nov električni avto,nasveti za nakup

mags

Fizikalc
11. nov 2020
198
91
28
Ma ,to je jasno ,vsak ima svojo računico .
Moje razmišljanje pred tremi leti ko sem se odločil za SE ,postavim si SE da mi pokriva potrebe hiše, ogrevanja in EV.
Povprečno delam 100 km/dan , meseči strošek cca. 300E , polnjenje bo izključno doma , razen dopust in kake izredne situacije.
Bojazen kje polnit ob daljših relacijah je odveč , večina EV ima načrtovano polnjenje ob daljših relacijah , je pa res da te polnilnice ob AC niso več poceni in je kar drago, ob takem polnjenju se EV absolutno ne izplača
Moja računica je ,lastna SE-polnjenje doma na viške, v račun dizel-aša (je tudi BMW ), koristit eko sklad in dodat evre kot bi v 4 letih porabil za gorivo in servise.
Meni se zdi da je računica;):(
 
Nazadnje urejeno:

Vojnik

Guru
16. apr 2017
1.315
843
113
Eno vprasanje za lastnike EV. Ko ste si zracunali, kako se vse izplaca imeti EV. Kako ste pa v kalkulacijo vnesli preostanek vrednosti EV in morebitno popravilo/menjavo baterije, ko je avto izven garancije?
 

Vadim

Guru
2. jul 2020
4.182
5.448
113
Ja, obvezno doma. Tudi brez SE je veliko ceneje kot ICE

Ok, Opel Mokka GS line je 1.2 bencinar cca 25.000€, EV GS line je 40.000€. Par jurjev lahko prišparaš iz eko sklada. Reči, piši, 10 jurjev razlike. Doma moraš še polnilnico kupiti, dodaj jurja. Vzdrževanje ni zastonj, izogneš se olju, moraš pa še vedno servisirati. Gume prej pobere zaradi dodatne teže. Okvare niso nemogoče in če se kaj pokvari na pogonskem sklopu so popravila zelo draga. Elektrika iz omrežja v nočni tarifi spet ni zastonj. Sončna elektrarna je 15.000€ in si odvisen od vremena. Će še nimaš je TČ še par tisočakov povrhu. Odvisno od gradnje, čez sončen dan ne ravno laufa, vklaplja se zvečer in ponoči.


Cela zgodba je takšna kot včasih kupovanje dizlov (doplačilo par tisočakov), da so potem delali 7500km letno. Pa se tolkli po prsih koliko privarčujejo na gorivu.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.728
-997
113
145 km SZ od Opatije
Stari, pa kje si ti mene našel tukaj. Sam vozim hibrida in dizla pa nobenega izmed teh dveh ni treba nikjer polnit.
Kar se tiče električnega vozila, ga za svoje potrebe ne vidim, razlogi so pa precej podobni tem kot jih navajaš sam. Sploh pa ker vsaj 1-2x mesečno v enem dnevu naredim 500-700km. Kje bi to filal električen avto, ne se hecat... že tako me skos baše čas.
Aja, sorry, res. Se opravičujem ... sem mislil, da si ti "štromar" ... ups
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: Borg

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.728
-997
113
145 km SZ od Opatije
iGolf? Ne obstaja. OK, e-Golf. Skoraj 10 let stara tehnologija pa res ne more biti merilo. In ni več naprodaj. In ni bil 50+k, ampak 20k. Pa 200 km pozimi je z njim po AC ilutija. Še polti ne gre (vem iz izkušenj, sem ga precej dolgo vozil.
za 50+k dobiš pri kupiu znamk 400+ dosega. Pozimi 300, če si hudo neroden in hiter na AC. Polnilnic pa cel kup. In to brez težav. Glede na to, da sem recimo pred kakim mesecem skočil do minhna na koncert in takoj nazaj (in med koncertom na parkingu nisem polnil), bi verjetno do KK in nazaj tudi šlo, po moje. Za minhen je sicer treba po poti polnit (pa je vseeno krpoko ceneje kot z dizlom), za KK pa par ziher ne.
Mimogrede, kolega, ki ima izkušnje, ne zna poklicat klicnega centra upravljavca polnilnice?
e-golf, seveda :p
o ostalem se ne bom prepiral s tabo, čeprav imaš veliko več izkušenj z "E" vozili, kot jaz. Ampak jaz imam pač svoje mnenje, pa četudi v izračun dam kak drug "E" avto ...še vedno ga je TREBA polnit na polnilnicah (če sdo hitre, plačaš več, kot jaz za nafto - razen, če nimaš "stare" Tesle. In zgodba bi bila podobna. V primeru, da bi ga bilo treba polnit. Tako pa se vsedem v avto, se peljem do "Gdanska", vmes enkrat počakam, tankam, 5 minut in gaaasaaaaa ... brez skrbi, brez računanja ... :cheer:
 
Nazadnje urejeno:
  • Objave ne odobravam
Reactions: Borg

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.890
6.652
113
Tezko je splosno lapati kaj se komu splaca in kaj ne, oz kaj kdo rabi, želi, si lahko privosci.
Tudi pri ICEjih folk kupuje nad potrebami/zmnoznostmi
 
  • Všeč mi je
Reactions: JakeOnBreak in mags

darwin

Majstr
17. avg 2007
555
316
63
Eno vprasanje za lastnike EV. Ko ste si zracunali, kako se vse izplaca imeti EV. Kako ste pa v kalkulacijo vnesli preostanek vrednosti EV in morebitno popravilo/menjavo baterije, ko je avto izven garancije?
Mislim da je pri avtih sama računica velikokrat postavljena na stranski tir. Kot je nekdo zgoraj napisal. Kot je nekdo napisal. Splača se voziti 20 let starša cliota. Pa vendar ljudje kupujejo e klase in 5ke in iz njih izpeljane suv-e.
Meni enostavnost vožnje ev-ja premaga vsakega ice-ja, da ob domačem polnjenju za dovajanje energije pozabim manj časa, da imam konec koncev še sprednji prtljažnik ...
Verjetno bolj vprašanje kaj si lahko privoščiš kot kaj se ti iz stroškovne vidika izplača.

Je pa odvisno tudi, v katero smer gre evolucija. Če elektrarno že imaš, če toplotno črpalko že imaš, je ev nekako logična naslednja izbira, da pa zaradi ev-ja greš postavljati elektrarno in potem iščeš dodatne porabnike boš to elektriko izkoristil, je pa druga stvar.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.568
3.603
113
iGolf? Ne obstaja. OK, e-Golf. Skoraj 10 let stara tehnologija pa res ne more biti merilo. In ni več naprodaj. In ni bil 50+k, ampak 20k. Pa 200 km pozimi je z njim po AC ilutija. Še polti ne gre (vem iz izkušenj, sem ga precej dolgo vozil.
za 50+k dobiš pri kupiu znamk 400+ dosega. Pozimi 300, če si hudo neroden in hiter na AC. Polnilnic pa cel kup. In to brez težav. Glede na to, da sem recimo pred kakim mesecem skočil do minhna na koncert in takoj nazaj (in med koncertom na parkingu nisem polnil), bi verjetno do KK in nazaj tudi šlo, po moje. Za minhen je sicer treba po poti polnit (pa je vseeno krpoko ceneje kot z dizlom), za KK pa par ziher ne.
Mimogrede, kolega, ki ima izkušnje, ne zna poklicat klicnega centra upravljavca polnilnice?
Sicer pa ko si ravno tukaj.

Zakaj imate vse te Mooon polnilnice za ograjo v Mariboru?
Porsche Šentiljska, Porsche PTUJSKA in pa pri Avto Jarc?

Mislim totalno mimo od vas ki kao podpirate prehod na kafe mlinčke.

Poleg tega pa Hyper change Alptec ove polnilnice pa omejene na tam 30 kw, kar v razvitem svetu sploh več ne zasluži imena polnilnica ampak mora imeti vsaj 100 kw+
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.693
5.660
113
Eno vprasanje za lastnike EV. Ko ste si zracunali, kako se vse izplaca imeti EV. Kako ste pa v kalkulacijo vnesli preostanek vrednosti EV in morebitno popravilo/menjavo baterije, ko je avto izven garancije?

Morebitnih popravil nikdar ne kalkuliram. Ker so morebitna in tole je samo lep izgovor za zajemanje s preveliko zlico. Bom vzel raje to pa to, ker se kao manj kvari kot to pa ono. Tako ljudje sami sebi lažejo, da kupijo, kar si pac želijo v najboljsem primeru im iz strahu v najslabsem.
Vrednost na koncu... Pri nas je vedno blizu nicle, ko gre od hise. Tako da nek dealbrejker to ni.

EVja smo imeli namen nabaviti v naslednjih par letih, ko bo menjava trenutno 10+ let starega berlinga. Zato spremljala cene in preracunavala ze prej, ker jaz to pocnem. Pred krizo je bil c4 26k€, eC4 pa 30k€. Naredim tam cca 23kkm letno. Ce mi ni treba bencina ali dizla plačevati, bi teh 4k€ dobila notri v meni sprejemljivem casu. Ampak nisem kupovala, spremljala sem pa vsecen trend. Vedno bolj sta se blizali ceni ICE in EVja, gorivo pa je slo gor. Do tele krize, ko je spet vse postavila par let nazaj, ce se bo spet razmerje popravljalo z enako hitrostjo. Potem pac ne bo EV.
 
Nazadnje urejeno:

ncnifrej

Guru
14. avg 2013
1.975
814
113
Če elektrarno že imaš, če toplotno črpalko že imaš, je ev nekako logična naslednja izbira, da pa zaradi ev-ja greš postavljati elektrarno in potem iščeš dodatne porabnike boš to elektriko izkoristil, je pa druga stvar.

Elektrarne mislim da so vecinoma 13.6 kW (kar gre se najvec na 25A varovalke). S tem pridelas cca 15-18MWh na leto.. nase gospodinjstvo porabi (brez ogrevanja) cca 7MWh. Ogrevanje kolk bo poraba - se ne vem (srednje izolirana 40let stara “galeja”)..
Hocem rect, da ti potem za EV zelo verjetno zmanjka.. in imas potem poleg drazjega nakupa se “poracune” elektrike konec leta.. in kar naenkrat EV ni vec poceni voznja..razen ce delas 20km/dan in “tankas” enkrat na teden..

ce povzamem - nam doma bi se EV bolj izplacal kot TC (2 dizla - vsak po 20-25kkm/leto).. s tem da TC dobim za 15k, EV pa razen rabljenih egolfov z zimsko omejenim dosegom pac ni..
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.693
5.660
113
Bo ti zmanjkalo za EV pri teh kmjih, ce bos dal TČ zdele na vrat na nos. Pac ne kupuj med hypom in v strahu. Vec bos izgubil z menjavo plinske peci, ce je ta se dobra zaradi strahu in vmes malo drazje sezone ali dveh, kot ce obdrzis.

Racunice so ubitacne zdele. Tako za kurilnice, kot SE on EV. Ce je zivljenje odvisno od tega ok, drugace pac ne kupujes sedaj nicesar od omenjenega. Cez par let bo kriza spet necesa, a bo spet treba vse ven vrzt pa novo v strahu, da ne bo drago?
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.693
5.660
113
Ta je pa tudi izven zmožnosti (po mojih merilih, da se ne zaplezamo spet okoli tega). Budget je pa deljeno z 2, pa ze to mi je tu mac dnara za avto. To receno, ce denar ni nikdar faktor, Tesle ne kupim. Pri vsej izbiri, pa tega spacka res ne...
 
  • Haha
Reactions: Bakki33 in sad

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.890
6.652
113
Tesle niso tako slabi avti…

V primeru omejenega budgeta bos pa cez 3 leta lepo imele prve id4 iz lizinga v tujini…znajo bit poceni