Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Višja, kot je napetost, hitreje se bo motor vrtel (seveda, dokler ne doseže max. toka). kV ponavadi določa število polov v elektromotorju.
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Še tole sem pozabil pokomentirati:
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Višja, kot je napetost, hitreje se bo motor vrtel (seveda, dokler ne doseže max. toka). kV ponavadi določa število polov v elektromotorju.
Tukaj si pogrešil. Hitrost vrtenja sinhronskih (pa tudi asinhronskih, recimo pri Tesli) strojev ni pogojena z višino napetosti, ampak s frekvenco. To, da je hitrost vrtenja povezana s številom polov, pa drži.
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Hvala, sedaj ti verjamem, NOT.
Potem je C rating baterije brezvezen podatek, Tesla pač vleče max 5 C, Ampera 8 C in Prius 20 C, vse na istih celicahSamo res ne vem zakaj ima 0,8 kWh baterija (li-ion) v Priusu 40 kg, če bi lahko uporabili Tesline celice in bi tehtala zgolj 5 kg? Dirkalniki v LeMansu imajo samo ca. 2 kWh kapaciteto baterij iz nje pa iztisnejo 300 kW, pa ne boš rekel da bi tako baterijo naredil iz Teslinih celic z maso samo 10 kg?
Moč in kapaciteta sta obratno sorazmerni, če gledamo na končno maso nekega paketa z nekim hlajenjem. Če pa gledamo iste celice in večamo kapaciteto se pa seveda premo sorazmerno veča tudi moč in seveda masa celotne baterije.
Veliko slišimo o razvoju li-air baterij in o ne vem kakšni energijskih gostotah, ampak power rating teh baterij se pa v vseh PR zamolči. Obratno sorazmerje.
Ja seveda rezerva vedno je in bo (tuning + 20kW), ampak vedno je in bo z razlogom - življenjska doba baterije je in vedno bo problem.
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Pri dirkalnikih v Le Mansu, če je baterija za v reciklažo po dirki, je čisto OK.
Pri Priusu, pa mora biti delujoča tudi po prevoženih 300.000 km.
In domnevam, da si pri Tesli trudijo isto. Da ne omenjamo tega, da se avtomobili uporabljajo vse od polarnega mraza pa do vročine v puščavi, v Le Mansu so pa več ali manj umirjene klimatske zadeve.
Za tumaste, lahko privlečemo klasičen problem iz strojništva - življenjska doba ležajev. Slednji imajo predpisano neko nosilnost. Zraven pa proizvajalci dajejo eno lepo krivuljo življenjske dobe, ki ni linearna. Če isti ležaj obremenimo le polovično, glej ga zlomka, je življenska doba 4 krat daljša.
Podobno gre z baterijami. S kakšnimi tokovi praznimo, s kakšnimi tokovi polnimo in v katerih deležih kapacitete baterijo držimo napolnjeno, oz. do katere mere ji pustimo, da se lahko izprazni. Vse to določa življenjsko dobo. Inženirji pa iščejo optimum. Za inženirja dirkalnika na Le Mansu je optimum nekje povsem drugje, kot za inženirja v Tesli ali Toyoti.
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Hvala, sedaj ti verjamem, NOT.
Potem je C rating baterije brezvezen podatek, Tesla pač vleče max 5 C, Ampera 8 C in Prius 20 C, vse na istih celicahSamo res ne vem zakaj ima 0,8 kWh baterija (li-ion) v Priusu 40 kg, če bi lahko uporabili Tesline celice in bi tehtala zgolj 5 kg? Dirkalniki v LeMansu imajo samo ca. 2 kWh kapaciteto baterij iz nje pa iztisnejo 300 kW, pa ne boš rekel da bi tako baterijo naredil iz Teslinih celic z maso samo 10 kg?
Moč in kapaciteta sta obratno sorazmerni, če gledamo na končno maso nekega paketa z nekim hlajenjem. Če pa gledamo iste celice in večamo kapaciteto se pa seveda premo sorazmerno veča tudi moč in seveda masa celotne baterije.
Veliko slišimo o razvoju li-air baterij in o ne vem kakšni energijskih gostotah, ampak power rating teh baterij se pa v vseh PR zamolči. Obratno sorazmerje.
Ja seveda rezerva vedno je in bo (tuning + 20kW), ampak vedno je in bo z razlogom - življenjska doba baterije je in vedno bo problem.
Glej, lahko napišeš še 10 bedarij, ki jih jaz nisem rekel, pa to ne bo spremenilo resnice. Nikjer nisem zapisal, da lahko na neko baterijo obesiš električni stroj z neomejeno močjo, pa se ne bo nič spremenilo. Čisto vsaka komponenta v električnem pogonu (pa tudi sicer) je dimenzionirana z nekimi rezervami, pa naj bo to električni stroj, elektronika, baterije, žice ali kaj tretjega. Zmotna pa je tvoja pavšalna trditev, da je moč električnega baterija omejena z baterijo, ker to ni res. Kako dobro poznaš rezerve ostalih komponent, da to trdiš?