Na Nordkapp z našo staro kanto

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Predor je zdaj brezplačen, saj so (dve leti pred rokom) z cestninami že pokrili ceno gradnje. Zanimiva politika, ne pa tako kot naši, ko gre čez rok, naredi se še kup aneksov in ni objekt nikoli res odplačan.

Glede norvežanov in Tesla Model S: znanka iz norveške se je letos na moje veliko začudenje pripeljala s tem avtom. Zdelo se mi je malo čudno da je kupila tako eksotiko, ko pa berem tole zgornje, mi je bolj logično. Standard imajo itak dovolj dober oziroma verjetno si lažje ona kupi tisti avto kot sem si jaz mojega.

Čestitke za podvig in reportažo!
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Citat:
Uporabnik Crna_Ninja pravi:
Super potopis!

Zakaj imata otroka vedno palce dol? Hec, ali jima je pa res slo vse na zivce?
smile-1.gif

Zdaj, ali sta hudo izobražena (menda je v resnici v Starem Rimu palec dol za gladiatorja pomenil življenje in ne smrti) ali pa ju pač malo prijemlje puberteta. Meni se zdi čisto simpatično, češ foter, sto let si za leseno žlico s to staro kanto. Čisto normalno, če bi mulci odrasli, in se v vsem strinjali s ta starimi bi moralo biti že kaj narobe z njimi
grin1.gif


Še avtorju teme: tudi z moje strani: kapo dol!
cool-1.gif
Je bilo kaj težav na poti? Predvidevam, da nima klime?

Skratka, tema je odličen primer za vse zgledne državljane, ki pet let star avto (s katerim se vozijo 15 km daleč v službo) raje zamenjajo z novim, "da se jim na poti ne bi kaj zgodilo".
grims-1.gif
)
 

Dygscxpixm

Fizikalc
2. jun 2009
396
70
28
Sončna Štajerska
Hvala vsem za pohvale, veseli me, da vam je reportaža všeč.
Pot je bila res super, videli in doživeli smo veliko lepega.
Precej vprašanj se je nabralo, tukaj so odgovori.

@mimika
Avto je šel super, na poti sem zamenjal le žarnico na zadnji desni luči.
Za bencin, cestnine, prenočevanja itd smo plačali skupaj dobrih 2000 EUR.
Točnega zneska še nisem izračunal (bom, ko bom utegnil).
Poraba goriva je bila okoli 7 l/100km, kar se mi zdi ugodno (glede na to, da smo bili polno naloženi in s strešnim kovčkom).
Kampiranje je v povprečju stalo 25 EUR na noč, na Nordkappu in Preikestolenu je bilo najdražje.

@Gatto
Kot rečeno, z avtom ni bilo nobenih težav.

@roblek007
Približni stroški so v odgovoru zgoraj, bom pa sestavil bolj natančen obračun.

@gas
Tudi sam sem bil presenečen - sploh nobenega sitnarjenja ni bilo na daljših etapah.
Otroka sta že navajena dolgih potovanj.
Smo se pa tudi ustavljali na zanimivih točkah in da smo malce pretegnili noge.
Sicer smo pa res dolge etape delali le na začetku in na koncu.
Za vsak primer sta pa imela zraven vsak svojo tablico, tako da ni bil nikoli dolgčas.

@alfist555
Predor na Nordkapp je brezplačen - kot je napisal IbizaDriver, so stroške gradnje pokrili dve leti prej, kot so načrtovali.

@maurice
Poraba bencina je bila okoli 7 l/100km.
Na avtocesti skozi Nemčijo malce več, na Švedskem in Finskem malce manj.

@Crna_Ninja
Tako sta protestirala zaradi avta.
Ostali trije bi raje šli na pot s Picassom.
Ves čas so se usajali, da je v Picassu veliko več prostora.
Smrklja je govorila, da jo je sram, ker vedno vsi buljijo v nas in v naš avto, kamorkoli pridemo.
Mulc je po treh dneh rekel, da se je že navadil in ga ni več sram.
Jaz sem pa vseeno vztrajal in jim govoril:
- "Poglejte, kako je vsem všeč naš avto, vi pa takole kokodajsate."
Mislim pa, da so se s tem nenehnim protestiranjem samo hecali.

