Vse o avtodomih in avtodomarstvu

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.412
3.525
113
Na brzino skopirano od enega našega ki je bil 20let pri koritu. Zapis se nanaša na uporabnika, ki je bil stehtan, ko so naši policaji začeli malo bolj resno tehtat.

Da pojasnim:
1. do 3% prekoračitve ni kazni
2. od 3-10% je kazen 200 evrov oz. 100 evro polovička za fizično osebo, če imate avtodom na firmo pa še dodatno globa 600 evrov za firmo in 500 za direktorja (oba lahko plačata polovičko)
to piše v 31. členu Zakona o pravilih cestnega prometa

3. Če s prejšnjim prekrškom prekoračite tudi dovoljeno maso proizvajalca vozila (kolikor vem je to pri Goranu 3,750 kg) pa je globa
še dodatno za fizično osebo 400 evrov, če je avto pisan na firmo, pa do 10% prekoračitve 600 evrov za firmo in 500 evrov za direktorja

4. Po končanem postopku uradna oseba vozilo izloči iz prometa, kar pomeni da prepove nadaljnjo vožnjo, LAHKO (običajno jih ne) pa tudi odvzame registrske tablice do razbremenitve vozila.
5. kategorija vozniškega dovoljenja je vezana na podatke iz prometnega dovoljenja, zato obremenitev vozila ne spreminja zahtev glede kategorije
6. vage niso od oka, ampak težo zaokrožujejo same na 50 kg (torej, če ima kolo 499 kg, jo vaga zaokroži na 450). To pa zato, ker se sicer ne bi številčnica nikoli ustavila, saj že rahla sapica ali mimovozeča vozila povzročajo nekaj kg spremembe, potem pa bi pametni vozniki trdili, da je bilo vagano kot pri mesarju (tam mesar pove koliko vaga šnicl v trenutku, ko je le-ta še leti proti vagi in ga tudi vzame dol preden se je cagar ustavil)

Ni pa mi jasno kako lahko policaj izjavi da delajo testno, če pa to že delajo leta in leta (to sem delal tudi jaz, vendar nismo vedeli, da so avtodomi pretežki). Sedaj tehtajo tudi občinski redarji, v Velenju s(m)o to začeli delati že lani (ampak samo na območju občine Nazarje)
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.418
9.365
113
V glavnem, tolk ste me sprovociral s to težo, da sem ad nalozil, da so sosedje sprasevali, če grem že na dopust in se peljal vagat.
Dve osebi, poln rezervoar nafte, cca. 40 l vode, eno elektricno kolo, vsa posoda, nekaj hrane in pijače.... 3.430 kg! Zadovoljen s tem, manjka se nekaj malenkosti in se en bicikl .
Koliko je tolerance pri policajih?
To je to.
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.412
3.525
113
Ne po svetu hodit. o_O
Tole je sicer stara slika, se je vmes spremenilo, samo na bolje ziher ne.
teža.jpg
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.407
1.017
113
Noro. Razumem, da se pač ne sme biti pretežak. Kazni pa rigorozne, 1% je 35kg, vaga pa na 50kg zaokroži :)

Pol pa 5 decov okoli 400kg najame AD, se založi pri najboljšem sosedu in grejo mal v vzhodni rajh :)
 

Marxon

Majstr
24. feb 2009
720
373
63
5 decov se spakira v novega hibridnega multivana hajlajn, naloži 2 gajbi pira in so pretežki.
Hrvate briga, sam da prineseš eurčke. Sam mislim, da bi se moglo večkrat vagat vozila, ne samo AD ampak tudi osebna.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.418
9.365
113
5 decov se spakira v novega hibridnega multivana hajlajn, naloži 2 gajbi pira in so pretežki.
Hrvate briga, sam da prineseš eurčke. Sam mislim, da bi se moglo večkrat vagat vozila, ne samo AD ampak tudi osebna.
In? Kok časa obstaja ta težava? Dve leti, pa je že na vidiku sprememba zakonodaje. Avtodomi se vozjo po svetu (Evropi) "pretežki" že vsaj 30 let, pa dlje od drkanja lastnikov v glavo še niso prišli. Seveda je pa pametnih cela kopica ljudi tamle na AD skupnosti. Praviloma lastniki Multivanov in pametujejo, kok je prav da se vaga, da je nevarno. Pa že zdaj zakon loči med preseganjem teže po kateogriji in preseganjem omejitve proizvajalca.
 

