sončna elektrarna

nevednez

Pripravnik
6. avg 2009
49
26
18
Ponoči se el. energije praktično ne rabi (največji potrošnik je industrija oz. gospodarstvo!)...in ker se jo ne rabi gre čisto ves višek v nič.

ponoči se polnijo (v prihodnosti pa še bolj) električna vozila. In to do maksimalne odjemne moči kot jo omogoča/bo omogočalo odjemno mesto. Pri 3x25A varovalkah je to npr.17kW. In ponoči bomo polnili avte vsi, ker večina niti nima te možnosti med časom ki ga preživijo v službo. Torej se bo ponoči drastično dvignila poraba energije, torej v času, ko so celice na strehi le nekaj, kar podnevi kvari izgled hiše.

In ne, energija ki se ne porabi ne more kar iti v nič, ampak je potrebno poskrbeti, da viškov v omrežju ni, ker jih niti ne more, niti ne sme biti. torej moramo z drugimi (stabilnimi viri) kompenzirati proizvodnjo SE. Kar pa ni tako trivialno, ker moči ne moreš kar spreminjat v poljubnem območju ter v poljubnem času. Niti ni nujno, da se bo zaradi proizvodnje SE premosorazmerno zmanjšala poraba premoga v TEŠ.

Dokler jih je v sistemu (zanemarljivo) malo, gledano skozi skupno proizvedeno energijo, gre tak sistem gladko lepo skozi. več kot jih bo, ki bodo omrežje uporabljali kot "neskončen zalogovnik", težje bo zagotavljati stabilnost sistema.

Zalogovniki električne energije so (meni) super rešitev. Čez dan bo SE pridelala, npr. 80kWh viška, ko prideš iz službe, priključiš avto (ali 2) in ta se bo polnil z maksimalno močjo ki jo bo omogočal zalogovnik + še dodatnih moč priključka (minus poraba objekta). Bo vsaj baterija polna v nekem normalnem času.

Ekološko (ob času razgradnje) pa bodo ravno tako sporni kot sončne celice. Ampak do takrat se bo tudi postopek reciklaže izpopolnil, da bo možno večino vsebine ponovno uporabiti)
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Torej ekonomicnosti ni. Prav velike skrbi za okolje pa tudi ne, glede na vse potrebne izkope.
 
5. avg 2011
1.053
196
63
Okolica Ormoža
Itak da od fotovoltaike in vetrnih elektrtan ne moreš pričakovat hrbtenice oskrbe z energijo. A če so, dodajajo k razpoložljivi enegiji.
Ko bojo enkrat glavni stebri premalo in se bo začel sesedat celotni sistem (kot npr. v Ameriki) boš verjetno takrat najbolj glasen kaj vse bi moglo biti a ni.

Ponoči se el. energije praktično ne rabi (največji potrošnik je industrija oz. gospodarstvo!)...in ker se jo ne rabi gre čisto ves višek v nič. Takrat voltaika ne rabi nič dodajat..čez dan pa..tudi če ni sonca ima le ta doprinos. In če se gremo ekologijo je največja neumnost, da ljudi siliš v lastne hranilnike, ker bojo na koncu ravno ti hranilniki najbolj ekološko sporni. Zato je potrebno malo širše pogledati (tako država kot posamezniki) in poskusiti zajeti celotno sliko.

In ja..kdor investira 12+ jurjev v pridobivanje el. energije ga je potrebno na nek način nagraditi napram onemu, ki ga boli ku..za vse in se zanaša na druge (predvsem da bo država pomagala).
To, da gre čez noč "čisto ves višek elektrike v nič" seveda ne drži! Energetski sistem sproti prilagaja proizvodnjo električne energije glede na porabo. Za to poskrbijo elektrarne, ki se lahko hitro odzivajo in prilagajajo proizvodnjo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: semnov

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
To, da gre čez noč "čisto ves višek elektrike v nič" seveda ne drži! Energetski sistem sproti prilagaja proizvodnjo električne energije glede na porabo. Za to poskrbijo elektrarne, ki se lahko hitro odzivajo in prilagajajo proizvodnjo.

Hiter odzivni čas imajo zgolj plinske turbine (20 minut za zagon...oz. naj me nekdo popravi) a so le te malih moči.
Termo elektratna, JEK imata odzivni čas crknjenega konja..v nekaj dneh. Hidroelektratane so malo boljše a ta del mi ni poznan ali kaj regulirajo na nivoju dan/noč, ker tudi tu se stvari dogajajo na urni ravni (zapiranje/odpiranje pretokov).
Torej imamo še prečrpovalne elektrarne, ki čez noč trošijo energijo da črpajo vodo na gor, podnevi pa koristijo energijo vode zapridobivanje el. energije.
Torej suma sumarum celotna hrbtenica (verjetno) 80 % moči ne more prilagajati dnevno/nočnim potrebam.

Zato je od nekdaj nočna tarifa, vikendi, prazniki bila pol cenejša, da bi ljudi vzpodbujali trošenje energije takrat ko si viški le te.

Nevednež..koliko pa je el. vozil da bi resneje trošili viške? Tu je potrebno upoštevat še ta del - povečevanje el. vozil, ki bojo konkretno obremenili omrežje..in koliko (dejansko) bo tistih srečnežev, ki bojo lahko polnili vozila čez noč? Oni v blokih dvomim da, torej bojo primorani polniti čez dan na polnilnicah..pa bo spet dodaten pritisk na dnevnem ciklu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85
5. avg 2011
1.053
196
63
Okolica Ormoža
Hiter odzivni čas imajo zgolj plinske turbine (20 minut za zagon...oz. naj me nekdo popravi) a so le te malih moči.
Termo elektratna, JEK imata odzivni čas crknjenega konja..v nekaj dneh. Hidroelektratane so malo boljše a ta del mi ni poznan ali kaj regulirajo na nivoju dan/noč, ker tudi tu se stvari dogajajo na urni ravni (zapiranje/odpiranje pretokov).
Torej imamo še prečrpovalne elektrarne, ki čez noč trošijo energijo da črpajo vodo na gor, podnevi pa koristijo energijo vode zapridobivanje el. energije.
Torej suma sumarum celotna hrbtenica (verjetno) 80 % moči ne more prilagajati dnevno/nočnim potrebam.

Zato je od nekdaj nočna tarifa, vikendi, prazniki bila pol cenejša, da bi ljudi vzpodbujali trošenje energije takrat ko si viški le te.

Nevednež..koliko pa je el. vozil da bi resneje trošili viške? Tu je potrebno upoštevat še ta del - povečevanje el. vozil, ki bojo konkretno obremenili omrežje..in koliko (dejansko) bo tistih srečnežev, ki bojo lahko polnili vozila čez noč? Oni v blokih dvomim da, torej bojo primorani polniti čez dan na polnilnicah..pa bo spet dodaten pritisk na dnevnem ciklu.
Ne verjamem, da se spremembe v porabi električne energije spreminjajo tako drastično in sunkovito, da se ne bi dalo učinkovito prilagajati proizvodnje elektrike. Predvsem pa imajo distributerji in dispečerji dovolj znanja, izkušenj in podatkov iz preteklega obdobja, da se organizira priprava na zagon povečane ali zmanjšane proizvodnje PREDEN pride do dejanskih potreb. Če ne bi bilo tako, bi imeli dnevne izpade elektike, kar pa se dogaja le ob nepredvidenih dogodkih.To bi bilo z moje strani dovolj, ker smo zopet prešli iz reševanja konkretnih problemov na filozofiranje, ki nima koristi, niti konca.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in darjan

nevednez

Pripravnik
6. avg 2009
49
26
18
Hiter odzivni čas imajo zgolj plinske turbine (20 minut za zagon...oz. naj me nekdo popravi) a so le te malih moči.
Termo elektratna, JEK imata odzivni čas crknjenega konja..v nekaj dneh. Hidroelektratane so malo boljše a ta del mi ni poznan ali kaj regulirajo na nivoju dan/noč, ker tudi tu se stvari dogajajo na urni ravni (zapiranje/odpiranje pretokov).
Torej imamo še prečrpovalne elektrarne, ki čez noč trošijo energijo da črpajo vodo na gor, podnevi pa koristijo energijo vode zapridobivanje el. energije.
Torej suma sumarum celotna hrbtenica (verjetno) 80 % moči ne more prilagajati dnevno/nočnim potrebam.

Zato je od nekdaj nočna tarifa, vikendi, prazniki bila pol cenejša, da bi ljudi vzpodbujali trošenje energije takrat ko si viški le te.

Nevednež..koliko pa je el. vozil da bi resneje trošili viške? Tu je potrebno upoštevat še ta del - povečevanje el. vozil, ki bojo konkretno obremenili omrežje..in koliko (dejansko) bo tistih srečnežev, ki bojo lahko polnili vozila čez noč? Oni v blokih dvomim da, torej bojo primorani polniti čez dan na polnilnicah..pa bo spet dodaten pritisk na dnevnem ciklu.

Zdaj jih je še relativno malo, ampak se število seveda povečuje.
"Srečneži" bomo vsi v hišah + "blokovci" ki imajo garažo/garažno hišo za parkiranje ali lasten parking. Za večino ostalih pa bo potrebno nadgraditi sistem če želimo ukiniti prodajo vozil z notranjim izgorevanjem.

Vsem elektrarnam lahko relativno hitro spreminjamo moč glede potreb proizvodnje, tudi TE in JE, ampak pri teh ne gre v območju 0-100%. Pri HE gre to lažje, pa tudi zagon iz mirovanja je hiter (par minut), plinske turbine imajo čas hladnega zagona pod 15minut (iz 0 na 100%), spremembe moči ko delujejo so možne v minutah, pa tudi moči teh niso male. npr: TE Brestanica z 4 plinskimi bloki doseže ~50% moči JEK)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Ta baterija je kar draga, res da je 20kWh, ampak 15kWh je skoraj pol ceneje. Ja se strinjam, da ni računice, še. Če v komplet SE 10kW (pač zame je to dovolj) dodam še 15kWh baterijo, si računam ROI nekih 15let. Itak je to polno preveč, ker baterija bo kaput že davno prej in bo potrebna menjave, ma če bo res cena el močno poskočila, potem bo počasi že rentabilno.
Ta baterije je brutalno draga - ker v ceni sploh ni vštet razsmernik. Nekaj DIY varianta.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Ce se bo spreminjal tarifni sistem obracuna, se bodo baterije najprej izplacale podjetjem ki si bodo z njimi nizale tudi spico odjemne moci in imela najbrz vecjo razliko v ceni elektrike preko dneva.
To je napovedoval sjtv ze pred nekaj leti ob prihodu tesla wall.
Nasi so sedaj sli v projekt s TAB, kako pa so uspešni pa ne vem.
TAB baterije dobiš med MOON rešitvami, že nekaj časa.
In špice se reže že danes. Krepko.
Za doma pa ... Ko bo net-meteringa konec (konec 2023), bo kar nujna baterija. SPloh pa, ko bodo tarife veliko bolj dinamične (urne ali še pogostejše spremmebe). Takrat bo baterija + HEMS (za cel sistem v hiši, tudi to že imamo) kar nujen.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Kadarkoli ne more iti nic energije v nic. Kaj šele da bi šla cez vsa energija v nic.
Enkrat sem gledal dokumentarc o porabi elektrike med fuzbal/rugby? Tekmo.
So pokazali grafe kako naraste poraba med oglasi. Hladilnik, wc, toasti.....
In tudi na take "oglase" naj bi bil sistem pripravljen.
nevednez me zanima kolikokrat na teden se bodo avti polnili cele noci s 17kw....
Niti 2x mesecno....
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

kajote

Fizikalc
11. dec 2007
390
178
43
Ja, ampak kaj boš v tistem času s plinom/premogom? Boš rekel rusu da ga ne rabiš in boš zaradi tega imel pozimi višjo ceno, ker ne boš dosegel letne kvote?

Opcija bi bila lastno kopanje premoga, kar smo pa skenslali. Pa tudi če bi imeli, a bi poleti delavce odpustil?

Škoda, da se je fracking zakonsko prepovedal pri nas ;)
ti si pa iz energetike poba,.. ker take (skrivajoče) priostranskosti pa še ne.. ali pa si iz 17 stoletja... :eek:
 

nevednez

Pripravnik
6. avg 2009
49
26
18
Hanzi, kolikokrat bo to nevem, ampak pri veči
nevednez me zanima kolikokrat na teden se bodo avti polnili cele noci s 17kw....
Niti 2x mesecno....

Hanzi , verjetno ne ravno cele noči, bo kar pogosto za da se bo za par ur dosegala maksimalna odjemna moč. Sploh tam, kjer je pri hišah dva, trije avti, pri trenutnih dosegih je/bo pač potrebno polniti avto vsak dan. Seveda, če imaš avto za uporabo, ne da ti stoji doma. Sploh če voziš (ne divjaš) tako, da nisi ovira na cesti ter nimaš možnosti polnit med službenim časom :)

PS: nisem ljubitelj električnih vozil, niti trenutno nimam alternative v e-avtu ki bi mi ustrezal, ampak glede na to, kam gre trend, bo slej ko prej tudi električar pri hiši.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
7.892
633
113
Sploh tam, kjer je pri hišah dva, trije avti, pri trenutnih dosegih je/bo pač potrebno polniti avto vsak dan. Seveda, če imaš avto za uporabo, ne da ti stoji doma.
Tema je že povsem mimo domačih SE ampak na tole pa moram odgovorit.

Če že gledamo neka povprečja in ne potrebe fiktivnega gospodinjstva, ki dela dnevno 500km s tremi avtomobili, ki jih mora filat vsako noč...

Povprečna oseba pri nas dnevno naredi med 30km in 40km, kar pri trenutnih dosegih el. avtomobilov pomeni, da povsem zadoča, če ga filaš enkrat tedensko, ne pa vsak dan... In drugi avto pri hiši običajno naredi dosti manj kilometrov kot "glavni" avto...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi in darjan

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Tema je že povsem mimo domačih SE ampak na tole pa moram odgovorit.

Če že gledamo neka povprečja in ne potrebe fiktivnega gospodinjstva, ki dela dnevno 500km s tremi avtomobili, ki jih mora filat vsako noč...

Povprečna oseba pri nas dnevno naredi med 30km in 40km, kar pri trenutnih dosegih el. avtomobilov pomeni, da povsem zadoča, če ga filaš enkrat tedensko, ne pa vsak dan... In drugi avto pri hiši običajno naredi dosti manj kilometrov kot "glavni" avto...
Meni morajo narediti enega za prvi avto. Kot EQXX s porabo 8.7kWh/100km.
 

hulio

Pripravnik
25. dec 2010
118
2
18
vesolje
Pozdravljeni,
par dni že imam priklučeno SE. Števec s strani Elektro Celje še ni zamenjan. Zanima me če razmišljam prav; ko SE deluje se koristi za porabnike v hiši elektrika iz SE -viški gredo v omrežje. Ko SE ne deluje koristim elektriko iz omrežja.
elekt.PNG