@tony
Ta avto imam od leta 2001, sem ga pa začel bolj konkretno uporabljat pred dvema letoma.
Ko sem ga kupil, je bil čisto brez rje in še danes je tako.
Poraba bencina je napisana zgoraj, med potjo sem dolil 1,3 litra motornega olja (na 11.336 km dolgi poti), vode ne rabi (motor je zračno hlajen).
Klime seveda nima, zato je soproga prvih nekaj dni kokodajsala.
Na poti ni bilo nobenih težav in jih tudi nisem pričakoval.
S temi avti se vozim od leta 1994, bil sem že marsikje (večkrat na Nizozemskem, v Belgiji, Nemčiji, na Poljskem itd) in na nobeni poti ni bilo problemov.
Doma imam še tri GS-e, vsi so bili kupljeni brez rje in z malo kilometri.
Enega sem devet let (od 1994 do 2003) imel za vsakodnevno rabo, zato ga je načela rja.
Ostali trije so pa še vedno brez rje in tako bo tudi ostalo.
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.747
896
113
tu in tam
Hvala za odgovore.
Kako pa to , da so brez rje? Jaz sem imel leta-89-90 tam nekje GS 1,3 super, letnik je pa bil mislim 80, pa je bil ves gnil (pragovi, zadnja roka se je zlomila..ipd). Nisem pa bil prvi lastnik, da bi ga zaščitil itd..
 

alfist555

Fizikalc
4. okt 2007
1.823
1
38
Sem imel pred 5imi leti podoben plan (v obratni smeri), pa mi je zagodel trol v avtu (avto je bil takrat star 7 let in nisem imel enega problema z njim. Redno servisiran, se pred roadtripom narejen obsezen preventivni servis, pa zgleda ni zaleglo...in je moral Murphy posezt vmes), tako da sem se v Trondheimu moral obrniti na Svedsko in iskat avtoservis
bonk.gif
Imam pa zato se tok vecjo motivacijo da ponovimo izlet. Par novih idej pa sem dobil tudi v tej temi.

Jaz se priporocam za se kako fotko....pa mogoce se kako info o cenah.....kolko je prislo prenocevanje v hiski v kampu na Norveskem? Ste jedli kaj zunaj?

LP
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Dygscxpixm kapo dol stari! Tole pa je bilo potovanje, 11.000km z GS-om.
BTW imaš tudi C - crosserja, ne?
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Super reportaža, skoraj predolga za enkratno branje. Upam, da si si kje shranil tudi pdf verzijo za na "stara leta".

Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
Predor je zdaj brezplačen, saj so (dve leti pred rokom) z cestninami že pokrili ceno gradnje. Zanimiva politika, ne pa tako kot naši, ko gre čez rok, naredi se še kup aneksov in ni objekt nikoli res odplačan.

Glede norvežanov in Tesla Model S: znanka iz norveške se je letos na moje veliko začudenje pripeljala s tem avtom. Zdelo se mi je malo čudno da je kupila tako eksotiko, ko pa berem tole zgornje, mi je bolj logično. Standard imajo itak dovolj dober oziroma verjetno si lažje ona kupi tisti avto kot sem si jaz mojega.

Čestitke za podvig in reportažo!

