Ah ja. Spet kar nekaj. Če človek prodaja baterije, verjamem, da svojim strankam svetuje, da z njimi dela kot s smetmi. No pa poglejmo tvojo trditev iz priočnika za servisiranje Roombe serije 5XX:
Nobenega počasnega polnjenja na začetku polnjenja, kot ti govoriš. Vse kar naredi je, da počaka, da se baterija ohladi na 50°C in potem začne polniti s 1250mA. To je približno z C/2 oz. malenkost manj pri baterijah večjih kapacitet, ampak vseeno je to konkretno polnjenje.
Ampak problem je v tem, ker je 50°C
previsoka temperatura za začetek polnjenja. Temperatura, za dolgo življensko dobo, mora biti pod 30°C. Da ne govorim, kako se baterija, ki se začne polniti pri 50°C še dodatno segreje zaradi polnjenja. Kako pa notranja upornost naraste s temperatudo nad 30°C, pa raje ne bi, ker sem v tej temi že limal graf notranje upornosti NiMH baterij glede na temperaturo. In vsa ta notranja upornost se še dodatno prekonvertira v dodatno vročino.
Ampak, kaj bi jaz vedel, ko mi je na Vectrix-u, ko sem dobil novega, ni delal ventilator za hlajenje baterije in le-ta se je med polnjenjem povzpela nad 45°C in jo je bilo, kljub temu, da je bil kmalu ventilator popravljen, zamenjati po 4000km. Odkar imam novo baterijo, ki se ni nikoli polnila nad 30°C, dela kot šus. Ampak Vectix ima 2 leti garancije na baterijo, Roomba pa samo 6 mesecev.
Tudi pri Vectrix-u so na začetku govorili strankam, da lahko polnijo kadarkoli in so umeli prekinitev pri 50°C, ampak ker je garancijska doba daljša kot pri Roombi, baterije pa so crkovale znotraj garancijske dobe, jih je prišlo drago. Zato so obrnili ploščo, dodali pred-hlajenje (da ventilatorji baterijo ohladijo še preden začne polniti) in začeli svetovati, da se baterijo polne, kot ima le-ta nižjo temperaturo od 30°C oz. da za to poskrbi predhlajenje. Za ta namen so tudi v novejši verziji firmware-a za Vectrix dodali tudi hiter vpogled v temperaturo baterije že pri prižganem motorju, torej še preden se začne polniti, kot je bilo to na začetku.
In seveda, v Nissan Leaf-ih, lastnikov iz Arizone, kjer se temperatura povzpe na 50°C, crkujejo baterije za brez veze, ker baterije nimajo termalno nadzirane. Volti pa seveda šibajo naprej brez problema, ker jim imajo potopljene v hladolno/grelno tekočino in jih hladijo s klima napravo in grejejo z grelcem, da držijo konstanto temperaturo za življensko dobo in performanco.
Ampak, kdo sem jaz... Vi kar kurite baterije, da vam jih bo lahko matofil ceneje, kot uradne, prodajal.