Tesla MODEL S

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Verjetno je varovalka, ker ne vem, če ima Tesla narejeo tako, da lahko polnilni kabel oz. wallbox sproti sporoča avtomobilu maksimalen polnilni tok in ga avto ustrezno zmanjšuje (verjetno so tudi zato to naredili na sofwareski način kar v avtu).
Tudi trenutni EVSE protokol samo na začetku avtu sporoči maksimalen tok; med polnjenjem ga (še) ne spreminja. Z uvajanjem SmartGrida se naj bi to spremenilo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Če jaz prav razumem, imaš na vtikaču NEMA 14-50, dve fazi po 120V, nulo in ozemljitev, kar naj bi pomenilo, da imaš nazivno napetost 240V, 50A. Ta utikač me nekoliko spominja na naše stare telefonske vtičnice, pa tudi mislim, da je nazivni tok za daljšo obremenitev vsaj za polovico preteran.
V članku zgoraj piše, da so vgradili temperaturno varovalko. Po moji logiki je bilo verjetno mišljeno na temperaturni senzor. Ker, če ti vgradiš temperaturno varovalko, potem popolnoma prekineš polnenje, če pa vgradiš senzor, pa lahko samo zmanjšaš tok polnenja do dovoljene temperature utikača.
Vsekakor so pa amerčani glede omrežne napetosti 120/240V precej na slabšem, kot mi z 220/380V.

Mislim, da je to ta incident, ki je sprožil Recall: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/23212-Scary-issue-with-Nema-14-50-adapter-melting
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Jasno se je izkazalo, da ni vzrok pregrevanja slaba utičnica, ali hišna inštalacija, kot so tako odločno trdili pri Tesli, ampak izključno
Teslin konektor. Nikakor mi pa ni jasno, kako deluje ta toplotna varovalka.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ne, da bi zagovarjal Teslo, ampak to ni nujno res.

Doma hranim vtikač od mojega 16A EVSE-ja, ki mu je zagrelo en pin in stopilo plastiko, ki drži ta pin. Stopilo pa je zaradi oslabljene vtičnice na razdelilcu, ko sem polnil na Štajerskem, pa sem na tisti vtičnici prej polnil kar nekajkrat, pa je bilo vse v redu in to se je zgodilo par minut po tem, ko sem avto priklopil na polnjenje. Še dobro, da sem prišel pogledat, če je vse ok, ker je že smrdelo in se smodilo.
Nekaj se je znotraj vtičnice zgodilo (tudi ta je bila stopljena), da je začela generirati ogromno toplote, ki se je prenašala po pinu in žici na vtikač EVSE-ja, tako da se tudi začela topiti plastika pina na vtikaču. Ko sem potegnil vtikač iz vtičnice, je bila plastika vtičnice skoraj tekoča, tako da se je pina vtikača še držala tista objemka vtičnice, ki objame pin vtikača, da naredi kontakt.

Vtikač sem na EVSE-ju zamenjal, dal stran razdelilec, namesto njega je zdaj tam industrijska vtičnica na 10m 2.5mm2 podaljšku in ko vtikač po 3 urah polnjenja potegnem ven, pin še topel ni.

Bom popoldne, ko pridem domov, naredil fotko stopljenega vtikača.

Varovalka pa po moje deljue tako, da je sama del prevodnika, po kateri teče elektrika in če se le ta zadosti segreje, se verjetno stopi in prekine krog. Tudi kabel mojega stopljenega vtikača je bil še na razdalji cca. 0.5m od vtikača zelo topel na otip.

Edit: Popravil detajle.
 
Nazadnje urejeno:

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Jasno se je izkazalo, da ni vzrok pregrevanja slaba utičnica, ali hišna inštalacija, kot so tako odločno trdili pri Tesli, ampak izključno
Teslin konektor. Nikakor mi pa ni jasno, kako deluje ta toplotna varovalka.

Če jo je po sprožitvi potrebno zamenjati, potem je pomojem to kar klasična cut-off varovalka. Sicer pa ne vem, če za takšne tokove obstajajo "resettable" variante.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ne, da bi zagovarjal Teslo, ampak to ni nujno res.

Doma hranim vtikač od mojega 16A EVSE-ja, ki mu je zagrelo en pin in stopilo plastiko, ki drži ta pin. Stopilo pa je zaradi oslabljene vtičnice na razdelilcu, ko sem polnil na Štajerskem, pa sem na tisti vtičnici prej polnil kar nekajkrat, pa je bilo vse v redu in to se je zgodilo par minut po tem, ko sem avto priklopil na polnjenje. Še dobro, da sem prišel pogledat, če je vse ok, ker je že smrdelo in se smodilo.
Nekaj se je znotraj vtičnice zgodilo (tudi ta je bila stopljena), da je začela generirati ogromno toplote, ki se je prenašala po pinu in žici na vtikač EVSE-ja, tako da se tudi začela topiti plastika pina na vtikaču. Ko sem potegnil vtikač iz vtičnice, je bila plastika vtičnice skoraj tekoča, tako da se je pina vtikača še držala tista objemka vtičnice, ki objame pin vtikača, da naredi kontakt.