Če boš šel malo v kotiček el. vozil boš videl zakaj je temu tako. Ker imajo na Norveškem blazno visoke davke na avtomobile, Tesle pa so praktično neobdavčene, ker so čisto električna vozila. Recimo za primerljiv bencinski avto plačaš tudi 50k eurov več.
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.281
191
63
Bravo, svaka čast.
aplauz.gif

Točno tako furo bi rad tudi sam naredil enkrat v prihodnosti, samo da otroci toliko odrastejo, da jim bo vse skupaj vsaj malo zanimivo.
Tudi sam sem "tihi" Citroenar, vedno z veseljem pogledam vse v zvezi z njimi. Res pa je, da sem imel s svojim prvim (in zaenkrat edinim) Citroenom kar nekaj težav in stroškov in se jih zaradi tega v lastniškem smislu od takrat izogibam.
 

godfather

Fizikalc
8. nov 2007
507
71
28
širne planjave Dolenjske
Odličen potopis, pa velika "ja.ca", da si šel s takim vozilom na tako turo.
aplauz.gif


Je pa po mojih izkušnjah nekaj res, prej se upam na takšno turo s takšnim avtomobilom (te starosti in enostavnosti), kakor pa z enim novim, super duper avtomobilom. Če se ta nekje ustavi, ga "komot" sam popraviš oz. če si malo Magyverja, ni težav. Improvizacija, dve roki (pa ne dve levi
wink-1.gif
), pa si že naprej na poti. Ko se ti ustavi nova zadeva, pa brez servisa nisi naredil nič.

Itak pa tebi ni težava, verjetno itak vse sam pošraufaš pa samo gasa naprej.
zmaga.gif
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.281
191
63
Točno to. Sem ravno avtorja želel vprašat, koliko se te zadeve sploh kaj kvarijo in koliko porihta sam.
Se pa strinjam, da je pri teh starodobnikih lahko zatajila predvsem mehanika, verjetnost za kaj takega se je dala s primerno preventivo precej zmanjšat. Danes lahko elektronika odpove brez "napovedi" ne glede na starost in količino uporabe, sam pa ne narediš nič. Še na servisih tovrstne težave velikokrat rešujejo z metodo poskusov in napak, ker tester enostavno ne pokaže nič ali pa te napoti na napačni konec.
 

Dygscxpixm

Fizikalc
2. jun 2009
396
70
28
Sončna Štajerska
Še enkrat hvala vsem za vaše pohvale!

In še nekaj odgovorov.

@Gatto
Z malo sreče mi je uspelo najti avte, ki so jih lastniki imeli garažirane, vozili so se le ob lepem vremenu, pozimi pa sploh ne.
Enega sem dobil s 27.000 km, drugega s 54.000, ostala dva sta pa imela okoli 85.000 km.
Danes je to težje, ker so ti avti postali zelo redki - včasih se pa še kaj najde (zadnjega sem kupil lani septembra, letnik 1971 s 54.000 km).

@alfist555
Cena prenočevanja v hiškah je praviloma odvisna od števila oseb (ne pa vedno, včasih postavijo ceno za hiško ne glede na število oseb).
Za štiri osebe so bile cene od 400 pa tja do dobrih 1000 norveških kron
(na noč), odvisno od lokacije.
Za tisto hiško na eni sliki smo plačali 400 ali 450 kron.
Kuhali smo sami - jaz bi še šel kdaj ven, soproga je pa zelo šparovna. Če bi plačali kakšnih 150 EUR za kosilo za štiri, bi si šla koleno vrtat.

@Notranjc
Imamo tudi C-Crosserja, točno.
Pred štirimi leti smo bili na Norveškem s Crosserjem.
Tokrat sem pa vztrajal, da gremo na pot s starino, ker se rad fijakam naokoli s starejšimi avti in ker ima tako potovanje poseben čar.
Najbrž gre za nostalgijo po 70-ih, ko sem bil mulc, starša sta imela tak avto in smo se vozili na morje, v Nemčijo itd.

@KillaKHAN
Tako je, zaradi visokih dajatev na Norveškem cena za malo boljši avto hitro doseže 90.000 - 100.000 EUR, Tesla je pa teh dajatev oproščen in je zato s ceno tudi tu nekje.

@godfather
Kot rečeno, na dolgih poteh s temi kantami nikoli ni bilo problemov.
Edino enkrat (mislim, da leta 2000) sem na poti nazaj z Nizozemske v Nemčiji zamenjal alternator (vedel sem, da ni več najboljši in sem imel s sabo rezervnega).
Včasih sem te avte šraufal večinoma sam, danes pa raje prosti čas preživljam z družino. Zadnja leta za avte v glavnem poskrbi moj brat, včasih pa še kaj malega tudi sam postorim.
Če bi se na naši poti le zgodilo kaj nepredvidenega, bi že porihtal, tako da me ni prav nič skrbelo.

@TGV
PI = Picasso.

@Slick
Porihtan GS je zelo zanesljiv.
Redno vzdrževanje, zmerna uporaba in malce občutka za avto, pa ne bo težav.
Konec koncev so njegovo zanesljivost pohvalili že v 70-ih:

http://www.avto-magazin.si/media/upload/Test/citroen/gs-1220-club.pdf
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.765
6.750
113
pri taščici
Kapo dol.
Pa dokaz da je mogoče na tako turo iti bolje s starino kot pa z avtom iz salona.
Podobno kot za safarije.
Tja je najbolje iti s prevoznim sredstvom na frgazer. Črnci znajo vse popraviti s kladivom in šravfencigarjem, ko pa se jim prikaže elektronika pa samo odkimavajo z glavo.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Smo imeli doma GS break, pallas, in GSA z vesoljskimi števci
smile-1.gif


Na prvem je utrgalo menjalnik v nekem ovinku pri normalni vožnji (zelo redko to vidiš)
Na pallasu je bilo vse bp
GSA je imel težave z gredjo in odmičnimi
 

Dygscxpixm

Fizikalc
2. jun 2009
396
70
28
Sončna Štajerska
Tukaj so bolj natančne številke.

- Za bencin smo plačali 1513 EUR.

- Za prenočevanja smo plačali 655 EUR

- Za trajekte in mostove smo plačali 324 EUR

- Skupaj 2492 EUR.

- Povprečna poraba bencina: 7,17 l/100km

Valhalla je omenil Finsko, Punkaharju, Savonlinno itd.
To že imam v načrtu za naslednjič.
Takrat bomo šli na sever skozi vso Finsko.
Pri jezeru Inari bomo zavili proti Kirkenesu, ker bi si rad ogledal še skrajni severovzhod Norveške ob ruski meji.
Iz Kirkenesa spet na Nordkapp in potem ob norveški obali do Narvika.
Tam bomo pa zavili na Švedsko in si ogledali narodne parke na severu Švedske (Abisko, Sarek itd).
 

marjan

Pripravnik
25. jul 2007
799
3
18
1A potopis!

Imaš kakšen google maps print screen kako je potekala pot?
Kako ste izbirali kraje po katerih ste potovali, od kod ideje, literatura? Sproti ali ste se ze doma odločili? Kako ste našli prenočišča, campe?
Kuhali ste večinoma sami?

LP
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Super reportaža, skoraj predolga za enkratno branje. Upam, da si si kje shranil tudi pdf verzijo za na "stara leta".

Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
Predor je zdaj brezplačen, saj so (dve leti pred rokom) z cestninami že pokrili ceno gradnje. Zanimiva politika, ne pa tako kot naši, ko gre čez rok, naredi se še kup aneksov in ni objekt nikoli res odplačan.

Glede norvežanov in Tesla Model S: znanka iz norveške se je letos na moje veliko začudenje pripeljala s tem avtom. Zdelo se mi je malo čudno da je kupila tako eksotiko, ko pa berem tole zgornje, mi je bolj logično. Standard imajo itak dovolj dober oziroma verjetno si lažje ona kupi tisti avto kot sem si jaz mojega.

Čestitke za podvig in reportažo!

Če boš šel malo v kotiček el. vozil boš videl zakaj je temu tako. Ker imajo na Norveškem blazno visoke davke na avtomobile, Tesle pa so praktično neobdavčene, ker so čisto električna vozila. Recimo za primerljiv bencinski avto plačaš tudi 50k eurov več.
kako je pa kaj z baterijami na teh avtih pozimi? domet pa to?

fajn reportaža.
zmaga.gif