Po Nissan Leafa v tujino, ker eko sklad sanja

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
152+Wh/km sploh ni slabo, ker je treba upoštevati, da Ampera še ICE s sabo vleče. Se morda spomniš, če si po AC vozil na tempomat ?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ja, celo voznjo na tempomat, le cez golovski predor sem upocasnil na 80km/h, ampak tudi ta del na tempomat.
 

Nac

Zelenc'
17. mar 2015
18
0
1
Tale povprečna poraba Wh/km me je spodbudila k temu, da sem še jaz preverjal svojo povprečno porabo na mojem Leafu. V treh dneh sem naredil 530 km (od tega 200 km po avtocesti, ostalo regionalne ceste), računalnik v vozilu pa je pokazal 148 Wh/km. Hitrost po avtocesti 97 km na uro, regionalne pa po omejitvah od 40 do 90 km na uro.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
So tvoje hitrosti po števcu ali po GPS-u? Ker jaz sem svoje podatke dobil na podlagi hitrosti po GPS-u (je tudi vidno v videu). 100kmh/ po GPS = 106km/h po števcu pri Amperi.
 

Nac

Zelenc'
17. mar 2015
18
0
1
Hitrost po števcu v vozilu. Prav tako je podatek o porabljeni povprečni energiji iz vozila. Vendar je to bila specifična pot, ki se je poleg avtoceste vzpenjala in spuščala do prelazov višine 1530 m.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Torej lahko domnevam, da je bila tvoja dejanska hitrost (po GPS-u), recimo 5km/h manjša, kot ti je kazal števec, ampak še vedno dobra poraba.

Je pa zanimvo, da ima Ampera boljšo porabo kot Leaf pri isti hitrosti, glede na to, da je težja. Je pa res, da je Ampera bolj pri tleh in verjetno bolj aerodinamična kot Leaf in da se pri konstantni vožnji brez ustavljanj, teža vozila ne pozna toliko pri porabi.
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
36
Murgle
off topic...konec prejšnjega tedna je neka 'zero emisson' ženska v nekem predelanem smartu na štajerski cesti v lj res prikazala, kako se naredi zero emsijo, saj ej kar obstala z avtom na levem pasu dvopasnovne vpadnjice, registracija kranja piki ali nekaj takega, domnevam da kakšna tvoja sorodnica
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Registrska tablica je bila PIKI?
grin1.gif


Je bil takle?

Kateri model - rumeni ali modri?



Ta SMART ima čez 200km električnega dosega (delo Pečjakove ekipe), tako da domnevam, da je kaj crknilo. Drugače je pa to mama družine, ki sem ji zglihal ceno Ampere pri AT Vis na 29kEUR z odšteto subvencijo. Ni pa moja sorodnica.

Se bom pozanimal, za kaj je šlo.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Sem izvedel.

Očitno to ni bil zgornji Piki od te družine. Je pa skoraj 100% to avto iz Pečjakove predelave.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
152+Wh/km sploh ni slabo, ker je treba upoštevati, da Ampera še ICE s sabo vleče. Se morda spomniš, če si po AC vozil na tempomat ?

Se podatek voznje pri 90km/h po GPS oz. 95km/h po stevcu na voznji od Domzal proti Stajerski. Do Celja sem naredil 59km in za to porabil 7.1kWh (cca. 120Wh/km), vozil sem pa s tempomatom s tovornjaki, pa imel nekaj vetra v hrbet. Tako voznjo sem si privoscil, ker je tamala zadaj spala, tako da se mi ni nikamor mudilo.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Ma ja, pa gretje, v hrib pa 95 km/h.Ti maš tako porabo v hrib kot nekateri navzdol. Taki podatki ne služijo ničemur, ker niso realni.
Primerjava goriva.To je pretvorjeno v bencin manj kot liter za v Trojane. Ah, vsaj malo bodi realen.
http://www.rets-project.eu/UserFiles/File/pdf/respedia/A-Beginners-Guide-to-Energy-and-Power-SL.pdf

V preteklosti smo pridobivali energijo  v veliki meri iz porabe fosilnih goriv. Tako bi bilo poučno, če
upoštevamo in primerjamo vire goriva glede na  količino energije, ki vsebujejo vrednosti odkupljenih
virov na enoto. Nekaj smernic z uporabo povprečnih vrednosti je prikazano spodaj.  
1 kg antracita (4% vlage) = 36 MJ = 10 kWh
1 kg premoga (5‐10% vlage) = 37 MJ = 10,3 kWh
1m3 zemeljskega plina = 39 MJ = 10,8 kWh
1 liter bencina = 34 MJ = 9,4 kWh
1 liter dizelskega goriva = 40 MJ = 11,1 kWh
1 liter plinskega olja = 41 MJ = 11,4 kWh
1 liter kurilnega olja = 44 MJ = 12,2 kWh
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Zaradi mene lahko spišeš doktorat, da imaš prav, na osnovi tvojih teorij, za katerega se mi itak fučka, naslednje slike so pa dejanski dokazi od današnje vožnje:

Celotna vožnja (barva predstavlja hitrost):




Fotkano tik pred izvozom za Celje (pri Celju je delovna zapora in omejitev hitrosti na 80km/h). V ozadju se vidi protihrupne ograje pri Celju:




Edit: Lahko pa potegnem še celotno vožnjo z moje kamere, ki jo imam v avtu.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
xyz, energetske vrednosti ki si jih navedel so High heating value, izkoristki motorjev se navadno merijo v Low heating value, kjer ima bencin 8,8 kWh/l, dizel pa 9,9 kWh/l.

