SAZAS apet 'hara'

xaxid

Pripravnik
22. avg 2007
576
0
16
safet in ostali Sazas-ovci!

- prav vsakomur je jasno, da ima avtor pravice nad svojim delom;
- kolektivno uveoljavljanje le-teh tudi ni sporno (v sami teoriji), vendar ne na način, kot ga imamo pri nas;
- naše kolektivno uveljavljanje avtorskih pravic je sporno iz več vidikov: je obvezno (tudi za avtorje); je monopolno; je nepregledno (zaračunavanje in nato delitev).
- predvsem pa je nelogično in je za avtorje ponižujoče. k nam naprimer pride tuj bend, podpiše pogodbo z organizatorjem in v celoti pokasira od organizatorja za svoje avtorsko delo natančno toliko, za kolikor mu ga je bil pripravljen prodati. in v normalnem svetu je s tem zgodba končana. ne pa da se pojavi še nek SAZAS, ki v imenu tega tujega avtorja dodatno pobere denar. za kaj že, ker je avtor bil preneumen in se ni znal dogovoriti za ustrezno ztarifo in ga sedaj hočeš/nočeš proti njegovi volji dodatno "ščiti" še Sazas?
- tudi avtorska dela so tržna dobrina. monopol nad njihovimi cenami, kartelni dogovor, zloraba prevladujočega položaja...je v nasprotju s temeljnimi načeli trga.
- rešitev: avtorskih agencij naj bo toliko, kolikor jih želijo avtorji, teoretično torej toliko, kot je avtorjev. radijska postaja pa bo sama izbrala glasbo katere agencije bo vrtela. ker je abotno, da mora radijska postaja, ki vrti kvalitetno glasbo (in s tem tudi ti kvalitetni avtorji), sofinancirati tudi ves ostal šoder. s tem se omogoči tudi konkurenca in posledično nižje cene. zakaj pa ne? zakaj bi morala biti avtorska dela nekaj, kar ni podvrženo tržni logiki? predvsem pa se s tem neha siliti avtorje v neko kolektivno organizacijo. pa še to, avtorju mora biti omogočeno, da organizatorju prireditve/radijski postaji sam proda svoje delo, brez vpletanja kolektivnega varuha. to je njegova pravica.

avtorske pravice da, ampak to kar je uspel narediti SAZAS je ravno nasprotno od želenega! avtorju je vzel temeljno človekovo pravico, t.j. da sam v celoti razpolaga s svojim produktom + pri večini ljudi je zaradi svojega škandaloznega ravnanja znižal občutek za razumevanje pojma avtorske pravice.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.246
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Seveda taki sistemi obstajajo, malo poglej okoli sebe (ne le pri nas), recimo sistemi davkarij, ponudnikov interneta, mobilna telefonija (in njeno zaračunavanje) ipd. Za bogatenje na ta račun sem pa (enostavno povedano, in to me je že kdaj prej teplo) preveč len.
Gledam okoli sebe, pa ne vidim sistema, ki bi znal beležiti prav vsako predvajanje. Niti ne razumem, kako so sistemi davkarij, ponudnikov interneta, mobilne telefonije itd. lahko primerljivi. Zato konkretno povej kje je ta sistem, kdo ga ima oz. bi ga lahko izdelal, na kakšnem principu bi deloval: kako bi zabeležil, kdaj se je katero delo predvajalo na nekem avtobusu, izvedlo v nekem manjšem lokalu, KATERE informacije oz. podatke bi se obdelalo, kakšen bi bil sistem delitve (kdo so upravičenci pri predvajanju, kdo pri izvajanju, koliko jih je v povprečju, po kakšnem ključu se delijo prihodki...) itd. Torej?
Sem lepo napisal, da naj plačuje tisti, ki predvaja - torej radio, ne tisti, ki ga ima prižganega. In playlisto z radia spravit na agencijo ni nek hud problem, se ti ne zdi.
OK?

