Pobuda za spremembo zakona O DNEVNIH LUČEH

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Zadaj imajo Audiji vklopljene zato, ker imajo diode, katere FUUUL manj onesnažujejo okolje (vsaj 1000l nafte manj na avto)
bonk.gif

Vsaj tako si jaz razlagam situacijo.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Kot prvo je tukaj debata zadnjih luči in te ne kurijo xenona.
tongue-1.gif


Kot drugo... ja Xenon ni trajen in je v tem primeru ko mamo konkretne LED dnevne spredaj povsem odveč sploh, ko mamo programsko rešeno še zadnje luči.

Kot tretje... jaz še nisem videl novejšega Audija npr. A4, da bi mu spredaj svetile dnevne in hkrati zadaj kaj.

Sicer je pa tukaj kar konkretna pestrost kot berem tukaj ma skoraj vsak nekaj drugače. Eden piše, kot da 90% avtov z dnevnimi lučmi nima senzorjev za svetlobo in tako avtomatski vklop. Jaz imam tudi na poziciji 0 spredaj krogce, zadaj pozicijsko in tudi če na 0 pustim me v tunelu noben delno speči pablohasan ne bo spregledal.
grin1.gif
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.015
4.933
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik mtl pravi:

Citat:
Luči za dnevno vožnjo ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske luči.

Nikjer pa ne piše o zadnjih lučeh.

V bistvu piše, le ne direktno. Zadnje se, kolikor vem, smatrajo kot pozicijske luči...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.298
2.396
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
EDIT.
Sem našel zakon iz leta 2008:
http://www.racunovodja.com/cla...)_(ZVCP-1-UPB5)
61 člen, 6-i odstavek:
Citat:
Voznik iz prvega odstavka tega člena mora voziti podnevi s prižganimi lučmi za dnevno vožnjo. Kot luči za dnevno vožnjo se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Luči za dnevno vožnjo ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot luči za dnevno vožnjo, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske luči.
Nikjer pa ne piše o zadnjih lučeh. Možno pa, da je to bolj specificirano v kakšnih tehničnih zahtevah ali pa v novejšem zakonu, če so bile spremembe. Bi bilo fajn, če bi prišli do konca temu, ampak dam 95% možnosti, da je tako kot sem zapisal zgoraj. Dvomim namreč, da bi si Audi privoščil tako amatersko napako.

Od tebe sem pa le pričakoval, da boš vedel, da je ZVCP bivši zakon in da že nekaj let velja ZPrCP.
rolleyes-1.gif

Je pa, roko na srce, res, da je tudi v veljvanem zakonu identična dikcija.

Ampak kot že rečeno - v tem primeru, tj. prižgane zadnje luči tudi podnevi, bodo eko-fašisit in tudi proizvajalci skočili. Pa čeprav je poraba zgolj 10 W je ta nepotrebna in dviguje med drugim tudi CO2 izpust vozila (je treba pač toliko več goriva pokuriti).

In ja - tudi obvezen senzor tlaka ima svoj razlog za obstoj zgolj in samo v zmanjšanju izpusta CO2 in nikakor ne v povečanju varnosti.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.336
5.853
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik rocky9 pravi:
Edini avto, za katerega jaz vem, da je imel oz. ima VEDNO prižgane tudi zadnje luči, ko imaš na AUTO je prejšnja generacija Mazde 6.
Tudi ko je sonce brez oblačka, luči zadaj gorijo.
moja oba (meriva in alhambra stara desetletje).
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.931
8.975
113
EU
Stari Acent ni imel dnevnih luči in smo to rešili s prevezavo. Ko si obrnil ključ na "start" so se takoj prižgale samo kratke luči.
Na Atosu sem naredil avtomat na timer, ki je po 40 sekondah prižgal tudi samo kratke luči.
Pri teh avtih ni bila težava, ker armaturna plošča in števci niso bili osvetljeni, če nisi ročno prižgal luči. Ko se bližala tema nisi več videl števcev in si takoj prižgal.
Sedaj Honda Jazz, nima avtomatike ampak glejgaglej, števci na armaturi so stalno osvetljeni. Ko prižgeš luči, se osvetlitev števcev zmanjša na polovico.
Sedaj tudi montiram avtomat, ki bo ob zagonu motorja prižgal kratke luči. Tu pa sedaj lahko pride do zmote, ker so števci osvetjeni in žena ne bo opazila da svetijo močneje kot navadno. Tako se lahko zgodi, da bo v temi vozila samo s sprednjimi.
shocked-1.gif