1. glede klancev, Domžale so na 300 m.n.v., Celje 230 m.n.v., tako da mu je celo višinska razlika malo pomagala, to da so vmes vzponi in spusti ne igra vloge, dokler spusti niso tako strmi da moraš zavirati, potem bi bilo vprašanje učinkovitosti regeneracije, ki pa ni 100%.
2. omenja vožnjo hitrosti tovornajkov, Andy reči kar hočeš ampak grem stavit, da si izkoriščal zavetrje tovornjakov, tudi če si vozil na primerni varnostni razdalji je učinek občuten.
3. po BC pokuril 12 kWh/100 km ampak če smo čisto natančni gre za podatek iz BC, ki pa ne upošteva ca. 10% izgub na polnilcu.
4. povprečno hitrost bo težko verjeti, pa vseeno pri 90 kmh Prius pokuri 3,9 l/100 km (34 kWh/100 km), dizelska limuzina 3,5 l/100 km (35 kWh/100 km), ni tako slabo za motor s 30-40% izkoristkom.
5. gretje pri teh hitrostih ne igra bistvene vloge
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
1. glede klancev, Domžale so na 300 m.n.v., Celje 230 m.n.v., tako da mu je celo višinska razlika malo pomagala, to da so vmes vzponi in spusti ne igra vloge

Tole se pa motiš,še kako igra vlogo,če so vmes vzponi in padci...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Pri določenih pogojih ne igra vloge, ampak mora biti:
- start in cilj na isti višini
- spusti ne smejo biti prestrmi da bi bilo potrebno zaviranje (pri klasičnem pogonu ti tudi to ne pomaga ker motor zavira, ali pa porablja gorivo v prostem teku)
- učinkovitost pogona mora biti pri vseh močeh zelo ista (pri klasičnem pogonu jasno da ni)

Torej v praksi pogon mora biti električen ali hibriden, pa moja trditev drži.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
xyz, energetske vrednosti ki si jih navedel so High heating value, izkoristki motorjev se navadno merijo v Low heating value, kjer ima bencin 8,8 kWh/l, dizel pa 9,9 kWh/l.

1. glede klancev, Domžale so na 300 m.n.v., Celje 230 m.n.v., tako da mu je celo višinska razlika malo pomagala, to da so vmes vzponi in spusti ne igra vloge, dokler spusti niso tako strmi da moraš zavirati, potem bi bilo vprašanje učinkovitosti regeneracije, ki pa ni 100%.
2. omenja vožnjo hitrosti tovornajkov, Andy reči kar hočeš ampak grem stavit, da si izkoriščal zavetrje tovornjakov, tudi če si vozil na primerni varnostni razdalji je učinek občuten.
3. po BC pokuril 12 kWh/100 km ampak če smo čisto natančni gre za podatek iz BC, ki pa ne upošteva ca. 10% izgub na polnilcu.
4. povprečno hitrost bo težko verjeti, pa vseeno pri 90 kmh Prius pokuri 3,9 l/100 km (34 kWh/100 km), dizelska limuzina 3,5 l/100 km (35 kWh/100 km), ni tako slabo za motor s 30-40% izkoristkom.
5. gretje pri teh hitrostih ne igra bistvene vloge

1. Res je. Poleg tega sem imel rahel veter v hrbet, tako da je 120Wh/km bil res optimalen rezultat. Če ne bi bilo obojega, bi rekel, da bi bil nekje pri 135Wh/km.
2. Niti ne, ker sovražim dobivati kamenje v šipo in haubo, ki jo moram potem s čopičem barvati. Večino časa sem imel cca. 5 sekundno varnostno razdaljo, lahko je padla na 2s, če je tovornjak upočasnil zaradi klanca, ampak v takem primeru sem ga raje prehitel. Zato tudi na slikci s hitrostjo poti max. hitrost 108km/h, ko sem take prehiteval (recimo trojanski klanec, klanec pred cestninsko postajo pri Vranskem, klanec pred tuneli pred Slovenskimi konjicami).
3. Seveda ne upošteva, ampak tega ne upošteva noben električni avto, ampak prikazuje porabo, ki gre iz baterije. Tudi bencinski avto ti ne prikazuje 'izgub' rafiniranja nafte.
4. Povprečna hitrost na AC je bila 90km/h. Poglej si prvo fotko. Vožnja je bila dolga 92km, trajala pa je 1 uro 12 minut. Pri tem upoštevaj, da je v 1 uro 12 minut všteto tudi 7km lokalnih cest (50km/h), kot sem pri Slovenskih konjicah zavil z AC + 1km, da sem iz podzemne garaže (kjer je Torque začel snemati) prišel na AC.
5. Gretja nisem imel vključenega. Bilo je zadosti toplo in sončno, da je bilo v avtu prijetno toplo.


