Pravilna uporaba automatskega menjalnika

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Prius ima praktično enak zatič ("parking powl") kot vsi drugi avtomatski menjalniki ima tudi kar nekaj "lufta" ko se avto še malo premakne da se zobnik nasloni na zatič.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
''Komplet teža'' bi visela na menjalniku takrat, ko bi bil avto obešen na steni. Dokler pa ni, pa drži mogoče 100-200kg. Komplet teža...
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
A to so izkusnje, da odtrga zatic, ki zaklene menjalnik al spet zgodbice? Folk se tolk boji avtomatov, da marsikej slisis, no.....nic cudnega za ovce.
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Jaz bi se kar težko odločil za avtomatski menjalnik, čeprav se mi zelo dopade, da mi ne bi bilo treba menjati prestav (še posebej v kakih kolonah, ko daš iz "ler" v prvo, iz prve v drugo, potem ponovno v prvo....pa stojimo nekaj minut in daš nazaj v "ler" itd...).

Sodelavec ima BMW 3 coupe, star nekje 8 let in avtomatika. Kupil je povsem novega in sedaj ima več kot 250.000 prevoženih. Ravno zadnjič sva nekaj debatirala o temu in povedal je, da je imel do sedaj nekje 5.000 EUR stroškov za popravila menjalnika oziroma vsega, kar je povezano z njim. To so samo izredni servisi, vezani na vso to avtomatiko. Vseeno pa ne odstopa od avtomatika, saj mu ta avtomatika veliko pomeni. Vozilo je redno servisiral na uradnem servisu in vsak servis ga je prišel okoli od 400 - 500 EUR.

Sedaj ne vem, ali on pravilno uporablja avtomatski menjalnik ali ne, ampak me bolj zanima, ali so res stroški tako visoki? Je res več možnosti, da se avtomatski menjalnik prej pokvari kot navadni? Ni mi (in verjetno še marsikomu drugemu) jasno, ali je potrebno menjati olje v avtomatskem menjalniku ali ne? Eni pravijo, da ja; uradni servisi pravijo, da ne, saj je tisto olje, ki je tovarniško - "doživljensko"
smile-1.gif


Imel sem Peugeot 508 GT z avtomatskim menjalnikom in pri okoli 80.000 km se je začelo pojavljati neko "pokanje", ko sem prestavil iz "P" v "D". Cel avto je dobesedno zaropotal in ker sem se ustrašil, da je nekaj narobe, sem se seveda obrnil na uradni servis kjer so mi zatrjevali in z računalniškimi izpisi dokazovali, da je vse v redu. Zagotavljali so mi, da menjava olja v menjalniku ni predvidena in zato mi ga niso želeli zamenjati. Skratka - zelo nezanesljivo s strani uradnega servisa. Človek/navaden smrtnik/ovca dobi občutek, da nihče se več (še?) ne spozna na avtomatske menjalnike pri nas?!

Točno to je bilo pri meni in rešitev je bila v menjavi olja v menjalniku:
https://www.youtube.com/watch?v=QhsDv_iJxKg

Torej sodeč po temu posnetku, je potrebno na XY kilometrov zamenjati olje v menjalniku!
rolleyes-1.gif
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.321
151
63
Citat:
Uporabnik sylver pravi:
Jaz bi se kar težko odločil za avtomatski menjalnik, čeprav se mi zelo dopade, da mi ne bi bilo treba menjati prestav (še posebej v kakih kolonah, ko daš iz "ler" v prvo, iz prve v drugo, potem ponovno v prvo....pa stojimo nekaj minut in daš nazaj v "ler" itd...).

Sodelavec ima BMW 3 coupe, star nekje 8 let in avtomatika. Kupil je povsem novega in sedaj ima več kot 250.000 prevoženih. Ravno zadnjič sva nekaj debatirala o temu in povedal je, da je imel do sedaj nekje 5.000 EUR stroškov za popravila menjalnika oziroma vsega, kar je povezano z njim. To so samo izredni servisi, vezani na vso to avtomatiko. Vseeno pa ne odstopa od avtomatika, saj mu ta avtomatika veliko pomeni. Vozilo je redno servisiral na uradnem servisu in vsak servis ga je prišel okoli od 400 - 500 EUR.

Sedaj ne vem, ali on pravilno uporablja avtomatski menjalnik ali ne, ampak me bolj zanima, ali so res stroški tako visoki? Je res več možnosti, da se avtomatski menjalnik prej pokvari kot navadni? Ni mi (in verjetno še marsikomu drugemu) jasno, ali je potrebno menjati olje v avtomatskem menjalniku ali ne? Eni pravijo, da ja; uradni servisi pravijo, da ne, saj je tisto olje, ki je tovarniško - "doživljensko"
smile-1.gif


Imel sem Peugeot 508 GT z avtomatskim menjalnikom in pri okoli 80.000 km se je začelo pojavljati neko "pokanje", ko sem prestavil iz "P" v "D". Cel avto je dobesedno zaropotal in ker sem se ustrašil, da je nekaj narobe, sem se seveda obrnil na uradni servis kjer so mi zatrjevali in z računalniškimi izpisi dokazovali, da je vse v redu. Zagotavljali so mi, da menjava olja v menjalniku ni predvidena in zato mi ga niso želeli zamenjati. Skratka - zelo nezanesljivo s strani uradnega servisa. Človek/navaden smrtnik/ovca dobi občutek, da nihče se več (še?) ne spozna na avtomatske menjalnike pri nas?!

Točno to je bilo pri meni in rešitev je bila v menjavi olja v menjalniku:
https://www.youtube.com/watch?v=QhsDv_iJxKg

Torej sodeč po temu posnetku, je potrebno na XY kilometrov zamenjati olje v menjalniku!
rolleyes-1.gif

Jaz sem na golfu menjal olje na vsakih 60000km (DSG), dvakrat je to stalo cca 250 EUR na uradnem servisu (dokler je bil vto v garanciji), od takrat dalje kupim originalno olje sam in mehanik zamenja za nekaj deset eurov, torej je servis cca 100 EUR. Sedaj sem pri 300000 km in ni težko izračunati stroškov servisa...

Jernej
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
sej, zato sem napisal v narekovajih
se pa dejansko čuti, kako se avto zaguga na ta štift
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.931
6.977
113
koliko vem ne, je robotiziran, zato so ga tako kritizirali, ker je "prestavljal celo večnost"...pa tudi samo 4 izbire ima: R N A in M, nima pa D, tako kot "pravi avtomatik"
wink-1.gif
 

s1m0n

Pripravnik
8. avg 2007
431
0
16
37
Lahko se nekdo napise kateri so dobri avtomatiki (zanesljivi in smooth za uporabo).

Dodatno me se znaima kako je sedaj z novimi DSG-ji v VAG koncernu.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
koliko vem ne, je robotiziran, zato so ga tako kritizirali, ker je "prestavljal celo večnost"...pa tudi samo 4 izbire ima: R N A in M, nima pa D, tako kot "pravi avtomatik"
wink-1.gif

Kaj pol sprašuješ če veš?
wink-1.gif


Jaz sem ti povedal kaj je bilo v P3008 HY - je razlika v obliki prestavne ročice pri avtomatiku in robotu.

Drugače pa čisto preprosto ugotoviš, da ga daš v pozicijo za vožnjo, spustiš bremzo in se mora počasi peljat - robot bo stal pri miru - vsaj PSA robot.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Tudi 3008 Hybrid4 ima robotiziran ročni menjalnik, po mojih informacijah.
Me pa tudi mene zanima, zakaj nekdo (darjan) sprašuje, če ve odgovor
smile-1.gif
.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.453
1.906
113
Citat:
Uporabnik s1m0n pravi:
Dodatno me se znaima kako je sedaj z novimi DSG-ji v VAG koncernu.

Meni je DSG za vozit top-šit.

V zadnjih letih naj bi ga precej stabilizirali in po številu okvar naj ne bi več odstopali od ostale konkurence. V prid jim gre tudi šest letno jamstvo in pa prodajne številke, ki so že poskrbele, za to da se je pojavilo kar nekaj specialistov za avtomatike, ki se znajo problematičnega menjalnika lotiti kako drugače kot z: "Lahko vam ga zamenjamo. 8000€ prosim".
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Lepo gres na Tim-Eckart metodo menjat, kjer ti lepo s spiranjem zamenja celotno olje plus filter, nastavi parametre in gas, kot putercek, ce je menjalnik ok. Menjas na max 100k,nekateri priporocaajo na 60k vsaj in to je to, strosek okoli 300flik. Kasn hebl neki pa strikat skos
smile-1.gif
Ce si pa bolj nevestne sorte al pa kups macka v zaklju, je pa hitr par tisoc za popravilo ja....
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
problem je le v tem, da če ima nekdo Tim Eckhart mašino, še ne pomeni, da menjavo olja izvaja po tej metodi :D
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Pogačnik jo verjetno izvaja?

Moram tasta poslat nekam, ker njegov mehanih ne misli nič menjat v multitroniku.
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik ThaShizznitt pravi:
Lepo gres na Tim-Eckart metodo menjat, kjer ti lepo s spiranjem zamenja celotno olje plus filter, nastavi parametre in gas, kot putercek, ce je menjalnik ok. Menjas na max 100k,nekateri priporocaajo na 60k vsaj in to je to, strosek okoli 300flik. Kasn hebl neki pa strikat skos
smile-1.gif
Ce si pa bolj nevestne sorte al pa kups macka v zaklju, je pa hitr par tisoc za popravilo ja....
Ta metoda je bojda kar majhen nateg, plus velika nevarnost, da gre kaj narobe.
Je pa jasno, treba upravičiti visoko ceno menjave olja po tej metodi, ker mašina stane kar nekaj denarja. Zato pa tak hype okoli te metode.
Imaš na netu kar nekaj debat pro & contra, glede te metode.