nov električni avto,nasveti za nakup

PHOBiA

Guru
11. jul 2013
4.226
1.366
113
Samo iz radovednosti: a pa te avte (Model S z free SC) bi vi imeli kasko? Ker to je rang 2000+ na leto (pa raje 3000). Če pa nimaš, je pa vsaka zadeva, ki se zgodi na teh ful alu karoserija, lahko ekonomski polom.

To meni hodi po glavi zadnje case. Ma kdo info iz prve roke, koliko je zavarovanje s polnim bonusom za S model?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.725
6.734
113
pri taščici
No, dobi se tudi ceneje (zaenkrat se)
Recimo da za jurja tristo pa kak evro manj tudi. (Y rwd)
Moras pa racunat da je cca polovico tega zneska AO. Si pac v najvisjem (no limit) razredu po moči motorja.
Dokler so uoostevak trajno moc motorja je bilo "luštno" zdaj vse zavarovlanice vzamjeo podatek z najvecjo mocjo.
Tesle z manj kot 300 konji ni.
In da plačuješ zavarovanje za to farno konjev, zato da se vozis po AC za ksmioni je.....
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Zelo malo avtov zmore 22 kW. Današnji dan je standard 11 kW za AC polnjenje.
Drugače pa ti tudi enofazna 16A najbolj navadna polnilnica na kabel v 8ih urah navleče za 29 kWh štroma. 90% od tega ti gre direkt v baterijo, oz 26 kWh, to pa je za dnevno kar nekaj kilometrov za polnjenje zgolj v najcenejši tarifi od 22h do 6h.
Skratka dejstvo je ravno obratno, gledano celotno populacijo, zelo malo ljudi v resnici rabi neko strašno polnilnico doma. Oz. z 3F priključkom lahko futraš 3 avte pri bajti, vsakega na svoji fazi čez noč po 16A.
Električarja se ne polne od 0 do 100% kot bencinarja na pumpi. Dopolneš ga lepo ponoči, ko itak zgolj stoji parkiran, za vsak dan sproti.
Ekstreme, ko greš k babici na jug 700 km, pa pokrivaš s planiranjem, oz. z hitrimi polnilnicami na tranzitnih poteh.
22 kW se res sliši ampak, ampak to so glavne varovalke 3x 32A! Jih ima kdo doma?
Že 11 kW moči je pogosto problem zagotoviti.

Prihodnost (spremembe cenikov vas bodo še bolj prepričale) bo v dinamičnem prilagajanju moči polnjenja.
In to ni kitajc za 200€

Šuko vtičnica mora biti ojačana, če ne bo s časom zgorela...
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.300
4.118
113
Daš plavo industrijsko vtičnico na steno.
Ojačanega šukota še nisem videl, kar ne pomeni da ne obstaja ampak je itaq pol predrag napram industrijski vtičnici.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Daš plavo industrijsko vtičnico na steno.
Ojačanega šukota še nisem videl, kar ne pomeni da ne obstaja ampak je itaq pol predrag napram industrijski vtičnici.

Tako je. Za 95+% folka je dovolj 1F 16A, pomeni ta modra 16 A CEE enofazna industrijska/kamper vtičnica, ki zdrži trajno obremenjevanje.
Šuko je do 16A za kratke špice, npr. sesalci, hladilnik, ko zavergla kompresor, ipd. Za EV polnilnice, ki so trajna obremenitev, pa je nad 12A že loto, da bo drugi dan šlo kaj v dim.

cee_16A.jpg
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.945
6.986
113
Meni je sicer pred leti v boku naredil štromar namensko omarico, in not vse potrebno, za polnjenje preko šukota. In to z 16A, ne samo 12A.

V 3 letih ni bilo problema, pa se je avto polnil vsako noč.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.919
6.551
113
Ja... Pred leti je nastimal. Ampak razumela sem pa dalje, kot da se zdaj uporabljas. Ker velikokrat nek blok omenjas, kar mi je bilo cudno, ker kolikor vem oziroma si pisal tu, zivis v hiši. Saj vseeno drugace, nima veze niti ni vazno, samo vcasih si kaj zapomnim potem pa mi ne gre skupaj...
 
  • Ljubezen
Reactions: darjan

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Tako je. Za 95+% folka je dovolj 1F 16A, pomeni ta modra 16 A CEE enofazna industrijska/kamper vtičnica, ki zdrži trajno obremenjevanje.
Šuko je do 16A za kratke špice, npr. sesalci, hladilnik, ko zavergla kompresor, ipd. Za EV polnilnice, ki so trajna obremenitev, pa je nad 12A že loto, da bo drugi dan šlo kaj v dim.

Poglej priponko 67838
Samo en detajl je.

Zraven EV, ne dobiš polnilca s CEE IEC 16A 230V vtikačem, ampak navadni šuko CEE-7/7.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.602
1.206
113
Celje
Tako je. Za 95+% folka je dovolj 1F 16A, pomeni ta modra 16 A CEE enofazna industrijska/kamper vtičnica, ki zdrži trajno obremenjevanje.
Šuko je do 16A za kratke špice, npr. sesalci, hladilnik, ko zavergla kompresor, ipd. Za EV polnilnice, ki so trajna obremenitev, pa je nad 12A že loto, da bo drugi dan šlo kaj v dim.

težava nastopi, ko zraven zalaufa še 3F toplotna črpalka recimo.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.945
6.986
113
3F je problem ce se vklopijo grelci, tisti 1kw normalne elektricne mocni se skoraj neopazno porazdeli med fazami ;)
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.177
1.187
113
Ja, no treba je možgane pričet uporabljat. Obstajajo tudi pametnejše dinamične polnilnice, ki lahko znižajo polnilni tok, ko se pojavi višja obremenitev na omrežju v bajti.
Obstojajo pa tudi pametnejše toplotne črpalke, ki sprotoma delujejo in ne nabijajo tokovnih špic.
Pa da ne omenjam, da obstaja tudi možnost dviga odjemnega toka / glavne varovalke.
 
  • Všeč mi je
Reactions: igi

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.353
9.593
113
EU
To doma imaš "smart grid" in polnilnica zna, da je snaha vklopila boiler?
Kako bi v Sloveniji potekal prehod na khm.. električne lokomotive...
- Minister pove, da z naslednjim letom je prepovedana uporaba dizelskih lokomotiv. Dovoljene bodo samo električne.
- Ampak gospod minister, nimamo še ustrezne električne infrastrukture.
- Me ne zanima, uporabili boste "smart grid".
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.300
4.118
113
Sem prišel v četrtek iz Avstrije z železnico, pa je čakal v Špilju na nas Stadler z dizl generatorjem in nas je peljal po elektrificirani progi na dizel do Maribora.

Sedaj je samo vprašanje ali nimajo dovolj vlakov ali je dizel cenejši od elektrike??