Če se mi bo kdaj dalo, bom šel kakšen večer narediti en krog po Lj obvoznici z 90km/h po GPS-u, pa poročam.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Ma ja, pa gretje, v hrib pa 95 km/h.Ti maš tako porabo v hrib kot nekateri navzdol. Taki podatki ne služijo ničemur, ker niso realni.
Primerjava goriva.To je pretvorjeno v bencin manj kot liter za v Trojane. Ah, vsaj malo bodi realen.
http://www.rets-project.eu/UserFiles/File/pdf/respedia/A-Beginners-Guide-to-Energy-and-Power-SL.pdf

V preteklosti smo pridobivali energijo  v veliki meri iz porabe fosilnih goriv. Tako bi bilo poučno, če
upoštevamo in primerjamo vire goriva glede na  količino energije, ki vsebujejo vrednosti odkupljenih
virov na enoto. Nekaj smernic z uporabo povprečnih vrednosti je prikazano spodaj.  
1 kg antracita (4% vlage) = 36 MJ = 10 kWh
1 kg premoga (5‐10% vlage) = 37 MJ = 10,3 kWh
1m3 zemeljskega plina = 39 MJ = 10,8 kWh
1 liter bencina = 34 MJ = 9,4 kWh
1 liter dizelskega goriva = 40 MJ = 11,1 kWh
1 liter plinskega olja = 41 MJ = 11,4 kWh
1 liter kurilnega olja = 44 MJ = 12,2 kWh

Izkoristek pri bencinu 15% (motor+menjalnik)
Izkoristek pri elektriki 75% (regulator+motor+reduktor)
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Pri bencinu je lahko izkoristek večji, pri Priusu je že okrog 30%. Naslednja generacija Priusa ima target za termodinamični izkoristek motorja 45%, celotnega sistema pa 35%.

Izkoristek pri štromu je pa daleč pod 75%, ker se pozablja izgube distribucije in izkoristek elektrarn, ki je daleč od idealnih 100%. Pri termoelektrarnah je termodinamičen izkoristek nad 50% že ohoho dosežek, potem od kotla in turbine naprej gre pa samo še strmo navzdol.

Skratka, nekih pravljic pri štromu ni. Bolj premik emisij CO2 iz avta na elektrarne. Pa to, da imamo bencin obdavčen za popizdit, štrom pa še ne. Če bi spravili obdavčitev štroma na podobne nivoje kot za benz, ne bi nihče kupil avta na štrom niti pijan. Takle mamo.
tongue-1.gif


Za energetski preboj bo treba uštimat vodikovo fuzijo in proizvodnjo štroma na podlagi slednje. Potem smo pa na konju. Do takrat so pa utekočinjeni dinozavri vladar.
 
Nazadnje urejeno:

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:

3. po BC pokuril 12 kWh/100 km ampak če smo čisto natančni gre za podatek iz BC, ki pa ne upošteva ca. 10% izgub na polnilcu.

Če smo natančni je poleg izkoristek polnilca še izkoristek polnjenja in praznenja akumulatorja,
tudi pri polnjenju pri regeneraciji se del energije izgubi.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Pri bencinu je lahko izkoristek večji, pri Priusu je že okrog 30%. Naslednja generacija Priusa ima target za termodinamični izkoristek motorja 45%, celotnega sistema pa 35%.

Izkoristek pri štromu je pa daleč pod 75%, ker se pozablja izgube distribucije in izkoristek elektrarn, ki je daleč od idealnih 100%. Pri termoelektrarnah je termodinamičen izkoristek nad 50% že ohoho dosežek, potem od kotla in turbine naprej gre pa samo še strmo navzdol.

Skratka, nekih pravljic pri štromu ni. Bolj premik emisij CO2 iz avta na elektrarne. Pa to, da imamo bencin obdavčen za popizdit, štrom pa še ne. Če bi spravili obdavčitev štroma na podobne nivoje kot za benz, ne bi nihče kupil avta na štrom niti pijan. Takle mamo.
tongue-1.gif


Za energetski preboj bo treba uštimat vodikovo fuzijo in proizvodnjo štroma na podlagi slednje. Potem smo pa na konju. Do takrat so pa utekočinjeni dinozavri vladar.

No, če že prištevaš izgube elektrike od izvora do ponora, torej od generacije elektrike v elektrarnah, daj še prištej vse izgube, ki se pri fosilnih gorivih zgodijo od črpanja nafte v Saudovi Arabiji naprej.
Kako priročno, da za Prius šteješ izkoristek samo iz tanka za gorivo pa do izpuha, pri električnem avtu pa od elektrarne do asfalta.


Pri avtu na notranje izgorevanje, se samo za rafiniranje ene galone bencina pokuri okoli 4.5kWh elektrike. Če rečemo, da povprečen električni avto pokuri 150Wh/km elektrike, lahko samo z energijo galone refiniranja bencina naredi 30km.
Kje je še porabljena energija črpanja nafte, transporta nafte do rafinerije, rafiniranje in transport do bencinske črpalke:

 
Nazadnje urejeno: