nov električni avto,nasveti za nakup

27. jan 2022
5.785
2.272
113
Tudi jaz sem nekoc prodal laguno 2 1.9dci s 350kkm. Za dokaj spodoben denar. Pa se ne pomeni, da je bils motrn in z glavo narejen nakup.

Je potem to veliko boljsi nakup
IMPORTANT:

The sales price is not negotiable and is an export-only price.
Sales only to companies and not private individuals.
Norway is not in the EU, so a sale to a EU-country may invoke a EU-tax of 10% of the sales price which must be paid in the country of the buyer.

Included in the sales price is the mandatory export documents and Norwegian registration paper (socalled "vognkort del 1").

Contact us for transport prices to your country.

+ slovenski DDV 22%! Za 10% pa sem skoraj ziher da ga ni.
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan in PHOBiA

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.621
6.868
113
Tu sem ze jaz dal video, kjer bjorn ranta o tem kako dalec sta tesla in lucid pred ostalimi. Bi se kar strinjal
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.420
4.943
113
Iskal sem, če je bil MG 4 testiran pri Euro NCAP in kak rezultat je dosegel.
Zanimivo, da v "Best in class" za 2022 ni nobenega evropskega proizvajalca.
 
  • Wow
Reactions: mr_

roCkY

Majstr
2. sep 2007
2.507
412
83
Euro NCAP je v zadnjem času več elektronika kot mehanska trdnost.

Kitajci vse produkte, ki so planirani za EU trg projektirjo, da gredo prek v rang 5.

Prvi MG ZS EV, ko je prišel v EU je padel zaradi elektronike, kolker se spomnim iz Bjornovih vlogov. Pa še kateri verjetno...
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.282
2.671
113
Iskal sem, če je bil MG 4 testiran pri Euro NCAP in kak rezultat je dosegel.
Zanimivo, da v "Best in class" za 2022 ni nobenega evropskega proizvajalca.
EU nima ne naj EV, ne naj hibridnih, ne najvarnejših vozil. Verjetno je točka streznitev odbrzela mimo že zdavnaj.
Mogoče bo še kdo dobil nagrado za diesel engine of the year, pol pa počasi prodaja posevnookim. :(
 
  • Haha
Reactions: sad

sad

Guru
24. avg 2007
20.884
9.549
113
EU nima ne naj EV, ne naj hibridnih, ne najvarnejših vozil. Verjetno je točka streznitev odbrzela mimo že zdavnaj.
Mogoče bo še kdo dobil nagrado za diesel engine of the year, pol pa počasi prodaja posevnookim. :(
Zanimivo branje. Ne vem zakaj mi prihajajo na misel dilerji koke (ali aktualen primer Putinov fuL pUcen plinček). Najprej te navlečejo, potem ti pa začnejo zategovati in te odirat.
Poleg tega evropska avtomobilska industrija je konkreten zaposlovalec. Ja, tudi IT menedžerji, ki vas je polno tukaj, tudi nekatere izmed vas, točno ta industrija plačuje.

Jaz osebno izjemno zamerim vsem proizvajalcem odiranje med korono in bom ustrezno ravnal. Hkrati pa še vedno preferiram ''domače''. In sem pripravljen plačati nekaj več za to. Ker vem, da to plačuje tudi mojega soseda, pa še kar nekaj ljudi v Sloveniji. Razumem pa, da osebam, ki jim denar z neba pada (država) ta logika ni ravno jasna. Itak gnar je.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.420
4.943
113
Težava je, da EU proizvajalci grozijo, kako bodo imeli hude viške delavcev, ker je električni avto lažje narediti, po drugi strani pa so električni avti (sploh njihovi) precej dražji. Tu logike ni. Nihče na svetu ne plačuje nekaj materi naravi. Vsi stroški v procesu so na koncu zmeraj samo stroški ljudi (s tistimi v državni upravi vred). Če je torej električni avto lažje narediti, rabiš manj delavcev, je cenejši. Bistveno cenejši. Ni logike, da bi bilo drugače.
Razen, če si proizvodnjo predstavljaš kot sestavljanje sklopov, ki jih nočeš delati sam.
Druga težava je, da so EU proizvajalci profite kar lepo povečali in so se zadovoljili s tem, da prodajo manj za precej več in tako odprejo vrata konkurenci z drugih kontinentov.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.884
9.549
113
Se strinjam, zato sem napisal, da tega odiranja nikoli ne bom pozabil.
Glede zaposlitve: poglej št. delov v ICE in EV in stopnjo avtomatizacije pri obeh proizvodnih procesih in ti bo takoj jasno, zakaj bo to problem v prihodnosti.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.420
4.943
113
Če drži, da je manj ljudi potrebnih v celotnem procesu nastanka izdelka, od rudarjenja, logistike do proizvodnje upoštevajoč tudi izdelavo avtomatike za proizvodnjo, potem je izdelek veliko cenejši. Ne more biti drugače.
Je res?
 
