži pa jih raje komu podarim kot pa vržem stran...

fičoradkape.jpg
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.227
5.658
113
. Ti motorji so bolj kot ne vzdržali samo 100.000 km.
V našem kraju je bil tip, ki je s stoenko prevozil 260,000 km. Serviser, ki je službeno hodil po celi Jugi vse do Makedonije. To so bili pa za tiste čase že legendarni km.

Fora ta vzdržljivih stoenk je bla...to so ble še tiste ta starejše z okroglimi lučmi (mel fotr)...tm letniki okol 75+/-.....da so v Zastavi sestavljali komplet koloserijo....motorji z menjalnikom so pa prišli v škatlah od Fiata.... Tiste so letele in delale! Tud poraba je bla 1-2L manjša ker so mele Weber frgazar.... Ne pa YU iz nekega "Poljsko preduzeće nevemkaj" :)

Tud to kar kalbo opisuje je res.....z zarjavenimi šasijami zunaj na dvorišču tovarne.... Šel stari z šefom po novo stoenko v Kragujevac.... Gledata postrojene šasije nepobarvane zunaj....lih se je začela rjava kosmačina gor delat.... Pa šef vpraša viličarista zakaj tako? Pa prav....pa to je da boja bolje primi... :bonk:
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: Robert in Ginginova

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.044
113
1100 ccm motorji (101, yugo 55) so bili v vsakem primeru precej boljši kot 900 ccm motorji za yugo 45, ki je verjetno neka reinkarnacija in povrtanje motorja iz fičaka.
Stric je šel po 128-tko v Kragujevec. Skrbno izbral in se do Slovenije pošteno prehladil, ker je pri sprednji šipi manjkal 1 cm tesnila ravno v višini glave.
Trije sorodniki so v istem času kupili 101 ali 128. Dvema, ki sta živela v mestu, se je vžgala, ker je ventilator poškodoval plus kabel z akumulatorja. Tretji je živel na vasi in ni toliko vozil v kakih zastojih. Na osnovi teh info je kabel dodatno pričvrstil in ni nikoli zagorela.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.878
9.487
113
Glih od tega kolega k mi je zmer pomagu šraufat foter je bil orodjar in dostkrat jim je hodu v Kragiujevac kake mašine rihtat, je bil specializiran za te mašine, k so jih mel za tapete štancat. Je reku, da je Italian prpelu pleh, lepo vakumsko zapakiran. Pride čiča po malci nabutan z rakijo, pa itak celo paleto strese z viličarja po pisti. So mel pol cel mesec tist tam na pisti razčefukan, pol ko je blo pa fajn rjavo, pa je zmanjkal druzga pleha, so pa lepo tist v preše poštancal. Ni čudn da je začel rjavet po parih mesecih.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N