Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
152+Wh/km sploh ni slabo, ker je treba upoštevati, da Ampera še ICE s sabo vleče. Se morda spomniš, če si po AC vozil na tempomat ?
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
1. glede klancev, Domžale so na 300 m.n.v., Celje 230 m.n.v., tako da mu je celo višinska razlika malo pomagala, to da so vmes vzponi in spusti ne igra vloge
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
xyz, energetske vrednosti ki si jih navedel so High heating value, izkoristki motorjev se navadno merijo v Low heating value, kjer ima bencin 8,8 kWh/l, dizel pa 9,9 kWh/l.
1. glede klancev, Domžale so na 300 m.n.v., Celje 230 m.n.v., tako da mu je celo višinska razlika malo pomagala, to da so vmes vzponi in spusti ne igra vloge, dokler spusti niso tako strmi da moraš zavirati, potem bi bilo vprašanje učinkovitosti regeneracije, ki pa ni 100%.
2. omenja vožnjo hitrosti tovornajkov, Andy reči kar hočeš ampak grem stavit, da si izkoriščal zavetrje tovornjakov, tudi če si vozil na primerni varnostni razdalji je učinek občuten.
3. po BC pokuril 12 kWh/100 km ampak če smo čisto natančni gre za podatek iz BC, ki pa ne upošteva ca. 10% izgub na polnilcu.
4. povprečno hitrost bo težko verjeti, pa vseeno pri 90 kmh Prius pokuri 3,9 l/100 km (34 kWh/100 km), dizelska limuzina 3,5 l/100 km (35 kWh/100 km), ni tako slabo za motor s 30-40% izkoristkom.
5. gretje pri teh hitrostih ne igra bistvene vloge
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Ma ja, pa gretje, v hrib pa 95 km/h.Ti maš tako porabo v hrib kot nekateri navzdol. Taki podatki ne služijo ničemur, ker niso realni.
Primerjava goriva.To je pretvorjeno v bencin manj kot liter za v Trojane. Ah, vsaj malo bodi realen.
http://www.rets-project.eu/UserFiles/File/pdf/respedia/A-Beginners-Guide-to-Energy-and-Power-SL.pdf
V preteklosti smo pridobivali energijo v veliki meri iz porabe fosilnih goriv. Tako bi bilo poučno, če
upoštevamo in primerjamo vire goriva glede na količino energije, ki vsebujejo vrednosti odkupljenih
virov na enoto. Nekaj smernic z uporabo povprečnih vrednosti je prikazano spodaj.
1 kg antracita (4% vlage) = 36 MJ = 10 kWh
1 kg premoga (5‐10% vlage) = 37 MJ = 10,3 kWh
1m3 zemeljskega plina = 39 MJ = 10,8 kWh
1 liter bencina = 34 MJ = 9,4 kWh
1 liter dizelskega goriva = 40 MJ = 11,1 kWh
1 liter plinskega olja = 41 MJ = 11,4 kWh
1 liter kurilnega olja = 44 MJ = 12,2 kWh
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
3. po BC pokuril 12 kWh/100 km ampak če smo čisto natančni gre za podatek iz BC, ki pa ne upošteva ca. 10% izgub na polnilcu.
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Pri bencinu je lahko izkoristek večji, pri Priusu je že okrog 30%. Naslednja generacija Priusa ima target za termodinamični izkoristek motorja 45%, celotnega sistema pa 35%.
Izkoristek pri štromu je pa daleč pod 75%, ker se pozablja izgube distribucije in izkoristek elektrarn, ki je daleč od idealnih 100%. Pri termoelektrarnah je termodinamičen izkoristek nad 50% že ohoho dosežek, potem od kotla in turbine naprej gre pa samo še strmo navzdol.
Skratka, nekih pravljic pri štromu ni. Bolj premik emisij CO2 iz avta na elektrarne. Pa to, da imamo bencin obdavčen za popizdit, štrom pa še ne. Če bi spravili obdavčitev štroma na podobne nivoje kot za benz, ne bi nihče kupil avta na štrom niti pijan. Takle mamo.
Za energetski preboj bo treba uštimat vodikovo fuzijo in proizvodnjo štroma na podlagi slednje. Potem smo pa na konju. Do takrat so pa utekočinjeni dinozavri vladar.