  • Všeč mi je
Reactions: Gasper008

sad

Guru
24. avg 2007
20.884
9.549
113
Sem že parkrat napisal, da nas odirajo ;).
Pri velikih količinah bi dejansko EV moral biti cenejši.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.483
5.663
113
Ko pogledam tole sliko MG platforme, bi ti avti morali imeti ceno 12.999 in ne 30, 40 ali več:

1680681247555.png
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.420
4.943
113
Jaz sicer mislim, da sama proizvodnja električnega avta v tem trenutku še zdaleč ni tako strašno preprosta. Preprosto je le sestavljanje. EU določenih stvari ne želi delati. Predvsem zaradi ekologije in zdravja zaposlenih v procesu je lepše, da se dela nekje na drugem koncu sveta, kjer nihče "ne vidi".
To je sicer problem in sprenevedanje EU politike, ne pa proizvajalcev.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.499
6.234
113
Hkrati pa še vedno preferiram ''domače''. In sem pripravljen plačati nekaj več za to. Ker vem, da to plačuje tudi mojega soseda, pa še kar nekaj ljudi v Sloveniji. Razumem pa, da osebam, ki jim denar z neba pada (država) ta logika ni ravno jasna. Itak gnar je.

Sem dolgo casa zivela s to logiko. Zal je bilo prevec bumerangov. Edini, ki me niso pustili na cedilu s svojimi obljubami so bili inotherm. Pa se to ne s svojim produktom, ki je bil buggy od zacetka, ampak poprodajna storitev in resevanje problemov je bilo pa vedno korektno. Ostalim pa ne dajem več se več denarja za še malo vecji prst v rit, ko nekaj ni, kot bi moglo biti. Enkrat preveč bila razocarana, da bi hodila nazaj po še. Žal.

Ostalo je bilo splosno najbrz. Mene drzava ne placuje. Niti nisem po urah placana, ampak po storitvah, tako da v nobenem primeru nisem na nikogaršnji plačilki, ko tapkam po alterju, npr...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.734
818
113
Jaz sicer mislim, da sama proizvodnja električnega avta v tem trenutku še zdaleč ni tako strašno preprosta. Preprosto je le sestavljanje. EU določenih stvari ne želi delati. Predvsem zaradi ekologije in zdravja zaposlenih v procesu je lepše, da se dela nekje na drugem koncu sveta, kjer nihče "ne vidi".
To je sicer problem in sprenevedanje EU politike, ne pa proizvajalcev.

Vsak umazan proces, ki ga izvajajo "otroci v Afriki" se da narediti "čist" in prijazen do delavca ali pa zavtomatizirati do nivoja da delavec sploh ni potreben. Mislim da se EU zaveda tega problema da pri EV kljub sestavljanju celic in pogonov čisto preveč deleža gre ven iz EU, ravno zato politiki na veliko promovirajo REPowerEU, kako uspešni bodo bomo pa še videli. Se pa dogajajo aktivnosti rudarjenja, za katere bi pred 10 leti marsikdo rekel da nikoli ne bodo možni v EU.

Amerika re podobno smer s svojim Inflation Reduction Act (IRA) po Kanadi in Avstraliji se že začenjajo aktivnosti rudarjenja za materiale za baterije.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Pepe

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.734
818
113
Še ena stvar, potrošnik vidi nek tehnološki preboj samo v uporabnosti končnega izdelka, pozablja se pa na tehnološke preboje pri uporabi cenejših materialov in avtomatizaciji procesov. Kolikokrat sem slišal mah elektromotor to je ža tako stara zadeva in več 100 let čist ista, kaj boša pa tu razvijal, učinkovitost je itak že +%? Ja kaj? Manjša poraba magnetov, manjša uporaba bakra, večja specifična moč, avomtizacija... Potem se veliko dogaja na močnosti elektriniki, SiC inverter je bil pred leti pregrešno draga zadeva, danes redo vsi v to tehnologijo, ne ker bi bila toliko boljša ampak ker je (oz bo) v celoti postala cenejša.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad