Citat:
V skladu s 27.a členom Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) stroški opomina, ki ga izda podjetje, v primeru zamude plačila potrošnika kot pogodbene stranke, ne smejo presegati dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina, hkrati pa tudi ne višine zamudnih obresti. Hkrati določa, da se v primeru zamude pri plačilu s strani potrošnika ne sme dogovoriti uporabe višjih zamudnih obresti, kot jih določa Obligacijski zakonik (OZ, Uradni list RS, št. 83/2001, 32/2004, 28/2006) - za prvo šestmesečno obdobje v letošnjem letu znaša obrestna mera zamudnih obresti 11,5 % letno.
ZVPot omejuje višino stroškov opomina z dejanskimi stroški izdelave in pošiljanja opomina na eni strani in z višino zamudnih obresti na drugi strani. Pri tem zakon določa, da stroški opomina ne smejo presegati niti dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina niti višine zamudnih obresti. Upoštevani morata biti obe omejitvi, in sicer omejitev v obliki dejanskih stroškov izdelave in pošiljanja opomina, ko tudi omejitev v višini zamudnih obresti.
Ker so torej izračunane zamudne obresti znašale zgolj 10 centov, podjetje potrošnici, ne glede na to, koliko znašajo dejanski stroški izdelave in pošiljanja opomina, ne more zaračunati višjih stroškov opomina, kot znašajo zamudne obresti, torej ne več kot 10 centov.