Jaz sem se danes vrnil po 16 dnevih; sem imel malo bolj "gosposko" turo bi se reklo, ker so me vozili okoli, zato pa sem imel več časa za modrovanje o prometu.
Z mojega FB (in stojim za tem):
1.: Promet - ja gost, še zdaleč pa ne kaotičen. Mogoče rabiš kdaj malo več kohones, da se prebiješ. Je pa neverjetno veliko hibridnih avtov.
2.: To pa so ceste na Šrilanki. Zgledajo presneto dobro in tudi so, vendar so stranske zelooo ozke - tako, da komot pomisliš, da si na enosmerni. Mogoče je to tudi del pasivne varnosti, saj moraš res upočasnit ko se srečaš z drugim vozilom.
3.: A pro po hibridni avtomobili: Sri Lanka je idealna za vožnjo hibrida - uvozne dajatve na avtomobile so 300%!!! in temu primerno znajo svoja vozila cenit. Recimo na cesti se izognejo vsaki najmanjši luknji, ali pa se raje praktično ustavijo, kot da bi trpelo podvozje in gume. Nisem še doživel tako defenzivne vožnje, povezane s prehitevanjem v škarje kot tukaj. Naša hibridna Toyota Corola Axio še ni doživela pospeševanja nad 2500 obratov; tudi ko gre za nohte se mi "lagano sportski" peljemo v škarje in ker je na cesti vedno prostora za vsaj dva ali celo tri vzporedno, se na moje veliko čudenje vedno izide dobro. Je pa nekaj res, da za razliko od slovencljev tukaj nihče ne pritisne na gas ko ga kdo prehiteva. Menda je nesreč malo, še največ jih povzročijo turisti.
Pa še nekaj je potrebno dodati; policijskih kontrol je sorazmerno veliko, vozijo skoraj fanatično po predpisih (razen že omenjenih šoferjev avtobusov) in držijo se omejitev. Zakaj? Ker je pri njih prekršek izključno v lokalni pristojnosti in če ga narediš, ti to lahko vzame dan, dva ali več, da vse urediš (plačaš kazen) in se vrneš domov. Enostavno se ne splača.
4.: Včeraj sva se spet vozila po šrilanških cestah - no vozil naju je šofer, saj je pridobitev dovoljenja za vožnjo tukaj za tujce precej komplicirana, oz. bolje rečeno zamudna. Torej vedno bolj sem prepričan, da vožnja ni noben bav-bav.
Pač se je treba prilagoditi, dati oči na peclje in pustiti prednost vsem od vrha prehranjevalne verige do tebe - torej avtobusom, avtobusom,..., velikim črnim ali perla belim terencem, malim črnim Honda ali Toyota hibridom, kamionom, minibusom, kamiončkom, vsem osebnim na "nujni" vožnji, tuk-tukom, motoristom in mopedistom, kolesarjem,... no in potem pridemo na vrsto "nedeljski" (glej glej včeraj je bila nedelja) vozniki in turisti.
Če vzameš v upoštev še dejstvo, da bog/buda/višnja in češnja ne daj prehitevati na prazni cesti kjer je prehod za pešce, ali pa je samo črto-farber imel slab dan in je potegnil dvojno neprekinjeno kjer je povsem pregledno, je konec koncev vožnja pis of kejk! Cca 200 km = vsaj štiri ure vožnje brez postankov in večjih zastojev.
A sem že omenil nočno vožnjo?
Tržna niša so kresničke, žarnice za luči vozil vseh vrst, strokovnjaki za nastavitev višine snopa luči ter seveda vzgojitelji, ki bodo voznike naučili vso to visoko tehniko uporabljati.
Torej na 10% vozil ne gori nobena luč, na 30% le sprednje, 50% jih ima namesto žarnic "sveče" in če malo pretiravam ampak res le par % jih 99% ne zna ugasnit dolge luči.
Dodajmo še policaje v "zasedi" in delavce, ki postavljajo bandere za današnji praznik v popolni temi brez odsevnih jopičev in smo kompletni - verjetno sem še kaj pozabil - ja do trde noči se luči "ne sme" uporabljati.
Drugače pa je vožnja čisti užitek.
Dejstvo je, da ni potrebe se vozit sam, če pa bi želel in imel voljo dobiti dovoljenje, pa bi tudi šlo.