Glede elektrike se motiš, bo tu veliko hitreje kot misliš. Začetki so bili res eko in na meji uporabe, novi izdelki, ki prihajajo pa napadajo še iz vseh drugih strani.
Morda bi znal Romain Dumas povedat kako on dojema elektrifikacijo v motošportu ko je leta 2009 zmagala z dizlom v LeMansu, Leta 2013 in 2016 s Porsche hibridom, letos pa je postavil absolutni rekord na Pikes Peak z električnim VW. Me prav zanima kaj bi imel za povedat glede dirkaškega vidika.
Se bo počasi treba sprijaznit, da ima elektrifikacija veliko drugih pozitivnih učinkov poleg ekoloških, od mehanske poenostavitve do vozniških užitkov, paleta modelov se hitro povečuje, je pa res da veliko proizvajalcev trmasto vztraja na tradicionalni tehnologiji na katero bodo nataknili poceni elektro sklop (48V), s takim načinom elektrifikacije se pa človek res ne more strinjat.
Se strinjam, elektrika je čisto druga zgodba, ko bo še nekoliko bolj cenovno sprejemljiva (cene se že konkretno nižajo) in se poveča doseg, bo zadeva lepo eksplodirala, če jih bodo proizvajalci seveda sposobni dobavit. Sam vidim le eno potencialno nevarnost in sicer vzdržljivost baterij oz. dostopnost cenovno dosegljive menjave le teh. Če se le ta ne bo ustrezno razvila, bo pri stroškovno osveščenih kupcih zadeva padla, saj ti nič ne pomaga poceni vožnja, če potem vso razliko ali še več izgubiš v izgubi vrednosti. In pa še ena zelo velika težava, ki jo ima le Evropa: izpad trošarin na fosilna goriva. To bo Evropo v globalo še konkretno bolelo in se bojim, da bo iznašla način obdavčitve elektrike za vozila, kar bo le ta lahko naredilo konkretno manj konkurenčna z vidika stroškov uporabe.
Pa še nekaj: polnilna mreža se bo morala konkretno povečat ali pa bo avtomobil omejen na lokalne vožnje in polnjenje doma (nov problem, če si v bloku brez lastnega parkirišča). Ker recimo sam sem z avtomobilom, ki nima ravno kratkega dosega doživel enormen ''range anxiety'', ko pridem v petek ob 16.00 do polnilnice in le ta ne dela. Pokličem, ja ni problema gospod, pokličite na to številko v ponedeljek zjutraj
.
In se strinjam, elektro vozila lahko ponudijo čisto drugačne občutke in tudi vozniške užitke. Recimo primer eGolf-a, ki je daleč od kakšnega športnika, pa lahko pri vmesnih pospeševanjih pusti zadaj marsikateri konkretno močnejši avto, saj mu začetni pospešek (ker ni prestavljanja) prinese lepo prednost. En kratek video na to temo:
Še komentar glede dosega: ob normalni nevarčni vožnji je poraba nekje 15kW na 100km, z mojim načinom vožnje sem prišel na 11kW na 100km, kar pomeni doseg preko 300 km, žal brez klime in gretja. Le to rapidno skrajša doseg.
Torej, če povzamem te moti:
- konstantno zaganjanje v visoke obrate; kar je pri vseh avtih enako. Če želiš, da da kaj od sebe, ga moraš nekoliko pognati v obrate.
- visoka poraba goriva pri tvojem stilu vožnje; kar me čudi glede na mojo vožnjo in izkušnje. Velikokrat vozim po binarnem sistemu 1/0 (gas do konca ali nič gasa ) pa me je poraba pri hibridih pozitivno presenetila (nižja od pričakovane).
- preslabe performanse; gledano na papirju ja, v praksi pa se deloma strinjam. Odvisno od modela. GS450h je npr. kar fajn zadeva... zverjašček.
Preberi si še moj post, kaj mene moti pri Toyotinih hibridih, je pa definitivno res, da sem sam malo ''specifičen''
.
Podatek o lastnikih prejšnega dizelskega RAV4, ki ob menjavi niso šli na hibridnega, mapk so zato, ker niso več mogli dobit dizla, šli drugam pravi, da so taki zelo izjeme in da se motiš. Torej ni problem dizel vs hibrid.
Tole zveni na izreden bullshit plasiran s strani Toyota PR-ja. Ker v trenutni maniji SUV-jev je tole isto kot bi si jaz zadal za cilj, da bom v osnovni šoli dosegel šus.
Namreč kupci posameznih znamk, so večinoma zvesti le tej, ker se počutijo doma v tisti ''filozofiji'' avtomobila. In po mojih informacijah so Toyotini kupci nadpovprečno zvesti znamki, kar v skladu z zanesljivostjo, itd. niti ni tako težko. Če kupiš Toyoto pač greš čez nekatere pomanjkljivosti in to je to. Če je nekdo zamenjal dizla Toyoto torej pomeni, da je moralo biti nekaj konkretno narobe.
In da se nekdo s tem hvali, je dejansko samo za se nasmejat. Ker vsi si želijo novih kupcev in kot rečeno, glede na manijo SUV-jev in trenutno gonjo proti umazanim dizlom ter eko ugledu Toyotinih hibridov, bi moral ta segment pri Toyoti eksplodirat.
Imaš morda podatke o številu prodanih enot in rasti glede na zadnja leta? Potem bi se lažje bolj korektno pogovarjali, ne pa sledili bullshitu PR-ja.
Odlično, limuzina. Tole bo pa treba it na testno vožnjo…