In sorry, ampak tam, kjer si navedel, ne najdem ničesar relevantnega o avtorskih pri otografijah oz. kaj naj bi bilo kolektivno upravljano.
 
Nazadnje urejeno:

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik Baltazar pravi:
Zelo veliko pišeš (včasih preveč, ker se ponavljaš), nakladanje pa se nanaša na debato z menoj, ko si zagovarjal neko skrb za pravice, ki je niti ne moreš dobro opredelit.

Se absolutno strinjam glede ponavljanja
redface-1.gif
Ampak v opravičilo bi povedal to, da sem določene stvari večkrat ponavljal zato, ker je nekaterim enkrat ali dvakrat povedano še vedno premalo, da bi razumeli. Zato sem včasih nekaj ponovil ali pa isto stvar skušal opisati z drugimi besedami. Tvojo pripombo vzamem na znanje, se z njo strinjam in obljubim, da tega zavestno ne bom več počel. Po potrebi bom v skrajnem primeru kvečjemu prilepil citate iz predhodnih odgovorov.

V zvezi s pripombo na opredelitev pravic bi rekel, da sem več ali manj samo povzemal obstoješe interpretacije raznih strokovnih literatur na to temo. Ne vem sicer, katero konkretno situacijo imaš v mislih, predvidevam pa, da sem zavzel stališče, ki je bilo nasprotno tvojemu. In če se nečesa ne da opredeliti, potem so nesmiselni vsi zagovori, ne samo moj.

Citat:

Nakldanje tudi zato, ker absolutna kontrola avtorja nad svojim delom pomeni konflikt s svobodo posameznika, saj posega v osebno sfero in je dejansko nadzorovanje. Ves DRM in vsa težnja po spremljanju dogajanja z vsakim komadom je prešla meje zdravega razuma. Zato sem proti absolutni kontroli avtorja (oz kogarkoli) nad delom. Ko si enkrat dal delo v javnost, si izgubil možnost popolne kontrole. Nadzor mora bit prisoten v razumnih mejah, tako da je avtor nagrajen za uporabo svojih del in tudi poslušalec/predvajalec dovolj svoboden pri poslušanju in predvajanju. Tu ni pomemben samo avtor, treba je gledat celoto: avtor - predvajalec - poslušalec.

Zdaj jaz tukaj sicer ne razumem čisto, kje je problem in nakladanje. Tudi jaz že cel čas trobim, da sem proti absolutni kontroli avtorja nad delom v čisto vseh primerih
confused-1.gif
Razen, če je nakladanje spet mišljeno kot ponavljanje odgovorov na isto stvar. Če ja, sem razloge za to opisal zgoraj in ti dam prav.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.246
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:Pa potem, ko se SAZAS ukine, kako naprej? Kakšno novo organizacijo bi bilo potrebno ustanoviti, ...
To nima s stvarjo nobene zveze. Če nekdo krši zakon, se ga kaznuje. Če je treba, tudi ukine.
Organizacijo za upravljenje pravic naj ustanovi tisti, i ima občutek, da bo tak biznis lahko dobro in legalno peljal. Pogoji morajo bit taki, da je takioh organizacij več. Če je le ena, jo je treba posebej in strogo nadzorovat, da ne izkorišča monopola.
Pri SAZASu bi bilo treba, recimo znesek plačanih nadomestil, ki jih lahko porabijo za svoje stroške, znižati na nekje med 5 in 10% (za začetek) ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.246
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Baltazar pravi:
Zelo veliko pišeš (včasih preveč, ker se ponavljaš), nakladanje pa se nanaša na debato z menoj, ko si zagovarjal neko skrb za pravice, ki je niti ne moreš dobro opredelit.

