Stvarna napaka

SanjaM

Zelenc'
4. maj 2016
18
0
1
Kako je, če želiš uveljalvjat stvarno napako na belo tehniko. Stvarno napako je treba uveljavljat pri trgovcu in ne na servisu. Moram 95kg stroj dostavit v trgovino ali je dovolj da se zglasim pri trgovcu ter ga seznanim, da želim uveljavljat stvarno napako. Izdelek je star en dan.
 

SanjaM

Zelenc'
4. maj 2016
18
0
1
Pralni stroj se ne prizge. Oziroma ce se prizge se resetira. Eno rundo je opral, sedaj pa strajka :)
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.967
6.862
113
pri taščici
Jaz sem po treh neuspešnih popravilih (v nekaj mesecih) uveljavlja stvarno napako na kuhalni plošči. Trgovec se te bo zagotovo poskušal otresti z garancijo.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Jaz sem po treh neuspešnih popravilih (v nekaj mesecih) uveljavlja stvarno napako na kuhalni plošči. Trgovec se te bo zagotovo poskušal otresti z garancijo.
Prodajalec se je zaj... preberi lepo članek. Ko enkrat izbereš eno smer reševanja (garancija) nimaš možnosti potem uveljavljati druge smeri. Jaz te ne bi šmirglal 5% v tvojem primeru s stvarno napako. Ali jo uveljavi takoj ali pa reši z proizvajalcem/distributerjem.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.967
6.862
113
pri taščici
Se strinjam s tabo, zakon je tako napisan. Pa se ti ne zdi to malo cudno (do trgovca). Na tak nacin garancije sploh ne rabimo. Po enem letu uveljavljas stvarno napako , zahtevas vrnitev kupnine in kupis novo. Jaz ob takem zakonu ne bi bil trgovec pa ce.....
 

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
Zakon o varstvu potrošnikov lepo pravi, da pravica do uveljavljanja stvarnih napak ne posega v pravico do uveljavljanja garancije. Torej je možno oboje.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Res je. Samo natančno preberi. Ko se enkrat za nekaj odločiš se ne moreš premisliti. Torej moraš na začetku izbrati kaj boš naredil.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Se strinjam s tabo, zakon je tako napisan. Pa se ti ne zdi to malo cudno (do trgovca). Na tak nacin garancije sploh ne rabimo. Po enem letu uveljavljas stvarno napako , zahtevas vrnitev kupnine in kupis novo. Jaz ob takem zakonu ne bi bil trgovec pa ce.....
Osebno sem se zaj.ebal pri tablici, ker sem uveljavljal garancijo in me je servis odpikal, češ da je mehanska poškodba ki jo garancija ne krije (čeprav ni bilo vidne mehanske poškodbe, bi preje rekel da je prišlo do napake v materialu). Ostala bi mi tožba in prijava na inšpekcijo.
Tako pa bi lepo uveljavljal stvarno napako (zaslon ne deluje v skaldu z deklaracijo), predal prodajalcu (BigBang) in on bi mi moral dokazati da sem namerno mehansko poškodval tablico (kar bi pa težko).
 

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
Res je. Samo natančno preberi. Ko se enkrat za nekaj odločiš se ne moreš premisliti. Torej moraš na začetku izbrati kaj boš naredil.

Zakon še vedno nudi možnost enega in drugega. Kaj se počne v praksi, je pa druga pesem.

37. člen
Prodajalec mora potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve

pazi, v nasprotju z OZ je izključitev stvarnih napak po ZVPOT kogentna določba

Z nobenim pogodbenim določilom ni mogoče omejiti ali izključiti prodajalčeve odgovornosti za stvarne napake, kot je določena s tem zakonom.

Mene so učili, da se stvarne napake uveljavljajo od prodajalca, napake pa podlagi garancije pa od proizvajalca. Vsaj prodajalec je tako zaščiten, saj ne more pregledati vsakega produkta, ki mu ga proizvajalec dostavi. Logično. Potrošnik se tako lahko obrne tako na prodajalca kot kot na proizvajalca.

Mojo trditev podpira Obligacijski zakonik:
2. odstavek 481. člena OZ:
Ta pravila ne posegajo v pravila o odgovornosti prodajalca za napake stvari.

Kot sem rekel, mogoč je zahtevek tako iz uveljavljanja stvarnih napak kot iz garancije. Vam pa povem, da sem enega idiota, ki mi je solil pamet, skoraj knockoutiral v njegovi pisarni. Hvala Bogu, da je bila Jedina zaposlena v tisti trgovini ... Frajerji mislijo, da pravila sploh ne obstajajo.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.858
886
113
MB
Nekaj za čitanje
 

Priponke

  • 2.JPG
    2.JPG
    203,6 KB · Ogledi: 542
  • 1.JPG
    1.JPG
    523,1 KB · Ogledi: 369

Oktopusy

Fizikalc
3. apr 2011
1.678
42
48
Spet cel kup filozofiranja na podlagi prebranih zakonov in neke teorije, ki pa izpade v praksi povsem drugače.
A je od vas strokovnjakov, ki tukaj podajate neke napisane pravila, zakone in slikce s neta, sploh kdaj dejansko v praksi imel opravka z uveljavljanjem bodisi stvarne napake ali garancije. Prodajalci in serviserji imajo vsak dan s takimi in drugačnimi stvarmi nešteto primerov in so namazani z vsemi žavbami tako da kupca, ki enkrat na cca 5 let kupuje (in še to se mu ne zgodi vsakič) obračajo kakor se mu zahoče. 90% kupcev v tistem primeru dokler se ne pozanima ne ve kaj storiti in potem je prepozno.
No primer mi povejte kaj storit:
Kupljen hladilnik Gorenje v GA+kuhinje. Plačan z gotovino. Naslednji dan ga pripeljejo, nek privat šofer, ki razvaža za GA in ga prinesejo na dom v stanovanje v blok v 2 nadstropje. Ko ga odpreš-odviješ povinil, stiropor odkriješ, da je udarjen. Kaj sedaj?
 

Zebdi

Fizikalc
11. dec 2017
439
138
43
No primer mi povejte kaj storit:
Kupljen hladilnik Gorenje v GA+kuhinje. Plačan z gotovino. Naslednji dan ga pripeljejo, nek privat šofer, ki razvaža za GA in ga prinesejo na dom v stanovanje v blok v 2 nadstropje. Ko ga odpreš-odviješ povinil, stiropor odkriješ, da je udarjen. Kaj sedaj?

Zavrneš prevzem z razlogom, da je blago poškodovano in NE podpišeš prevzemnega zapisnika. Ponavadi se z dostavljalcem napiše še reklamacija in se zadeva odpelje nazaj. Been there, done that.