Vtikač sem na EVSE-ju zamenjal, dal stran razdelilec, namesto njega je zdaj tam industrijska vtičnica na 10m 2.5mm2 podaljšku in ko vtikač po 3 urah polnjenja potegnem ven, pin še topel ni.

Bom popoldne, ko pridem domov, naredil fotko stopljenega vtikača.

Varovalka pa po moje deljue tako, da je sama del prevodnika, po kateri teče elektrika in če se le ta zadosti segreje, se verjetno stopi in prekine krog. Tudi kabel mojega stopljenega vtikača je bil še na razdalji cca. 0.5m od vtikača zelo topel na otip.
To vse drži, kar si zapisal, pa tudi sam sem imel že podobne izkušnje s slabo utičnico.
Kolikor sem jaz uspel videti na neki internetni strani, ki jo sedaj nikakor ne morem ponovno najti, je bilo videti, sicer ne najboj razločno, da je bil ta konektor sestavljen iz dveh delov. En del ima na eni strani ploščate kontakte za v utičnico, na drugi strani pa okrogle puše, v te puše pa pridejo pini, ki se nahajajo na drugem delu konektorja, na katere je vezan kabel. In med temi pini in pušami v konektorju je prišlo do šmelcanja in pregrevanja.
Verjetno so sedaj v novem konektorju naredili izboljšavo tako, da je kabel od polnilca vezan direktno na ploščate kontakte za v utičnico, kar je edino logično.
Če ima ta novi konektor vgrajeno toplotno varovalko, ki se stopi, bo to zelo draga zadeva. Konektor stane 45$.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Ne, na tisti sliki sta razdrta in prikazana oba precej zašmelcana dela konektorja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ne, da bi zagovarjal Teslo, ampak to ni nujno res.

Doma hranim vtikač od mojega 16A EVSE-ja, ki mu je zagrelo en pin in stopilo plastiko, ki drži ta pin. Stopilo pa je zaradi oslabljene vtičnice na razdelilcu, ko sem polnil na Štajerskem, pa sem na tisti vtičnici prej polnil kar nekajkrat, pa je bilo vse v redu in to se je zgodilo par minut po tem, ko sem avto priklopil na polnjenje. Še dobro, da sem prišel pogledat, če je vse ok, ker je že smrdelo in se smodilo.
Nekaj se je znotraj vtičnice zgodilo (tudi ta je bila stopljena), da je začela generirati ogromno toplote, ki se je prenašala po pinu in žici na vtikač EVSE-ja, tako da se tudi začela topiti plastika pina na vtikaču. Ko sem potegnil vtikač iz vtičnice, je bila plastika vtičnice skoraj tekoča, tako da se je pina vtikača še držala tista objemka vtičnice, ki objame pin vtikača, da naredi kontakt.

Vtikač sem na EVSE-ju zamenjal, dal stran razdelilec, namesto njega je zdaj tam industrijska vtičnica na 10m 2.5mm2 podaljšku in ko vtikač po 3 urah polnjenja potegnem ven, pin še topel ni.

Bom popoldne, ko pridem domov, naredil fotko stopljenega vtikača.

Varovalka pa po moje deljue tako, da je sama del prevodnika, po kateri teče elektrika in če se le ta zadosti segreje, se verjetno stopi in prekine krog. Tudi kabel mojega stopljenega vtikača je bil še na razdalji cca. 0.5m od vtikača zelo topel na otip.

Edit: Popravil detajle.

 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Tesla expands Supercharger network in central Europe

supercharger_1.jpg


Citat:
The eight Superchargers are located in Germany, Holland, Switzerland and Austria trace a route along the German Autobahn (another six are in Norway) and Tesla says that by the end of March 2014, "50 percent of the German population will live within 320km [200 miles] of a Supercharger," with the rest covered by the start of 2015.
 

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Kako je vse izvedljivo, ko je interes, finance in ni "zajedalcev", kot pri nas...... !
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Že spremljam nekaj časa. Predvsem imajo probleme s priloženim UMC polnilnim kablom, ki očitno imajo probleme z nizko temperaturo. Polnjenje na Tpye2 (Mennekes) polnilnih postajah dela ok, nov problem se je pojavil z novim software-om, ki je posledica stopljene ameriške vtičnice, o čemer smo že govorili, ki pa je posledično postal preobčutljiv in jim dela resne probleme.
Če sem zasledil prav, ravno te dni prihaja dodelan software, ki naj bi te false positive napake odpravil.