Marxon

Majstr
24. feb 2009
720
373
63
In? Kok časa obstaja ta težava? Dve leti, pa je že na vidiku sprememba zakonodaje. Avtodomi se vozjo po svetu (Evropi) "pretežki" že vsaj 30 let, pa dlje od drkanja lastnikov v glavo še niso prišli. Seveda je pa pametnih cela kopica ljudi tamle na AD skupnosti. Praviloma lastniki Multivanov in pametujejo, kok je prav da se vaga, da je nevarno. Pa že zdaj zakon loči med preseganjem teže po kateogriji in preseganjem omejitve proizvajalca.
Ločim med preseganjem teže po kategoriji in preseganjem omejitve proizvajalca, oboje se pa indentificira na isti način - tehtanje.

edit: vse je ql, dokler se ne naredi kakšna nesreča / nalet,... potem pa uuuuppppssssss

500 kil nosilnosti:
1687326582766.png
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.418
9.365
113
Govorim o tem, da je problem rešljiv precej enostavno, če bi bla politična volja, ker avti po večini niso preobremenjeni. Fiat je Ducatovo šasijo razvil predvsem za avtodom, tud na trg so šli najprej v te tovarne. In ja, zdaj je problem odrinjen izključno na lastnika, ki je kupil že iz tovarne vozilo, ki z dodatkom ženine kozmetike preseže 3500.
 
Nazadnje urejeno:

Grestr

Fizikalc
Izključen uporabnik
6. jun 2016
495
142
43
Ja zadeva je cist simpl rešljiva, AD ne glede na NDM plačuje cestnino kot osebni. Kategorija C1 je stroškovno toliko kot dobra tenda. Proizvajalci takoj prenehajo uporabljat light šasije, NDM na heavy duty šasiji je 4.5 ... ko gre folk delat C1 se nauči se par pravil o voznji težjih vozil in je win win. Multivanovci so srecni v svojih kompaktnežih, mi pa dobimo normalne ADje.

Trenutno pa bi z ADjem ki je nad 3.5 na relaciji Lj - Fiesa - Lj plačal cca 50€ cestnine .....

Leta 1996 sem imel tovornega Ducatota, 2.5 TD 3.5 NDM od opreme je imel servo volan. BP sem nalozil 1.6T in nisem bil pretezak, danes z "identicnim" Ducatom peljem 1T .... se pravi da so se, v tem casu, kombiji zredili za 600kg .....
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.418
9.365
113
Itak, vozniška ni težava, cestnina pa ogromna, ker padeš pod kamion.

Pa še light šasija gre mislim da do 3750. Za mojga dolžine 6,5m vrh glave.
 

FuriousG

Majstr
30. jul 2007
3.363
157
63
37
Mater, kako me pa tale premika! :) Pomoje edina sprejemljiva postavitev postelj (po dolgem) v VANu za 2 odrasla in 2 otroka. 4x4, dvignjen, pa verjetno neuničljiv, če ga rja ne požre. Par stvari mu manjka kar se udobja tiče, pa cena mi ni všeč. Drugač bi pa tole blo...
 
  • Všeč mi je
Reactions: godfather

jello

Guru
22. sep 2008
10.047
3.782
113
KSZ
Kako imate rešeno s plinom? Ima kdo fiksno jeklenko, ki jo polni na črpalkah?
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.418
9.365
113
KSZ
Kako imate rešeno s plinom? Ima kdo fiksno jeklenko, ki jo polni na črpalkah?
Dve jeklenki propana pozim, polet eno navadno za žar AD je skos na P in to je to. Že leta pa kupujem duocontrol oziroma alternativo, vsakič ko piksno ponoč pihnjen od viskija menam se odločim da tokrat zadnjič, pa vsakič znova pustim na polici in si rečem, pa sej ne rabiš....
 
  • Všeč mi je
Reactions: Valhalla
27. jan 2022
5.783
2.271
113
:oops1: Ena od dveh, max. treh res uporabnih stvari za nadgradnjo avtodoma!!!

Uporabljam pa že več let alternativo duocontrolu, ki ni tako občutljiva na svinjarijo v plinu (olje).
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.047
3.782
113
V bistvu me zanima kako rešiš če 2k od doma ostaneš brez plina oziroma, sta dve jeklenki dovolj za 1 mesec štedilnika in hladilnika? Ampak počasi. Mam dve slo jeklenki, ena je stalno priklopljena, druga za roštiljat oziroma priklopim nanjo ko prve zmanjka. Mogoče bi moral imet samo števec porabe. Za peč pozimi mi je nekako jasno, pod ničlo (-10) sem skuril eno v štirih dneh. V ostalih treh letnih časih (lani) sem porabil dve jeklenki, večinima za kuhanje (kuha se res veliko), nekaj dni in noči je laufal tudi hladilnik na plin. Ca. 45 dni vsega skupaj.

Duocontrol pravi en kolega da je mus, drugi da je prednost samo da ni treba ponoči v gatah preklapljat. Meni to ni težko. Oba stara mačka.

Mislim da na koncu rabim samo podatek koliko pokuri hladilnik.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.047
3.782
113
Aja, glede duocontrola, glavni pomislek je ravno to, da nobena jeklenka ni frej za roštilj. In moram vozit še tretjo. Al se motim?