Tesla MODEL X

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Daj ne nabijaj, kar veliko ICE se pogasi, sploh če imaš sabo za gasit. Te EGR požare se bi vse dalo, če bi opazili dim in imeli pripravljen ročni gasilnik.

Kolega dela pri veliki avtovleki pa veliko skurjenih prepelje, večina nič posebnega.

Večinoma zagori pri ICE v motornem prostoru ali elektrika ali pa gori omejen delež vnetljive tekočine (puščanje olja ali goriva na vroče del motorja). To se ponavadi da pogasit ker ni neka znanost. Ko ti bo razgnalo pa turbino ali pa cev od olja in boš imel 5l olja po vrelem motorju ki bo gorelo pa verjemi da ne boš pogasil z gasilnim aparatom.

Aja te požare ki jih omenjaš sploh ni treba gasit oz. boljše da jih niti ne, se sami pogasijo če pustiš havbo zaprto.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ok, samo teh katastrofalnih pa nimaš veliko na število vozil.

Pri Tesli imaš pa kar velik procent konkretnih požarov in tudi nekaj eksplozij. ICE avtov je kolk že, miljarda++, EVjev pa bore malo. Statistika je qrba. :)

Point je mišljen samo to, da zase in mojo družino lahko rečem, da sem veliko raje v ICE avtu, ki zagori, kot pa v EVju. Sem pa vozil celo familijo z EVjem in tudi v prihodnosti jo bom vsaj s PHEV.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Litijeve baterije se gasi (ohlaja) z vodo. Dejansko tehnično ne gre za požar kot tak ampak kemično rekacijo ki poteka tudi v odsotnosti kisika, rekacija je verižna zaradi prisotnosti visoke temperature in edini način za učinkovito ohlajanje je voda.

Je pa pogoj da imaš dovolj vode da ustaviš/upočasniš reakcijo, če je vode premalo bo imelo ravno kontra efekt oz. lahko pride do eksplozije vodne pare in še hujših problemov.

Glede gašenja z vodo, napetosti v vozilih so dovolj nizke da se da požare BP gasit z vodo. Ni to daljnovod z par 1000V. Skratka napetost v EV spada pod nizko napetost (po definiciji pod 1000V) in naprave s tako napetostjo se lahko gasi z vodo s par dodatnimi omejitvami. Vsak gasilec ima opravljen tečaj kjer se nauči kako gasit take naprave da je varno, recimo z razpršenim curkom (meglica) je najmanša razdalja za nizko napetost 1m, za različne izhodne curke (premer ročnika) pa so potem določene sorazmerno večje razdalje. Na splošno pa vse nizkonapetostne naprave se da gasit z vodo pri določeni varni razdalji.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Zakaj pa ne? Saj vse gori, nima veze za kakšne nadalne iskre.

Za Model S v Avstriji, kjer je avto zagorel in NI zgorela glavna baterija so uporabili 11000l vode, to je ene par gasilskih vozil.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Pri vžigu battery pack-a se le-tega nikakor ne gasi z vodo. Razlog ni povezan z nikakršnim električnim udarom ali eksploziji vodnih par, temveč z kemično reakcijo med vodo in litijem. In goreča litijeva celica gori tudi pod vodo, tak da ne sanjat o nekih "dovolj velikih količinah vode"
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Pri vžigu battery pack-a se le-tega nikakor ne gasi z vodo. Razlog ni povezan z nikakršnim električnim udarom ali eksploziji vodnih par, temveč z kemično reakcijo med vodo in litijem. In goreča litijeva celica gori tudi pod vodo, tak da ne sanjat o nekih "dovolj velikih količinah vode"

To ne drži. Povsod kje je kritična aplikacija litijevih baterij se celo priporoča gašenje z vodo. Recimo to priporočajo celo izdelovalci letal kjer se uporablja litijeve akumulatorske baterije, tako da nekaj že je na tem. Obstajajo sicer tudi boljša sredstva za zaustavitev reakcije v gorečih baterijah, samo se uporabljajo samo lokalno v sistemih zaščite ne pa kot gasilno sredstvo. Recimo v vodno hlajenih sistemih battery packov se uporablja v hladivu baker, ta je sposoben zaustavit oz. zelo upočasnit reakcijo v bateriji v kolikor pride do kritične situacije.

Skratka pri gašenju tebe ne skrbijo stranske posledice vezave litija na vodo ampak kemična reakcija znotraj baterije, ki spoji elektrodi v bateriji in povzroči dvig temperature kar stopi celotno baterijo v žlindro + energijo kar lahko v večceličnih baterijah povzroči verižno reakcijo. Da se to ne zgodi (verižna reakcija) dovajaš hladivo (voda) ki ohlaja kemično reakcijo in prepreči oz. upočasni nadalnje veriženje.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.200
113
www.adriamedia.si
In zato se tudi recimo na letalih litijeve baterije, ki zbezljajo ali celo zagorijo, enostavno potopi v posodo z vodo. Da se čim hitreje ohladijo.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.838
2.116
113
Če je možno, se jih na letalu da v PED ognjevarno vrečko, v pečico v kuhinji ali pa v vedro z ledom, v tem vrstnem redu
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.416
5.694
113
ja litij ki še ne gori. Ko pa enkrat zadeva gori so pa druge zadeve v igri
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.200
113
www.adriamedia.si
Če je možno, se jih na letalu da v PED ognjevarno vrečko, v pečico v kuhinji ali pa v vedro z ledom, v tem vrstnem redu
Pred namensko robo (vrečkami) pa se jih je enostavno potopilo v mrzlo vodo - predvsem zato, ker gre večinoma za pregrevanje "runaway" baterij in ne za pravo gorenje. In takrat najbolj pomaga hlajenje. Tam pred ene 4, 5 leti je bilo to še normalno. Sem malo nehal spremljat vmes, kako gredo te stvari ... Dobra info, hvala.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Če je litijeva celica samo napihnjena in "grozi", da bo eksplodirala, potem ja - ali v ognjevarno posodo ali pa hlajenje. Če celica že gori, potem verjetno je prišlo do rekacije (uplinjanje polimera) in je najhujši ogenj že mimo (ta je takocali tako samo nekaj sekund), potem lahko gasimo normalno z vodo. Če pacje celica delno odprta (napihnjena, znotraj že poteka uplinjanje), potem bo voda samo še poslabšala ali pa celo sprožila še hujšo reakcijo, če pride v stik z litijem. Lahko imamo čisto OK celico, kjer pa voda lahko sproži kratek tlstik med anodo in katodo in tako nenadzorovano praznjenje, posledično segrevanje in "eksplozijo". In pri gorečem EV imamo vse možne oblike stanja litijevih celic.

Tako da ne, gorečega EV se nikakor ne gasi z vodo. To se počne samo v primeru, če glavna baterija ni poškodovana ali pa je že v celoti zgorela...