Po Nissan Leafa v tujino, ker eko sklad sanja

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:


Konec koncev, če ima avto letne gume, imaš lahko problem, ker mislim, da so v Avstriji obvezne zimske gume do konca marca.


Malo pozno, v Avstriji so obvezne zimske gume samo, ce so zimske razmere na cestah, tj. sneg prijemlje cestisca. V vseh ostalih primerih lahko vozis slick gume, ce hoces.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Pri bencinu je lahko izkoristek večji, pri Priusu je že okrog 30%. Naslednja generacija Priusa ima target za termodinamični izkoristek motorja 45%, celotnega sistema pa 35%.

Trenutni Prius ima peak izkoristek 38%, target za naslednjo generacijo je bil omenjen kot "over 40%", tak preskok kot ga omenjaš ti (30->45%) bi pomenil izboljšanje praktične porabe iz 5 l/100 km na 3,3 l/100 km, kar ni realno. Toyota omenja kvečjemu 10% izboljšanje porabe za naslednjo generacijo (55 MPG po EPA).

Ampak to so laboratorijske best case številke, s Torque aplikacijo, senzorjem navora, pretokom goriva, sem si naredil formulo za spremljanje BSFC v realnem času, lahko povem da je 220 g/kWh (37.7%) redkost, pri samo optimalno ogretem motorju, številka se v praksi vrti bolj pri 230-240 (35-36%), pozimi se zelo dolgo časa vozi (>20 km) s samo 250 g/kWh, zaradi ne optimalno ogretega motorja.

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
3. Seveda ne upošteva, ampak tega ne upošteva noben električni avto, ampak prikazuje porabo, ki gre iz baterije. Tudi bencinski avto ti ne prikazuje 'izgub' rafiniranja nafte.

EV ti ne prikazuje niti pridelave elektrike (kjer je BTW več izgub kot pri bencinu), niti izgub ki jih boš dejansko plačal na hišnem števcu/na polnilni postaji. V sticky temi imamo nerazčiščeno debato o porabi elektrike v rafineriji, ampak tam ni bilo podano niti enega zanesljivega vira, ki bi karkoli predstavil v številkah, tale Robert Llewellyn je pač bolj slab vir, se ti ne zdi? Bom tam objavil nekaj komentarjev iz YouTube pod tem filmčkom.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Zato pa sem napisal, da in ICE avto in električni avto lahko prikažeta le porabo iz lokalnega 'rezervoarja' energije.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
152+Wh/km sploh ni slabo, ker je treba upoštevati, da Ampera še ICE s sabo vleče. Se morda spomniš, če si po AC vozil na tempomat ?

Se podatek voznje pri 90km/h po GPS oz. 95km/h po stevcu na voznji od Domzal proti Stajerski. Do Celja sem naredil 59km in za to porabil 7.1kWh (cca. 120Wh/km), vozil sem pa s tempomatom s tovornjaki, pa imel nekaj vetra v hrbet. Tako voznjo sem si privoscil, ker je tamala zadaj spala, tako da se mi ni nikamor mudilo.
Še komentar lastnika Ampere pod komentarji. Ta je veliko bolj realen.
Seveda mutijo z dosegom pri električarjih, enako kot mutijo s porabo goriva pri konvencionalnih vozilih. Včasih so podali porabo pri določeni hitrosti, kjer se je videlo, da poraba pri višjih avtocestnih hitrostih naraste eksponentno. V vecini primerov gre poraba krepko gor nad 90km/h, kar pomeni da je varčna vožnja pod 90km/h. To velja za vse vrste avtov ne glede na vrsto pogona. Primer: z Ampero mi je uspelo prevoziti največ 93km preden s tem da je ostalo še 3km dosega, vendar sem vozil po jajcih iz Ambrusa do Pišec po stari cesti skozi Novo mesto. V avtu smo bili štirje, klime seveda nismo uporabljali. To je rekordni primer. Pozimi z gretjem in zimskimi gumami pa z enakim jajcanjem prevozim le 45km na baterijo. Na avtocesti pri 100km/h se da prevoziti 50km. Pri 130km/h še niti nisem mogel lepo preskusiti, ker sem malo na avtocesti, pa še ko sem so vedno neki tovornjaki in zastoji, vendar ne bi šlo veliko več kot 30km na štrom. To so realni podatki, ampak to jim ne diši. Če se zlažejo so lepše cifre.

Pri tebi pa: narediš 60 km po AC pri 95 km/h pa ti ostane še 30 % baterije.
 
Nazadnje urejeno:

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
xyz, energetske vrednosti ki si jih navedel so High heating value, izkoristki motorjev se navadno merijo v Low heating value, kjer ima bencin 8,8 kWh/l, dizel pa 9,9 kWh/l.

1. glede klancev, Domžale so na 300 m.n.v., Celje 230 m.n.v., tako da mu je celo višinska razlika malo pomagala, to da so vmes vzponi in spusti ne igra vloge, dokler spusti niso tako strmi da moraš zavirati, potem bi bilo vprašanje učinkovitosti regeneracije, ki pa ni 100%.
2. omenja vožnjo hitrosti tovornajkov, Andy reči kar hočeš ampak grem stavit, da si izkoriščal zavetrje tovornjakov, tudi če si vozil na primerni varnostni razdalji je učinek občuten.
3. po BC pokuril 12 kWh/100 km ampak če smo čisto natančni gre za podatek iz BC, ki pa ne upošteva ca. 10% izgub na polnilcu.
4. povprečno hitrost bo težko verjeti, pa vseeno pri 90 kmh Prius pokuri 3,9 l/100 km (34 kWh/100 km), dizelska limuzina 3,5 l/100 km (35 kWh/100 km), ni tako slabo za motor s 30-40% izkoristkom.
5. gretje pri teh hitrostih ne igra bistvene vloge
O.K za en špricer bencina je razlika, še vedno pa zelo nerealno v normalnem prometu.
Kar se tiče klancev, je pri EV včasih potrebno voziti z gasom tudi navzdol, drugače avto izgublja hitrost. Klanci tudi potrebujejo nesorazmerno večjo moč in posledično praznjenje baterije, kot ti hočeš prikazati. Potrebno je upoštevati vsak vzpon posebej in ne neko začetno in končno nad. višino.
Sigurno je zavetrje močen dejavnik v porabi, čeprav nekdo pravi, da to nima vpliva pri Amperi hehe. Gretje pa zelo vpliva na doseg pri EV, posebno pa pri Amperi, Leaf ima vsaj toplotno črpalko. Zelo nenavadna je tudi temperatura na sliki, ki kaže 16°C. Je že bilo letos toliko ?
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Počasi bom obupal ...
nahrung002.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
xyz, energetske vrednosti ki si jih navedel so High heating value, izkoristki motorjev se navadno merijo v Low heating value, kjer ima bencin 8,8 kWh/l, dizel pa 9,9 kWh/l.

1. glede klancev, Domžale so na 300 m.n.v., Celje 230 m.n.v., tako da mu je celo višinska razlika malo pomagala, to da so vmes vzponi in spusti ne igra vloge, dokler spusti niso tako strmi da moraš zavirati, potem bi bilo vprašanje učinkovitosti regeneracije, ki pa ni 100%.
2. omenja vožnjo hitrosti tovornajkov, Andy reči kar hočeš ampak grem stavit, da si izkoriščal zavetrje tovornjakov, tudi če si vozil na primerni varnostni razdalji je učinek občuten.
3. po BC pokuril 12 kWh/100 km ampak če smo čisto natančni gre za podatek iz BC, ki pa ne upošteva ca. 10% izgub na polnilcu.
4. povprečno hitrost bo težko verjeti, pa vseeno pri 90 kmh Prius pokuri 3,9 l/100 km (34 kWh/100 km), dizelska limuzina 3,5 l/100 km (35 kWh/100 km), ni tako slabo za motor s 30-40% izkoristkom.
5. gretje pri teh hitrostih ne igra bistvene vloge
O.K za en špricer bencina je razlika, še vedno pa zelo nerealno v normalnem prometu.
Kar se tiče klancev, je pri EV včasih potrebno voziti z gasom tudi navzdol, drugače avto izgublja hitrost. Klanci tudi potrebujejo nesorazmerno večjo moč in posledično praznjenje baterije, kot ti hočeš prikazati. Potrebno je upoštevati vsak vzpon posebej in ne neko začetno in končno nad. višino.
Sigurno je zavetrje močen dejavnik v porabi, čeprav nekdo pravi, da to nima vpliva pri Amperi hehe. Gretje pa zelo vpliva na doseg pri EV, posebno pa pri Amperi, Leaf ima vsaj toplotno črpalko. Zelo nenavadna je tudi temperatura na sliki, ki kaže 16°C. Je že bilo letos toliko ?

Ja letos! Včeraj ob uri, ki jo imaš na fotki! In posledično gretja nisem potreboval!

Kako naj ti utupim, da nimaš prav! Še fotke z dokazom ti niso zadosti!

Eto, še exif podatki z datumom, s priložene fotke: http://regex.info/exif.cgi?img...50324125954.jpg
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik wxy pravi:Kar se tiče klancev, je pri EV včasih potrebno voziti z gasom tudi navzdol, drugače avto izgublja hitrost. Klanci tudi potrebujejo nesorazmerno večjo moč in posledično praznjenje baterije, kot ti hočeš prikazati.

Ne mi ti s klanci in gasom navzdol. S samo regeneracijsko energijo klanca AC od Kozine navzdol, pridemo do Kopra, do stadiona Bonifike, kjer je polnilna postaja. S samo regeneracijsko energijo ljubeljskega klanca pridemo do Celovca, do Sudparka, kjer je štacuna Merkur, kjer imajo polnilno postajo za EV.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Če že citiraš, potem citiraj vse ne samo tisti del, kateri tebi ugaja. Ali potem ne rabiš dodajati gasa pri rahli vožnji navzdol, da se držiš tekočega prometa? Potem trdiš, da se enako pelješ z EV kot benc. avtom po klancu navzdol, ni pomembno ali imaš v D ali L. Avtomatsko s spuščanjem gasa pade v regeneracijo in to je zavora. Iz Ljubelja navzdol, je normalno, da dobiš domet do Celovca, napiši pa še koliko porabiš navzgor. Jaz pri tunelu počakam, da ni nikogar, da lahko prestavljam iz L in D, da ne oviram drugih. Zanimivo je tudi, da nihče na testih ne dosega teh dometov in tako nizke porabe. Jaz govorim o normalnih, realnih dometih ne nekih ekstremov, katere ti navajaš. Si res umetnik manipuliranja s podatki. Zakaj pa nisi komentiral tistega z drugim uporabnikom Ampere? Ali on piše nerealno? Te bom vprašal drugače. Ali boš nekomu ki ima namen kupiti Ampero ali drug EV rekel, da je to normalni doseg, kot si ga navedel? Bo naredil 60 km in mu bo ostalo še 30 % baterije pri Amperi? Bo imel porabo 120 Wh/km?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Si že slišal za tempomat? Ja, na AC dam na tempomat, recimo na vožnji mimo Celja sem ga nastavil na 95km/h po števcu, oz 90km/h po GPS. Avto sam dozira moč in regenerira po potrebi, da vzdržuje hitrost.

Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Te bom vprašal drugače. Ali boš nekomu ki ima namen kupiti Ampero ali drug EV rekel, da je to normalni doseg, kot si ga navedel? Bo naredil 60 km in mu bo ostalo še 30 % baterije pri Amperi? Bo imel porabo 120 Wh/km?

Brez problema. Saj sem ti dokazal, da je v pogojih, kot jih vidiš na fotkah, to povsem normalno.

Sicer ne boš verjel, zato sploh ne vem več, zakaj se trudim, ampak parkrat se nam je že zgodilo, da ko smo se peljali iz Štajerske nazaj domov v Domžale po avtocesti, ker je bila močna burja, posledično smo imeli veter v hrbet, bil je poletni dan, da smo celotnih 87km, naredili samo na elektriko + ostalo je še za 3 km v bateriji, pa smo bili štirje v avtu - punca, hčerka, tašča in jaz + prtljaga.

Nazadnje se je to zgodilo, ko sem v temi v Amperi objavil video o Engine Maintenance Mode-u, ki se je zagnal, ker že 6 tednov nismo nič vozili na bencin.
Pom poiskal objavo in video posnetek.

Eto, sem našel:


Posnetek se začne z SOC baterije pri 23,8% (spodaj desno) v garaži, po tem, ko smo prišlo nazaj s Štajerske. Ampera preklopi na bencinski pogon, ko se baterija izprazni na 22% SOC, torej smo imeli še 1.8% kapacitete baterije v dobrem, to je cca. 2-3 km.
Zdaj pa si poglej posnetek na 2:43 sekunde, kjer so izpisani podatki sredinskega LCD-ja. Prevoženih je 87.4 električnih kilometrov, porabljenih 9.4kWh baterije in porabljenih 0.13l bencina za Engine Maintenance Mode, ki se je ravnokar opravil.

Ker avto bencina, porabljenega za Engine Maintenance Mode ne šteje za porabo vožnje, vidiš na LCD displayu, z velikim fontom izpisano porabo vožnje kot 0.00 l/100km.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Ekstremno nizke orabe se seveda da doseči, vprašanje je udobje, smiselnost...

Sam sem kakšen mesec nazaj šel iz Maribora v Wels z precej praznim tankom, vendar sem želel priti do Welsa, da bi tam tankal (cena pod 1€/l). Vozil sem v ekstremnem "spar mode", kar pri meni pomeni 112 km/h po GPS-u - tempomat. zakaj 112? Ker je še kolikor tolikor sprejemljiva spodnja meja za AC, poleg tega imajo Avstrijci toleranco 13km/h na AC in mi skozi tunele ni bilo treba ugašat tempomata. razen seveda na dveh odsekih, kjer je omejitev 80 km/h. Uspelo mi je prit s porabo 5.1l/100km, drugače imam povprečje nekje 6.7l/100km (GPS 130 km/h, 105km/h skozi tunele).
Z bivšo Alfo 166 2.4 JTD sem se peljal od Maribor proti Gruškovju. Cel čas sem vozil za tovornjakom - zavetrje (stara cesta) in pa cesta se cel čas malo spušča in je na mejnem prehodu kazalo porabo 3.1l/100km.

Vendar pa i jaz tukaj postavim vprašanje - zakja hudiča bi vozil 90km/h po AC? Šparat, pa naj stane kar hoče?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
90km/h po AC sem delal samo zato, ker je bilo tukaj, na forumu, povpraševanje po tem, ko je lastnik Leaf-a napisal, kakšno je imel on porabo po AC pri 90km/h, jaz pa sem imel le podatek za 100km/h (krog po obvoznici).

Hkrati se mi je priložnost pokrila z vožnjo na Štajersko, tamala je zadaj spala, tako da se mi ni mudilo, 90km/h pa vozijo tudi tovornjaki, tako da sem se zakampiral na vozni pas, nastavil tempomat na 95km/h in peljal.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Tole je drugače npr. moja vožnja iz Kranja domov, do Domžal (brez gretja, ker je bil topla sončna nedelja (22.3.2015), vse na elektriko + še za 8km ostalo v bateriji):

 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Imaš prav, ampak jaz v tem primeru odgovarjam uporabnikom, ko se je govorilo o porabi Leaf-a in delalo primerjavo z Ampero.

Naj se na tem mestu, v tej temi, neha pisati o Amperi in nadaljuje le o uvozu Leaf-a, debata o Amperi pa naj poteka v njej namenjeni temi.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Zanimivo je tudi, da nihče na testih ne dosega teh dometov in tako nizke porabe. Jaz govorim o normalnih, realnih dometih ne nekih ekstremov, katere ti navajaš. Si res umetnik manipuliranja s podatki. Zakaj pa nisi komentiral tistega z drugim uporabnikom Ampere? Ali on piše nerealno? Te bom vprašal drugače. Ali boš nekomu ki ima namen kupiti Ampero ali drug EV rekel, da je to normalni doseg, kot si ga navedel? Bo naredil 60 km in mu bo ostalo še 30 % baterije pri Amperi? Bo imel porabo 120 Wh/km?

Samo to bom rekel: a se ti zavedaš,kakšen bedak izpadeš (brez zamere,ampak drugače ti ne morem napisat),ko se o porabi prerekaš s človekom,ki že skoraj 3 leta vozi Ampero,dela najrazličnejše teste v različnih pogojih....hkrati pa ti deluješ tako,kot da še nikoli nisi vozil električnega avtomobila? Kaj v bistvu hočeš dokazati,da si Andy izmišljuje? Če se motim,mi prosim povej,če si kdaj v življenju naredil kakršenkoli test z električnim vozilom ali plug-in hibridom (si sploh že vozil kakšnega??)?
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik wxy pravi:
Zanimivo je tudi, da nihče na testih ne dosega teh dometov in tako nizke porabe. Jaz govorim o normalnih, realnih dometih ne nekih ekstremov, katere ti navajaš. Si res umetnik manipuliranja s podatki. Zakaj pa nisi komentiral tistega z drugim uporabnikom Ampere? Ali on piše nerealno? Te bom vprašal drugače. Ali boš nekomu ki ima namen kupiti Ampero ali drug EV rekel, da je to normalni doseg, kot si ga navedel? Bo naredil 60 km in mu bo ostalo še 30 % baterije pri Amperi? Bo imel porabo 120 Wh/km?

Samo to bom rekel: a se ti zavedaš,kakšen bedak izpadeš (brez zamere,ampak drugače ti ne morem napisat),ko se o porabi prerekaš s človekom,ki že skoraj 3 leta vozi Ampero,dela najrazličnejše teste v različnih pogojih....hkrati pa ti deluješ tako,kot da še nikoli nisi vozil električnega avtomobila? Kaj v bistvu hočeš dokazati,da si Andy izmišljuje? Če se motim,mi prosim povej,če si kdaj v življenju naredil kakršenkoli test z električnim vozilom ali plug-in hibridom (si sploh že vozil kakšnega??)?
Kot kaže si imel težko otroštvo, ki je pustilo trajne posledice, da sedaj nekoga zmerjaš z bedakom zaradi nestrinjanja. Obisk specialista, ti bo povedal tvoje realno stanje. Kaj pa če imam Ampero in so moje izkušnje drugačne? B.... ( z veliko začetnico) izpadeš edino ti, lepo ali pa grdo. Z 1,7 t. težkim vozilom je težko doseči tako porabo za normalno uporabo, samo o tem pišem. Drugače kaj pa je sploh EV? Malo me poduči o tem. Tudi tebe sprašujem, ali se potem drugi uporabniki in testi izmišljujejo o porabi?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Debato o Amperi nadaljujeva v temi o Amperi. Prosim, da tam podajaš nadaljnje komentarje glede tega, kar bom zdajle tam objavil.