Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Kako natančno obdelati vso to goro podatkov, meni ni jasno. Pa še vsem, ki se (tudi drugod po svetu) s tem ukvarjajo, verjetno prav tako ne.
...
In zato TUDI FOTOGRAFI določene pravice uveljavljajo OBVEZNO KOLEKTIVNO in se v tem smislu ne razlikujejo bistveno od glasbenih avtorjev!!
...
Avtorska pravica je POSLEDICA odkritja intelektualne lastnine, ...
Si že slišal za računalnike? Ti so sposobni še kaj bolj kompliciranega obdelat ...
...
A res? Katere pa, ker tega pa res ne poznam, pa z njimi veliko delam (in imamo te stvari pri nas najverjetneje najbolj natančno urejene v tej državi) ...
...
Kakorkoli obrneš: avtor je nekaj ustvaril in zato mora imeti nad tem absolutno orvico kontrole. Pka, konec.
Ne boš verjel, sem že slišal za računalnike. Nisem pa slišal za takšne, ki bi bili sposobni vse to obdelat na način, kot si ga ti zamišljaš. Seveda nam je vsem jasno, da količina informacij za računalnike niti ne bi bila problem, bolj je vprašanje, kdo bi vnesel vse potrebne podatke za obdelavo. Ti imaš glede tega verjetno narejetno celostno analizo, pa nam jo razloži. Tudi tisto, katere podatke in informacije je potrebno obdelati pri javni priobčitvi vsakega glasbenega dela in javni izvedbi, katere so razlike, kakšne bi bile razlike med prihodkom (pobranim nadomestilom), stroški obdelave in končnim izplačilom itd.
...
Mislim, da tega ne veš zato, ker kadar delaš s fotografi, njihovih del ne izkoriščaš na načine, ki bi se varovali obvezno kolektivno. Založnik običajno od njih pridobi licenčnino za (prvo) objavo in/ali izdajo, kar je individualna pravica, nadomestilo pa odvisno od vnaprej dogovorjenega števila kopij, teritorialne (ne)omejenosti ali pa fiksne tarife.
Zelo verjamem, da imate pri vas vse urejeno in se verjetno nikoli niti ne srečujete z obveznostmi, ki bi spadale pod kolektivne pravice.
...
Ja pa ni tako in verjetno še dolgo ne bo. Razumi že, da je to enostavno nemogoče in skregano z načeli bistva avtorskega ustvarjanja. Res ne vem, kako tega ne razumeš. Mogoče si preberi kakšno literaturo o nastanku in razvoju umetniškega ustvarjanja, vplivu na razvoj kulture, razvoju glasbe, zgodovini avtorskega prava, pa ti bo potem morda bolj jasno.
Neodvisno od tega pa seveda lahko vseeno podaš svoj predlog za spremembo zakona, če te določene stvari tako motijo. Jasno, svoj koncept temeljite prenove stoletja uveljavljene filozofije avtorskega prava boš moral, da bi ga tudi uresničil, spraviti skozi mnoga sita, začenši z vsemi mednarodnimi konvencijami in priporočili, ki jih upoštevajo lokalni avtorskopravni zakoni. Verjamem, da bodo vsi svetovno priznani doktorji in profesorji avtorskega prava, analitiki, muzikologi, skladatelji in drugi z zanimanjem prebirali tvojo študijo.
V vsakem primeru ti za začetek vseeno priporočam, da podrobneje preštudiraš ZASP. Tako tistega prvega iz leta 1995, kot tudi vse spremembae (ZASP-A, -B, -C in -D) in pripadajoče strokovne razlage. Boš našel marsikatere zanimive odgovore na svoja vprašanja...