Nakldanje tudi zato, ker absolutna kontrola avtorja nad svojim delom pomeni konflikt s svobodo posameznika, saj posega v osebno sfero in je dejansko nadzorovanje. Ves DRM in vsa težnja po spremljanju dogajanja z vsakim komadom je prešla meje zdravega razuma. Zato sem proti absolutni kontroli avtorja (oz kogarkoli) nad delom. Ko si enkrat dal delo v javnost, si izgubil možnost popolne kontrole. Nadzor mora bit prisoten v razumnih mejah, tako da je avtor nagrajen za uporabo svojih del in tudi poslušalec/predvajalec dovolj svoboden pri poslušanju in predvajanju. Tu ni pomemben samo avtor, treba je gledat celoto: avtor - predvajalec - poslušalec.
Ravno nasprotno: mora imeti popolno kontrolo Dokler se ji izrecno ne odpove. Avtorsko delo je njegova last in z njim lahko počne, kar hoče.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Sem lepo napisal, da naj plačuje tisti, ki predvaja - torej radio, ne tisti, ki ga ima prižganega. In playlisto z radia spravit na agencijo ni nek hud problem, se ti ne zdi.
OK?

Saj radio pošilja playliste. Ampak vsi ne predvajajo glasbenih del samo tako, da vrtijo radijske postaje. In ne, ni OK, ker nisi prav nikakor odgovoril na moja konkretna vprašanja:
Citat:
kako bi zabeležil, kdaj se je katero delo predvajalo na nekem avtobusu, izvedlo v nekem manjšem lokalu, KATERE informacije oz. podatke bi se obdelalo, kakšen bi bil sistem delitve (kdo so upravičenci pri predvajanju, kdo pri izvajanju, koliko jih je v povprečju, po kakšnem ključu se delijo prihodki...) itd. Torej?

Citat:
In sorry, ampak tam, kjer si navedel, ne najdem ničesar relevantnega o avtorskih pri otografijah oz. kaj naj bi bilo kolektivno upravljano.

Oprosti, če ne najdeš, ti ne morem pomagati. Poglej še enkrat. Ali pa petkrat. Jaz istih stvari ne smem več ponavljati. Seveda boš moral razumeti še kakšno drugo poglavje ZASP-a, da boš ugotovil, kaj točno omenjen del zakona zajema. Zato sem ti tudi predlagal, da (spet?) prebereš cel zakon, z vsemi novelami in ustreznimi strokovnimi razlagami. Sem pa vse že razložil tudi v tej temi, če ti je to lažje.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:Pa potem, ko se SAZAS ukine, kako naprej? Kakšno novo organizacijo bi bilo potrebno ustanoviti, ...
To nima s stvarjo nobene zveze. Če nekdo krši zakon, se ga kaznuje. Če je treba, tudi ukine.
Organizacijo za upravljenje pravic naj ustanovi tisti, i ima občutek, da bo tak biznis lahko dobro in legalno peljal. Pogoji morajo bit taki, da je takioh organizacij več. Če je le ena, jo je treba posebej in strogo nadzorovat, da ne izkorišča monopola.
Pri SAZASu bi bilo treba, recimo znesek plačanih nadomestil, ki jih lahko porabijo za svoje stroške, znižati na nekje med 5 in 10% (za začetek) ...

Se strinjam. Ampak ukine se takrat, ko je to edina ali pa recimo najboljša opcija. In če se predlaga ukinitev, moraš to podpreti z določenimi argumetni. Zato vse, ki tako dobro poznajo situacijo, da lahko takšen radikalen ukrep zagovarjajo kot najboljšo rešitev, predložijo ustrezne argumente in jih ob tem vljudno naprošam, da odgovorijo tudi na moja konkretno zastavljena vprašanja.

Tvoj predlog o znižanju stroškov na 5 - 10% je dober, če ga seveda lahko tudi utemeljiš. Za začetek bi mene zanimalo, koliko v tem trenutku znašajo stroški?
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik xaxid pravi:
safet in ostali Sazas-ovci!

- prav vsakomur je jasno, da ima avtor pravice nad svojim delom;
- kolektivno uveoljavljanje le-teh tudi ni sporno (v sami teoriji), vendar ne na način, kot ga imamo pri nas;
- naše kolektivno uveljavljanje avtorskih pravic je sporno iz več vidikov: je obvezno (tudi za avtorje); je monopolno; je nepregledno (zaračunavanje in nato delitev).
- predvsem pa je nelogično in je za avtorje ponižujoče. k nam naprimer pride tuj bend, podpiše pogodbo z organizatorjem in v celoti pokasira od organizatorja za svoje avtorsko delo natančno toliko, za kolikor mu ga je bil pripravljen prodati. in v normalnem svetu je s tem zgodba končana. ne pa da se pojavi še nek SAZAS, ki v imenu tega tujega avtorja dodatno pobere denar. za kaj že, ker je avtor bil preneumen in se ni znal dogovoriti za ustrezno ztarifo in ga sedaj hočeš/nočeš proti njegovi volji dodatno "ščiti" še Sazas?
- tudi avtorska dela so tržna dobrina. monopol nad njihovimi cenami, kartelni dogovor, zloraba prevladujočega položaja...je v nasprotju s temeljnimi načeli trga.
- rešitev: avtorskih agencij naj bo toliko, kolikor jih želijo avtorji, teoretično torej toliko, kot je avtorjev. radijska postaja pa bo sama izbrala glasbo katere agencije bo vrtela. ker je abotno, da mora radijska postaja, ki vrti kvalitetno glasbo (in s tem tudi ti kvalitetni avtorji), sofinancirati tudi ves ostal šoder. s tem se omogoči tudi konkurenca in posledično nižje cene. zakaj pa ne? zakaj bi morala biti avtorska dela nekaj, kar ni podvrženo tržni logiki? predvsem pa se s tem neha siliti avtorje v neko kolektivno organizacijo. pa še to, avtorju mora biti omogočeno, da organizatorju prireditve/radijski postaji sam proda svoje delo, brez vpletanja kolektivnega varuha. to je njegova pravica.

avtorske pravice da, ampak to kar je uspel narediti SAZAS je ravno nasprotno od želenega! avtorju je vzel temeljno človekovo pravico, t.j. da sam v celoti razpolaga s svojim produktom + pri večini ljudi je zaradi svojega škandaloznega ravnanja znižal občutek za razumevanje pojma avtorske pravice.

Dragi SAZAS-ovec xaxid,

v tvojem sporočilu je toliko nepravilnosti in nestrokovnosti, da ti predlagam, da še (vsaj) enkrat prebereš celo temo. V njej boš našel razlage, iz katerih je jasno razvidno, katere tvoje trditve so napačne.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik Maxi25 pravi:
No, dejstvo je, da se strinjam da take organizacije obstajajo - da ščitijo avtorske pravice. Sigurno pa ne na tak način. Čudim se, da G.Jože Potrebuješ, ki je tak privrženec za otroke in taka dušca, vsak dan prihaja na Sazas, pa ne samo zaradi svojih oddaj, pač pa tudi zaradi marsičesa drugega.

Živo izkoriščanje študentov: 8 ur, na polno. Točno 30 minut malice...lahko te fentajo drgač. he he. Da ne govorim, če greš na 1 čik pavzo v celem dnevu, ti odbijejo od plače. Pa ne samo cigaret...tudi če greš sam vn na zrak...adijo money....No, lahko da je sedaj kaj drugače. Takrat sigurno ni blo....

Živo izkoriščanje zaposlenih. Zaposleni delajo z miljoni in miljoni, plačo pa imajo za zjokat. Vsaka stvar je nadzorovana. Tudi zaposleni. Glavni sam pridejo in hodijo po raznih "malciah". Dejansko ne dela nobeden nič!

Vsake toliko časa se najde kakšna "Karmen Stavec", ki pride zajokat, da so v cvetličarni vrteli njen ORIGINAL CD in to brez, da bi ona dobila kak honorar. Prosim lepo. Cvetličarna v vukoj..., že tko komaj preživijo, dobili pa so kazen...juhuhu. A brez, da bi kdo šel tja. Verjeli na besedo in pika!
confused-1.gif


Po moje je kar dost besedičenja....

Hvala za zvezdice
aplauz.gif
Fullll dobr..

Ej super! Daj nam sedaj povej še na primer, kaj konkretno je tisto "marsikaj drugega", zaradi česar g. Jože Potrebuješ vsak dan prihaja na SAZAS
cheer.gif
 

Baltazar

Pripravnik
17. sep 2007
955
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ravno nasprotno: mora imeti popolno kontrolo Dokler se ji izrecno ne odpove. Avtorsko delo je njegova last in z njim lahko počne, kar hoče.
Absolutna kontrola zahteva absolutni nadzor, to pa je nemogoče in tudi nesprejemljivo, saj posega v zasebnost posameznika. Tu trčita dve pravici, ki jih je treba skupno obravnavat. Ker je absolutno pravico nemogoče uveljavljati, obstaja t.i. fer uporaba.

Recimo to, da si lahko kupljen CD zaradi enostavnosti presnamem na računalnik je fer uporaba in v to pravico ne sme posegat nihče.

Absolutna kontrola zahteva tudi zapleten sistem nadziranja. Včasih je manj več, vedno je treba težiti k poenostavitvi sistema, zapleteni sistemi vodijo v zlorabe in so že sami po sebi nepotreben strošek. Glej v kakšnega monstruma se je razvil SAZAS in vse to iz naslova varovanja avtorskih pravic.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.246
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Baltazar pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ravno nasprotno: mora imeti popolno kontrolo Dokler se ji izrecno ne odpove. Avtorsko delo je njegova last in z njim lahko počne, kar hoče.
Absolutna kontrola zahteva absolutni nadzor, to pa je nemogoče in tudi nesprejemljivo, saj posega v zasebnost posameznika. Tu trčita dve pravici, ki jih je treba skupno obravnavat. Ker je absolutno pravico nemogoče uveljavljati, obstaja t.i. fer uporaba.

Recimo to, da si lahko kupljen CD zaradi enostavnosti presnamem na računalnik je fer uporaba in v to pravico ne sme posegat nihče.

Absolutna kontrola zahteva tudi zapleten sistem nadziranja. Včasih je manj več, vedno je treba težiti k poenostavitvi sistema, zapleteni sistemi vodijo v zlorabe in so že sami po sebi nepotreben strošek. Glej v kakšnega monstruma se je razvil SAZAS in vse to iz naslova varovanja avtorskih pravic.
Ne gre za fer uporabo ipd ... Gre za to, da mora imeti avtor pravico, da recimo prepove javno predvajanje svojih komadov, da recimo prepove njihovo predvajanje ali prodajo v neki državi ipd, seveda za naprej in v primerih, ko to nekumu ne krati že pridobljenih pravic.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.246
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Tvoj predlog o znižanju stroškov na 5 - 10% je dober, če ga seveda lahko tudi utemeljiš. Za začetek bi mene zanimalo, koliko v tem trenutku znašajo stroški?
Kolikor sem uspel prebrat (celo v tej temi, če se ne motim), okoli 30% ... Če se motim in so že sedaj 5-10%, se pač motim, jebiga.
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Tvoj predlog o znižanju stroškov na 5 - 10% je dober, če ga seveda lahko tudi utemeljiš. Za začetek bi mene zanimalo, koliko v tem trenutku znašajo stroški?
Kolikor sem uspel prebrat (celo v tej temi, če se ne motim), okoli 30% ... Če se motim in so že sedaj 5-10%, se pač motim, jebiga.

V tej temi je nekdo napisal, da naj bi bili stroški po Statutu največ 30%. Jaz sem trdil in še vedno trdim, da tega ni ne v Statutu, ne v katerem drugem zakonu. Koliko so pa v resnici stroški, je pa drugo vprašanje. Lahko so višji od 30%, lahko pa so celo res samo 5 ali 10%. Dokler ne vemo, pa tega žal ne moremo vzeti kot očitek SAZAS-u...
 

safet_susic

Pripravnik
10. avg 2008
288
0
16
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Baltazar pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ravno nasprotno: mora imeti popolno kontrolo Dokler se ji izrecno ne odpove. Avtorsko delo je njegova last in z njim lahko počne, kar hoče.
Absolutna kontrola zahteva absolutni nadzor, to pa je nemogoče in tudi nesprejemljivo, saj posega v zasebnost posameznika. Tu trčita dve pravici, ki jih je treba skupno obravnavat. Ker je absolutno pravico nemogoče uveljavljati, obstaja t.i. fer uporaba.

Recimo to, da si lahko kupljen CD zaradi enostavnosti presnamem na računalnik je fer uporaba in v to pravico ne sme posegat nihče.

Absolutna kontrola zahteva tudi zapleten sistem nadziranja. Včasih je manj več, vedno je treba težiti k poenostavitvi sistema, zapleteni sistemi vodijo v zlorabe in so že sami po sebi nepotreben strošek. Glej v kakšnega monstruma se je razvil SAZAS in vse to iz naslova varovanja avtorskih pravic.
Ne gre za fer uporabo ipd ... Gre za to, da mora imeti avtor pravico, da recimo prepove javno predvajanje svojih komadov, da recimo prepove njihovo predvajanje ali prodajo v neki državi ipd, seveda za naprej in v primerih, ko to nekumu ne krati že pridobljenih pravic.

Če dovolite, da se vmešam v ta dialog - to, kar navajaš, že vse obstaja. Avtor v določenih primerih lahko prepove javno predvajanje, ne pa v vseh. Nekaterih pravic avtor po prvi objavi ni obvezen prenašati taksativno, da bi jih uporabnik lahko legalno izkoriščal. Zakaj je tako, smo že debatirali.
Reprodukcijo v telesni obliki lahko z obstoječimi zakoni vedno teritorialno in količinsko omeji.
 
Nazadnje urejeno:

Maxi25

Fizikalc
4. maj 2009
2.341
0
36
Citat:
Uporabnik safet_susic pravi:
Citat:
Uporabnik Maxi25 pravi:
No, dejstvo je, da se strinjam da take organizacije obstajajo - da ščitijo avtorske pravice. Sigurno pa ne na tak način. Čudim se, da G.Jože Potrebuješ, ki je tak privrženec za otroke in taka dušca, vsak dan prihaja na Sazas, pa ne samo zaradi svojih oddaj, pač pa tudi zaradi marsičesa drugega.

Živo izkoriščanje študentov: 8 ur, na polno. Točno 30 minut malice...lahko te fentajo drgač. he he. Da ne govorim, če greš na 1 čik pavzo v celem dnevu, ti odbijejo od plače. Pa ne samo cigaret...tudi če greš sam vn na zrak...adijo money....No, lahko da je sedaj kaj drugače. Takrat sigurno ni blo....

Živo izkoriščanje zaposlenih. Zaposleni delajo z miljoni in miljoni, plačo pa imajo za zjokat. Vsaka stvar je nadzorovana. Tudi zaposleni. Glavni sam pridejo in hodijo po raznih "malciah". Dejansko ne dela nobeden nič!

Vsake toliko časa se najde kakšna "Karmen Stavec", ki pride zajokat, da so v cvetličarni vrteli njen ORIGINAL CD in to brez, da bi ona dobila kak honorar. Prosim lepo. Cvetličarna v vukoj..., že tko komaj preživijo, dobili pa so kazen...juhuhu. A brez, da bi kdo šel tja. Verjeli na besedo in pika!
confused-1.gif


Po moje je kar dost besedičenja....

Hvala za zvezdice
aplauz.gif
Fullll dobr..

Ej super! Daj nam sedaj povej še na primer, kaj konkretno je tisto "marsikaj drugega", zaradi česar g. Jože Potrebuješ vsak dan prihaja na SAZAS
cheer.gif

Ne ne, nič ne bomo govorili naprej. Saj je dovolj za prikaz podjetja!
smile-1.gif