Torej predlagajte logično spremembo zakona tako, da pri prižganih dnevnih lučeh, armaturna plošča s stevci ni osvetljena.
Tako bo vsaka babica zvečer najprej segnila do stikala za luč
cheer.gif


Kot je zgoraj napisano, resno zakaj bi morale po žarkem dnevu svetiti zadnje luči, osvetlitev tablice, pa še armaturne plošče..
Ko zadnje luči ne svetijo, so štop luči prej opazne. Torej je bolj varno.
grims-1.gif
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Gonzo je prvi pogruntal v čem je srž problema. Ljudje ste z leti in generacijami postali enostavno preveč neumni.

Luči se vežejo na osvetlitev armature in ko le-ta ni več berljiva se zalaufa lampe. Tako so imeli avtomobili rešen problem od nekdaj. Ampak danes bi se večina najraje prežarčila na delovno mesto, četrtina imela avtomobile, ki vozijo sami, le redka peščica zna tehnologijo uporabiti sebi v prid.

Zato bi se naprej morale ukiniti obvezne prižgane luči sredi dneva, vrniti tisti okrogel knof na armaturo skupaj z ugasnjeno osvetlitvijo plošče ob neuporabi le-tega.

if it ain't broke don't fix it
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.923
1.089
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik pablohasan pravi:
sjtv1, obveznost kakšne luči morajo biti prižgane je v pristojnosti držav članic.

glej, prižgane luči so v dnevu večino časa nepotrebne.
se pa s tem rešimo kar nekaj problemov, recimo slabo opaznost avta ob pomanjkanju kontrasta med avtom in okolico.
predvsem pa rešimo problem, da ljudje ne vedo, kdaj je dosti temno, da morajo prizgati luči. v državah brez dnevnih luči se ti pogosto zgodi, da ob temnem mraku pripelje avto brez luči.

Da ne bo pomote, jaz zagovarajm, da bi morale ob dnevnih biti prižgane tudi luči zadaj. Ker včasih se svetlobe dovolj, zadaj se pa ne vidi (recimo prš na AC pri dežju).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.923
1.089
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Se strinjam s predlogom. Sem na servisu že 2 x prosil, da bi mi vklopili poleg pozicijskih led tudi zadnje in so mi odgovorili, da ne smejo. Gre se za Kia Sportage. Zato vedno vozim s prižganimi glavnimi lučmi.

Nakladajo, to ni preovedano. Nasldnjilč naj ti pokažejo, kje piše, da to ni dovoljeno. Če ti ne znajo, zahtevaj šefa ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.923
1.089
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Gonzo je prvi pogruntal v čem je srž problema. Ljudje ste z leti in generacijami postali enostavno preveč neumni.

Luči se vežejo na osvetlitev armature in ko le-ta ni več berljiva se zalaufa lampe. Tako so imeli avtomobili rešen problem od nekdaj.

Pozabi. Kup avtov ima števce, ki so berljivi le, ko so osvetljeni (recimo toyotin optitron in še kup drugih). Poleg tega bo vedno več digitalnih števcev (LCD). Bi to tudi prpovedal.
Stavr je simpl: ali mora imeti avto ful avtomatiko (in varno, torej za je sistem narejet tako, da je avto vedno dobro viden), ali pa nič. Ker če kupec doplača XXX€ za sistem luči, pri katerem ne rabi mislit (tudi po trditvah proizvajalcev), potem morajo luči delati, kot je treba. Če tega noče, naj skrbi sam, ampak potem naj mu avto ne daje vtida, da kaj dela sam (kto so samodenje dnevne luči).
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Gonzo je prvi pogruntal v čem je srž problema. Ljudje ste z leti in generacijami postali enostavno preveč neumni.

Luči se vežejo na osvetlitev armature in ko le-ta ni več berljiva se zalaufa lampe. Tako so imeli avtomobili rešen problem od nekdaj.

Pozabi. Kup avtov ima števce, ki so berljivi le, ko so osvetljeni (recimo toyotin optitron in še kup drugih). Poleg tega bo vedno več digitalnih števcev (LCD). Bi to tudi prpovedal.
Stavr je simpl: ali mora imeti avto ful avtomatiko (in varno, torej za je sistem narejet tako, da je avto vedno dobro viden), ali pa nič. Ker če kupec doplača XXX€ za sistem luči, pri katerem ne rabi mislit (tudi po trditvah proizvajalcev), potem morajo luči delati, kot je treba. Če tega noče, naj skrbi sam, ampak potem naj mu avto ne daje vtida, da kaj dela sam (kto so samodenje dnevne luči).

Potem je še lažje, ker se da narediti števce "dimmed" podobno kot funkcija na avtoradijih. Dokler ne vklopiš dnevnih luči. Rešitve so enostavne, ljudje preradi kompliciramo. Sploh v Sloveniji kjer vsak ve kje je knof za meglenko, žmigovca pa ne pozna. Zanimivo.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Dobro smo prišli od predloga za obvezne pozicijske luči skupaj z dnevnimi, do predloga po ukinitvi dnevnih luči.

Zato pa gre vse v tri PM.
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
ne-ne-1.gif


Ne mešaj vklopa luči z asistenčnimim sistemi. Ti pomagajo vozniku, prižgane zadnje luči pa pomagajo drugim, da lažje opazijo vozilo.
In neprižgane zadnje luči v slabši vidljivosti pričajo le o popolni ignoranci ostalih udeležencev v prometu. Tudi morebitni senior te ne odveže odgovornosti posredovanja, če tehnika zataji.
Primerljivo s tem, da se enostavno zaletiš ozr. sploh ne zaviraš sam, če ti sistem za preprečevanja trka odpove ozr. se popolnoma zaneseš nanj.

Sem pa jasno zapisal - zagovarjam obvezen senzor, ker je enostavno preveč osebkov s kodo 10T na cesti. Jim pa senzor ne odvzame odgovornosti.

Zgodi se pa lahko vsakemu - včeraj dobil avto iz pralnice in so mi asi prestavili stikalo luči na 0 - sem tudi že opravil 20-30 m na cesti (mračilo se je že) preden sem dojel, da se mi luči niso prižgale. Kdo je kriv? Ford, pralnica ali jaz?

Kdo je kriv? TI si kriv, da se ti luči niso prižgale.
V Luki Koper je pri pretovarjanju avtov, ena izmed bolj pomembnih stvari ta, da preden vžgeš avto prižgeš luči, pa ni važno al je zunaj sonce in brez oblaka al je tema in megla da ne vidiš pol metra pred sabo.
Zakaj? Izključno zaradi varnosti. In NE, auto način v LK ni isto kot prižgane luči. Je pa tudi res, da jih ne mečejo zaradi tega, če kdo nima prižganih luči...za razliko od tega če te dobijo, da si šel preko omejitve.
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik Cash pravi:
Zadaj imajo Audiji vklopljene zato, ker imajo diode, katere FUUUL manj onesnažujejo okolje (vsaj 1000l nafte manj na avto)
bonk.gif

Vsaj tako si jaz razlagam situacijo.

In teh 1000l na en tank goriva, da smo si na jasnem!
smile-1.gif
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Citat:
Uporabnik rocky9 pravi:
Edini avto, za katerega jaz vem, da je imel oz. ima VEDNO prižgane tudi zadnje luči, ko imaš na AUTO je prejšnja generacija Mazde 6.
Tudi ko je sonce brez oblačka, luči zadaj gorijo.
moja oba (meriva in alhambra stara desetletje).

A imata tudi "AUTO" za luči? Je pa res, da so takrat imeli še nekaj pameti (več kot sedaj no)...
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.931
8.975
113
EU
Bolj enostavna rešitev dnevnih luči je da ledice nikakor ne osvetljujejo cesto. Morajo svetiti nizko kot meglenke, ali bolj visoko v daljavo. Tako voznik v temi nebi nič videl in bi prižgal glavne luči.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.298
2.396
113
še v SLO - ampak komaj
Brez skrbi, da je meni jasno, da sem zgolj in samo jaz sam kriv. Žal jih je pa precej na cesti, ki iščejo izgovore ali sem jim gladko hebe za druge udeležence v prometu.
In to je največja težava.

OK - priznam, da nekateri avti niso ravno "prijazni" do uporabnika, ampak to še vedno ne pomeni, da uporabnik ni "kriv", če se vozi neosvetljen. Pa še enkrat - žal se jih tega premalo zaveda.